[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Chinezen komen eraan!


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Natuurlijk kunnen de huidige Chinese trucks zich nog lang niet meten met onze verfijnde high-tech trucks. Ze mogen er dan modern uit zien, onderhuids is het allemaal nog vrij lomp en basic. Zo zijn bladveren nog steeds de standaard. Toch gaat het hard, mede dankzij bedrijven als Daimler. Neem nou de Auman EST, je ziet er duidelijke Actros trekjes in terug en dat klopt ook want dit merk behoort voor de helft tot het wereldwijde Daimler imperium. De trucks worden dan ook steeds vaker volgestopt met west- Europese techniek zoals motoren en versnellingsbakken. De ontwikkelingen gaan dan ook razendsnel. 

 

Auman2.jpg

 

Bron: Bigtruck

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ziet er leuk uit.

Kwaliteit???

Hebben we niet meer nodig want door de toenemende vraag naar steeds meer milieuzuinigere wagens kan je zowat niet meer langer doen dan 5 jaar met een wagen :D

 

Maal of je nu blij moet zijn met een Melcedes Actlos met bladvelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De chineese kwaliteit loopt toch ver achter bij die van de westerse wereld.

 

Er zijn bedrijven in China die niet alleen geen machines uit china willen, maar zelfs de grondstoffen om een machine te maken mogen niet uit eigen land komen. Ze weten dat er nogal veel rotzooi uit eigen boezem komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik herinner me een foto van een jaar of 5 geleden waar een Chinese straaljager op stond. Dat kon niet spraken de westerse wijsneuzen, dit is een lege huls.

 

Nog geen maand later kwam er een filmpje naar buiten en steeg de straaljager op. En weer spraken de westerse wijsneuzen in allerlei bewoordingen dat het niet kon en China de boel fleste.

 

Tot een jaar of 2 terug er een grootse militaire parade was in Peking. En wat vloog daar door de lucht. Die straaljager. En niet 1, maar een heel squadron.

 

Onderschat de Chinezen niet, want die kunnen het echt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsja, dat dachten we een paar jaar geleden ook over het gevaar uit het oosten....

 Kwaliteit kunnen ze nog niet leveren...

goedkoop is tegenwoordig belangrijker dan kwaliteit. 

 

nu ik erover na denk, waarom maken ze in het oosten geen trucks voor hier? alle industrie is naar het oosten gegaan, maar trucks (en auto's) maken ze er amper. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

 

nu ik erover na denk, waarom maken ze in het oosten geen trucks voor hier? 

....

Die stelen ze hier.... :zegtniets:

En die omwenteling is al aan de gang hoor...

Bussen worden bv al langer in het "oosten" gemaakt (Scania en volvo onder anderen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja maar je moet eens kijken wat er aan nieuwe schepen vandaan komt / kwam

 

China - Korea ieder schip wat daar gemaakt werd zaten de scheeps-werven hier er naast

En ze hebben ook te maken met controlerende instanties zoals Lloyds

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja maar je moet eens kijken wat er aan nieuwe schepen vandaan komt

En ze hebben ook te maken met controlerende instanties zoals Lloyds

Nou dat Lloyds zal wel een vinger in de pap hebben, daar.

Maar dat de reders uit ervaring daar zelf een mannetje op de werf hebben rond lopen om in de gaten te houden of die kano wel volgens eigen specificatie wordt gebouwd, zegt wel iets over de betrouwbaarheid........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

goedkoop is tegenwoordig belangrijker dan kwaliteit. 

 

nu ik erover na denk, waarom maken ze in het oosten geen trucks voor hier? alle industrie is naar het oosten gegaan, maar trucks (en auto's) maken ze er amper. 

Waarom denk jij dan dat GINAF is overgenomen door Chinezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tuurlijk.

Maar als Van Ginkel zelf de kop boven water had kunnen houden hadden de Chinesen geen schijn van kans gehad.

Het is niet voor niets dat DAF geen motoren meer levert......

Ongetwijfeld.

Maar ben er bang voor dat GINAF over een paar jaar niet meer bestaat. Want er wordt wel meer niet geleverd als motoren. Heb links en rechts diverse bedrijven gesproken waar ze van GINAF zijn afgestapt omdat reserveonderdelen na maanden of helemaal niet geleverd worden.

 

Als straks alle kennis is gestolen laten ze de boel klappen, daar kan je de klok op gelijk zetten. En GINAF zal dan een langzame dood sterven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat gaat zo wie zo gebeuren. Ze gaan "gewoon" achter Terberg aan.

Te duur door het geringe aantal wat er van gemaakt wordt, vanweg de specialistaie voor de Nederlandse wetgeving.

Ze maken nu nog wel euro 6 trucks, maar bij een euro 7, of wat dan ook maar de opvolger wordt, is de kans groot dat de aantallen ook voor hun te gering zijn om de torenhoge kosten voor een RDW toelating er weer uit te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maakt niet uit. Bij mijn weten ligt er nu IVECO in.

Ook dat maakt niet uit. De fabrikant wil zijn eigen naam er op hebben om dat deze iets meer kan/mag dan de leverancier van de motor, assen, cabine of wat dan ook.

Dus moet er voor IEDER type een RDW keuring gedaan worden om een typegoedkeuring te verkrijgen. Kosten schijnen ruim boven de €100.000 per type te liggen.

Dus voor een 4x2, 4x4, 6x2, 6x4, 6x6, 8x2, 8x4, 8x6, 8x8, 10x2, 10x4, 10x6 en 10x8 moet zo'n keuring gedaan worden. Als je dan bedenkt dat men er tussen de 200 en de 300 stuks per jaar van alle types bij elkaar verkocht, kan je wel na gaan dat er weinig op verdient wordt.

Terberg heeft alle tekeningen klaar liggen om de euro 6 te gaan bouwen, maar doet het om die reden (nog) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maakt niet uit. Bij mijn weten ligt er nu IVECO in.

Ook dat maakt niet uit. De fabrikant wil zijn eigen naam er op hebben om dat deze iets meer kan/mag dan de leverancier van de motor, assen, cabine of wat dan ook.

Dus moet er voor IEDER type een RDW keuring gedaan worden om een typegoedkeuring te verkrijgen. Kosten schijnen ruim boven de €100.000 per type te liggen.

Dus voor een 4x2, 4x4, 6x2, 6x4, 6x6, 8x2, 8x4, 8x6, 8x8, 10x2, 10x4, 10x6 en 10x8 moet zo'n keuring gedaan worden. Als je dan bedenkt dat men er tussen de 200 en de 300 stuks per jaar van alle types bij elkaar verkocht, kan je wel na gaan dat er weinig op verdient wordt.

Terberg heeft alle tekeningen klaar liggen om de euro 6 te gaan bouwen, maar doet het om die reden (nog) niet.

 

Als ik zo op de site van Ginaf kijk is er nog 1 all wheel drive echt Ginaf model te verkrijgen, de X6 4442, de rest zijn allemaal conversie dafs (X6C) met een extra of aangepast asje en maximaal 3 assen aangedreven.

Ook al een aardige leegloop daar op het modellen gamma.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden