[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

lucht draaien tijdens je pauze


nnndoh

Recommended Posts

  • Forumlid

Denk niet dat er veel bedrijven zijn waar ze er vrolijk van worden dat je je auto onnnodig laat  lopen

Ik heb al eens eerder een post van hem gelezen en ook op gereageerd dat ze tijdens het laden ook allemaal staan te draaien.... waarom is mij een raadsel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar wat ik niet begrijp... is er geen wagenparkbeheerder die dat een beetje bijhoudt of iemand die het brandstof verbruik enzo in de gaten houdt? Mijn wagen is 6 jaar en lekt ook wel wat lucht, maar ik hoef echt niet zo lang van te voren lucht te gaan draaien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij is het per tankbeurt van zeg 1200 liter.....nog altijd 40 liter diesel verbruik bij stationair draaien van de motor (volgens boardcomputer)

en dat is inderdaad bij luchtdraaien maar ook file/stoplicht / peukje draaien.....

 

Best wat litertjes per jaar zo bij elkaar.

 

Gelukkig heeft de mijn een goede compressor dus luchtdraaien is minimaal.

Ik zou winst kunnen halen door de motor wat vaker uit te zetten  ;)

bij file en stoplicht......en natuurlijk stoppen met roken  :D

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toevallig weet ik van een eigenaar van een transportbedrijf dat hij het wel bijhoudt, en zelf heeft geprobeerd hoeveel het scheelt of je de motor steeds uitzet of wanneer het niet al te lang duurt laat draaien.

Opmerkelijk genoeg zit er vrijwel geen verschil in.

Via de telefoon

ja maar in een eerder topic wordt geschreven dat er ook 's morgens geladen wordt met draaiende motor. Dan zou bijna het hele wagenpark stationair staan te draaien 's morgens. Volgens mij kost dat echt veel per jaar. Ik kan me gewoon niet goed voorstellen dat dat geen punt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens het laden laten draaien kost sowieso onnodig veel brandstof. Wanneer het om een paar minuten gaat maakt het in het brandstof gebruik vrijwel niets uit.

Via de telefoon

Waarom zie je dan steeds meer luxe wagens die automatisch afslaan voor het verkeerslicht?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Veel andere merken ook

Als je in Duitsland op een parkeer plaats bent En je motor draait Zelfs als je ligt te slapen

Dan kan het jou veel geld kosten

Zelfs jou stand kachel Die verbruikt in een nacht ongeveer 35 lts

Ik zelf had die kachel nooit aan als ik lag te slapen

Vind of vond het een gevaarlijk ding

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Veel andere merken ook

Als je in Duitsland op een parkeer plaats bent En je motor draait Zelfs als je ligt te slapen

Dan kan het jou veel geld kosten

Zelfs jou stand kachel Die verbruikt in een nacht ongeveer 35 lts

Ik zelf had die kachel nooit aan als ik lag te slapen

Vind of vond het een gevaarlijk ding

Huub

Hoe kom je aan deze onzin Huub.

Een standkachel verbreuk niet meer dan 2 tot 3 ltr diesel per nacht ..

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu wachten tot er iemand in dld word gepakt bij de dc waar de bag langs komt.......

Grens Zwitserland moet je hem ook niet op pauze zetten. Controleren ze er ook op. Die man ziet je naar dat kantoor lopen en kijkt of jouw tacho op rust staat, dan wacht hij je gewoon op tot je terug bent.

Als je vrij gaat maken aan de Zwitserse grens mag je hem gewoon op rust zetten hoor. ....geen probleem.

Heb er al drie keer controle gehad en er werd met geen woord over gerept dat de tacho op rust staat ..!!

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden