[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ik vind dat:


Durashift

Recommended Posts

  • Forumlid

.. de rijplaten verhuur business verplicht mag worden om een hark achter de auto aan te hebben tijdens het opladen van de platen. Soms lijkt het er bnamelijk verdomd veel op dat er  rijplaten op de grond liggen.. maar die zijn dan net opgehaald en kijk je slechts naar de afdrukken ervan in het zand. Niet handig als je denkt dat je over de rijplaten kan rijden. :stom:

Als de grond nou gewoon geverticuteerd erbij ligt na het opladen van de rijplaten.. dan is het duidelijk dat je daar niet op moet rijden met enkele tonnen aan gewicht.

 

Ja, ik hoor je al denken: kijk dan uit je doppen, Durashift. Ja, dat deed ik ook wel maar jullie weten ook dat je sommige adressen gewoon 'op routine' aanrijdt. Het bleek onvoldoende van de week.. zakte met het voorwiel nét aan weg in de klei.. maar kon er nog uit komen op eigen kracht. 🙂

bewerkt door Durashift
  • Like 1
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die smiley is van mij. Sorry…

 

Moest toch echt even gniffelen hoor. Ik kan het me zo voorstellen, dat je denkt dat daar een mooi strak baantje ligt zo mooi glad. 
 

Nooit over nagedacht verder. Ik weet ook niet of het vaak zal gebeuren, maar jij bent vast niet de eerste die zich vergist. 
Nu zie ik niet een platenrijder met een hark de boel oprullen. Maar een waarschuwing zou wel op zijn plaats zijn ja. 
 

Is er iets van een protocol wat dat betreft @the duke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Murphy:

Het monteren van een winch is geen optie?


Dan kun je op elke Noorse vrachtwagen ook wel een lier monteren. Je gaat er natuurlijk niet van uit dat je naast de weg raakt. En dat moest Dura in dit geval nog terug ook, en niet nog verder vooruit de drek in. 
 

Nee. Dat is een nutteloos dure en zware oplossing voor een vrijwel nooit voorkomend probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Durashift:

.. de rijplaten verhuur business verplicht mag worden om een hark achter de auto aan te hebben tijdens het opladen van de platen. Soms lijkt het er bnamelijk verdomd veel op dat er  rijplaten op de grond liggen..

Spreek uit ervaring, begin van het jaar vanaf Winssen naar Tegelen klei rijden, 
Bij het laden liggen lange platen banen zo dat je rond kan rijden en bij de kraan uit komt.

Dag 2 hetzelfde rondje weer rijden, en ja inderdaad reed ik het zelfde rondje naar de kraan (Het was nog wat donker)
Gelukkig roept een collega dat ik iets verder moet, want de platen zijn daar weg, en dus net op tijd stil en retour.
Maar het leek er wel op dat er nog platen lagen.

Trouwens veel platen worden door een loader gelegd, en die kan met zijn bak de zaak ook
wat ruw maken zodat het niet lijkt of er nog platen liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 zo ben ik eens in mijn jonge jaren in Frankrijk bij een wijnboer in de regen, van de natte asfaltplaat in de pelouse ( gazon) terechtgekomen met mijn voorwielen, het verschil tussen de asfalt plaat en gras was niet te zien door de waterlaag, en beetje schemering vroeg avond. werkte toen bij circus Hooijen in Tilburg jaren 80 vorige eeuw🤣

       ,                                                                                                                                                                      

bewerkt door jean3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-10-2023 om 03:02 zei RobNiat:

Die smiley is van mij. Sorry…

 

Moest toch echt even gniffelen hoor. Ik kan het me zo voorstellen, dat je denkt dat daar een mooi strak baantje ligt zo mooi glad. 
 

Nooit over nagedacht verder. Ik weet ook niet of het vaak zal gebeuren, maar jij bent vast niet de eerste die zich vergist. 
Nu zie ik niet een platenrijder met een hark de boel oprullen. Maar een waarschuwing zou wel op zijn plaats zijn ja. 
 

Is er iets van een protocol wat dat betreft @the duke?

 

Nee geen protocol😂

 

Als ik rijplaten uit de baan moet laden dan ga ik rijplaten uit de baan laden. Daar word ik voor betaald, wat er verder na me komt zal allemaal wel. Maar ik kan me wel voorstellen dat je in het halfdonker dat niet opmerkt. Sterker nog, ik moet zelf wel eens goed kijken als er platen ´dubbel´ of op elkaar geschoven liggen in bochten of alles wel weg is. De afdrukken lijken ooit gewoon op platen.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ precies, het zijn die afdrukken die het soms 'net echt' doen lijken.

 

Nu komt de tijd van modderige rijplaten er ook weer aan.. sompige weilanden die de platen kunnen overspoelen, dus extra glad. Allemaal niet fijn soms.

 

Ondergrond aanvullen onder rijplaten wordt ook amper gedaan, volgens mij. Kost ook geld natuurlijk.. maar soms heb je van al dat water nog weken last na één dagje regen. 😢

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iets anders dat ik vind: het zou in deze tijd toch niet meer mogelijk moeten zijn om met uitgeschoven kraan volle bak over de weg te rijden. :zegtniets:

 

 

Citaat

Een vrachtwagen heeft bij een spoorwegovergang in Vught een deel van de bovenleiding meegetrokken. Op een aanhanger van de vrachtwagen stond een kraan die niet was ingeklapt, waardoor hij de leiding raakte. (..)

https://nos.nl/artikel/2493733-vrachtwagen-trekt-stuk-bovenleiding-mee-in-vught-treinverkeer-tot-morgen-verstoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden