Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 18-05-14 in all areas
-
Net terug van 'de dag van de logistiek' in tilyburg. Even met een mobiele kraan lopen spelen. Leuk speelgoed, alleen een opleiding kost rond de 5000,- euro #zucht. Verder even aan mijn contacten gewerkt. Even wat visjes uitgegooid. Verder was het gezellig en het was korte rokjes dag in tilyburg. Keek de ogen uit. Oh er stonden ook vrachtwagens volgens mij. Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk4 points
-
3 points
-
3 points
-
Even een paar kernzaken uit je betoog gepikt: de Rijtijdenwet is er inderdaad ter bescherming ván, alleen ga jij in jouw specifieke geval er je doel niet mee bereiken! Als je per dag negen uur mag rijden en er slechts zes wilt rijden dan heb je naar 'n werkgever toe geen poot om op te staan op basis van die Rijtijdenwet. Werken net zo: als je op dag A nog 15 diensturen mag maken maar er zelf maar 10 wilt maken is dat je goede recht, maar de werkgever mag je gewoon die 15 uren inplannen op die dag A, heel simpel! De praktijk leert dat oproepkrachten per dag worden ingezet, en niet per uur. Als ze weg zijn maken ze die dag af; al zullen er best uitzonderingen zijn in de zin van spoedritjes of zo. Maar om daar je hele dienstverband op te baseren? Ik denk dat je dan je doel van minder lange dagen niet gaat bereiken. Je geeft zelf al aan dat in de winkeldistributie e.e.a. strak en doelmatig ingepland word; er zullen weinig werkgevers iemand even voor 'n halve of driekwart dag inhuren om dat laatste palletje van Zwolle naar Middelburg te krijgen; uitzonderingen daargelaten. Bovendien zijn dat ook de krenten in de pap voor de vaste jongens, vergeet dat ook niet. Maar ook daar huren ze mensen in/bij voor volle dagen, al kun je daar wel veel variëren met het aantal dagen per week wat je werken wilt. Maar er zijn hier genoeg leden die je dat vanuit de dagelijkse praktijk haarfijn uit de doeken kunnen doen. Misschien een dienstverband voor vrijdag t/m zondag? Drie langere dagen werken en er dan vier hele lange thuis... Dat het OV ook niet voor 'watjes' is weet ik ook, de maatschappij verhardt. Maar daar heb je wél je zo gewenste kortere werkdagen!! Onlangs stond er ergens dat er wel werk te vinden is, maar men dan wellicht de eisen en wensen iets moet aanpassen en niet bang moet zijn om een stapje terug te doen. Zowel qua nivo als qua inkomen. Aan de andere kant: een collega van mij heeft zich op eigen initiatief en kosten om laten scholen tot buschauffeur, maar komt ook nog steeds niet verder dan oproepcontracten of enkele dagen per week met het advies om z'n huidige baan deels aan te houden. Die mogelijkheid heeft 'ie (financieel) niet dus blijft zitten waar 'ie zit. Wat ik maar zeggen wil: verruim je horizon en misschien moet je in plaats van A-B-C ook C-B-A of B-A-C willen werken. Maarten.2 points
-
Was voor Don Mercedes geen probleem, Touw voor aan het kop schot, en binnenin over de rekken halen, en dit geheel buiten geheel over de lengterichting van de trailer. Luchtslangen los, steunpoten uit en touw achter aan de trekker en langzaam vooruit rijden, en het zeil vouwde zich op als een monica2 points
-
Niks te klagen over deze overnames. Een pluim voor mijn werkgever, alle arbeidsplaatsen zijn behouden. Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk2 points
-
Ik ga dit ook maar weer eens nieuw leven inblazen. Druk druk druk op de zaak. Afgelopen maanden is er aardig wat gebeurd. Overnames, samenwerkingen, nieuwe klanten. Kortom...toppie. het sociale leven schiet er soms bij in, maar dat is maar tijdelijk. Over 3 week ga ik lessen op een lzv, niet vanuit de werkgever maar gewoon zelf. Dus genoeg om te schrijven binnenkort, heb op de zaak al es ff gekeken hoe lang zoiets nou is...Ja best lang. Alleen een city met een molenstel erachter dat kan natuurlijk niet. Binnenkort meer dus Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk2 points
-
Echt leuk om te lezen en zeker te zien. Kan het al bijna niet meer voorstellen hoe krap alles daar is. Ook goed om te zien dat de overheid nog steeds miljoenen spendeert aan cultureele centrums..... Dat is toch voor hen die absoluut niet willen werken... Weet er alles van, want in Gilze woonde we letterlijk naast het cultureel centrum. Afijn, als je dan zoiets ziet weet je waarom alles ze duur is. Zijn ze daar een metro aan het bouwen voor de deur? Maar ga zo door Trieftol.2 points
-
Was al eerder bij die klant geweest, maar had dat nooit gezien, maar wat fotoos genomen. Flink apparaat, ziet er massief uit. Die container ernaast zet het wat in perspectief. Ze willen ook deze weer rij klaar maken.2 points
-
2 points
-
hallo voor degene die zich vervelen .... http://www.dumpert.nl/mediabase/6598791/fe5cb973/beste_telefoon_app_ever.html wel helemaal tot het einde kijken.... groeten martje1 point
-
Wat een zeurpieten zitten hier, stuur Dan een PB (heb ik ook gedaan) en jullie weten het. Groet Harrie1 point
-
Ach, het kan best, ik heb zelf een poosje bij Deli-XL gereden, op een vaste route, en ik werkte 5 dagen in de week, van 06:00 tot ongeveer 13:00. Prachtige tijden, en voor mij op dat ogenblik in mijn leven genoeg uren. Maar op het ogenblik dat je ergens binnenkomt en laat weten dat je zo weinig uren wil maken, kom je simpelweg niet aan de bak, want je ben dan al snel een zeikerd in de ogen van de planning, en voor jou vijftig anderen.1 point
-
Met dat soort werk kun je niet om kwaliteit heen hè.1 point
-
1 point
-
Het OV valt af, duidelijk. Hoor je mij niet meer over. Het verdere verhaal: ik zou niet willen beweren dat je zeurt, misschien heb je teveel noten op je zang als beginner in deze tijd? Laten we het dan zo noemen. Niet negatief bedoeld, ook niet om te zeuren maar om het duidelijk te krijgen: men zit niet te wachten op iemand met een wensenlijstje. We leven in een tijd waar de werkgevers aan zet zijn, die hebben de keus en die keus is ruim, héél ruim. Bot gezegd: iemand die wat jij zegt " mijn streven nl. het in overleg met de werkgever mezelf niet te laten overbelasten en zodoende het plezier in het het werken te behouden." is bij voorbaat lastig en wordt niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Je zou ook aan kunnen geven dat je drie tot vier dagen wilt werken, dan ben je al een stuk flexibeler; en dan hoef je de reden niet eens te benoemen. Zet er de zaterdag bij en je bent haast koopman. Dat bedoel ik aan te geven met een ander patroon te volgen, B-C-A in plaats van het voorgeprogrammeerde A-B-C. Of die keus nou wel of niet begrepen cq gerespecteerd wordt: volgens mij h e b je die keus tegenwoordig bijna niet... Dus blijven vasthouden aan je eigen wensen brengt je niet veel verder. Een voorbeeld van mijzelf, niet als nieuwe discussie maar het past hier wonderwel: als schooljongen leek mij het beroep van treinmachinist wel wat. Dus gesolliciteerd op m'n 19e met een commerciële opleiding: afgewezen. Toen nog NS was een vrij starre organisatie toen, en men eiste een electrotechnische achtergrond/opleiding, punt. Dat ik een MBO- diploma heb, en hobbymatig wel wat kennis van electro- en luchttechniek had opgedaan deed niets ter zake: dát is de eis en daar had je aan te voldoen. Nadien zijn de eisen wel wat versoepeld, maar twee latere pogingen zijn ook gestrand. Nou had ik nog steeds kunnen blijven solliciteren omdat IK vind dat IK wel aan de eisen voldoe en de NS dat maar moet respecteren: dan was ik nu in plaats van NS'er nog steeds WW'er... Dus de bakens iets verzet, paar rijbewijsjes gehaald en tot de dag van vandaag rijdend. Niet bij NS Reizigers, dat klopt. Maar wel iedere maand een storting op m'n bankrekening waar ik vrede mee heb Maarten1 point
-
Die combinatie werkt zeker niet in mijn voordeel maar net als ieder ander moet ook ik daar wel mee overweg kunnen en dat doe ik ook. Maar dan wel met mijn voornoemde inschatting. Zo houd ik er dan wel plezier in om te werken. Zoals ik ook al eerder had opgemerkt werkt veel in het leven wel wederkerig; De ondernemer wil graag en goed gemotiveerde & gezonde medewerkers en de medewerker wil graag een goede baas die voor zover het toelaat, rekening houdt met die medewerkers. In dit laatste is de laatste 15 en zeker in de laatste 5 jaar het een en ander wel fors scheefgegroeid. De 'baas' wil geen 'vaste contractanten' meer maar meer en meer 'oproepkrachten'. Deze laatsten moeten meer en meer maar op komen draven wanneer het de 'baas' uitkomt. Zekerheden worden niet meer geboden maar de 'eisen' zie ik alleen maar meer en meer opgeschroefd worden. De crisis tenslotte, helpt de werknemer daarbij in het geheel niet. Wil jij niet ? Dan is er altijd wel een ander die het wèl wil doen voor minder en met minder gezeik. En of dat dan een Nederlander/Pool/Roemeen of Bulgaar is, is dan om het even. Maar ik kan en wil niet voor anderen spreken maar wil heel dicht bij mij zelf blijven. Ik kan de situaties voor al die anderen niet veranderen. Zit tenslotte ook niet betaald bij een vakbond bv. Ik spreek voor mijzelf en alleen voor mijzelf.1 point
-
En wederom wordt hier een mening geventileerd die naar mijn bescheiden mening geen recht doet aan mijn opvattingen, de insteek van mijn betoog en mijn interpretatie van de rij -en rusttijden wetgeving. Nog maar es (en ik kan dit héél lang volhouden hoor); Iedereen maakt zijn eigen keuzes op welk gebied dan ook. En net als iedereen kan ik daar ook wel het mijne van willen denken en soms of wat vaker in discussies wil ik daar best mijn mening over uitspreken. Begin -en uitgangspunt bij mij is altijd wel dat ik de 'ander' wel blijf respecteren in zijn of haar gemaakte keuzes. Dat houdt het gesprek 'open en dynamisch'. Die rij -en rusttijden wet is er niets voor niks ! Ergens op een bepaald moment heeft men gedacht en besloten deze in te voeren 'ter bescherming en bevordering van de gezondheid en veiligheid van de chauffeur en het transport op de openbare weg'. Het zal vast ontsproten zijn nav. de 'toen geldende wantoestanden in de transportwereld waarbij zowel de transportbedrijven alsook de chauffeurs, het niet zo nauw namen met de rusttijden met alle gevolgen van dien. Ik probeer derhalve zelf een goede inschatting te maken van mijn eigen kunnen en mogelijkheden en stel daarbij zelf vast wat ik dan goed verantwoord vind. Wordt ik daarom gewaardeerd ? Awel , gezien de 'hard-core' opvattingen hier hoef ik me daar nog steeds geen illusies over te maken. En nog maar es (en ik kan dit héél lang volhouden hoor); Voor met name oproepkrachten geldt dat je niet en nooit gegarandeerd 'lange dagen zult mogen rijden'. Dat is immers maar geheel afhankelijk van de drukte van het moment. Zo kun je de ene dag wel 14 uren rijden en de dag erop misschien al wel om 12 uur weer thuis zijn. In de winkeldistributie met name zal de planning natuurlijk altijd proberen de ritten zo efficiënt mogelijk in te delen maar worden met name diezelfde voornoemde 'flexwerkers' op die ritten ingedeeld die ahw. 'open vallen'. Dat sterkt mij in de overtuiging dat er dan best wel wat mogelijk moet zijn als je aangeeft het aantal uren per week te willen beperken. Ik zei ook al eerder het niet zo erg te vinden die ene of twee keer in de week wat langer dan die 6 uur per dag te moeten rijden maar ik wil dat niet structureel elke dag ! Dat mijn wens wel heel moeilijk zal zijn ben ik met alle critici wel eens. Maar je kunt me toch mijn eigen inschatting en streven niet kwalijk nemen ? En openbaar vervoer wel... Ik ben dan nou wel weer het type chauffeur die het liefst alleen op de bok zit. Want met passagiers heb ik helemaal niks ( en ziedaar, ik maak opnieuw een persoonlijke inschatting). Mijn karakter is daarvoor te driftig omdat ik vind dat passagiers zich aan boord behoren te gedragen en de evt. instructies van de chauffeur gewoon behoren op te volgen indien nodig. Dat vind ik normaal. Gezien de steeds terugkerende verhalen en ervaringen waarbij openbaar vervoerchauffeurs voor hun diensten en werk met klappen en grote bekken beloond worden, lijkt mij een dergelijke dienstbetrekking voor mij niet zo'n heel goed idee. Al zou ik heel terecht (in het fictieve geval) zijn geweest toen in het verwijderen van een mij bedreigende passagier (en dat gaat echt met klappen mijnerzijds), dan nóg zou ik de volgende niet meer terug hoeven te komen op het werk. Ik met mijn postuur en intelligentie wordt verondersteld dat anders te hebben opgelost. Huhh ? Dat zeg ik, iets is toch zo langzamerhand heel erg scheef gegroeid....1 point
-
1 point
-
Nou, na het verhaal van Smit-Kroes is het wel duidelijk: Het heeft absoluut geen zin meer om als chauffeur in de transport aan de slag te gaan.1 point
-
Klopt wel, Mathijs. Maar een Volledige baan zit er dan niet in. Transport is nu eenmaal geen ma-vrij bedrijf. Enkel diegene die direct met winkels en handel te maken hebben kunnen een "iets" geregelder leven hebben. Voor diegene die het over de landsgrenzen zoeken en meerdere dagen onderweg zijn, komen al in een wat moeilijker pakket als ze niet volledig willen/kunnen werken. Of ze willen per rit aangenomen worden....1 point
-
Nee eddy ik bedoel als je 3 dagen wil werken of alleen de vrijdag zaterdag en zondag bij wijze van spreken. Alleen als je na een werkdag nog afspraken maakt dan snap je in mijn ogen het chauffeursvak niet Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk1 point
-
Die 8 uur zal nooit lukken in het transport maar toch ben ik van mening dat er geen andere sector is waar je zo flexibel kunt zijn met je werkdagen Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk1 point
-
1 point
-
Weg werkzaamheden... dat brengt je gemiddelde altijd een fractie terug. Zo doen ze dat, je schraapt de toplaag weg, wat olie en asfalt en klaar. Die ranchers in de VS lachen helemaal naar de bank, je groeit katoen, olie in de grond, en nu wind energie. Er stonden er honderden. Eindelijk ziet het er weer wat western uit, dat is zo relaxed. Die zal niet thuis mogen parkeren lijkt me.1 point
-
Zo: Helemaal geweldig verlopen het gesprek, correcte loonschaal, Auto mee naar huis en in het weekend gewoon vrij. alles wat ik wilde zit in het verhaal. En op de koop toe krijg ik ook nog mn adr erbij. Mocht er iemand nog een baan zoeken in de containers. in de nacht/ochtend uren pm me even en je krijgt de details. Let wel op je moet er wel tegen kunnen om avonds om 00:00 te beginnen.1 point
-
Ze zijn er die met mindere auto's (en ritjes) zijn begonnen... Goed bezig Kevin1 point
-
Haal die vette grijns eventjes van je gezicht kerel Geintje, mooi man dat je het naar je zin hebt. Hendrik1 point
-
maandag nieuwe week op mn eigen wagentje 1e losadresje was hazerwoude-dorp daarheen gereden en het werd al krapper en de laatste 50 meter ging hm niet worden, dit was een adresje bij een partuculier voor onze grootste klant de monteurs waren al ter plaatse en hielpen even mee om de kozijnen en glas van de wagen naar het losadres te dragen (even een parkeerplaats over) https://www.google.nl/maps/@52.094801,4.5801,3a,75y,353.33h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s2pSk06WBID3k14ByShqyDA!2e0 op de hoek stond een auto. daarna richting Haarlem waar ik 4 dakkapellen moest plaatsen, daar ik al eerder in die wijk aan het kranen was geweest, wist ik dat ik mn trailer even kwijt moest maarja ,waar koppel je even snel een trailer af en kan je als je trugkom weer makkelijk aankoppelen zonder dat er een auto voor staat, met een aanhanger kan je de triangel nog even om trekken, maar met een trailer wordt dat wat moeilijker (al heb ik een kraan bij me voor het geval ) maar ik had een keer een aanhanger bij de grote zweedse geel/blauwe meubelgigant geparkeerd daar in de buurt en dat was hemelsbreed niet meer dan een 750 mtr verder, dus daarop an en warempel een straatje verboden te parkeren met een afgekoppelde trailer erin, dus wat hij doet kan ik ook daarna richting de genestetstraat alwaar het weer een drukte van belang was ( worden +- 8 woningen per keer gestript en weer opgebouwd, dus alles komt tegelijk en loopt op een kluitje) https://www.google.nl/maps/@52.376008,4.654883,3a,75y,90h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sTAAfUbYnErr2hO-JVqcULw!2e0 even een paar sfeer opnamen na afloop nog even de kar omkeren en vullen met afval en kon ik er ook weer uit (de dakkapellen werden gebracht en de lege karren (wel vol afval) meteen weer opgehaald) eerst even een bodem inspectie hierna kon ik m'n trailertje weer oppikken en trug naar de zaak om te laden voor dinsdag1 point
-
Dat mens dat spoort niet hoor. En wat moeten wij dan gaan doen? Want ja het werk ligt voor het oprapen in andere branches..... Werk in de auto techniek ? Uh daar zijn onze turkse en poolse / oostblokkers vrienden al heersend. De bouw ? ook al verziekt door de oostblokkers. weer een reden om tegen de eu te stemmen. Stelletje malloten.1 point
-
OOit eens een dag daar in Amarillo rond lopen, veel oudere gebouwen. De route 66 liep natuurlijk door t centrum via deze straat. De straat waar ik in rij dus. Ook dit was de 66, niks meer van over.1 point
-
Geef miss Jennifer weleens wat zakgeld, maar wist niet wat ze ermee deed... tot nu. Wel, ze heeft ondertussen een bank gekocht... En ze is nogal populair schijnbaar, want er is ook een dorp naar haar vernoemd... mot nie gekker worden.... Dat was in en onder Amarillo Texas. Net om de hoek bij de klant stond een aardige stoom locomotief.1 point
-
1 point
-
Had wat tijd vandaag, en dan eet ik op t gemakje in een goed tentje. Dit was op aanraden van de klant, en het was ver boven gemiddeld voor de prijs. Dat is het resaurant. Binnen ook tamelijk rustig. Het was 3 uur, dan eet niemand, het schijnt te draaien als een tierelier, heeft ook veel goede recensies on line. HHhhEEeee, yyyiiiihhhaaaa.... Dat hebben ze overal eigenlijk, het is gewoon appeltaart. Rest van t menu, nette prijzen, en alles vers gemaakt. Zo eten ze hier, iets vooraf, salad for me. En de "chopped steak" soort hamburger, met friet natuurlijk... En een glas icetea, zonder suiker. Dat was totaal $10.80. Dus met de tax, op t menu staan de prijzen, zoals overal, zonder salestax. Wat ongeveer, gemiddeld 5% is. Sommige staten hebben geen salestax. 3 dollar tip, bediening was ook goed, totaal 13.80. En dat is een vrij normale prijs. Het was wel boven gemiddeld goed.1 point
-
Beide topics maar samengevoegd. Tijdje terug had ik al eens een opmerking gemaakt dat Reining al een hele tijd in de (stille) verkoop stond. Dat werd toen te stelligste ontkend door een (ex?) stagaire. Maar zo'n beslissing komt heus niet van de ene op de andere dag opzetten............1 point
-
Heb twee filmpjes gemaakt bij Dallas, deze is als je via highway 75 van uit het norden komt, "South Bound" noemen ze dat hier. Helaas niet echt een vaste hand. De andere laad nog, en laat t centrum zien.1 point