[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

oosterhout wordt de vestigingsplaats voor Waberer


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

De veelbesproken en soms omstreden Hongaarse transportreus Waberer’s heeft woord gehouden. Al langer was er sprake van dat het bedrijf zich in Nederland zou gaan vestigen. Het is Oosterhout geworden en die locatie is gekozen om alle activiteiten van het bedrijf in de Benelux te kunnen uitvoeren.

lees verder op : http://bigtruck.nl/waberers-vestigt-zich-in-oosterhout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik naar de jaarcijfers kijk, is dit een bedrijf met een resultaat waar men alleen maar van kan dromen. Een winst van meer dan 14%....Er zijn bedrijven waar het minder gaat. Het verhaal behoeft wel enige nuance; er wordt onder verschillende omstandigheden geopereerd, waardoor de uitgangsposities niet gelijk zijn. Desondanks heeft men zakelijk gezien bij Waberer's de zaken goed op de rails staan. Goed voor Waberer's, maar een slecht teken voor Nederlandse- en andere West-Europese transportondernemers, en een voorteken van wat er nog staat te gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Hier sta ik dus niet van te kijken aangezien ik vd week 2 auto's zag met dubbelbemand personeel en een H kenteken.

grt. Wesley

De Stobart auto's kom je dan ook overal al tegen, echter volgens hun eigen site hebben ze geen filiaal in Hongarije maar wel in Czechische republiek in Praag, en dit is een afdeling van  de "automotive" Group. Het zou misschien een "eigen rijder" geweest kunnen zijn in een "oude" Stobart auto........

 

2i92o94.jpg

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik naar de jaarcijfers kijk, is dit een bedrijf met een resultaat waar men alleen maar van kan dromen. Een winst van meer dan 14%....Er zijn bedrijven waar het minder gaat. Het verhaal behoeft wel enige nuance; er wordt onder verschillende omstandigheden geopereerd, waardoor de uitgangsposities niet gelijk zijn. Desondanks heeft men zakelijk gezien bij Waberer's de zaken goed op de rails staan. Goed voor Waberer's, maar een slecht teken voor Nederlandse- en andere West-Europese transportondernemers, en een voorteken van wat er nog staat te gebeuren.

Cijfers kan men rooskleuriger maken als wat ze in werkelijkheid zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Stobart auto's kom je dan ook overal al tegen, echter volgens hun eigen site hebben ze geen filiaal in Hongarije maar wel in Czechische republiek in Praag, en dit is een afdeling van  de "automotive" Group. Het zou misschien een "eigen rijder" geweest kunnen zijn in een "oude" Stobart auto........

 

2i92o94.jpg

Lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik heb ooit een serie gezien over Stobard. Daarin zag je onder meer dat alle nieuwe vrachtwagens standaard in wit worden aangeschaft, waarna de groene strepen e.d. middels folie worden aangebracht. Gaan de wagens weg, dan wordt de folie verwijderd en gaat de wagen met een strak witte cabine de handel in. Vergeet niet dat de naam Stobard een begrip is, zelfs een cult met eigen fanclub. Men zal dat te allen tijde beschermen, vandaar dat je geen ex-Stobard in de Stobard-kleuren zult aantreffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik heb ooit een serie gezien over Stobard. Daarin zag je onder meer dat alle nieuwe vrachtwagens standaard in wit worden aangeschaft, waarna de groene strepen e.d. middels folie worden aangebracht. Gaan de wagens weg, dan wordt de folie verwijderd en gaat de wagen met een strak witte cabine de handel in. Vergeet niet dat de naam Stobard een begrip is, zelfs een cult met eigen fanclub. Men zal dat te allen tijde beschermen, vandaar dat je geen ex-Stobard in de Stobard-kleuren zult aantreffen.

Inderdaad nu je het zegt, ik heb dat ook gezien of gelezen ja. De site van de firma Stobart, geeft toch echt anders aan, dus wie ben ik???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

in handen van Stobard, die is voor 70% aandeelhouder bij het zonnetje

Ohhh, dat wist ik niet, weer wat geleerd.

Dat zegt dan wel wat over de Stobart group, qua grote. Dat hij een hele grote speler in GB was wist ik wel, maar in Europa??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

gelukkig overkomt dit de hoog opgeleide hollandse chauffeurs dit nooit :zegtniets:

Vast wel. Maar toch vind ik midden in zo een woonwijk, in iemands thuis toch wel opmerkelijk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die heb ik zelf wel, Eddy.

Kan er zo wie zo wel 400 kwijt, voor mijn huis. Als ze het op tijd melden zorg ik er ook nog voor dat er een fatsoenlijk grasmatje ligt, als ze komen parkeren.

Voor €50 euro per auto wil ik daar best 2 weken tegen aan kijken. Weet ik zeker dat ik de zon zie met de kerstdagen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ook meespeelt dat de bodem in veel landen een stuk steviger is als bij ons. Als je hier de berm inrijdt, zak je meteen weg en ze zullen wel niet gewend zijn aan een land wat op modder drijft ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wacht even, Dokus. Gevaarlijk weggedrag zal ik zeker niet goed praten en ook ik heb daarvan het één en ander mogen meemaken...

Maar wij weten natuurlijk heel goed dat je hier niet de berm in moet gaan, je niet op een grasveld kunt draaien en dergelijk, omdat je dan waarschijnlijk afgestraft wordt. Als je ergens woont waar de bodem harder en bijvoorbeeld rotsachtig is, ken je dat gevaar niet.

Nu zouden de sporen die je her en der in de berm ziet misschien wel een stille hint voor deze jongens kunnen zijn, maar gezien de foto's valt dat kwartje niet bij iedereen. :p

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rijden wij in Roemenië massaal de ezelkarren van de weg? Of rijden wij in Engeland dan ook gewoon rechts?

Aanpassen aan de omstandigheden is vaak te moeilijk voor ze.

Krom vergelijk, een zichtbaar obstakel zoals een ezelkar (lekker stigmatiserend trouwens) of links rijden in Engeland vind ik een wezenlijk verschil maken met de hardheid van de bodem in een bepaalde regio.

Als de beste chauffeur het drie keer overkomt heb je gelijk, maar uiteindelijk denk ik dat je dit door schade en schande moet leren.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden