[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeurstekort ?


shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

Er zijn genoeg top-chauffeurs te krijgen Shompie, ze zouden jou b.v. eens kunnen bellen. Voor knap personeel zullen ze even verder moeten kijken..:p

 

Maar zonder gekheid; deze werkgever is waarschijnlijk naarstig op zoek naar werkvolk en probeert ze over de streep te trekken met een bonus van 10% extra bovenop het salaris.

 

Die 10% zie ik niet anders dan een verkapte E7 (€ 3202,12). Hij betaald D6 (€ 2935,60), doet daar 10% bovenop wat uiteindelijk € 3229,16 wordt, zegge en schrijven € 27,04 meer als een gewoon E7 salaris per vier weken.

 

Dan zou het ook zomaar kunnen zijn dat hij gewoon D6 betaald en die 10% onder het mom van een extra vergoeding uitgekeerd wordt. Zo'n soort constructie had mijn vorige werkgever ook. 

 

Het scheelt een werkgever op die manier loonkosten, dan nog even een CAO-staffel eroverheen voor de wachttijden op de terminals en we zijn er.

Chauffeur in zijn nopjes met zijn verkapte E7 maar vergeet in zijn euforie dat pensioenopbouw etc. nog steeds op D6 is gebaseerd.

 

Hetgeen wat ik stel is slechts een voorbeeld en heeft geen betrekking op deze firma zelf, misschien zit ik er wel helemaal naast en betaald deze werkgever netjes E7 met 10% er bovenop en zonder pauzestaffel, wie weet?..

bewerkt door Pierre
  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Precies Pierre. Een wijs man riep hier nog eens dat het verschil tussen E6 en D5 maar een paar uurtjes schrappen is. En daar had de man groot gelijk in. 
 

E6 (of E7 nu) klinkt leuk, maar iemand die wèl alle uren en toeslagen netjes vergoed krijgt tegen D5 die houdt onderaan de streep misschien meer over. 
 

Er zijn altijd wel trucjes om mensen te bekloten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei RobNiat:

Precies Pierre. Een wijs man riep hier nog eens dat het verschil tussen E6 en D5 maar een paar uurtjes schrappen is. En daar had de man groot gelijk in. 
 

E6 (of E7 nu) klinkt leuk, maar iemand die wèl alle uren en toeslagen netjes vergoed krijgt tegen D5 die houdt onderaan de streep misschien meer over. 
 

Er zijn altijd wel trucjes om mensen te bekloten. 

 

Is dat hier het geval dan?

 

Dan is het erg dapper om zo te adverteren. Ik ken overigens het bedrijf niet hoor...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik me niet vergis is de CAO Beroepsgoederenvervoer een standaard-CAO waar je dus niet van af mag wijken. Niet in het nadeel, maar ook niet in het voordeel van de werknemer. 
En krijgt het bestaande personeel ook 10% extra?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei Vledder:

Als ik me niet vergis is de CAO Beroepsgoederenvervoer een standaard-CAO waar je dus niet van af mag wijken. Niet in het nadeel, maar ook niet in het voordeel van de werknemer. 
En krijgt het bestaande personeel ook 10% extra?

 

Dat dacht ik dus ook altijd maar ik heb mij laten vertellen dat dat dus niet zo is. Je mag meer betalen, volgens mij kwam of Ger of Peter daarmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei shompie:

 

Dat dacht ik dus ook altijd maar ik heb mij laten vertellen dat dat dus niet zo is. Je mag meer betalen, volgens mij kwam of Ger of Peter daarmee

Officieel mag een werkgever in een standaard cao (wat de onze is ) niet afwijken:

 

https://www.bdo.nl/nl-nl/actueel/werkgevers-mogen-cao-bepalingen-niet-zomaar-aanvullen

 

Hoewel er geluiden zijn dat de CAO partners onze CAo ook aan willen passen naar een minimum CAO :

 

https://ned-personeel.nl/blog/post/gaat-de-cao-in-de-transportbranche-veranderen

 

IK denk (weet ik wel zeker) dat je niemand zal horen mekkeren als hem opeens een hoger loon geboden word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:

(...) E6 (of E7 nu) klinkt leuk, maar iemand die wèl alle uren en toeslagen netjes vergoed krijgt tegen D5 die houdt onderaan de streep misschien meer over. 

 

Ach, die D6 chauffeur word net zo hard genaaid als die E7 chauffeur zoals jij die als voorbeeld stelt.

Voor sommige werkgevers is het nooit genoeg.

 

Gelukkig kan ik uit ervaring spreken dat er ook nog E7 betaald word zonder voor een kwartier of half uur bestolen en genaaid te worden door je eigen werkgever. Zelfs met extra voorwaarden, niet CAO.

 

Alleen er moet wel gewerkt worden. Tijd voor papa-dag op woensdag of dartclub op donderdag is er niet. Maar dat zijn slechts keuzes; je wil dit of je wil dit niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei shompie:

 

Is dat hier het geval dan?

 

 

 


Ik ken het bedrijf niet. Geen idee hoe het bij hun werkt. Misschien is dit een van de betere bedrijven waar wel alles netjes wordt betaald. 

 

7 uur geleden zei shompie:

 

 

 

Dan is het erg dapper om zo te adverteren. 

 


Dapper of wanhopig. Ik geloof nog steeds niet dat je met een hoger basisloon “betere” chauffeurs kweekt. Hooguit zal de keuze voor de werkgever toenemen zodat de rotte appels er snel uit liggen. 
Totdat de buurman nóg meer gaat betalen. Dan gaan al die zelfbenoemde toppers weer lopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsjah, nu ken ik het bedrijf uit de advertentie niet, maar dat er bedrijven zijn die goed betalen om aan nieuw personeel te komen, dat is wel zeker.

Nu weet ik uit de 1e hand dat er bedrijven zijn die voor een zij-instromer, rijbewijs behaald op 43 jarige leeftijd, laatste december (C+E+code 95) de schaal F4 betalen.
Bij 2e contract F5 en bij het volgende contract (dan voor onbepaalde tijd) schaal F6.

Er bovenop elk 2e weekend wordt de best gedaan om te zorgen dat de man vanaf vrijdagmiddag 13.00h vrij gepland staat (verplichting voor kinderen ophalen).

Waarbij het laatste niet altijd gaat/past en dit in onderling overleg geregeld wordt.

 

Groet Ron (nee, ik ben geen 44 jaar oud meer.....om speculaties te voorkomen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden