[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportconflict tussen Bulgarije en Turkije


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Bulgaarse trucks blokkeren belangrijkste grensovergang na restricties Turkije

Dat melden diverse Bulgaarse en Turkse media vandaag.

Reden voor de blokkades aan de Bulgaarse zijde van de Kapitan-Andreevo grenspost -de belangrijkste grenspost tussen de twee landen- zijn restricties die Turkije onlangs oplegde aan buitenlandse transportbedrijven.

Transportconflict tussen Bulgarije en Turkije - Truckstar

bron;truckstar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of zijn wij de dombo's van europa ?

Het is maar hoe je het bekijkt. ;)

Er zijn nogal wat Turkse vervoerders uitgeweken naar Bulgarije want: een Bulgaarse chauffeur is ten eerste goedkoper dan een Turk en ook heeft een Bulgaar geen visum nodig. Verder kun je met een BG wagen in de hele EU vrij laden en lossen wat met een TR wagen niet kan want die kan alleeen voor TR (of verder weg) laden. Ook is het opzetten van een transportbedrijf in Bulgarije een stuk eenvoudiger dan in Turkije.

Die uitgeweken Turkse vervoerders hebben eigenlijk gewoon uitgevlagd wat ten koste gaat van de in Turkije gevestigde bedrijven en daar wordt naar het zich laat aanzien door middel van wat getreiter tegen opgetreden.

Eigenlijk doen ze daar datgene wat hier op dit forum wel eens geroepen wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Je kunt er van vinden wat je wilt, maar Turkije doèt in ieder geval iets tegen het wegvloeien van arbeidsplaatsen en het zienderogen afkalven van het eigen wegtransport.

Maar Turkije heeft dan ook weinig met het e.u.-gedrocht te maken, en kan daar dus ook iets tegen doen!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Maar Turkije heeft dan ook weinig met het e.u.-gedrocht te maken, en kan daar dus ook iets tegen doen!;)

Oostenrijk en Finland zijn wel volwaardig lid en bepalen ook gewoon zelf wat ze doen om de markt te beschermen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

En ondertussen krijgen we deze berichten ook te lezen :(

Chauffeurstekort in Polen en Tsjechië

Uit het onderzoek kwam naar voren dat het Europese internationale vervoer gedomineerd wordt door Oost Europese transportbedrijven. Zelfs al tussen Nederland en Duitsland wordt het vervoer over de weg voor 84% uitgevoerd door chauffeurs en of bedrijven uit Oost Europa. Ook het vervoer tussen Nederland en de andere landen om ons heen gebeurt voor het grootste deel door Oost Europeanen.

het verder verhaal << hier >>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is maar hoe je het bekijkt. ;)

Er zijn nogal wat Turkse vervoerders uitgeweken naar Bulgarije want: een Bulgaarse chauffeur is ten eerste goedkoper dan een Turk en ook heeft een Bulgaar geen visum nodig. Verder kun je met een BG wagen in de hele EU vrij laden en lossen wat met een TR wagen niet kan want die kan alleeen voor TR (of verder weg) laden. Ook is het opzetten van een transportbedrijf in Bulgarije een stuk eenvoudiger dan in Turkije.

Die uitgeweken Turkse vervoerders hebben eigenlijk gewoon uitgevlagd wat ten koste gaat van de in Turkije gevestigde bedrijven en daar wordt naar het zich laat aanzien door middel van wat getreiter tegen opgetreden.

Eigenlijk doen ze daar datgene wat hier op dit forum wel eens geroepen wordt.

Het is overal wat

Maar kijk maar is hoeveel Trukken er in Bulgarie wonen

Vooral zuid Bulgarie is totaal truks

En daarbij Het is lange tijd geweest dat de grens naar griekenland gesloten is geweest voor de trukken

Want ze moesten over Bulgarie

En daarbij Er zijn trukse bedrijven over heel Europa

En daar komt een Nederlands bedrijf echt niet tussen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet wat er mooi aan is.

Maar zouden er echt alleen maar bulgaren en turken laden in Turkije? 35.000 om 12.000...???

dit las ik ook ja, weer een stukje graf journalistiek...

zo weet ik dat onze vrienden in boxmeer daar ook wellis komen!:D

is dat inderdaad zo EJD?

dat een auto van buiten de EU? (lees TR, BY UA RU) niet binnen de eu kan blijven rijden? ik heb geen idee hoe dit geregeld is maar zie ze regelmatig rijden met de TIR borden dichtgeklapt.

ik heb geen idee hoe dat vervoer onder TIR eigenlijk geregeld is.

wel heb ik eens de rittenlijst gezien van een turkse chauffeur die bij ons kwam lossen (met daarom het adres waar hij zijn moest) met toch een aardige rondrit europa (van oost naar zuid en via NL weer naar oost voor hij uiteindelijk terug naar turkije ging...)

oh en huub waar ligt trukije ergens? de R hoort wat verder naar achteren:p

trouwens wel thumbs up! voor turkije in dit geval, die hier WEL iets aan probeerd te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar Turkije heeft dan ook weinig met het e.u.-gedrocht te maken, en kan daar dus ook iets tegen doen!;)

Hopelijk blijft dat ook zo. Dat is beter voor alle partijen.

Oostenrijk en Finland zijn wel volwaardig lid en bepalen ook gewoon zelf wat ze doen om de markt te beschermen...

Maar daar staan dan ook bestuurders met ballen aan het politieke roer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is overal wat

Maar kijk maar is hoeveel Trukken er in Bulgarie wonen

Vooral zuid Bulgarie is totaal truks

En daarbij Het is lange tijd geweest dat de grens naar griekenland gesloten is geweest voor de trukken

Want ze moesten over Bulgarie

En daarbij Er zijn:D trukse bedrijven over heel Europa

En daar komt een Nederlands bedrijf echt niet tussen

Huub

Tja, :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Tja, :D

Google maar eens op "turkken , turkse of turk" ze zullen Huub niet weten te vinden LOL

Tegenwoordig moet je opletten met wat je over die volksstammen schrijft , of ze staan zo aan je voordeur :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat een auto van buiten de EU? (lees TR, BY UA RU) niet binnen de eu kan blijven rijden? ik heb geen idee hoe dit geregeld is maar zie ze regelmatig rijden met de TIR borden dichtgeklapt.

ik heb geen idee hoe dat vervoer onder TIR eigenlijk geregeld is.

wel heb ik eens de rittenlijst gezien van een turkse chauffeur die bij ons kwam lossen (met daarom het adres waar hij zijn moest) met toch een aardige rondrit europa (van oost naar zuid en via NL weer naar oost voor hij uiteindelijk terug naar turkije ging...)

Een auto van buiten de EU kan alleen binnen de EU (met laad- én losadres in de EU, dus derdelandenvervoer) rondrijden met een CEMT-vergunning. Het CEMT-verdrag is een apart verdrag dat los staat van de EU, CEMT-vergunning | NIWO, Stichting Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie. Dus dat zal die Turk uit jouw voorbeeld wel gehad hebben, het zgn. groene boekje waarin alle ritten genoteerd moeten worden.

En als de TIR-borden ingeklapt waren, dan zal die auto waarschijnlijk leeg geweest zijn of vol onderweg van het laadadres naar de douanepost waar het TIR-carnet geopend wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dit las ik ook ja, weer een stukje graf journalistiek...

zo weet ik dat onze vrienden in boxmeer daar ook wellis komen!:D

is dat inderdaad zo EJD?

dat een auto van buiten de EU? (lees TR, BY UA RU) niet binnen de eu kan blijven rijden? ik heb geen idee hoe dit geregeld is maar zie ze regelmatig rijden met de TIR borden dichtgeklapt.

ik heb geen idee hoe dat vervoer onder TIR eigenlijk geregeld is.

wel heb ik eens de rittenlijst gezien van een turkse chauffeur die bij ons kwam lossen (met daarom het adres waar hij zijn moest) met toch een aardige rondrit europa (van oost naar zuid en via NL weer naar oost voor hij uiteindelijk terug naar turkije ging...)

oh en huub waar ligt trukije ergens? de R hoort wat verder naar achteren:p

trouwens wel thumbs up! voor turkije in dit geval, die hier WEL iets aan probeerd te doen!

Wat maakt het uit Als het beesje maar een naam heeft

Als een vracht auto Europa of een E.U. land binnen komt Wordt die auto daar aan de grens vrij gemaakt 9 van de 10 gevallen Dan rijd die auto niet meer onder TIR En mag lossen waar die wil En ook laden Zelf drie of vier laat adressen

Gaat die de E.U. landen uit Dan maakt die weer Aan de grens onder TIR

En als die naar Turkije gaat weet ik niet of die onder T1 verder kan In mijn tijd ging het wel Alleen het was vrij kost baar

Jullie moet maar denken het is een oude man met niet te veel school En die maken schrijf fouten

Beter dit dan 3 x in een jaar een ongeluk ???

Zo nu weer gesprek stof

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een auto van buiten de EU kan alleen binnen de EU (met laad- én losadres in de EU, dus derdelandenvervoer) rondrijden met een CEMT-vergunning. Het CEMT-verdrag is een apart verdrag dat los staat van de EU, CEMT-vergunning | NIWO, Stichting Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie. Dus dat zal die Turk uit jouw voorbeeld wel gehad hebben, het zgn. groene boekje waarin alle ritten genoteerd moeten worden.

En als de TIR-borden ingeklapt waren, dan zal die auto waarschijnlijk leeg geweest zijn of vol onderweg van het laadadres naar de douanepost waar het TIR-carnet geopend wordt.

kijk aan das duidelijk!

dankje... gezien het aantal cemt vergunnningen afgegeven op euro 3, word het niet tijd voor jou om aan een ander dafje te denken? of worden niet alle cemt vergunningen ieder jaar afgegeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nog even een aanvullende vraag.

zie dat noorwegen onder dat cemt valt... hoe zit dit dan als je daar een cabotage rit zou doen als nederlander of compleet laad voor bijv. duitsland? altijd gedacht dat dit gewoon met een euro vergunnning kon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nog even een aanvullende vraag.

zie dat noorwegen onder dat cemt valt... hoe zit dit dan als je daar een cabotage rit zou doen als nederlander of compleet laad voor bijv. duitsland? altijd gedacht dat dit gewoon met een euro vergunnning kon?

Gewoon het zelfde

Veel rijden met een vals CMR omdat ze geen cemt vergunning hebben Dat was vroeger zo En nu nog En is nog veel erger als cobotage vervoer

Het probleem zal nooit op gelost worden De reden is heel gewoon

De chauffeur werkt er zelf aan mee Om punten te halen bij zijn baas

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk aan das duidelijk!

dankje... gezien het aantal cemt vergunnningen afgegeven op euro 3, word het niet tijd voor jou om aan een ander dafje te denken? of worden niet alle cemt vergunningen ieder jaar afgegeven?

Nee hoor, ik rijd niet met een CEMT-vergunning. Ik rijd op Rusland en Wit-Rusland met losse ritmachtigingen: Ritmachtigingen | NIWO, Stichting Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie.

Een losse ritmachtiging kost 5 euro en een termijnmachtiging voor een heel jaar voor Rusland kost 50 euro. Voor dat geld kan ik nog geen nieuwe auto kopen;). Bovendien kost een CEMT-vergunning ook geld.

nog even een aanvullende vraag.

zie dat noorwegen onder dat cemt valt... hoe zit dit dan als je daar een cabotage rit zou doen als nederlander of compleet laad voor bijv. duitsland? altijd gedacht dat dit gewoon met een euro vergunnning kon?

Dat kan ook met een eurovergunning. Noorwegen staat dat toe, ook al is het geen EU-land. Al zijn aan cabotage wel aanvullende voorwaarden gesteld, bijv. aantal ritten en verzekeringsvoorschriften.

Een CEMT-vergunning geldt nooit voor cabotage bij mijn weten, alleen tussen twee verschillende landen. Je hebt als NL-er alleen wat aan een CEMT-vergunning als je regelmatig derdelandenvervoer doet naar een land buiten de EU. Maar dan nog lukt het ook vaak wel met losse ritmachtigingen. Dat ligt aan de regels in de betreffende landen.

Bijvoorbeeld met NL-auto van Engeland of Frankrijk naar Rusland kan gewoon met ritmachtiging maar vanaf Italië mag het niet.

Voordeel van CEMT is dat je nooit omthand zit, omdat je geen geschikte ritmachtiging bij je hebt. Je kon gewoon van hot naar her blijven rijden. Daarom werd het wel het vrijgezellenboekje genoemd:ja:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Voordeel van CEMT is dat je nooit omthand zit, omdat je geen geschikte ritmachtiging bij je hebt. Je kon gewoon van hot naar her blijven rijden. Daarom werd het wel het vrijgezellenboekje genoemd:ja:.

Heette dat niet het communitaire boek vroeger?

Schreef je de 3e land ritten in.... Koner inderdaad heel lang mee van huis blijven, stond echter niet op kenteken maar op transporteurs naam, dus boek kon ook afgegeven worden aan collega's....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee hoor, ik rijd niet met een CEMT-vergunning. Ik rijd op Rusland en Wit-Rusland met losse ritmachtigingen: Ritmachtigingen | NIWO, Stichting Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie.

Een losse ritmachtiging kost 5 euro en een termijnmachtiging voor een heel jaar voor Rusland kost 50 euro. Voor dat geld kan ik nog geen nieuwe auto kopen;). Bovendien kost een CEMT-vergunning ook geld.

Dat kan ook met een eurovergunning. Noorwegen staat dat toe, ook al is het geen EU-land. Al zijn aan cabotage wel aanvullende voorwaarden gesteld, bijv. aantal ritten en verzekeringsvoorschriften.

Een CEMT-vergunning geldt nooit voor cabotage bij mijn weten, alleen tussen twee verschillende landen. Je hebt als NL-er alleen wat aan een CEMT-vergunning als je regelmatig derdelandenvervoer doet naar een land buiten de EU. Maar dan nog lukt het ook vaak wel met losse ritmachtigingen. Dat ligt aan de regels in de betreffende landen.

Bijvoorbeeld met NL-auto van Engeland of Frankrijk naar Rusland kan gewoon met ritmachtiging maar vanaf Italië mag het niet.

Voordeel van CEMT is dat je nooit omthand zit, omdat je geen geschikte ritmachtiging bij je hebt. Je kon gewoon van hot naar her blijven rijden. Daarom werd het wel het vrijgezellenboekje genoemd:ja:.

Ik heb er 12 jaar mee gereden Pas op met ostenrijk Daar zijn niet alle cemt vergunningen geldig

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heette dat niet het communitaire boek vroeger?

Schreef je de 3e land ritten in.... Koner inderdaad heel lang mee van huis blijven, stond echter niet op kenteken maar op transporteurs naam, dus boek kon ook afgegeven worden aan collega's....

Nee Eddy, de communautaire vergunning was alleen in de EEG geldig.

Wat nu de eurovergunning heet was vroeger de communautaire vergunning.

Communautair is afgeleid van t woord "commune"( wat staat voor "Gemeenschap",zoals in Economische Gemeenschap.:D)

Maar ook dit boek werd wel vrijgezellenboek genoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee hoor, ik rijd niet met een CEMT-vergunning. Ik rijd op Rusland en Wit-Rusland met losse ritmachtigingen: Ritmachtigingen | NIWO, Stichting Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie.

Een losse ritmachtiging kost 5 euro en een termijnmachtiging voor een heel jaar voor Rusland kost 50 euro. Voor dat geld kan ik nog geen nieuwe auto kopen;). Bovendien kost een CEMT-vergunning ook geld.

Dat kan ook met een eurovergunning. Noorwegen staat dat toe, ook al is het geen EU-land. Al zijn aan cabotage wel aanvullende voorwaarden gesteld, bijv. aantal ritten en verzekeringsvoorschriften.

Een CEMT-vergunning geldt nooit voor cabotage bij mijn weten, alleen tussen twee verschillende landen. Je hebt als NL-er alleen wat aan een CEMT-vergunning als je regelmatig derdelandenvervoer doet naar een land buiten de EU. Maar dan nog lukt het ook vaak wel met losse ritmachtigingen. Dat ligt aan de regels in de betreffende landen.

Bijvoorbeeld met NL-auto van Engeland of Frankrijk naar Rusland kan gewoon met ritmachtiging maar vanaf Italië mag het niet.

Voordeel van CEMT is dat je nooit omthand zit, omdat je geen geschikte ritmachtiging bij je hebt. Je kon gewoon van hot naar her blijven rijden. Daarom werd het wel het vrijgezellenboekje genoemd:ja:.

kijk aan das duidelijk!

en die vraag je gewoon in januari een stapeltje aan en dan kijken hoever je ermee komt? (ze zijn niet zo duur...)

wel handig dat ze vanaf dit jaar termijn machtiging hebben! scheelt een hoop papierwerk!

die cemt kost inderdaad nogal wat geld! (maar voor een BY of rus die hier rondcrossed zal het er wel zo uit zijn)

bedankt voor je uitleg! wss zal ik t nooit nodig hebben maar altijd handig om te weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden