Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

gloednieuwe gordijnen voor DAF XF


bindo

Recommended Posts

  • Forumlid

goedenmiddag,

 

Voor de DAF XF rijders onder ons, ik had  een nieuwe daf xf gekregen van mijn toenmalige baas, en had daar beige gordijnen voor gekocht , bij NOAH`s Cabinterior ,het is een complete set met raam band en wolken gordijnen voor tussen de stoelen , deze gordijnen hebben er maar 1 rit in gehangen , Ik kreeg last van mijn hart en moest stoppen met rijden , ik ben intussen 8 keer geopereerd aan mijn hart en heb nu de hoop opgegeven dat ik ooit nog op de baan terecht ga komen , De midden gordijnen en de raamband zijn nooit gebruikt , staan ook op marktplaats ze mogen weg voor 500 euro .

20190816_175628[1].jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben eens iets specifieker in het type auto; een gewone XF, een Superspace, 105, 106?
Maar € 500,- voor een set gordijnen, pfff.. Er zaten toch goede gordijnen af fabriek in?
Ik denk dat hij wel de 106 bedoeld.
Maar zit er verschil tussen een space of super space ??
Voor ons zijn De Standaard gordijnen genoeg...maar kan mij voorstellen dat andere die gordijnen niet mooi vinden en er andere in doen .

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sinds 10 weken rij ik nu ook met een XF (106), wat ik wel vind is dat de doorgang van het spijltje aan de voorkant erg smal is en weet ik niet of door eigenlijk wel dikkere grodijnen langs kunnen, heb hier nog een set liggen van mijn CF maar denk dat het niet gaat passen met de doorgang, en dat lusje om ze vaast te maken zit ook op een erg onhandige plaats precies naast de stoelleuning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

beste pierre en syme65 helemaal gelijk ik had er bij moeten vermelden dat het een super space was deze gordijnen zijn inderdaad langer , en ja 500 euro is een klap geld maar ik was zo blij met deze auto dat ik ook een keer gek had gedaan maar ja het mocht niet zo zijn

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
Op 16-8-2019 om 20:12 zei syme65:

Ik denk dat hij wel de 106 bedoeld.
Maar zit er verschil tussen een space of super space ??
Voor ons zijn De Standaard gordijnen genoeg...maar kan mij voorstellen dat andere die gordijnen niet mooi vinden en er andere in doen .

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Bij Daf kun je kiezen, de standaard doorkijk gordijnen en verduisterd en aangezien de meeste vlootbazen voor de goedkoopste optie gaan.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij Daf kun je kiezen, de standaard doorkijk gordijnen en verduisterd en aangezien de meeste vlootbazen voor de goedkoopste optie gaan.......
Dan hebben wij mazzel.
Wij hebben die verduister gordijnen er in hangen

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als die licht doorlatende gordijnen standaard zijn en de klant wordt er niet duidelijk op gewezen dan denk ik dat het zeker vergeten wordt. Of het dan een bewuste bezuiniging is dat durf ik niet te zeggen.

 

Dat zeg je nou wel he Pierre maar zag van de week een bericht over de levering van 6 nieuwe auto’s bij de blauwe versteijnen. Hadden wel een magnetron en koffiezetapparaat en standairco ook dacht ik maar dat weet ik niet zeker meer. maar de zonneklep was achterwege gelaten op 3 auto’s, op de andere 3 heeft de chauffeur hem zelf betaald. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beetje OT, maar dit gaat komende jaren alleen maar erger worden. Zaken als luchthoorns, lampen en zonnekleppen beinvloeden de stroomlijn en dus het verbruik nadelig. Nu teuckfabrikanten bij elke gebouwde auto precies de verbruikswaarden moeten opgeven (berekend met een door de Europese Commissie ontwikkelde rekentool VECTO) en daarop afgerekend worden, zullen dit soort zaken onder de opties gaan vallen. De chauffeur is dan niet het belangrijkste criterium.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Veel auto's worden als chassis afgeleverd en door de koper word een opbouw besteld.......lijkt me sterk dat ze daar voor elke opbouw de verbruikswaarden kunnen geven bij verkoop.

Voorbeeld : ik rij afzet containers in alle soorten en maten , welke pakken ze voor de berekening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Mebo 07:

Veel auto's worden als chassis afgeleverd en door de koper word een opbouw besteld.......lijkt me sterk dat ze daar voor elke opbouw de verbruikswaarden kunnen geven bij verkoop.

Voorbeeld : ik rij afzet containers in alle soorten en maten , welke pakken ze voor de berekening?

 

Het maximale. Voor frontaal oppervlak een doos welke de auto 2,55m breed en 4m hoog maakt. Zo is het in de richtlijn voorgeschreven. De truckfabrikanten moeten voor het basischassis het verbruik bepalen in vastgestelde rijcondities voor:

-luchtweerstand van chassis-cabine of trekker,

-wrijvingsweerstand van de aandrijflijn (dus rekening houdend met interne weerstand van de motor, versnellingsbak, eindreductie en  achterassen)

-wrijvingsweerstand door aantal assen en hun asdruk

-Wrijving door de banden op het wegdek (elke band krijgt tegenwoordig van de fabrikant een RRC, owel Rolling Resistance Coefficient, mee in kg per ton lading).

 

Een op- of ombouwer hoeft hoeft dit daarna niet meer opnieuw uit te rekenen. Men gaat ervanuit dat de opbouw gelijk blijft en dus hetzelfde verbruik oplevert, maar dat je met deze gegevens zichtbaar hebt, welk merk en type basischassis de milieuvriendelijkste keuze is. Daarnaast zou het voor deze veelal kleinere bedrijven een te grote kostenpost zijn om dit allemaal te moeten gaan bepalen. Het staat een opbouwer overigens vrij om dit wel te gaan bepalen, maar is vooralsnog enkel een verplichting voor de truckmerken.

 

Link naar een kleine uitleg over VECTO: https://transportenmilieu.nl/vecto

Voor wie het interesseert, VECTO komt voort uit EU Richtlijn 2017/2400

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden