Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 23-04-24 in all areas

  1. de verantwoordelijkheid moet bij de mens zelf liggen. maar online veranderd de mens, makkelijker schrijven dan dat je normaal tegen iemand praat. maar op 1 of andere manier zien ze dit niet.... erg jammer...
    4 points
  2. Het zal allemaal wel, mooie verhalen maar ik word er een beetje flauw van onderhand. Meer berichten om 'n ander af te zeiken dan serieuze berichten bij wijze van spreken en een eventueel geïnteresseerde is al lang afgehaakt. Iedereen wil dit forum in de benen houden maar wel met de zaag in de hand: hóe dan In vredesnaam?? Ik ben niet zo van 'straffen en verwijderen' en ga geen rechter spelen; als mensen niet op een normale manier met elkaar om kunnen gaan moet de stekker er misschien toch maar eens uit... Dit gaat helemaal nergens meer over.
    3 points
  3. Ho even, mag ik hier een kleine nuance aanbrengen in jou uitleg m.b.t. "Een Gerritje doen"? Ik kan de link met de naam van het mannelijk geslachtsdeel namelijk niet maken of ergens terugvinden. Even zoeken op het internet levert een andere definitie zoals deze van de "Stichting Nederlandsche Letterkunde". Die luidt als volgt; Gerritje; zelfstandig naamw., mannelijk Afgeleid van; "een Gerritje doen" -uitspraak; Ge[rrit]jə -afbreekpatroon; Ger-rit-tje -verbuigingen; Gerritjes (meervoud) -synoniemen; huichelen, liegen, bedriegen Definitie; 'het doen van beweringen en uitspraken en deze later weerspreken, zich van de domme houden, zich in onschuld verhullen of op slinkse en achterbakse wijze ontkennen wanneer het tegendeel bewezen word, de beweringen of uitspraken op feitelijke onwaarheid berusten of op felle kritiek stuiten'. Gezegden (synoniem NL alg.); -"zijn keutel intrekken" -"mijn naam is Haas" -"ich habe es nicht gewußt" (D)
    3 points
  4. De EU heeft meer veilige parkeerplaatsen voor vrachtwagens nodig, chauffeurs en vracht lopen gevaar GENEVE – Werkgevers, vakbonden en parkeerexploitanten dringen er bij de Europese Commissie op aan om de komende drie jaar een gerichte aanpak te handhaven voor het certificeren, upgraden, bouwen en financieren van veilige vrachtwagenparkeerplaatsen in de EU. In een gezamenlijke brief gericht aan EU-commissaris voor Transport, Adina Vălean , hebben de European Transport Workers’ Federation (EFT), de International Road Transport Union (IRU) en de European Secure Parking Organization (ESPORG) de Europese Commissie uitgenodigd om haar inspanningen samen voort te zetten in het financieren van veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens in Europa voor de periode 2025-2027. Het opzetten van een veilig parkeernetwerk is een strategische reactie op het aanpakken van het chauffeurstekort in de EU door het beroep aantrekkelijker en levensvatbaarder te maken voor huidige en potentiële chauffeurs. Veilig parkeren is essentieel om het welzijn van de chauffeurs te verbeteren en ervoor te zorgen dat ze over de ondersteuning en infrastructuur beschikken die nodig zijn om professioneel hun werk te kunnen doen. De drie organisaties pleiten voor het verder moderniseren en ontwikkelen van nieuwe, duurzamere en verbonden veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens, die zullen bijdragen aan de oprichting van een echt Europees netwerk. IRU EU Advocacy Director Raluca Marian zei: “Hoewel we blij zijn met de recente toewijzing van EU-financiering voor veilige vrachtwagenparkeerplaatsen, is er een aanzienlijke kans om dit netwerk in de hele EU uit te breiden.” “Het wegvervoer is de ruggengraat van de EU-industrieën. Het aantrekken en behouden van bekwame chauffeurs is van cruciaal belang voor de duurzaamheid en efficiëntie van de sector. Het garanderen van minimale veiligheids- en sanitaire normen op parkeerterreinen is van cruciaal belang voor de bescherming van de gezondheid en het welzijn van professionele chauffeurs, waardoor hun arbeidsomstandigheden worden verbeterd en het beroep aantrekkelijker wordt gemaakt.” “Wij dringen er bij de lidstaten, regionale en lokale autoriteiten op aan om prioriteit te geven aan de arbeidsomstandigheden van onze chauffeurs, evenals aan de veiligheid en beveiliging van de lading. We zijn optimistisch dat de volgende EU-commissaris voor Transport zal blijven voortbouwen op de krachtige steun van commissaris Vălean en onze inspanningen om deze essentiële faciliteiten te verbeteren verder zal opvoeren”, voegde ze eraan toe. Drik Penasse, algemeen directeur van ESPORG, zei: “Wij roepen de Europese Commissie op om haar cofinancieringsinspanningen voor veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens voort te zetten en om in samenwerking met de belangrijkste belanghebbenden uit de sector een visie voor de middellange en langere termijn te ontwikkelen.” “Deze inspanningen moeten gepaard gaan met de aanpassing van de subsidiabiliteitsregels, inclusief promotie- en trainingsprogramma’s, zodat alle belanghebbenden, met name kleinere investeerders, parkeerterreinen en geïnteresseerde wegvervoerbedrijven, kunnen profiteren van EU-financiering”, voegde hij eraan toe. ETF-hoofd Landtransport Cristina Tilling zei: “Veilige parkeerterreinen zijn uiterst belangrijk voor het welzijn van chauffeurs. Chauffeurs hebben voldoende rust nodig en voorzieningen voor effectief herstel, vooral gezien het heersende probleem van vermoeidheid van de bestuurder, dat een aanzienlijk risico voor de verkeersveiligheid met zich meebrengt.” “De inzet van de Europese Commissie voor een politieke langetermijnvisie op hoogwaardige veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens zal in grote mate bijdragen aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en het garanderen van betere veiligheidsnormen”, voegde ze eraan toe. bron: Transport Online
    2 points
  5. Niks met Digi-D. Je moet inloggen in het portaal van Kiwa. En daarin kun je ook pasfoto’s downloaden. Nadat ik een VPN heb geïnstalleerd kwam ik het systeem in. Maar het ding liep vast toen ik mijn huidige rijbewijsnummer invoerde. Morgen eerst maar wat digitale pasfoto’s laten maken. En dan probeer ik het nog eens. Misschien krijg ik alles voor elkaar. Dan kan ik ook cursussen boeken en een afspraak maken met een keuringsarts. Op zich kan ik alles redelijk plannen nu. Maar als je normaal toch werkt dan moet het toch knap waardeloos zijn om hier allemaal omheen te plannen. Alleen al om thuis te zijn om je nieuwe pas aan te pakken.
    2 points
  6. Dat ligt er maar net aan wat je in je cabine laadt , hoe oud zij/hij is, en hoe gewillig.
    2 points
  7. Praktijk kun je gewoon zonder pas doen. Rijscholen zitten met code 95 vrij vol. Omdat de meesten nu nog ca 2 jaar hebben en er nu aan beginnen. Moet dat allemaal nog ff.
    1 point
  8. IK heb op een ander forum (het caravanforum) een soortgelijke discussie over dit onderwerp, hoewel daar de klacht is dat vakantiegangers langs de autobahn wanhopig op zoek zijn naar parkeerplaatsen. Veel posters daar stellen, in hun naiviteit, dat deze vrachtwagens daar niet mogen staan, ze moeten in het hotel zegt men. Als ik dan vraag waar ze hun auto moeten laten weet men geen antwoord te verzinnen. Als ik dan zeg dat, wanneer die gasten hun auto langs de autobahn parkeren en een taxi bellen naar het hotel, ze weliswaar aan de wet hebben voldaan, maar daarmee het parkeerprobleem niet op gelost is. Ook de terugkeerplicht naar het thuisland lost niks op; bedrijven zullen voor bodemprijzen vracht richting het thuis land gaan zoeken terwijl anderen "verse " auto,s met chauffeurs tegen bodemprijzen weer richting de goederenstromen( west Europa )dus komen. DE maatregel is inderdaad bedacht door mensen die geen enkel zicht op vervoer en de behoeftes van de chauffeurs hebben. Je hoeft echt geen universitaire opleiding gehad te hebben om dit onder ogen te zien. DE controlerend Belgische en Deense ambtenaren doe slechts het werk hun opgedragen is. Zou men deze regels terugdraaien zoeken ze gewoon wat anders om te contoleren en geld te genereren voor hun land.
    1 point
  9. Nou ja, 'een Gerritje doen' is al jaren een veel gebezigde term onder de vaste bezoekers. Helaas is er blijkbaar wat onduidelijkheid ontstaan over de betekenis dat gezegde. Zo zou "Gerritje" synoniem staan voor de naam van het mannelijk geslachtsdeel. Dat is niet juist. Omdat we graag helder, duidelijk en transparant met elkaar communiceren op dit forum is de exacte uitleg nog een keer weergegeven. Dit om misverstanden naar elkaar te voorkomen.
    1 point
  10. Laat me raden, Rob; Je zit op het vliegveld van Bangkok, kijkt op je kaart en ziet de datum van 10 Mei 2024..... En dat terwil je op weg was naar Amsterdam, om dit weekend de boel op te pakken en naar FR te gaan voor de bergingscentrale en daar in FR een maand of wat te blijven? Groet Ron
    1 point
  11. Dat kabeltje is alleen voor de compressor, om die poppen op te blazen.( heeft men mij verteld)
    1 point
  12. Ach kijk, Die interpretaties ben je nu zelf aan het doen. Zeg dan gewoon dat je die keren geluk hebt gehad omdat ze het door de vingers zagen. Zo ben ik zelf ook regelmatig weg gekomen. Maar dat kan je een ander niet voorhouden want die heeft vaak minder geluk dan jij of ik .
    1 point
  13. Volgens de Wet Wegvervoer Goederen zoals al eerder geplaatst door roadtrain Al zegt Hendrik dat die wetten niet gelden, maar die heeft vaker eigen interpretaties. Ben ook wel eens aangehouden met 52900 en gewoon door zonder PV, met één traileras van iets meer dan 11ton.
    1 point
  14. Welke meerderheid Ger, waar en wanneer dan ? In jouw beleving misschien, maar ik heb onderweg nog nooit iemand gesproken die er een voorstander van was, en ik heb in mijn arbeidzame leven toch heel wat weekenden onderweg geweest ( zelden een 45 urige rust onderweg moeten staan, anders was ik er waarschijnlijk mee gestopt)
    1 point
  15. Lekker toch dat je mag in plaats van moet? Zo zijn er zoveel chauffeurs die er niet aan willen denken om te stoppen. “ Rust Roest” zeggen ze bij ons. Zolang je je goed voelt en onder de mensen wil zijn 👍
    1 point
  16. Nah ja , gelukkig zijn ze met de verbouwing van het binnenhof binnen de begroting gebleven .
    1 point
  17. Dit topic is ook bedoeld voor niet per se ter zake doend gebabbel Pierre
    1 point
  18. Niet iedereen is in staat om voor zichzelf op te komen. Maar onder druk van de bonden is er heel veel regelgeving gekomen die ons vak er niet leuker op gemaakt hebben. Alles word kapot geregeld en je heb er zowat een dagtaak aan om het bij te houden. En als je het niet weet te volgen mag je je knip trekken. En Oals ik eerder zij. Degene die dit geregeld hebben stappen smiddags om 17.00 uur met hun broodtrommel onder de snelbinders op de fiets naar huis. (Bij wijze van spreken) Die hele discussie over die 45 uur. Weet je dat "ons" vakbondslid er voor gepleit heeft, en niet een keer om dit op te trekken naar 66 uur? En niet een keer maar meerdere keren. En niemand steunde hem.daarin maar hij geloofde daar in. Maar doordat hij wel actief was in die bond krijgt hij dat soort dingen er wel doorheen. Niet meer van deze tijd die gedachte gang
    1 point
  19. Sommige dingen zijn we het best toch wel eens. uitgebluste mannen zoals Ger onder andere hebben hun best gedaan om voor de jonge generatie dingen uit gesloten te krijgen die ze zelf altijd wel gedaan hebben. Ik vraag me dan altijd af waarom je dat zou willen , gun je een ander dan echt niks? Of was je zelf niet in staat om “nee” te zeggen als je werk moest doen dat je eigenlijk liever niet wou doen.
    1 point
  20. Voor deze wet en regelgeving hebben wat oude mannen die aan het eind van hun carrière waren gelobyd. Na het werk met hun broodtrommel onder de snelbinders snel naar moeders voor een warme hap om daarna hun taak bij de vakbond weer te vervullen. Geen enkele afspiegeling van de gemiddelde internationa chauffeur.
    1 point
  21. IK schaar me dus, in tegenstelling tot jou, niet als een blind paard achter iedere wetgeving die men in Brussel bedenkt. Hoewel ik me wel aan die wetgeving houdt, ik zal wel moeten. Maar dat ik me daarover kritisch uitlaat is aan mij, ik zal daar gelegenheid gebruik van maken wanneer het mij goeddunkt. Als het je niet aanstaat scroll je toch gewoon door, ik heb toevallig evenveel recht als jij om hier voor mijn mening uit te komen. En als ik zo de reacties onderweg een peil zijn er opvallend veel mensen die het wél met mijn eens zijn in deze.( en in nog wat dingetjes in deze wet die te belachelijk voor woorden zijn)
    1 point
  22. Als je net als Hendrik al jaren in het vak zit en alles al gezien en gedaan heb raak je wel negatief toch.
    1 point
  23. 10 processen verbaal voor het niet naleven van de cabotage regels. Zijn er ook cijfers over hoeveel vervoerders zich met cabotage bezighouden en hoe die 10 in verhouding tot het totaal staan. Zijn er ook cijfers bekent over de resultaten in de andere EU landen? En 10 P.V.' s over het verblijf in de cabine valt ook wel mee, toch ? Mijn mening over deze regel is algemeen bekent hier en zal ik even niet herhalen.
    1 point
  24. Ik heb totaal geen zin om daar in het Frans of Duits over in discussie te gaan; rijd pas weg als de tacho op 16 of 46 staat. Er is al minutenneukerij genoeg in het transport en wat win je er mee...
    1 point
  25. Zondagochtend overleden.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden