[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Open sollicitatie, mailen of per brief


Gast grietje80

Vraag

Gast grietje80

Twijfel slaat toe..

Er zijn weinig vacatures, dus dan maar open sollicitatie versturen, wat zal ik doen?

Een mail sturen met de open sollicitatie in een bijlage samen met cv of juist nog old scool dmv een brief?

Hmmzzz

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Ik wou dat ik voor elke ongevraagde sollicitatiebrief een euro kreeg. Ik zal er dan niet rijk van worden, maar kan wel een leuk avondje uit eten met de vrouw:ja:

Lang leve de sollicitatieplicht van het UWV.

Althans het verplichte aantal sollicitaties per week/maand. Maar ja, sollicitatie is sollicitatie. Ook al zijn ze bijvoorbaat kansloos, dat boeit het UWV niet. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hoe ga je opvallen als 99,9% van de brieven / mails gebruikt worden om de open haard mee aan te steken / worden verwijderd? Misschien een lentebloesem geurtje op de enveloppe spuiten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik blijf altijd heel netjes en beantwoord de mensen per mail, maar er zijn er ook die blijven schrijven "omdat je zo lekker dicht in de buurt zit".

Twee jaar geleden zocht ik wel een chauffeur en heb er toen eens drie uitgenodigd en meegenomen.... die zijn gillend weggerend! :zegtniets:

Toen ik ze later belde was het relaas: Ik dacht dat het transport was, maar u doet helemaal geen transport!!!! Waarop ik reageerde: Dat heb ik gelijk gemeld dat wij veeeeeel meer doen als transport. Soms, heel soms werken wij ook:banaan:.

Maar als alles goed is heeft in Januari een goede kennis zijn papieren ook gehaald en gaan we fris opnieuw op zoek naar een vervoerder om de MAN aan het werk te zetten. :ja::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Maar wees nou eerlijk. Wat moet nu bijvoorbeeld Harm anders doen met zulke sollicitatiebrieven dan de haard mee aansteken?

Een vriendelijk reactie waarin men schrijft dat de sollicitatiebrief / mail in goede orde ontvangen is en dat we op dit moment niet zoeken? Mail kost geen ene drol en en al je een standaard template (ben ik geen fan van, maar goed) verstuurd is het klaar.

Het enige risico dat hij loopt is dat hij hier in het zwartmaak-topic eindigt als iemand die geen sollicitaties beantwoordt. Ik lees hier nogal eens klachten dat sollicitaties onbeantwoord blijven. Maar kom op zeg... Gerard heb ik er ook al eens over gehoord. Dat hij, nadat hij zijn bedrijf van de hand heeft gedaan, nog steeds brieven binnen kreeg.

Ben je dan serieus met je sollicitatie of wat?

Op dat laatste ben ik natuurlijk met je eens. Maar ik moet ook schrijven dat ik genoeg sites gezien heb waarop stond dat men geen personeel zocht en dat een eventuele open sollicitatie niet beantwoord zou worden. Hoe simpel is dat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden