[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

Shompie, even serieus nu. Laat ik een keer de verstandigste zijn.

Een simpele vraag die ik gisteren stelde of jij werkelijk goed moet nadenken of 1934 het nu met een knipoog of serieus meent als het gaat over de beste werkgever en het beste werk ontaard nu in moddergooien over en weer waarin jij je zelfbeheersing dreigt te verliezen door een tal van onsamenhangende reacties af te vuren waarin de zelfreflectie m.b.t Pietje Paf er vanaf spat.

Het maakt jouw eigen topic een stuk minder leesbaar en nodigt op deze manier ook niet uit voor anderen om te lezen. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Het is geenszins mijn bedoeling om jou topic te vervuilen, zeker niet nu anderen zich ook gaan roeren in de discussie die ik evengoed van repliek dien.

Ik heb m'n punt gemaakt, jij hebt je punt gemaakt, zand erover en klaar wat mij betreft want anders ontaard dit straks weer in een heuse rel. Ik trek me weer terug uit jou topic, of je de reactie's wil laten staan of het topic even op wil laten schonen door de admins is aan jou zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
4 minuten geleden zei Pierre:

Shompie, even serieus nu. Laat ik een keer de verstandigste zijn.

Een simpele vraag die ik gisteren stelde of jij werkelijk goed moet nadenken of 1934 het nu met een knipoog of serieus meent als het gaat over de beste werkgever en het beste werk ontaard nu in moddergooien over en weer waarin jij je zelfbeheersing dreigt te verliezen door een tal van onsamenhangende reacties af te vuren waarin de zelfreflectie m.b.t Pietje Paf er vanaf spat.

Het maakt jouw eigen topic een stuk minder leesbaar en nodigt op deze manier ook niet uit voor anderen om te lezen. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Het is geenszins mijn bedoeling om jou topic te vervuilen, zeker niet nu anderen zich ook gaan roeren in de discussie die ik evengoed van repliek dien.

Ik heb m'n punt gemaakt, jij hebt je punt gemaakt, zand erover en klaar wat mij betreft want anders ontaard dit straks weer in een heuse rel. Ik trek me weer terug uit jou topic, of je de reactie's wil laten staan of het topic even op wil laten schonen door de admins is aan jou zelf.

 

 

Ik snap niet die jij hier überhaupt reageerd.

 

Je heb meerdere keren aangegeven dat je hier helemaal niet leest omdat je het de moeite niet vind.

Maar elke keer blijkt anders 😋

 

 

Maar zo ben jij, past wel bij je. Maar geen probleem hoor, je vervuild Maar een eind heen. Ik heb al vaker gezegd dat jij mij niet op de kast krijgt. Waarom heb ik jou in het vorige bericht al verteld dus helaas voor jou. Ik hoef me niet in te houden 🤣

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb altijd wel wat met Scandinavië gehad maar omdat dingen lopen zoals ze lopen nooit echt heel veel heen geweest.

 

Niet dat ik er niet geweest ben maar te weinig. Begin vorig jaar liep ik al eens met het idee om toch eens te gaan proberen om die kant op te komen. Heel veel keus heb je niet, er zijn er een paar en die zijn groot. En dat is iets waar ik me slecht op mijn plek voel. Ik ben gaan mailen met de werkgever van Ayla. Op gesprek geweest, goed gesprek om de week erna te horen te krijgen dat het toch niets werd.

 

Toen naar Boekel, ook een groot bedrijf. Op een zaterdagochtend had ik een gesprek met 1 van de directeuren en dat klikte gelijk. De weeke erop op vrijdag mijn eerste weekend ritje gedaan naar Zweden. Geen stress en rust. We rijden op tijd weg en je hoeft nooit met je tanden in het stuur te racen om een boot te halen. Alles is geregeld.

 

Nu al een poosje vast. Ik heb geen enkel probleem met weekenden werken, nooit gehad ook. Ik ben net zo lief maandag of woensdag thuis bijvoorbeeld. En het voordeel van weekenden rijden zijn de bestemmingen. Vaak leuk werk en ver weg. Ik sta nu in Värnamo 24 uur te maken. Hij belde net, hij heeft vanavond de boot geboekt van Malmö naar Travemunde. Of ik dan op de zaak gelijk wilde koppelen voor Italië. Ik heb geen hekel aan Italië maar na wat rekenwerk kwamen we erachter dat je eigenlijk op zaterdagmorgen moest vertrekken en dat red ik niet  nu ga ik dus nog een keer naar Zweden. Zondagavond de boot weer op, maandag 10 rijuren en dinsdagmorgen lossen. Hoe verder je naar het Noorden gaat hoe mooier het word.

 

20240516_100054_copy_1512x2016.jpg.2a98a490d3554d0a4a7b0196e946933f.jpg

 

Geweldig om te rijden.

 

20240516_135159_copy_1104x1472.jpg.9d3d652d9d350ae7308ca738fd3644df.jpg

 

Tijdens mijn pauze even een rondje wandelen. Het water is nog wel wat koud om te zwemmen 🙈

 

20240516_214403_copy_1512x2016.jpg.4643fca6768f450b640d31434039f6be.jpg

 

 

  • Like 8
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zweden rijden is harstikke leuk idd. En idd hoe hoger je komt hoe mooier het word.  Maar wil je met dat Zweden rijden echt wat verdienen moet je regelmatig een keer over land heen en terug mogen.  Met de boot van Trave naar Trelleborg en dan Helsingborg en omgeving lossen, nou geef mijn portie maar aan fikkie. Je kan dan als het loopt zo dezelfde boot weer oprijden en terug. Je kan nog net niet je spullen in de hut laten liggen.  Je rust maken op die boot is geen probleem opzich als je dan ook maar een eind naar boven kan.  Maar vaak is het tot aan Jonkoping en daarna weer vlug terug. Of ze zetten je om drie uur smiddags in Trelleborg en dan kan je wachten op eigen kosten tot een uur of negen s avonds voordat je de boot op kan.  Maandag rond 12,00 kom je die schuit af nadat je er s nachts om drie uur op bent gegaan .  En dan kan je naar richting Goteborg of Jonkoping rijden en dan sta je daar met een goede 4 rijuren weer aan de kant omdat je eerste klant dicht zit.  Maar je hebt op zondagavond wel 4,15 uur naar Trave gestuurd en die uren tellen dubbel. Nou zoals ik al zei geef mijn portie maar aan fikkie. Als ik in het weekend moet werken wil ik er ook wat aan hebben en niet op maandag weer inleveren. Zal met een koeler gerust anders zijn. Mijn collegs hier bij Holtrop zat voorheen bij Nait Veul Over op een koeler op Zweden en die pochte ook niet erg over de verdiensten met die blokvrachten. En idd de weekenden daar moest hij het geld weghalen. 150 en 200 procent uren. 
 

Nee Zweden prachtig mooi land en prachtig rijden maar er moet wel wat te kauwen overblijven niet dan. 
 

Maar wat me verraste in jouw verhaal was hetgene over Ayla zijn werkgever. Die zocht toch vorig jaar en pas nog weer chauffeurs voor heel Scandinavie.  Wouden die niet werken met een ZZP er omdat er dan telkens huurcontracten e.d gemaakt moeten worden of was het prijstechnisch niet intressant voor hun?
 

Als jij lol hebt aan dit werk Ron gewoon blijven doen zolang je het leuk vind👍 En we lezen je belevenissen graag hoor. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet of ze wel of niet met zzp er willen werken of dat die daar rijden. Zou je moeten vragen.

 

De klant waar ik nu heen moest was vanaf Malmö bijna 10 uur rijden. Beetje laad en los uren erbij dus uren zat. En ik ga nu toevallig 2 keer naar dezelfde klant achter elkaar maar ze doen wel meer dan dat. Vorige week ben ik zaterdagmorgen weggegaan  over land. Zaterdagavond nog een gelost en toen uren volrijden. Zondag paar klanten rondom Kopenhagen gelost en door naar Zweden. Daarna terug Denemarken in om een vracht vis te laden. 

 

Ik kan meer uren maken dan mag dus maak je geen zorgen.

 

Als ik van huis ben maak ik er minimaal 10 of 11 per dag. Meer dan genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je Nal nog gesproken? Die zal jou toch op weg kunnen helpen voor werk lijkt mij. Volgens mijn rijdt of reed hij ook tot het einde van het hoge noorden. In de zomer mooie rondritjes en in de winter toch wel af en toe een uitdaging 👍
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei lientje:

Heb je Nal nog gesproken? Die zal jou toch op weg kunnen helpen voor werk lijkt mij. Volgens mijn rijdt of reed hij ook tot het einde van het hoge noorden. In de zomer mooie rondritjes en in de winter toch wel af en toe een uitdaging 👍
 

 

Ik spreek nal dagelijks. 

 

Helaas zat een bak koffie er niet in deze rit. Misschien van de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Ik weet niet of ze wel of niet met zzp er willen werken of dat die daar rijden. Zou je moeten vragen.

 

De klant waar ik nu heen moest was vanaf Malmö bijna 10 uur rijden. Beetje laad en los uren erbij dus uren zat. En ik ga nu toevallig 2 keer naar dezelfde klant achter elkaar maar ze doen wel meer dan dat. Vorige week ben ik zaterdagmorgen weggegaan  over land. Zaterdagavond nog een gelost en toen uren volrijden. Zondag paar klanten rondom Kopenhagen gelost en door naar Zweden. Daarna terug Denemarken in om een vracht vis te laden. 

 

Ik kan meer uren maken dan mag dus maak je geen zorgen.

 

Als ik van huis ben maak ik er minimaal 10 of 11 per dag. Meer dan genoeg.

Je kan meer uren maken dan je mag. Maar 10 a 11 uur per dag vind jij goed. Oke. Dat kan je idd genoeg vinden. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei HendrikJansen:

Je kan meer uren maken dan je mag. Maar 10 a 11 uur per dag vind jij goed. Oke. Dat kan je idd genoeg vinden. 
 

 

 

Jij zij dat je geen uren kon maken.

 

Ik klaag niet. Nu ip de boot en morgen 7.5 uur naar huis rijden. Meer dan genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei shompie:

 

Jij zij dat je geen uren kon maken.

 

Ik klaag niet. Nu ip de boot en morgen 7.5 uur naar huis rijden. Meer dan genoeg

Betaald Boekel je uren op de boot ook dan?  Onkosten vergoeding  betaald liederen. Maar van onkostenvergoeding  en 7,5 uur per dag blijft een normale schoorsteen niet roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

lIk kan meer uren maken dan mag dus maak je geen zorgen.

Als ik van huis ben maak ik er minimaal 10 of 11 per dag. Meer dan genoeg.

 

Meer uren maken dan mag zeg je. Dat lijkt me niet heel aannemelijk als je onderweg 24 uur stil staat om vervolgens in het weekend ook nog eens dik 24 uur wekelijkse rust te maken. De zaterdag -en zondaguren compenseren dat dan weer een beetje, maar persoonlijk vind het zonde om met overuren, zaterdag -of zondaguren de gaten te moeten dichten met de rest van de dagen wanneer je onderweg bent en weinig of geen uren hebt.

 

13 uur geleden zei shompie:

(...) na wat rekenwerk kwamen we erachter dat je eigenlijk op zaterdagmorgen moest vertrekken en dat red ik niet  nu ga ik dus nog een keer naar Zweden. Zondagavond de boot weer op

 

Wat ik begrijp ben jij vorige week op zaterdagochtend vertrokken vanaf huis, hebt donderdag onderweg in Värnamo 24 uur gemaakt en maakt zaterdagmiddag opnieuw 24 uur+ op de zaak om vervolgens op zondagavond weer te vertrekken. Hoe ga je dit inpassen?

Die eerste wekelijkse rust thuis -toen je op zaterdagochtend vertrok- zal minimaal 45 uur geweest moeten zijn om met die 24 uur in Värnamo goed uit te komen volgens de spelregels. Deze telt namelijk als je 1e verkorte wekelijkse rust onderweg. Probleem word nu dat je dit weekend opnieuw 24 uur maakt op standplaats. Deze telt niet namelijk als wekelijkse rust omdat je later dan 6 x 24 uur na de wekelijkse rust van vorige week zaterdag aan de volgende wekelijkse rust begint.

Het is niet toegestaan om volgens de uitzondering op het rijtijdenbesluit (Mobility Package-2) je tweede 24 uur in het land der vestiging te maken wanneer je gebruik maakt van die 2 x 24 uur verkorte rust onderweg.
Dus óf je moet 45 uur maken wanneer je zaterdag thuis komt, óf je moet je 2e verkorte rust van 24 onderweg vóór donderdagochtend/middag weer maken. De controle daarop is vrij simpel d.m.v. de ingevoerde landcodes, bij twijfel bij de instanties is controle altijd mogelijk a.d.h.v. de coördinaten t.o.v. cumulatieve rijtijd.

Zo zie je maar Shompie, het kan wel eens botsen, maar Pietje Paf is ook niet de beroerdste om iemand met een goedbedoelde raad bij te staan.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei HendrikJansen:

Betaald Boekel je uren op de boot ook dan?  Onkosten vergoeding  betaald liederen. Maar van onkostenvergoeding  en 7,5 uur per dag blijft een normale schoorsteen niet roken.

 

 

Moet mijn werkgever snachts de booturen gaan betalen?

 

Ik hoef jou als doorgewinterde scandinavierijder toch niet uit te leggen dat hij daartoe niet verplicht is he!

 

Maar bedoel je de pontjes? Die betaald hij gewoon ja, zelfs savonds als ik die eens heb.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
6 uur geleden zei Pierre:

 

Meer uren maken dan mag zeg je. Dat lijkt me niet heel aannemelijk als je onderweg 24 uur stil staat om vervolgens in het weekend ook nog eens dik 24 uur wekelijkse rust te maken. De zaterdag -en zondaguren compenseren dat dan weer een beetje, maar persoonlijk vind het zonde om met overuren, zaterdag -of zondaguren de gaten te moeten dichten met de rest van de dagen wanneer je onderweg bent en weinig of geen uren hebt.

 

 

Wat ik begrijp ben jij vorige week op zaterdagochtend vertrokken vanaf huis, hebt donderdag onderweg in Värnamo 24 uur gemaakt en maakt zaterdagmiddag opnieuw 24 uur+ op de zaak om vervolgens op zondagavond weer te vertrekken. Hoe ga je dit inpassen?

Die eerste wekelijkse rust thuis -toen je op zaterdagochtend vertrok- zal minimaal 45 uur geweest moeten zijn om met die 24 uur in Värnamo goed uit te komen volgens de spelregels. Deze telt namelijk als je 1e verkorte wekelijkse rust onderweg. Probleem word nu dat je dit weekend opnieuw 24 uur maakt op standplaats. Deze telt niet namelijk als wekelijkse rust omdat je later dan 6 x 24 uur na de wekelijkse rust van vorige week zaterdag aan de volgende wekelijkse rust begint.

Het is niet toegestaan om volgens de uitzondering op het rijtijdenbesluit (Mobility Package-2) je tweede 24 uur in het land der vestiging te maken wanneer je gebruik maakt van die 2 x 24 uur verkorte rust onderweg.
Dus óf je moet 45 uur maken wanneer je zaterdag thuis komt, óf je moet je 2e verkorte rust van 24 onderweg vóór donderdagochtend/middag weer maken. De controle daarop is vrij simpel d.m.v. de ingevoerde landcodes, bij twijfel bij de instanties is controle altijd mogelijk a.d.h.v. de coördinaten t.o.v. cumulatieve rijtijd.

Zo zie je maar Shompie, het kan wel eens botsen, maar Pietje Paf is ook niet de beroerdste om iemand met een goedbedoelde raad bij te staan.   

 

 

Ik kom zatermiddag terug en ga zondag met de middag weer weg. Dan ben ik Woensdag weer thuis en blijf ik thuis.

 

Ik zal gerust wel wat fout doen. Daar oordeeld mijnheer agent dan over. En tot nu toe vind die het goed. 

 

Maar je begint op Ger te lijken. Roepen dat je nooit leest omdat niemand er op zit te wachten en jij zeker niet en vervolgens leg je alles onder een vergrootglas om er vervolgens jou mening over te geven. 

 

Voorspelbaar zoals ik al eerder aangaf. Net zo voorspelbaar als dat Ger vandaag of morgen weer opduikt.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei HendrikJansen:

Betaald Boekel je uren op de boot ook dan?  Onkosten vergoeding  betaald liederen. Maar van onkostenvergoeding  en 7,5 uur per dag blijft een normale schoorsteen niet roken.

 

 

Als jou schoorsteen daar niet van blijft roken moet je een kleinere kopen. 

 

Met een uurtje boot tanken en koppelen heb je 8.5/9 uur en dat op zondag ook. Stel dat je er door de week ook nog eens 50 maak?

 

Ik heb er genoeg aan iig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei shompie:

Ik kom zaterdagmiddag terug en ga zondag met de middag weer weg. Dan ben ik woensdag weer thuis en blijf ik thuis.

 

Dan is er tot zover niets aan de hand. Met dien verstande dat je woensdag je normale wekelijkse rust maakt van minimaal 45 uur. Of je maakt er 24 en ziet vanzelf waar het schip strandt, Boekel betaald de boete en die vinden het wel best vermoed ik. Ronnie die gaat wel.. 45 uur of niet.

Rijd je er volgende week toevallig één te pletter dan vind Boekel het ook best, en heeft Ronnie waarschijnlijk een lange vakantie met gratis kost en inwoning in Scandinavië.
De soep word niet zo heet gegeten als ze word opgediend, luidt het spreekwoord. Dit n.a.v. de botsing tussen ons van afgelopen week. De puzzel met 2 x 24 en 45 uur wekelijkse rust was jou niet helemaal duidelijk zo ik de indruk kreeg, vandaar mijn welgemeende en goedbedoelde advies.

 

41 minuten geleden zei shompie:

(...) Maar je begint op Ger te lijken. Roepen dat je nooit leest omdat niemand er op zit te wachten en jij zeker niet en vervolgens leg je alles onder een vergrootglas om er vervolgens jou mening over te geven.


Ger is, net als ik, goed op de hoogte van bepaalde zaken en kan inderdaad wat dieper op de zaken ingaan en daar links of rechts een advies of oordeel over gegeven wat gestaafd kan worden aan de geldende wetsartikelen. Dit soort zaken zoals het rijtijdenbesluit vind ik dan wel moeite waard om uit te leggen, zeker als iemand het niet begrijpt. Daar is dit forum ook voor bedoelt; o.a. het uitwisselen van kennis en elkaar helpen als een ander iets niet weet.

De rest van waar je koffie drinkt, op welke dooie parking je staat en hoe vaak je op de boot zit interesseert me inderdaad vrij weinig, dus vanzelf dat ik dit meestal direct oversla.

En of ik op Ger begin te lijken? Misschien, in jouw beleving...
Met dat verschil dat ik over het algemeen de kalmte bewaar als ik de wind van voren krijg, niet vier keer het forum heb verlaten om later weer onder één of ander vreemd pseudoniem terug te komen maar gewoon al zo'n 17 jaar onder mijn eigen naam lid ben. Zonder rare spook-accounts, zonder mijn account op te heffen, zonder ooit verwijderd te zijn. Op af en toe een ban na, maar dat overkomt de beste hier wel eens.. 

  • Like 6
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Pierre, we hadden hier ooit een forumlid die was een dossier over mij aan het opbouwen. Alles waarvan hij dacht dat het niet door de beugel kon sloeg hij op en ging er bewijzen bij zoeken en daar ging hij ver in.

 

Belde met (ex) werkgevers en kennissen om zoals hij zelf trots vertelde alszijnde genoeg had ging hij aangifte tegen mij doen 

 

(Hij is er uiteindelijk de reden van geweest dat ik van het forum moest)

 

En Pierre, ik heb daar de bewijzen van, zwart op wit. Ben jij hetzelfde? Net als Hendrik, die heeft ook al eens aangegeven dat hij een "dossier" aan het aan leggen is.

 

Dat gaat best wel ver he.... Zielig ook wel als je zo bezig bent.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Als je zelf niet helemaal weet hoe het zit dan is die fout zo gemaakt natuurlijk.

 

Voor de rest suggereer ik niks, ik weet wel goed genoeg hoe het spelletje werkt..

Eventueel nog een beetje geholpen met een vracht die niet kan wachten, risico werkgever. Of gebeurt dat in die branche van jullie niet? ;)

 

1 uur geleden zei shompie:

Ik zal gerust wel wat fout doen. Daar oordeeld mijnheer agent dan over. En tot nu toe vind die het goed.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Pierre:

^^

Als je zelf niet helemaal weet hoe het zit dan is die fout zo gemaakt natuurlijk.

 

Voor de rest suggereer ik niks, ik weet wel goed genoeg hoe het spelletje werkt..

Eventueel nog een beetje geholpen met een vracht die niet kan wachten, risico werkgever. Of gebeurt dat in die branche van jullie niet? ;)

 


 

 

 

Afgelopen maandag heb ik een half uur te lang gereden.

 

Zullen ze mij daaraan ophangen als ik een een week later een ongeluk krijg?

 

Ik maak elke dag genoeg rust  meestal 11 uur maar vaak ook meer. Geof over je uren gaan kan niet meer, het risico is te groot dus ik durf gerust te zeggen dat het niet (meer) gebeurd ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei shompie:

Pierre, we hadden hier ooit een forumlid die was een dossier over mij aan het opbouwen. Alles waarvan hij dacht dat het niet door de beugel kon sloeg hij op en ging er bewijzen bij zoeken en daar ging hij ver in.

 

(...) En Pierre, ik heb daar de bewijzen van, zwart op wit. Ben jij hetzelfde? Net als Hendrik, die heeft ook al eens aangegeven dat hij een "dossier" aan het aan leggen is.

 

Dat gaat best wel ver he.... Zielig ook wel als je zo bezig bent.


Nee Shompie, ik sla niks op, en ik leg ook geen 'dossier' aan.
Ik ga geen werkgevers bellen en ik ga ook geen aangifte doen, want het zal me serieus allemaal wat jeuken hoe -en wat een ander allemaal uitspookt. Al rijden ze met 4 kaarten en een magneet. Lekker doen, mij niet bellen.

Het enige dat ik doe is uitleg van zaken geven wanneer een ander iets misschien niet helemaal begrijpt. Met een knipoog naar hoe dingen dikwijls in de werkelijke praktijk gaan. Wat ook weer niet wil zeggen dat iedereen zich zomaar voor het karretje laat spannen met dat soort praktijken...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals ik zij.

 

Als ik aangehouden word en ik krijg een opmerking over het vergeten in te voeren van een grensovergang zal ik het toch wel niet heel verkeerd doen he. 

 

En dat voor iemand die af en toe best wel wat moeite heeft met al die regels 😉

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
31 minuten geleden zei shompie:

Afgelopen maandag heb ik een half uur te lang gereden.

 

Zullen ze mij daaraan ophangen als ik een een week later een ongeluk krijg?

 

Nee, dat geloof ik niet. En zeker niet een week later.

Niet alles past altijd in het plaatje van het rijtijdenbesluit. Dat snap ik ook, het soort domme gelul van 'dan moet je maar eerder stoppen' en dat soort wijsheden wuif ik ook lachend weg. Meestal mensen die zelf nooit te maken hebben met dat soort situaties. Alsof je met 8½ rijuur op de Peripherique van Parijs je auto langs de kant kunt zetten om daar je 11 uur te gaan maken als je maar 9 uur mag rijden. Dan maar iets langer..

Anders word het wanneer jij 24 uur maakt en gaat rijden terwijl je er 45 minimaal moet maken. Gebeurt er tijdens die eerste dag iets, dan ben je gewoon nat bij een ongeval; je had daar helemaal niet mogen zijn op dat moment. Had jij je aan de wet gehouden, dan was je daar niet geweest op dat moment, dus ben je vrijwel altijd de schuldige. Zo bedoelde ik dat.
 

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

 

 

Moet mijn werkgever snachts de booturen gaan betalen?

 

Ik hoef jou als doorgewinterde scandinavierijder toch niet uit te leggen dat hij daartoe niet verplicht is he!

 

Maar bedoel je de pontjes? Die betaald hij gewoon ja, zelfs savonds als ik die eens heb.

 

 

 

 

Ik bedoelde idd de pontjes. Al vind het zelf eigenlijk hele boten kwa omvang. Bij mijn vorige werkgever werd dat weggeschreven  als pauze evenals het wachten voordat je het pontje op kon

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden