Forumlid aaron500 Geplaatst 26 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 26 februari 2018 Hallo allemaal, Graag zou ik in mijn vaste Volvo FH4 een rode led-spot willen voor tijdens de nachtritjes. Vind het erg handig en staat *naar mijn mening* leuk Op verschillende sites en truckshops zie ik deze te koop staan, maar hoe sluit ik dit nou goed aan? Ik wil het spotje namelijk het liefst met één knop aan/uit kunnen zetten. Heb namelijk niet de bekende Volvo draaiknop voor interieurverlichting, maar 2 losse schakelaars: knop 1, voor alle witte lampen. Knop 2, voor wat kleine rode spotjes. Het zou mooi wezen als het op knop 2 aangesloten kan worden, maar hoe? of is er een andere/betere manier? Alvast dank! Aaron Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid road train Geplaatst 26 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 26 februari 2018 Kzou groene lampjes nemen als ik jou was straalt rust uit rood is agressief maar ja keuze verschilt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 26 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 26 februari 2018 Rood helpt tegen nachtblindheid. En geeft je ogen rust. Zit zelfs standaard bij ons in de kippen. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid wesley 85 Geplaatst 27 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2018 Hallo allemaal, Graag zou ik in mijn vaste Volvo FH4 een rode led-spot willen voor tijdens de nachtritjes. Vind het erg handig en staat *naar mijn mening* leuk Op verschillende sites en truckshops zie ik deze te koop staan, maar hoe sluit ik dit nou goed aan? Ik wil het spotje namelijk het liefst met één knop aan/uit kunnen zetten. Heb namelijk niet de bekende Volvo draaiknop voor interieurverlichting, maar 2 losse schakelaars: knop 1, voor alle witte lampen. Knop 2, voor wat kleine rode spotjes. Het zou mooi wezen als het op knop 2 aangesloten kan worden, maar hoe? of is er een andere/betere manier? Alvast dank! Aaron Ik zou het bij de dealer laten doen of evt eigen werkplaats. Fh4 is een brok elektronica dus luistert nogal nauw. Ik brand mijn vingers er iig niet aangroeten Wesley Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Marco1977 Geplaatst 27 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2018 Wij hebben ze ook standaard in de Tgx-en.Ik heb nog wat extra rode ledjes in de witte verlichting gedrukt voor de mooiegeitVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid aaron500 Geplaatst 27 februari 2018 Auteur Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2018 Rood vind ik persoonlijk het fijnste rijden en het heeft wel iets vanaf buiten... Inmiddels al verschillende truckshops gebeld, maar die hadden geen idee hoe je het moet aansluiten. Heb je lekker veel aan Ik laat het er anders maar gewoon inzetten bij de Volvo-garage. Bedankt voor de reacties PS: Uitleg blijft welkom! 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 februari 2018 Share Geplaatst 27 februari 2018 Koop een ledstrip bij de Action van 2 mtr en druk die in de rails van je tussengordijn en voila je hebt alle kleuren van de regenboog zelfs op muziek en dimbaar met atb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid opa bert Geplaatst 27 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2018 En de boete voor verboden verlichting komt van zelf ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Gast geworden Geplaatst 27 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2018 Rood vind ik persoonlijk het fijnste rijden en het heeft wel iets vanaf buiten...Dat moet je niet in Barneveld zeggen. 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 februari 2018 Share Geplaatst 27 februari 2018 8 minuten geleden zei Doornekamp33: Dat moet je niet in Barneveld zeggen. https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2306339/Het-lijkt-wel-een-hoerenbuurt-bewoners-balen-van-rode-verlichting Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 27 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2018 (bewerkt) Citaat Mei vorig jaar deed het Nederlands Instituut voor Ecologie in Wageningen (NIOO-KNAW) onderzoek naar de invloed van licht op de natuur. Uit dat rapport blijkt dat de ogen van vleermuizen gevoelig zijn voor blauw en ultraviolet licht, maar minder voor oranje- en roodkleurig licht. Oh, oranje kleurige lampen hadden ook gekund.. Nah, lijkt mij beter pasend bij het, best wel, Koningsgezinde Barneveld... Hoeft men om de zoveel jaar de straten in de zomer ook niet meer te versieren.. ~~~~~~ Bij ons rijden nu Mercedessen met blauwe led'ptijes' in het plafond, in de rand onder de kastjeswand boven de ruit.. en een paar gericht op de voetenruimte.. Het heeft wel wat.. bij stilstand, moet ik zeggen. 27 februari 2018 bewerkt door Durashift Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid wesley 85 Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 En de boete voor verboden verlichting komt van zelf ! Daar is de Rotterdamse havenpolitie tijdje terug wel erg druk mee geweest. Verder ken ik er geen boete verhalen over. Maar ik ben dan ook geen alles weter dus geloof je Bertgroeten Wesley 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lambiek Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 Nooit wat over gehoord wel over de oranje toplichtjes en breedte lampjes licht naar voren gericht moet wit zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid trieftol Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 15 uur geleden zei opa bert: En de boete voor verboden verlichting komt van zelf ! Een maat kreeg laatst een boete voor een verlicht led-Bord op de achterwand in zijn cabine 90€ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 30 minuten geleden zei trieftol: Een maat kreeg laatst een boete voor een verlicht led-Bord op de achterwand in zijn cabine 90€ Laat ze dan ook dat volk dat met blauwe lampjes aanpakken, blauw is alleen voor hulpdiensten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid opa bert Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 Bij ons kreeg er laatst eentje twee , een voor onnodig gebruik zwaailamp , en toen ie toch stil stond , ook nog voor onwettige verlichting in de cabine . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 3 uur geleden zei trieftol: Een maat kreeg laatst een boete voor een verlicht led-Bord op de achterwand in zijn cabine 90€ 1 uur geleden zei opa bert: Bij ons kreeg er laatst eentje twee , een voor onnodig gebruik zwaailamp , en toen ie toch stil stond , ook nog voor onwettige verlichting in de cabine . Welk artikel werd op bekeurd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid trieftol Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 Scheen gekleurd licht naar voren werd er gemeld, en dat mocht niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid opa bert Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 1 uur geleden zei steenhaas1: Welk artikel werd op bekeurd? Geen idee ! Zwaailampen aangesloten op groot licht , en nogal wat kleurtjes in de cabine ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 1 uur geleden zei trieftol: Scheen gekleurd licht naar voren werd er gemeld, en dat mocht niet Alleen gekleurd licht voldoet niet, geel of amberkleurig mag. Vraag hem is naar de code, die hoort vermeld te staan op het PV. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Schots en Scheef Geplaatst 28 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2018 Koop een ledstrip bij de Action van 2 mtr en druk die in de rails van je tussengordijn en voila je hebt alle kleuren van de regenboog zelfs op muziek en dimbaar met atbDie kost bij de action 9 euro. Zag hem in duitsland hangen voor 50 was val allride Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Mike94 Geplaatst 7 maart 2018 Forumlid Share Geplaatst 7 maart 2018 (bewerkt) Op 28-2-2018 om 06:38 zei wesley 85: Daar is de Rotterdamse havenpolitie tijdje terug wel erg druk mee geweest. Verder ken ik er geen boete verhalen over. Maar ik ben dan ook geen alles weter dus geloof je Bert groeten Wesley Nog steeds Wesley. Als ik de A15 op draai gaat mijn extra verlichting uit ze bekeuren ook op extra binnenverlichting en dashboardtafels. Niks te doen denk die lui ontopic: ik heb zelf ook rode spotjes erin gemaakt. Gewoon ‘bijgeprikt’ op de bedrading van de kleine rode ledjes die er al in zaten. Ik heb dan wel een kip en geen ovlov 7 maart 2018 bewerkt door Mike94 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid road train Geplaatst 8 maart 2018 Forumlid Share Geplaatst 8 maart 2018 6 uur geleden zei Mike94: Nog steeds Wesley. Als ik de A15 op draai gaat mijn extra verlichting uit ze bekeuren ook op extra binnenverlichting en dashboardtafels. Niks te doen denk die lui Mag dat ook al niet dashboard tafels bij mij zit dr ook een in moet niet gekker worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid andremast Geplaatst 8 maart 2018 Forumlid Share Geplaatst 8 maart 2018 Mag dat ook al niet dashboard tafels bij mij zit dr ook een in moet niet gekker worden Bellemert het uitzicht naar voren en schuin opzij,zijn ze in england ook fel op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid wesley 85 Geplaatst 8 maart 2018 Forumlid Share Geplaatst 8 maart 2018 Mag dat ook al niet dashboard tafels bij mij zit dr ook een in moet niet gekker worden Zal ook wel afhankelijk zijn vd groote. groeten Wesley Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts