[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen met frituurvet gekanteld


Fred N

Recommended Posts

  • Forumlid
Viscositeit ( << klik !! < ) heet dat met een mooi woord. :ja:

Je moet wel bijna natuurkunde gestudeerd hebben om een beetje mee te kunnen praten op het CF:p

@Ger: wat Trucker10 zegt klopt toch gewoon? Densiteit is een ander woord voor dichtheid of soortelijke massa voor een stof die niet of nauwelijks samendrukbaar is. Zoals een vloeistof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Nee densiteit is dichtheid en dat is weer wat anders als viscositeit ;)

Densiteit is het mooiere woord voor soortelijke massa , zo zal het gewicht lager of hoger zijn bij verandering van temperatuur ( lees hier > meerdere 10tallen graden b.v. bij 0° of 100° graden verschil ) , wat ook het laadgewicht zal veranderen . Een paar jaar geleden deze vraag helpen oplossen op het worksheet forum ( Excel ) ;) .

post-15033-1394789007,0727_thumb.jpg

en om dat te berekenen heb je in Excel een kleine wiskundige formule nodig :eek:

=-(-((24*C12^2)-C12)-WORTEL(((24*C12^2)-C12)^2-4*(0,8*C12^2)*((180*C12^2)-(15*C12)+LN(C20))))/(1,6*C12^2)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Viscositeit, soortelijke massa, gewicht lager bij hogere temperatuur, kopschot.

Dat zijn flinke termen. Bij een kopschot denk ik eigenlijk aan een werkgever die een kogel door z'n kop krijgt omdat hij zijn personeel niet heeft betaald, maar dat is mijn interpretatie van kopschot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trekkracht? Da's het aantal seconden dat je nodig hebt om een orgasme te krijgen als je je hand ervoor gebruikt.

Afhankelijke factoren hierbij zijn het tijdstip van de dag, en welke hand je gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Trekkracht? Da's het aantal seconden dat je nodig hebt om een orgasme te krijgen als je je hand ervoor gebruikt.

Afhankelijke factoren hierbij zijn het tijdstip van de dag, en welke hand je gebruikt.

Welke klasse van vergunning heb je dan nodig om je zaadlozing volgens de regels te laten verwerken ? Bij een verkeerde vergunning kan dat een serieuze dure hobby zijn .

Dan ook nog letten op de stuwing van de lading dat het niet overal tegenaan druipt bij lozing .

@ Edje , het Excel vraagje (voorbeeldje) kwam van een bedrijf die transport gerelateerd is .

Je zou eens moeten weten wat er allemaal gevraagd word op een Excel forum die met transport te maken heeft . Niet enkel het bijhouden van de rij- rusttijden, maar ook prijsberekeningen volume of Kg .

En ik zal hem ook eens terugzoeken zelf een laadplanner > je heeft de lengte/breedte van je oplegger of vaste wagen op dan de afmetingen wat je te laden hebt en dan kan je met de figuurtjes in een Excelsheet je lading in elkaar puzzelen .

Het is hier al ter sprake gekomen , het klotsen van het frituurvet , ook dit zou berekend kunnen worden wat de G krachten zijn bij een vertraging van X aantal meter/sec.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is hier al ter sprake gekomen , het klotsen van het frituurvet , ook dit zou berekend kunnen worden wat de G krachten zijn bij een vertraging van X aantal meter/sec.

Waarom denk je dat de lading geklotst heeft?

Dergelijke wagens worden normaal gewoon volgepompt. Als de ontluchtingsklep dicht gaat, laat je hem nog even zachtjes (ongeveer 5 seconden) door pompen tot je hoort dat de pomp zwaarder gaat lopen. Dan heb je tijdens het rijden tenminste geen last meer van klotsende lading, war eventueel tot klotsende oksels kan lijden in geval van een noodstop.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Waarom denk je dat de lading geklotst heeft?

Met welke temperatuur word de citerne volgepompt ? stel dat dit bij 22° gebeurt , door het samenpersen in de pomp loopt de temperatuur ook nog wat hoger op en eens in de citerne kan deze rustig afkoelen waardoor er terug vrije ruimte komt .

Het kan nu best zijn dat ik hier totaal verkeerd redeneer , bij deze dan al mea maxima culpa ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden