[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Actie truckers tegen buitenlanders


amstelbier

Recommended Posts

  • Forumlid

Dirk, doe eens niet zo generaliseren man. Je (jullie) zijn gewoon goed bezig en ga vooral zo door. Dit topic word enorm overheerst door een stuk of 5 Polenknuffelaars en wat belanghebbenden. Ik heb er dan ook geen zin in om op deze gasten (in dit onderwerp) te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Zeker van een oud vrouwtje geweest? :D
Al was het er nu ene die op de schroothoop stond :confused: . In Amerika rijden ze met Peterbilts van 20 a 25 jaar oud als working truck .Nee er zijn er die liever om de 4 jaar een nieuwe leasing truck hebben en E6 willen verdienen als ze net tot over de grens rijden die elk weekend willen thuis zijn . Ben me eens gaan verdiepen in jullie loonstelsel . Waarom zouden jullie klagen ,jullie verdienen nog steeds een hoop meer als mij ;) en ik wordt dan nog betaald van thuis tot thuis min de pauzes die ik zelf plan :bey:.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dirk, je hebt gelijk als je stelt dat er hier duizenden naar het Truckstarfestival gaan om naar auto's te kijken, maar dat deze mensen inderdaad te beroerd zijn om voor hun eigen hachje op te komen.

Sterk argument.

Geeft een mooi inkijkje in de ziel van de Nederlandse chauffeur (of beter misschien: de mensch)

Echter, het verandert verder niets aan het feit dat Nederlanders te duur zijn als gevolg van de hele hoge loonbelasting. Dáár zit de crux. (van die belasting wordt een hele dure welvaartsstaat betaald)

Maar als je dan zoals Karel voorstelt de concurrentie aangaat op basis van prestatie en hogere kwaliteit - punten waarop wij écht beter zijn - dan krijgt o.a. hij de wind van voren en wil iedereen terug in z'n veilige cao-hok.

Tja.

Even een reality check: boys het spel is echt uitgespeeld hoor als je vasthoudt aan de Hollandse beloning. De rekensom is namelijk eenvoudig: het kan domweg niet uit. Punt.

Wat dat aangaat moet iedereen die denkt dat het wel kan Dirk steunen. En dus niet alleen laf naar auto's gaan kijken op Assen.

Want dat moet ik Dirk meegeven: hij is niet bang en steekt z'n nek uit. Aan de andere kant: wat wint Dirk met zulke 'medestanders'?

-

PS: de kennelijk in België bekende uitdrukking: "Een Nederlander die jou niet genaaid heeft ist gewoon vergeten", was mij niet bekend.

Geeft weer een aardige inkijkje in de Vlaamse volksaard...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
PS: de kennelijk in België bekende uitdrukking: "Een Nederlander die jou niet genaaid heeft ist gewoon vergeten", was mij niet bekend.

Geeft weer een aardige inkijkje in de Vlaamse volksaard...

We zeggen ook al eens je kan 10 maal een zaak doen met een Nederlander de 11de maal heeft hij je bij je pietje ;) Hij vergeet het nooit . Komt er hem op neer dat jullie sluw(er) zijn :rolleyes: . Persoonlijk zou ik niks kunnen opsommen dat ik al in de maling ben genomen door een Nederlander ook al heb ik voor een Nederlandse baas gewerkt ;) .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAt is nieuws, jij heb voor een Nederlandse baas gewerkt en jij ben nog nooit in de maling genomen, er zijn mensen hier op het forum die jou niet gaan geloven.

Ik wel hoor, ik heb vertrouwen in de mensen.....:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Het was in de jaren 1980 - 1984 toen was er nog volop welvaart :ja: . Toen al heb ik een arbeidsplaats van jullie afgesnoept ik was de voorloper van de MOE's LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
En daarna is het nooit meer goedgekomen....:D
Jawel hoor :ja: dan ben ik naar Polen gereden om de MOE's in te lichten dat ze in Nederland meer dan welkom waren post-15033-1394787414,9907_thumb.jpg . Het probleem was dat wij ook een taal praten dat lijkt op Nederlands en dat er van die Polska's ook in Vlaanderen zijn blijven hangen , ze hebben in Duitsland bij Duisburg een verkeerde snelweg gevolgd :stom:.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb altijd gedacht dat de chauffeurs in Nederland veel harder opkwamen voor hun rechten ! niks is minder waar !! heel veel negativiteit onder jullie , blijkbaar zitten jullie totaal niets in met jullie sector mits het enige wat ik hier lees is mekaar wat liggen afzeiken !

Je moest eens weten wat er zich allemaal achter de schermen afspeeld hoe rot het in mekaar steekt maar blijkbaar denken jullie niet verder dan de neus lang is.

1 ding wil ik wel eens voorgoed kwijt , men gepimpte truck is 8 jaar oud en staan 865000 km op dus ipv steeds op mij en de wagen te liggen afgeven zouden jullie beter eens nadenken, overal kom ik ook op voor de chauffeur in loondienst en kan tegen een stootje , al het negatieve dat jullie hier over mij uitspuwen raakt totaal men koude kleren niet want volgens mij zijn deze personen juist degene die de grootste angst hebben om hun job te verliezen.

Volgend jaar zullen we nog eens praten want bij ons in België was het begin dit jaar slecht gesteld in onze sector en moet zeggen , Nederland is ons in snel tempo aan het inhalen met verziekt te geraken dus bij jullie staan er int kort nog zeer veel jobs op de toch richting einde oefening. Heb ook al gewaar geworden dat hier ook veel TLN vriendjes op zitten, Hoe zegt men dat weer bij ons? een nederlander die jou niet genaaid heeft ist gewoon vergeten !

Ipv alles en iedereen er door te sleuren zouden beter alle west europese landen samenspannen voor de toekomst van jullie kinderen of hebben jullie allemaal een korte termijn visie en interesseert het jullie niet hun toekomst , nee das juist daar is geen Heiniken(pis) bier mee gemoeid of nederlandse slagers ! want een truckfestival afschuimen kunnen ze allemaal maar opkomen voor hun toekomst is een brug te ver , want dan moet men plots met de hond naar de kapper enzo !

Dat er hier nieuws over België gepost wordt is niet mijn fout ! dat jullie zich er druk over maken evenmin , de enige fout die ik dan misschien maak is dat ik dan zo dom ben om voor zulke loosers als jullie op te komen want ik merk dat er hier echt een groot deel tussen zitten die echt het verstand hebben ter groote van een pindanood ! blijkt men uitdrukking dan toch te kloppen :-)

Al degeen die zich nu echt aangesproken voelen mogen zich dan uiteraard hier lekker laten gaan , maar zoals ik al zei , i don't give a fuck wat you think about me !

Ik en nog 1000 andere belgen komen tenminste op voor wat er moet veranderd worden en we staan niet langs de zijlijn te roepen en te schelden want dat kunnen sommige hier blijkbaar zeer goed ! :banaan:

Dirk,je moet eens wat doen aan je minderwaardigheids complex, dat jij een strijd levert om de jouw manier van werken te behouden is jouw goed recht en niemand die je daar op afzeikt,

Maar ook heeft een ander het recht om het niet met jouw zienswijze eens te zijn,en dat geeft jou dan weer niet het recht die ander voor Jan lul uit te maken,of zoals jezelf zegt ;dat hij het verstand van een pindanoot heeft e.d.

Dit hele gedonder met die buitenlandse vestigingen van bedrijven in Belgie en Nederland is begonnen toen deze bedrijven,jouw "collega ondernemers" dus,dikwijls onder druk van de klanten,dus ook jouw klanten, de prijzen naar beneden begonnen te trekken.

Iedereen deed daar aan mee om toch maar"groot" te kunnen blijven of worden,en alle eventuele lasten verlichtingen werde direct aan deze klanten aangeboden middels aanpassingen(naar beneden) van de tarieven.

De chauffeur stond aan de lijn en kon alleen maar toekijken,wij hadden immers geen invloed op de prijspolitiek,en dat hebben we nog niet.

Daar staan we nog en plukken de wrange vruchten van dit beleid en moeten intussen jouw scheldkannonades laten welgevallen omdat "de ondernemers" er een zootje van gemaakt hebben.

Voorts strijd je tegen de oostblokinvasie op oneigenlijke gronden:

Je beschuldigd ze er van dat ze hun vak niet verstaan en een gevaar op de weg zijn met 44 ton+;daar zitten er inderdaad bij die geen stuur vast kunnen houden,maar er zijn in het verleden(en nu ook nog wel) Nederlanders en Belgen die,als ze met hun vrouw net zo omgaan als met hun auto ,hun vrouw nooit klaarkomt,m.a.w. er zitten bij ons ook klootzakken tussen.

Ook de sociale toestanden haal jij nog al eens graag aan,zoals in het geval van die Pool bij Krismar,die daar verbrand is.

IK heb op het sociale vlak helemaal geen medelijden met welke oostblokker dan ook,maar moet wel zeggen dat meneer Krismar het beste met zijn mensen voorhad,hij bood hun i.ig geval een ruimte waar zij konden verblijven.

IK heb in mijn leven heel west Europa door gezworven ,maar er was nooit iemand die zich om mijn welzijn zorgen maakte,mijn baas niet,de klant niet,de mensen in de steden waar ik weekenden overstond niet,de overheid vooral niet,maar dat was mijn keuze om zo te leven,ik ging wel naar de kroeg om et eten en te drinken en slapen deed ik in de cabine,zoals wij allemaal.

Dus geen medelijden met die oostbloker hebben en dit niet als argument tegen hun gebruiken.

De oplossing ligt bij de wetgever en niet bij collega"s die jouw zienswijze niet delen.

Denk niet dat ik een Polenknuffellaar wil zijn hoor,als ze morgen opdonderen zal ik er geen traan om laten en als ze met de kerst hier overstaan zal ik ze niet aan mijn dis uitnodigen.

Kijk,en dat jij t aanhaalt dat je met je auto op 8 jaar 865 000 km(108 000 op jaar) weg hebt doet mijn de wenkbrouwen fronsen en vraag ik me af hoe je daar de kost mee verdient hebt,als je daar geen speciaal werk mee gedaan hebt is t niet veel.

En wat je met je geld doet en dit aan je auto spendeert gaat alleen jou aan,maar als er gesteld word(ik dacht door Willem,,onze visboer) dat met zo een auto naar een manifestatie gaan ongeveer hetzelfde is als met en dikke Benz naar de sociale dienst gaan om meer geld,heeft hij wel een punt.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Echter, het verandert verder niets aan het feit dat Nederlanders te duur zijn als gevolg van de hele hoge loonbelasting. Dáár zit de crux. (van die belasting wordt een hele dure welvaartsstaat betaald)

Maar als je dan zoals Karel voorstelt de concurrentie aangaat op basis van prestatie en hogere kwaliteit - punten waarop wij écht beter zijn - dan krijgt o.a. hij de wind van voren en wil iedereen terug in z'n veilige cao-hok.

.

Wat dus mijn vermoeden bevestigd dat er door "anders"te betalen het brutto loon niet naar beneden gaat( of je moet met dubieuze constructies aankomen:D ),want hoe je t ook wend of keert:als wij er in het voorstel van Karel niks op achteruit gaan,gaat ook dat brutto loon niet naar beneden en blijven we dus nog steeds hele hoge loonbelasting betalen en blijven we een der duurste landen.

Dus bij gelijk brutto loon word toch alleen het risico bij de chauffeur gelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en peter wij zijn niet te duur door het te hoge brutoloon, maar omdat alles in die landen goedkoper is.

als wij hier net zo een laag prijspeil hadden dan in die landen, dan zouden wij ook met minder toekunnen.

Klopt Freddie,en zolang het prijspeil in die landen nog lager is als bij ons zullen we altijd duurder blijven,dat verandert zodra zij duurder worden,of wij goedkoper,maar dat zal vanuit de belastingwetgeving moeten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Interesante discussie.

Maar ald de oos europeese net zoveel verdienen, dan is er bv. India met ruim 1 miljard inwoners die voor 5 euro per dag werken, en een heel continent net ten zuiden waar jouw weekelijks inkomen een jaar inkomen is.

En dat allemaal zodat je niet een uurtje bij de grens werd op gehouden, waar ze eigenlijk wel goede restaurantjes hadden, en je had gelijk een pauze.........................

Dat uurtje winst is eigenlijk meer een giga verlies post geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dat is dus niet zo.

Enkel de illigalen, maar ja, ze moeten hier niet komen, dat was hun eigen keus.

Overgens gaan er momenteel meer terug dan dat er naar hier komen.

Plus, Mexicaanse vracht wagens of chauffeurs met een mexicaans rijbewijs mogen hier niet rijden, men beschermt nog steeds de eigen markt.

Canadezen mogen wel hier rijden, zo heel dom zijn ze hier nou ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is nu het punt ! wat er bij krismar gebeurd is gebruikt de vakbond als stokpaardje , ik niet ! de ganse tekst die ik gepost heb weten jullie totaal niet waarover het gaat ivm die pindanoot ! dat was een reactie op een nieuwsartikel ivm de manifestatie , elke chauffeur werd door de gewone burger afgeschilderd als een hooligan en cowboy ! die reactie heb ik geplaatst om op te komen voor elke chauffeur om de gewone burger eens duidelijk te maken waar het om draaid en op staat, Ik ben op dat moment opgekomen voor iedereen , en als je het filmpje gezien hebt van men uithaling naar de regering neem ik het int begin ook op voor de nederlandse chauffeur ! gelijk loon gelijk werk , heb ik tegen atema van fnv ook gezegd dat ik in antwerpen zeer veel nederlandse collega's spreek en die zich door die uitdrukking genaaid voelen door hun eigen vakbond ! jullie hebben hoge opleidingen genoten en een erkend beroep in tegenstaande bij ons zitten de belgische chauffeur ingedeeeld in de metaal sector ! geen erkend beroep , daar heb ik ook al voor op^de barikade gestaan omdat een standpunt te maken , maar voor jullie gelijk loon gelijk werk , allemaal leuk maar er word met geen woord gerept over gelijke lasten ? als dat er door komt zonder de gelijke lasten zijn ze nog steeds goedkoper dan jullie en dat kan totaal niet ! heb ook al met oostblokkers gesproken die wat engels konden en ze willen bij ons wel de lusten maar niet de lasten !

Dus is het toch duidelijk dat ze hier enkel komen profiteren om zo veel mogelijk geld over te houden voor thuis ! de grote schuldigen in dit ganse verhaal zijn de federaties , febetra en bij jullie tln , als je weet dat er in nederland een bedrijf is uit kerkrade dat mede eigenaar is van een bedrijf in slowakije samen met onze belgische vrienden om zo hun leden te laten uitvlaggen dat zegt genoeg !

Een federatie moet het opnemen voor hun transorteurs , als die rond de tafel gaan met organisaties van klanten opdrachtgevers moeten zij onderhandellen over een reeële vrachtprijs ! neen wat doen ze ze onderhandellen hoe kunnen we voor jullie de beste constructie op poten zetten zodat heb goedkoper kan ! mooiste voorbeeld in Belgie is er nu een onderzoek naar colruyt , delhaize en carefour , samen hebben deze prijzen afspraken gemaakt ! jaar en dag de gewone burger en transporteur opgelicht ! zou hier om een schade van 10 miljard euro gaan .

en hier iemand afzeiken ? men zegt mij je moet daar eens gaan kijken en dan zie ik dat jullie brandhout maken van mij , de ene op een subtiele manier , de andere op een zeer arrogante , ik reageer enkle zoals ik behandeld wordt , maar ipv altijd op moment fragmenten uw gal uit te spuwen zou je beter eens kijken hoe het verhaal al een gans jaar zen verloop en gevolg heeft ga maar eens kijken op www.ownerdriversunited.be en doe eens de moeite om eens gediciplineerd te lezen wat er allemaal te doen valt en staat ! wij komen op voor onze sector tegen oost europese malafiede concurentie ! wij komen op voor elke west europeaan die door deze constructies in de moeilijkheden terecht komt , is dat normaal ? neen , maar mij persoonlijk wa lopen afzeiken dat wel en als ik dan in die personen hun taal reageer ist paniek want ik ben onvriendelijk , ik behandel echt de mensen zoals ze mij behandellen !

Wie van de grote kanonnen hier kan in zen eigen boezem kijken en zeggen ik heb men steentje al bijgedragen ? zoals hier een nl collega zegt , als het te heet wordt valt men terug op zen cao :-)

En die flauwe reactie van een oud vrouwtje geweest zegt meer over uw IQ dan over het mijne hoor ! wat ik prive doe en of ik, nu een dikke auto wel of niet heb is totaal mijn zaak , maar hij is 2e hands omdat ik geen interesse heb dikke financieringen te betalen , laat staan leasings en onder de prijs werken doe ik zeker niet , onlangs na 25 jaar de containers vaarwel gezegd omdat het niet te doen was , iedereen maakt daar iedereen kapot ! dus ik weet waar ik mee bezig ben en das het enige dat telt voor men eigen zaak . eigenlijk zou ik me deze problematiek niet moeten aantrekken want met te veranderen van sector heb ik geen problem met dat oostblok gespuis , maar we hebben ons er in vastgebeten en tot den duur ist een verslaving geworden en weet wel , achter elke hoek schuild het onheil , morgen kan het terug mijn toer zijn dat het in men nieuwe branche om zeep is maar elk van jullie is ook niet veilig , daarom we door doen , zo kan je het probleem voor blijven !

Dus jongens elk moment fragment dat ze hier posten zit een achtergrond aan vast en als je die niet kent kan je steeds zeggen wa ligt die te roepen en dit en dat . Maar mij niet gelaten op onze facebook pagina heeft ook zo goed als iedereen jullie uitleg hier gelezen , zitten evengoed zeer veel nederlanders tussen ook vergeet dat niet , en we krijgen veel reacties van afschuw en schaamte dat hier sommige klavier helden hun gang gaan , maar daar is dit forum alom bekent , dus ga rustig verder met de gang van zakn .

Nu heb ik eens een paar vragen aan iedereen hier.

Weten jullie eigenlijk wie hier uit het oosblok wel en niet mag werken ?

Weten jullie eigenlijk degeen het wel doen en niet mogen op welke malafide basis ze dit doen ?

Weten jullie eigenlijk wie de echte schuldige zijn in dit ganse verhaal ?

En wat is volgens jullie de goede en correcte oplossing ?

Moet dit Europees opgelost worden of in eigen land ?

Zou een cabotage verbod de oplossing zijn ? is de cabotage eigenlijk het echte probleem ?

Zou het niet kunnen dat elke west europese chauffeur gewoon te duur is en daarom zo goed als geen internationale ritten meer mag doen en enkel als het duur spul is mag hij nog eens verder rijden ?

Kenne jullie het schengen akkoord ? de akte van manheim?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en daarom starten bedrijven zoal schneider en celadon bedrijven op in Canada..

blijft alles toch legaal !!!!

Ja, maar die werken gewoon met Canadees personeel, toch..?? En dragen af in Canada, is verder geen probleem. Denk ik...

REM heeft een aantal Amerikanen in dienst. Die mogen wel in de States retour laden voor de States, zolang het maar in de richting van Canada is... Ze hebben ook een Amrikaanse vestiging (postbus) en hadden een Amerikaanse truck met Amerikaanse chauffeur, die mocht alle kanten op binnen de VS. Alleen mocht die weer niet binnen Canada vervoeren...

Er wordt wel gepraat over cabotage in de VS maar ze mogen wel gek zijn als ze dat vrijgeven. Canadezen moeten nu terugladen voor Canada, voordeel is dat die tarieven ook niet verkeerd zijn. Maar je moet soms wel een stukje leeg rijden om je vracht te laden. Zou ideaal zijn om even een kort ritje die kant op mee te pikken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik bedenk dat ik daar wel ergens iets over gelezen heb, zal het in de gaten houden...

Weet nog dat ik een paar jaar terug niet kon lossen op zaterdag, wapenstilstandsdag was het geloof ik in de States. Dus ik die vracht gelost bij Dysart's in Bangor. Probleem was toen dat ik hem de week erop niet zelf mocht gaan lossen in Waterville. Als ik die vracht in Bangor ging opladen was het een binnenlandse Amerikaanse vracht geworden...

Een andere keer werd ik op zatedag niet gelost in Machias, een klein uurtje van de grens. Ik heb die trailer afgekoppeld bij de klant en ben naar huis gereden, de grens over. Officieel mocht ik maandag zelf niet die trailer ophalen, dat kon DOT ook bestempelen als cabotage...

Tja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden