[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

Pierre, we hadden hier ooit een forumlid die was een dossier over mij aan het opbouwen. Alles waarvan hij dacht dat het niet door de beugel kon sloeg hij op en ging er bewijzen bij zoeken en daar ging hij ver in.

 

Belde met (ex) werkgevers en kennissen om zoals hij zelf trots vertelde alszijnde genoeg had ging hij aangifte tegen mij doen 

 

(Hij is er uiteindelijk de reden van geweest dat ik van het forum moest)

 

En Pierre, ik heb daar de bewijzen van, zwart op wit. Ben jij hetzelfde? Net als Hendrik, die heeft ook al eens aangegeven dat hij een "dossier" aan het aan leggen is.

 

Dat gaat best wel ver he.... Zielig ook wel als je zo bezig bent.

Pardon? Je hebt duidelijk de context waarin dat toen geschreven is gemist. 
 

Maak je maar niet druk. Ik heb wel wat anders te doen als een dossier van jouw of van het forum aan te leggen. 
 

Mensen die daar wel hobby aan hebben zou ik aanraden om een cursus bloemschikken te gaan volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

 

 

Als jou schoorsteen daar niet van blijft roken moet je een kleinere kopen. 

 

Met een uurtje boot tanken en koppelen heb je 8.5/9 uur en dat op zondag ook. Stel dat je er door de week ook nog eens 50 maak?

 

Ik heb er genoeg aan iig

Als jij op zaterdag en zondag  8,5 a 9 uur per dag maakt is dat wel lekker verdiend idd.  En die 50 erna tellen dan ook lekker aan. Echter zul je wel een keer 24 uur  en je 45 uur plus compensatie moeten maken. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei HendrikJansen:

Als jij op zaterdag en zondag  8,5 a 9 uur per dag maakt is dat wel lekker verdiend idd.  En die 50 erna tellen dan ook lekker aan. Echter zul je wel een keer 24 uur  en je 45 uur plus compensatie moeten maken. 
 

 

 

Uiteraard. 

Ik denk als ik het gemiddelde ga uitrekenen ik rond de 55 uur per week zit.

 

En ik krijg betaald wat ik schrijf. Is ook geen punt van discussie  ook nog nooit collega's gehoord dat er uren geschrapt werden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo word je jaren niet aangehouden.

 

En zo pikken ze je er een paar keer uit. Dit keer in Sweden echt in the mittle off nowhere.... er stond file tussen Orebrö en Vesteräs dus besloot ik via de 68 omhoog te rijden naar Gävle. Daar is niets maar wel een politie controle met alles er op en eraan.

 

Uurtje aan de kant gestaan en toen kreeg ik alles terug. Er zaten 2 fouten in. Een keer 10.45 rijtijd en een keer 10.25, die laatste was alleen op een dag dat ik maar 9 uur mocht rijden. Maar hij vond dat de rest er keurig uitzag dus bleef het bij een waarschuwing.

 

20240520_162531_copy_1512x2016.jpg.d5aa24a60f16f70c57ae4af9f325664f.jpg

 

Op de terugweg zou ik ex forumlid Nal treffen waarmee ik altijd contact heb blijven houden en ik wekelijks spreek. Alleen duurde het lossen iets langer en er moest wel een boot gehaald worden dus bleef het bij een knipper momentje.

 

20240521_104131_copy_1512x2016.jpg.41ca85504998a13bf98d2c16a595609f.jpg

 

Hij gaat volgende week op vakantie, daarna maar weer eens kijken of we een keer een bak koffie kunnen doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

 

 

Uurtje aan de kant gestaan en toen kreeg ik alles terug. Er zaten 2 fouten in. Een keer 10.45 rijtijd en een keer 10.25, die laatste was alleen op een dag dat ik maar 9 uur mocht rijden. Maar hij vond dat de rest er keurig uitzag dus bleef het bij een waarschuwing.

 

20240520_162531_copy_1512x2016.jpg.d5aa24a60f16f70c57ae4af9f325664f.jpg

Zou een staatslot kopen met zoveel geluk:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei andremast:

Zou een staatslot kopen met zoveel geluk:ok:

 

 

Geluk?

 

Als dat het enige is in 28 dagen. En ik heb altijd genoeg rust. Vaak (veel) meer dan verplicht is. Ik heb me wel laten vertellen dat als ik dit in Noorwegen zou hebben het wel geld gekost zou hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pap, ik krijg een nieuwe auto.

 

Zo belde mijn jongste zoon op een week of wat geleden. Toen hij kwam werd hem al gevraagd het chassis weg te brengen naar de opbouwer.

 

Best wel trots op hem, 18 jaar en nu een compleet nieuwe elektrische kraanwagen. Een volvo fmx met een hmf 50 t/m met 34 meter mast. Helemaal gebouwt voor Amsterdam.

 

IMG-20240524-WA0007.jpg.804e240978a1b0111ddfd51e77b05843.jpg

 

Ik dacht dat hij nog niet "on line "  mocht maar ik ben hem nu al meerdere keren tegen gekomen.

 

IMG-20240524-WA0012.jpg.a9d7be8adddeb12f9b1110c31ea64341.jpg

 

En zijn naam al op de auto 💪

 

IMG-20240524-WA0008.jpg.87e9f386d8ec5a5d48d4a5e95ffe3e96.jpg

 

Morgen een feestje in Amsterdam. Het bedrijf bestaat 100 jaar. Jarno zelf is op vakantie met zijn moeder, broer en aanhang. Jammer maar ik ga zeker ff heen.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Terecht dat je trots bent Ron!

 

Af en toe kom ik m'n zoon ook tegen onderweg en, ondanks dat ik in eerste instantie zei "je bent gek met je chauffeur worden" is dat iedere keer 'n speciale ervaring. 

  • Like 6
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei Marotrans:

Terecht dat je trots bent Ron!

 

Af en toe kom ik m'n zoon ook tegen onderweg en, ondanks dat ik in eerste instantie zei "je bent gek met je chauffeur worden" is dat iedere keer 'n speciale ervaring. 

 

 

Hij wilde en ging nooit naar school.

 

De eerste dag op voortgezet onderwijs kwam hij thuis met het verhaal dat het geen zin had "daar" die konden hem niets leren.

 

Er is toen met de gemeente en leerplicht een praktijk traject opgezet. Hij is 2 jaar met mij mee geweest met de autolaadkraan, en daarna 2 jaar met een vriend van mij op de telekraan. (Ltm 1130) zowel de autolaadkraan als de telekraan had hij snel onder de knie.

 

Via een loonbedrijf en een transportbedrijf is hij terrecht gekomen bij zijn huidige werkgever. Niets onder dwang, dat heeft toch geen zin bij hem. Met dit als resultaat....

 

Er was er laatst een in Ijmuiden, ook 18 jaar en een nieuwe kraanwagen. Ik vind het echt geweldig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
19 uur geleden zei shompie:

 

 

Hij wilde en ging nooit naar school.

 

De eerste dag op voortgezet onderwijs kwam hij thuis met het verhaal dat het geen zin had "daar" die konden hem niets leren.

 

Er is toen met de gemeente en leerplicht een praktijk traject opgezet. Hij is 2 jaar met mij mee geweest met de autolaadkraan, en daarna 2 jaar met een vriend van mij op de telekraan. (Ltm 1130) zowel de autolaadkraan als de telekraan had hij snel onder de knie.

 

Via een loonbedrijf en een transportbedrijf is hij terrecht gekomen bij zijn huidige werkgever. Niets onder dwang, dat heeft toch geen zin bij hem. Met dit als resultaat....

 

Er was er laatst een in Ijmuiden, ook 18 jaar en een nieuwe kraanwagen. Ik vind het echt geweldig

 

Zo is het toch 'eind goed al goed' dankzij een beetje anders denken en 'n idem aanpak.

En werkgevers die de jonge gasten met gevoel voor hun werk dit soort machines toevertouwen zien dat ook en halen meteen de vakmensen binnen die ze zo hard nodig hebben 👍

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Ik ben geen "velgen poetser" maar ben wel heel netjes op mijn spullen en het moet allemaal in orde zijn en schoon. Ik kan er heel slecht tegen als het een smeersel is of als een auto stinkt. Ik rook zelf niet en wil ook niet dat er gerookt word in mijn auto waar men zich ook netjes aan houd.

 

Ik had een poosje geleden wat spullen gekocht voor in de auto. Ik heb het er nu ingelegd en ben er blij mee. Ook met de kleur, ik heb gekozen voor bruin met zwart en dat is goed uitgevallen.

 

 

 

d20240615_184131_copy_1512x2016.jpg.c998e3aed3e0ac65727ed887123a11c9.jpg

 

De stoelhoezen was best wel ff werk, maar ze passen perfect.

 

20240615_184051_copy_1512x2016.jpg.639e6f204191d0b5dc0ab0e1b9ad85ef.jpg

 

De verlichting was al aangepast maar nog niet helemaal naar mijn zin. Ik ben dus nog op zoek naar wat anders.

 

Dat Deense pluche moet er nog uit. De vorige chauffeur had alles rood en dit is verlijmd. Ik moet even wat in het zwart of bruin bestellen om het te vervangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Ik ben geen "velgen poetser" maar ben wel heel netjes op mijn spullen <knip>

Ik had een poosje geleden wat spullen gekocht...<knip>

 

De stoelhoezen was best wel ff werk, maar ze passen perfect.

 

Geen velgenpoetser maar nu wel elke dag een half uur je gordijnen in de plooi hangen ;)

Die stoelhoezen passen wel perfect evenals de vloermat zo te zien. Waar heb je dit besteld als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei albertvv:

Geen velgenpoetser maar nu wel elke dag een half uur je gordijnen in de plooi hangen ;)

Die stoelhoezen passen wel perfect evenals de vloermat zo te zien. Waar heb je dit besteld als ik vragen mag?

 

 

De gordijnen zijn van een soort suède, hele zware kwaliteit iig. In het begin hebben ze wat aandacht nodig maar na een poosje is het zo gebeurd. 

 

Ik denk dat ik er nu 5 minuten mee bezig ben. En dat is het me wel waard. 

 

Ik heb ze besteld bij Labro, eerst wat kleurstaaltjes opgevraagd en toen besteld. Had het met 6 weken in huis. Gordijnen en zo gaat snel maar die stoelhoezen worden op bestelling gemaakt.aar het past wel goed al is het best wel ff werk om ze er netjes om te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei shompie:

 

 

De gordijnen zijn van een soort suède, hele zware kwaliteit iig. 

 

Ik heb ze besteld bij Labro, eerst wat kleurstaaltjes opgevraagd en toen besteld. 

Niet verwacht, in die zin ik heb in ht verleden ook een keer bij Labro besteld. De gordijnen zoals jij ook aangeeft maar niks op aan te merken, de vloermat daarentegen paste maar matig. Vandaar ook mijn vraag waar je deze van hebt omdat ik eigenlijk dus net niet weer bij Labro wilde bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei albertvv:

Niet verwacht, in die zin ik heb in ht verleden ook een keer bij Labro besteld. De gordijnen zoals jij ook aangeeft maar niks op aan te merken, de vloermat daarentegen paste maar matig. Vandaar ook mijn vraag waar je deze van hebt omdat ik eigenlijk dus net niet weer bij Labro wilde bestellen.

Ik heb geen op of aanmerkingen.

 

Alles past. Ik wil alleen morgen proberen de motorrunnel hoes vast onder de opstappen te leggen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wederom een strakke planning. Ik had de wekker om 07.15 gezet, ik stond vlakbij de klant in Brno. En om 09.00 was ik leeg had omgekoppeld en was ik met een geladen trailer weer onderweg naar Nederland 💪

 

20240617_091924_copy_2016x1512.jpg.10238e026a887e6c2559d235cc2b2010.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei steenhaas1:

Ook een leuke stad om een weekend over te staan.
De slag bij Austerlitz is net ten zuiden van Brno geleverd, waar Napoleon een overmacht van diverse landen versloeg.

 

Ik heb er geen weekend gestaan helaas, misschien komt dat nog. We zitten er vaak zat.

 

Het is nog wel een grote klerezooi 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gister na mijn "wekelijkse" rust vertrokken naar Denemarken.  Na in Duitsland nog eentje gelost te hebben en weer een geladen stond ik om 23.00 uur stil in Vojens.

 

Heerlijk rustig bij de scania op het terrein.

 

Vanmorgen Kolding, Vejle, Hasselagen en Hinnerup gelost. Ik heb er nu nog eentje op het eiland Huf en die is voor morgen. Tijd voor ontspanning dus 😋

 

20240623_150846_copy_1512x2016_1.jpg.a7fa7cf7e3a7ea983db88274af3fa91c.jpg

 

Dit is het pontje naar Huf.

 

 

20240623_142836_copy_1512x2016_1.jpg.ce85e1c07bb5ef07ffdebf7e1a5614f5.jpg

 

Dit in Havlpsund. Ik had ook om kunnen rijden maar moet morgen hier in de buurt laden dus kon ik gelijk even kijken hoe het in zijn werk ging.

 

20240623_145734_copy_2016x1512_1.jpg.61f7215cbc1fc9910fd90ce0e62b11b3.jpg

 

In de wacht voor de pont.

 

 

 

 

 

20240623_154441_copy_1512x2016_1.jpg.cfd1cdcd55c7642c4e56e2b7506d5d34.jpg

 

 

En nu dus even tijd voor mezelf. Zit in een kroegje in de haven. Het is een soort van oud bruin café. Veel lokale mensen die hier net als ik genieten van een biertje.

 

Wat mij dan opvalt hier is dat ze binnen gewoon mogen roken. Ik heb er geen problemen mee verder maar dat mag hier dus gewoon.

 

Screenshot_20240622-231641_Maps.jpg.f03444c5eea83ae7a99a9aceaa57e33f.jpg

 

Dit is een kaartje van de laatste 30 km. Denemarken is best wel een leuk land 😋

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een week van veel varen en treinreizen. Nu voor de tweede keer deze week onderweg naar Sylt.

 

20240626_122017_copy_1512x2016.jpg.1903da397f32be9f8d989026b8801729.jpg

 

Volgens het plan ga ik deze wel zelf naar Nederland brengen. Ik heb er deze week 4 geladen voor collega's 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden