[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Velsertunnel A22


roadtrain

Vraag

  • Forumlid

Zojuist compleet afgesloten voor alle verkeer.

Kunnen we hier de komende 9 maanden onze bevindingen kwijt.

Ben benieuwd hoe veel overuren mij dat op gast leveren.

Voor meer info:http://rijkswaterstaat.nl/wegen/projectenoverzicht/a22-renovatie-velsertunnel/index.aspx

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

^^

Die sluizenroute ligt toch aan de overzijde van Tata?

Als je bij de laatste verkeerslichten voor Tata ipv rechtsaf rechtdoor gaat, volgend weg links en eerste weg rechts rij je naar de sluizen. Net voor je rechts gaat is de inrit van Enci.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

m'n buurman mocht daar poosje terug hele week nog slakken kiepen/verplaatsen

Dat is bij Pelt & Hooykaas. Daar komen wij regelmatig.

Daar rijden verschillende chauffeurs rond die doen dat werk al meer dan 10 jaar...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

steenhaas1, op 05 Mei 2016 - 6:02 PM, zei:snapback.png

En via de ENCI kun je ook het hoogoven terrein op.

Denk dat dat niet "zo maar" gaat......

 

Niet zomaar, netjes gevraagd er werd wel bij gezegd na de tweede keer

dat het toch wel de bedoeling was dat ik via de Tata naar binnen moest.

Er was mij gezegd lossen naast de Enci, dus dan ga je daar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vandaag meerdere vrachtauto's te hoog voor wijkertunnel...... Da's nou weer jammer. En hoe hoog ben je dan wel en wat moet je daar dan.......

En al een paar dagen wat aanrijdingen wat dan wel meteen heel veel file geeft.

Jammer het ging zo goed on de regio.

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je bij de laatste verkeerslichten voor Tata ipv rechtsaf rechtdoor gaat, volgend weg links en eerste weg rechts rij je naar de sluizen. Net voor je rechts gaat is de inrit van Enci.

 

Alleen gelieve niet de sluizen over met je vrachtwagen..... iets met krappe bochtjes en niet passen is dan het gevolg  :ja:  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Alleen gelieve niet de sluizen over met je vrachtwagen..... iets met krappe bochtjes en niet passen is dan het gevolg  :ja:  :ja:

Gang is alles................

 

Maar nu staan er extra (gele) borden. Ivm werkzaamheden zelfs geen personenauto met ahw....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Wedden, dat men het voor elkaar zal krijgen, zichzelf op een hoop te rijden tegen deze betonnen balk. :D

 

Niets is 100% safe, dus afwachten op de eerste klappen daar.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wedden, dat men het voor elkaar zal krijgen, zichzelf op een hoop te rijden tegen deze betonnen balk. :D

 

Niets is 100% safe, dus afwachten op de eerste klappen daar.   

 

Lees dan eerst eens het hele stuk Reindert  :(

 

 

Tot voor kort zat het laagste punt van de tunnel in het midden, onder het Noordzeekanaal.

Het kwam dan ook wel eens voor dat vrachtwagens zich middenin de tunnel klemreden, met een grote ravage als gevolg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Onderin de tunnel zal die vrachtwagen vast geen 30 rijden, dus de impact vind ook daar met 80 plaats. De schade aan de vrachtwagen zal niet minder zijn, wel de schade aan / in de tunnel en daarom gaat het in deze: je wilt namelijk dat die tunnel zsm weer open kan voor overig verkeer.

 

En dan is het nogal een verschil of je een kapotte auto vóór de tunnel hebt staan, of dat 'ie eerst onderin de tunnel losgetrokken moet worden en vervolgens achteruit de tunnel moet verlaten. Waarna het opruimen in de tunnel pas kan beginnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij elke klap die die tunnel krijgt wordt hij een stukje minder sterk toch?

Zeker in het midden diepste gedeelte van de tunnel?

 

Er gaan trouwens lampen branden als je te hoog bent.

Het lijkt mij niet handig om dan evengoed vol gas op die tunnel in te gaan.

Iets wat nu dus wel gebeurd als ze eenmaal denken dat het wel pas bij het inrijden van de tunnel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zeg: prima oplossing.

 

 

Ja, prima oplossing... :confused:

 

Straks hebben we een ravage net voor de tunnel, in plaats van halverwege. Is de file net zo lang, maar begint hij gewoon wat eerder. :stom:

 

 

En een stuk sneller op te ruimen.

Inplaats van het halve plafond te moeten restaureren kan met straks volstaan met het dweilen van het wegdek voor de tunnel.

Theoretisch dan........

Ipv van bergingsauto houden we een shovel standby........... aan de kant schuiven en door................

 

 

Of net als in den Haag en op meer plaatsen gezien:

 

Van te voren op de juiste hoogte een stalen balk :D

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe hoog hangt die balk

Dacht dat ze hm hoger gingen maken

Ik hoop 4.30, kan ik er straks vaker door zonder om te rijden

 

Ja, d8 ik ook.

 

Bovendien, wát is het nut ervan om zo'n poortwachter ook aan het einde van de tunnelbuis (oostbuis) te plaatsen?  :confused:

 

tunnel1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Verder viel mij op dat de Wijkertunnel nu ook al een paar keer dicht was door een 'te hoge vrachtwagen'...

Dacht dat die tunnel toch wel voldoende marge had..?

In ieder geval 4,30m. denk ik, als ik Trieftol goed begrijp met zijn 'omrijden'...

Als je in IJmuiden moet zijn is de wijkertunnel een heel eind omrijden tov de velsertunnel....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden