[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]Spring naar bijdragen
Ik wil je niet gaan ontmoedigen, maar tegenwoordig chauffeur zijn is niet zo mooi als dat het doet lijken. Ik zal, de voor- en nadelen
eens op een rij zetten.
Aangezien men de nadelen niet wil zien/lezen, en omdat men deze graag overslaat, zal ik hier mee gaan beginnen.
Werk zoeken in de transport is een drama. Transportbedrijven zoeken liever mensen met ervaring, en als het aan hun ligt, doe je je ervaring op achter de TV op de bank.
Werkgevers zoeken goedkoop. Nee niet iemand van 18 jaar en 2 jaar rijervaring, maar liever een Pool of en Bulgaar (of zij er wat aan kunnen doen) die een goedkopere levensstandaard hebben dan wij. Je zou natuurlijk kunnen vragen of de huur / hypotheek met 50% omlaag kan, maar of je dan nog lang woont in je mooie huis, betwijfel ik...
De digipas. Ook zo'n geweldige uitvinding! 30 seconden rijden betekent op je digipas 1 minuut rijden. Oftewel: Wanneer je in de file staat op weg naar je vrouw / vriendin... whatever, kom je bedrogen uit wanneer je een kwartier voor thuiskomst je wagen op de parkeerplaats mag gaan zetten omdat je moet gaan rusten. Fijn...
Boetes. Rij je met zo'n pas, wat ook nog eens (stand 1/1/2009) € 86,= kost kan je eventuele overtredingen niet terughalen. Oftewel, je kan de verkeersboetes niet aanvechten.
De EU heeft ook verzonnen dat de chauffeursdiploma is komen te vervallen, in ruil voor code vakbekwaamheid. Nu ben ik voorstander van herhalingscursussen, maar nu moet je om de 5 jaar 35 uur aan cursussen volgen. Rijbewijs afgegeven voor 10/9/09 zijn er andere regels. Dat betekend dat al je certificaten 5 jaar geldig zijn, en wanneer je hieraan niet voldoet, je C/D rijbewijs per definitie ongeldig is. De kosten voor de vakbekwaamheid kunnen uitlopen tot €2500,= en als je dat zelf mag gaan ophoesten om wat voor redenen....
Moet ik nu de voordelen ook nog gaan noemen? Het enige voordeel is dat je (indien je Europa rijd) dat je wat ziet, maar dat is dan ook alles.
Zo'n glimmende, met kerstverlichting bezette, met chromen slidepipes en verstralers opgetogen truck, is leuk speelgoed.
Mijn inziens is dat je er beter naar kan kijken. Dat jij een goed betaalde baan hebt in, ik noem maar wat, de ICT hebt. Studeer lekker door, en neem nog wat studiefinanciering op je, toch veel beter? Dat jij met pakweg €1750,= thuiskomt en geen last hebt van die bemoeizuchtige Europese Unie.
Het chauffeursvak is niet meer wat het geweest is. Bij elk ongeval staat de vinger al te wijzen naar de beroepschauffeur. HIJ heeft het gedaan, terwijl de beroepschauffeur het beter weet, maar de mond ondertussen is gesnoerd. Wordt er drugs gevonden, terwijl je het niet weet? Bel thuis maar op dat je vakantie in het buitenland met 4 jaar is verlengt. Ja een leuk vak, maar ik weet wel, als ik dit alles van te voren had geweten, had ik mijn leven toch ietwat anders ingericht.
Nogmaals, ik wil jullie niet gaan ontmoedigen, maar wel jullie aan het denken zetten.
You can post now and register later.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Vraag
Gast mhkamp
Jij wilt (inter)nationaal chauffeur worden?
Ik wil je niet gaan ontmoedigen, maar tegenwoordig chauffeur zijn is niet zo mooi als dat het doet lijken. Ik zal, de voor- en nadelen
eens op een rij zetten.
Aangezien men de nadelen niet wil zien/lezen, en omdat men deze graag overslaat, zal ik hier mee gaan beginnen.
Moet ik nu de voordelen ook nog gaan noemen? Het enige voordeel is dat je (indien je Europa rijd) dat je wat ziet, maar dat is dan ook alles.
Zo'n glimmende, met kerstverlichting bezette, met chromen slidepipes en verstralers opgetogen truck, is leuk speelgoed.
Mijn inziens is dat je er beter naar kan kijken. Dat jij een goed betaalde baan hebt in, ik noem maar wat, de ICT hebt. Studeer lekker door, en neem nog wat studiefinanciering op je, toch veel beter? Dat jij met pakweg €1750,= thuiskomt en geen last hebt van die bemoeizuchtige Europese Unie.
Het chauffeursvak is niet meer wat het geweest is. Bij elk ongeval staat de vinger al te wijzen naar de beroepschauffeur. HIJ heeft het gedaan, terwijl de beroepschauffeur het beter weet, maar de mond ondertussen is gesnoerd. Wordt er drugs gevonden, terwijl je het niet weet? Bel thuis maar op dat je vakantie in het buitenland met 4 jaar is verlengt. Ja een leuk vak, maar ik weet wel, als ik dit alles van te voren had geweten, had ik mijn leven toch ietwat anders ingericht.
Nogmaals, ik wil jullie niet gaan ontmoedigen, maar wel jullie aan het denken zetten.
Bronnen waar ik de info vandaan heb:
Truckpage.nl
Vakbekwaamheidsregels
Alles over de bestuurderskaart
bewerkt door mhkampSchrijffouten verbeterd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites
25 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.