[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlandse truck verliest 6000 liter sinaasappelsap op Duitse snelweg


easyrider

Recommended Posts

niet de chauffeur de schuld geven he. de trailer was voor geladen door een oostblokker

Hoe weet jij dat MAN want volgens mij word er bij Greving niet gekoppeld en heb elke charter zijn eigen trailer, deze vervoerder rijd er ook met meerdere daar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vreemd...heb je het nu over fruit-concentraat ?

Ik heb genoeg vrachtjes geladen van allerlei soorten fruitconcentraat , mango, bananen, sinaasappel, guave, bedenk het maar.

Haalde het op voor Caraïbos in Rotterdam bij de diverse vrieshuizen, Kloosterboer Vlissingen, Nemijtek Breda, Heijningen en ging altijd naar Duitsland, maar nog nooit een vlammetje of ADR op de CMR gezien.

Ja, heb het over vruchtensap concentraat. Ik snapte er ook al geen donder van, maar als er vlammetjes en een UN nummer op de vaten staan en er volgens de CMR die zooi onder de ADR valt. Dan doe ik netjes mijn kemler bordjes open

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pieter gaat misschien zitten twijfelen doordat mensen hem niet geloven maar ook ik heb meer dan eens sinasappel-concentraat geladen dat brandbaar was en onder het ADR viel. Ik heb er toen wel eens naar gevraagd èn antwoord op gekregen maar waar dat gevaar nu inzit? Het is me ontschoten. Vaag dacht ik dat het lag aan een deel van de schil (binnenkant).

Anywhay: Sinasappelconcentraat kàn onder het ADR vallen.

Ik heb trouwens dit soort vrachten ook vaak geladen bij de diverse terminals in Rotterdam. Ook ik laadde die vaten twee hoog en heb daar nooit problemen mee gehad. Ik zette ze 'koud' op elkaar en ervoor zette ik een plank (niet zo'n standaard ding maar eentje die je moet schroeven in het hout draaide) en erachter ook eentje. Die vaten moest je ook een beetje in elkaar laten vallen, dus de onderkant niet strak en recht op de bovenkant maar een beetje schuin. Daar daardoor gaan ze minder snel schuiven. En natuurlijk goed zekeren naar voren en naar achteren.

Werkelijk waar nog nooit problemen mee gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zet ze in een koeler minder goed vast als in een huifauto. Ik had toen een huif en geen tautliner dus planken zat in de zijkant, aan de voorkant van de tweehoog laag een schot met een stang, dus als het ware een kopschot maken, en rijden maar. Niet als een idioot maar dat moet je nooit doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Je zou eens moeten weten hoe vaak onze baas geen telefoon krijgt van een chauffeur met de melding " shit ze zijn ........."

en dan zien ze der zo uit :ja:

post-15033-1394789318,8505_thumb.jpg

Kan baasje ze betalen en hebben wij ook iets voor thuisgebruik :eek:

post-15033-1394789318,7741_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is toch simpel; daar het een citrus concentraat is, is het gehalte aan zuren ook hoger (denk maar eens aan citroenzuur, dit is de bekendste) en dus 'gevaarlijke' stof.

Een leuk voorbeeld voor thuis; probeer de buitenzijde van de sinasappelschil maar eens samen te vouwen naast een brandende kaars.....(wel eerst pellen, anders wordt moeders boos, ipv romantisch....).

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is toch simpel; daar het een citrus concentraat is, is het gehalte aan zuren ook hoger (denk maar eens aan citroenzuur, dit is de bekendste) en dus 'gevaarlijke' stof.

Een leuk voorbeeld voor thuis; probeer de buitenzijde van de sinasappelschil maar eens samen te vouwen naast een brandende kaars.....(wel eerst pellen, anders wordt moeders boos, ipv romantisch....).

Groet ron

wat pellen ??? de kaars of de sinasappel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
is er dan niemand die even in de app van beurtvaartadres kan zoeken?

IK heb gezocht op citrus concentraat , sinaasappelsap maar ben niks tegengekomen :(, alcohol heb je meerdere maar het moet al boven de 70° om als ADR te worden behandeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
UN 1993, brandbare vloeistof Dit waren vaten sinaasappelconcentraat die wij vaak naar een fabriek in Gent brachten.

Heb het even opgezocht in mijn cmr's

Gent haven langs de R4 ? schiffer- of Rodenhuizendok ?

UN 1993 , zeer brandbare vloeistof vlampunt lager 23° . Batterij brandblussers aan boord .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
UN 1993 , zeer brandbare vloeistof vlampunt lager 23° . Batterij brandblussers aan boord .

Dat vlampunt <23 hoeft niet, UN 1993 is een zgn. N.E.G. positie: Niet Elders Genoemd. Dit is een verzamelnaam voor allerlei (mengels van) brandbare vloeistoffen. Dit UN-nummer komt zowel in verpakkingsgroepen I, II en III voor, oftewel een vlampunt van lager dan 60 graden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Svenco en trekt voor Greving Europa. Zo laden mag niet, dat de verlader zo laad.....

Ik dacht al die trailer komt me erg bekend voor.

Maar je kan dit volgens mij toch makelijk oplossen.

Je neemt bijvoorbeeld de eerste 20 vaten en daar doe je een spanband in de rondte omheen dan krijg je het zelfde effect als dat je een pallet insealed.En daar doe je weer een spanband overheen om het tegen het schuiven te voor komen.En dit kun je met een eventuele bovenste laag ook doen of zie ik nou zo bleek dat ik zo denk.

Ik denk gewoon dat de chauffeur snel klaar wilde wezen met laden.En het daarom zo heeft geladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Moet je eens een zeer vuile vloer met allerlei stroep zoals rubber van de banden van een heftruck een fles sinasappelsap op leeg gieten en een half uurtje laten liggen en dan opdweilen.

Dit heb ik meegemaakt in de haven van Rotterdam daar viel een pallet met sinasappelsap naar beneden en toen wij de rommel gingen opruimen kwam de vloer tevoor schijn die 20 jaar geleden geel geschilderd was en hier voor was deze vloer zwart.

Hoe bedoel je het is ongevaarlijk nu volgens mij zit er zoveel zuur in dat je er als het ware het als schoonmaak middel kunt gebruiken dus ADR plichtig.:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 years later...

Na vele jaren dit artikel weer eens opgezocht gezien ik er net langs reed.

Voor ik begin geef ik maar gelijk aan ik was de Chauffeur op moment van ongeval.

Ik had denk ik net 1 jaar mijn CE en wou ervaring op doen.

Dus vervangde zo af en toe Chauffeur uit een vennootschap,

In dit geval moest de Chauffeur die ik verving met spoed naar het ziekenhuis.

Hij heeft hem dus geladen niet ik, heb netjes gevraagd of alles goed geladen was.

Ja was dat antwoord in mijn onervarenheid heb ik niet gecontroleerd en ben gaan rijden.

(Na dit alles ben ik nooit meer er van uit gegaan en altijd gecontroleerd.

Ik werd niet door een vrachtwagen afgesneden maar door een personenauto van af de parking. Deze heeft hard voor mij geremd ivm borden wegwerkzaamheden.

1e keer ging goed en bleef alles wel staan toen ik mijn spiegel controle deed remde hij nog een keer, waar op ik ook weer remde ja toen wast mis en kwam de handel door de zeilen.

Dit alles heeft mij jaren achtervolgt en in het begin slecht van geslapen.

Kan alleen maar zeggen oordeel nooit als je het hele verhaal niet kent,

Helaas ziten hier blijkbaar veel toetsenbord helden.

 

Groetjes de Bewuste Chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden