[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlandse truck verliest 6000 liter sinaasappelsap op Duitse snelweg


easyrider

Recommended Posts

  • Forumlid

Een Nederlandse vrachtwagen is woensdag op de Duitse snelweg A1 richting Hamburg bij een ongeval 6000 liter sinaasappelsapconcentraat verloren.

Dertig vaten met een inhoud van 200 liter belandden op het wegdek en kleurden de A1 ter plekke oranje.

De 36-jarige chauffeur verklaarde tegenover de Duitse politie dat hij was afgesneden door een andere vrachtwagen. Deze vermeende veroorzaker van het ongeval reed door en geldt nog als ‘voortvluchtig’. De Duitsers leggen de schuld echter ook bij de chauffeur van de Nederlandse wagen. De vaten met sinaasappelsapconcentraat hadden ook bij hevig slingeren van de wagen gewoon op hun plek moeten blijven staan en waren dus duidelijk niet goed vast gezet.

Een gespecialiseerd bedrijf was een paar uurtjes zoet met het schoonmaken van de weg.

Bron: Nieuwsblad Transport > Nederlandse truck verliest 6000 liter sinaasappelsap op Duitse snelweg

post-2801-1394789294,8113_thumb.jpeg

post-2801-1394789295,1766_thumb.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geeft de politie geen ongelijk om ook de schuld bij de chauffeur te leggen.

Als ik die paar spanbandjes zie in de trailer lijkt mij dat hij niet veel aandacht heeft besteed aan het afspannen van zijn lading.

Dat niet alleen, ik zie daar vaten op elkaar staan zonder houten platen of planken er tussen, dat had zo helemaal niet geladen mogen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat niet alleen, ik zie daar vaten op elkaar staan zonder houten platen of planken er tussen, dat had zo helemaal niet geladen mogen worden.

Dat ben ik helemaal met je eens.

Ik vraag mij nu toch wel af of de veroorzaker, de z.g. afsnijder wel de reden is van dit ongeval.

De vaten zo laden is vragen om ellende.

Staal op staal, glijdt immers al de nete.

We hebben ze vroeger ook vaak los en dubbel geladen, maar dan wel met een plaat ertussen.

En dat is ook al ruk.

Tegenwoordig laden we ze altijd op pallets, die gewikkeld of gebandeleerd worden.

Als je daar dan ook weer een pallet oplegt, dan is het goed vast te sjorren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En zo hoort het ook te zijn Routier.

Ik heb ooit wel eens een aantal pallets vaten ADR geweigerd te laden omdat deze los op de pallets stonden. Was bij een van de Vopakjes in R`dam. Een hoop miserie en gescheld en getier zowel bij Vopak als met de planning aan de telefoon. Niks mee te maken, fatsoenlijk insealen of bandjes er rond anders komt het niet in m`n auto, basta!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit gebeurd toch alleen bij moelanders maar nu is het stil aan de overkantLOLLOLLOL:zegtniets::bey:

ik heb geen oordeel over moelander, maar in de artikels die ik gelezen heb, wordt wel gesproken over een Nederlandse vrachtauto, maar heb nergens gezien welke nationaliteit de chauffeur heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat ben ik helemaal met je eens.

Ik vraag mij nu toch wel af of de veroorzaker, de z.g. afsnijder wel de reden is van dit ongeval.

De vaten zo laden is vragen om ellende.

Staal op staal, glijdt immers al de nete.

We hebben ze vroeger ook vaak los en dubbel geladen, maar dan wel met een plaat ertussen.

En dat is ook al ruk.

Tegenwoordig laden we ze altijd op pallets, die gewikkeld of gebandeleerd worden.

Als je daar dan ook weer een pallet oplegt, dan is het goed vast te sjorren.

Heb ze vroeger ook veel gereden richting zuid Duitsland

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit vervoer is toch " verse " voeding en niet gekoeld . Of hoeft dit hier niet gekoeld vervoeren ?

Ken iemand die heeft het ook gereden. Word diepgevroren aangeleverd en als je bij de klant bent is het dooi en kunnen ze het verwerken. Kun je op 1 foto ook wel zien daar zie je een dikke klont liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Word diepgevroren aangeleverd en als je bij de klant bent is het dooi en kunnen ze het verwerken. Kun je op 1 foto ook wel zien daar zie je een dikke klont liggen.

Als het super geconcentreerd is is het ook al minder vloeibaar , ook als de pulp nog aanwezig is . Nu als het begint te gisten ( suikers ) vormt er zich alcohol :wijn: , dan naar hopen dat ergeen schimmels aanwezig zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ze vroeger ook veel gereden richting zuid Duitsland

Huub

Vaten worden overal gebruikt Huub! :confused:

Dat jij ze naar zuid Duitsland hebt vervoerd is bepaald niet bijzonder te noemen! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lade dat spul ook wel eens in Vlissingen bij kloosterboer.. Voor Frankrijk.. In tautliner houten platen ertussen en dubbel laden.. Spanbandjes waren toen nog niet nodig..!! :D:rolleyes:.. Weet nu wel beter..!!

Wij reden het vroeger uit de haven van Antwerpen naar Kloosterboer, in containers, had je nergens last van.

De hele week 4 ritten per dag

Als ik de foto's zie ben ik blij dat ze in die apen landen strak vol laden in de container

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klein rotfabriekje aan de Bundestraße? Amper fatsoenlijk het hek in te komen, die zooi viel nog onder het ADR ook.

En terecht Pieter, levens gevaarlijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden