[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bedrijven willen 500 vrachtwagens per dag van de weg halen


Recommended Posts

  • Forumlid

EINDHOVEN - Een aantal bedrijven uit de regio Zuidoost Brabant wil ongeveer vijfhonderd vrachtwagens per dag minder de weg op laten gaan. Dat maakte ondernemersorganisatie EVO maandag bekend.

De bedrijven werken samen in de stichting Bereikbaar Zuidoost-Brabant (BERZOB). De stichting wil meehelpen om de verkeersdruk te verminderen.

Over het water

Als alternatief gaat er meer vervoer over het water. Dat is mogelijk omdat de Zuid-Willemsvaart, het Wilhelminakanaal en het Beatrixkanaal geschikt worden gemaakt voor langere en zwaardere schepen.

Omroep Brabant: Bedrijven willen 500 vrachtwagens per dag van de weg halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op het ogenblik gaan er Containers van Rotterdam naar het achter land via de Rijn Naar Duitsland Per dag ongeveer 4500 containers Dat zijn 2200 vrachtwagens met containers over de weg minder Dan zeg ik nog maar wat er per trein gaat

Dat willen ze nog verder uit bereiden .

Het is niet voor niks dat het zwaar weer is in het weg transport

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op het ogenblik gaan er Containers van Rotterdam naar het achter land via de Rijn Naar Duitsland Per dag ongeveer 4500 containers Dat zijn 2200 vrachtwagens met containers over de weg minder Dan zeg ik nog maar wat er per trein gaat

Dat willen ze nog verder uit bereiden .

Het is niet voor niks dat het zwaar weer is in het weg transport

Huub

4500 containers = 2200 vrachtwagens, waar blijven al die andere containers?

Ben blij dat ik er geen verstand van heb Huub.

Zat te weinig jaren in transport om te kunnen rekenen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ligt eraan hoe je rekent.. 4500 containers van verschillende maten, of 4500 TEU.

(voor degenen die niet weten wat dat betekend: 1 TEU is 1 20ft container, 2 TEU is 2 20ft containers OF 1 40ft container.)

4500 : 2200 = ongeveer 2 TEU per truck. (lzv niet meegerekend)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Woon bijna in het Wilhelmina kanaal, ze hebben alle bomen gerooid hier die op de wal stonden, zijn dus druk bezig, de zwaaikom bij de containerterminal van versteijnen (de rooie) is ook al klaar. alleen de bewoners die aan de rand van de reeshof wonen en richting dongen keken, kijken nu tegen een grote containerkraan van die rooie versteijnen aan. schijnt al 4x sabotage te zijn gepleegd, kabels kapot en weg. gaat dadelijk 24 uur per daag door daar.W1062%20BTT%20Artis%20impressie%20Groot.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal jullie even uit de droom helpen, de treinterminal van BTT ligt bij Het dc van Appie Heijn in Tilburg, De haventerminal Van BTT ligt een stukkie verderop, dat transport daartussen gaat allemaal via de Siriusstraat met terminaltrekkertjes en gewone vrachtwagens, dan vind er nog een hoop transport plaats in Tilburg zelf met die terminaltrekkers en gewone vrachtwagens. Want ze rijden de containers nu nog met de auto's naar andere industrieterreinen, Daar waar Fuji zit zeg maar, dat is helemaal richting dongen dus, bij de coca-cola zeg maar. Daar aan die kant komt dus (is er nu al) een nieuwe terminal, maar daar is ook plek voor heul veul nieuwe bedrijven, ja die gaan dadelijk ook allemaal containertjes krijgen. Dus zie het zomaar niet verdwijnen die auto's van de weg, in Tilburg niet, daar gaan alleen maar meer verplaatsingen plaatsvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op die tekening zie je de schepen met de containers 3 hoog, dan moeten er heel wat bruggen worden vervangen denk ik.

nee joh,bij jullie misschien wel, hier laten we de waterstand wat zakken,is veel goedkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op die tekening zie je de schepen met de containers 3 hoog, dan moeten er heel wat bruggen worden vervangen denk ik.
Als we het dan toch over die tekening hebben, kijk links onderin, waar die vrachtwagen het terrein oprijdt bij die slagboom, zo aan de situatie te zien rijdt ie het slagboompje er zo uit, dusssss... wat hebben we geleerd, die gasten kunnen niet rijden. zal ik er even een mail aan wagen naar versteijnen met dit verhaal?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als we het dan toch over die tekening hebben, kijk links onderin, waar die vrachtwagen het terrein oprijdt bij die slagboom, zo aan de situatie te zien rijdt ie het slagboompje er zo uit, dusssss... wat hebben we geleerd, die gasten kunnen niet rijden. zal ik er even een mail aan wagen naar versteijnen met dit verhaal?

Hihi, oog voor detail Rubberduck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op die tekening zie je de schepen met de containers 3 hoog, dan moeten er heel wat bruggen worden vervangen denk ik.

Bruggen staan gewoon 20 min per keer open, kunnen ze 5 min dicht, dan kunnen ze wel weer 20 min. open, file stond er toch al van de vorige keer.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Als we het dan toch over die tekening hebben, kijk links onderin, waar die vrachtwagen het terrein oprijdt bij die slagboom, zo aan de situatie te zien rijdt ie het slagboompje er zo uit, dusssss... wat hebben we geleerd, die gasten kunnen niet rijden. zal ik er even een mail aan wagen naar versteijnen met dit verhaal?

Als we dan toch bezig zijn...

Hoe lang zou dat hek rechtopstaan? Waar die wagens achteruit tegen geparkeerd staan???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden