[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een alledaags ritje Charleroi...


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Na het lezen van de diverse ritverslagen dacht ik laat ik er ook maar eens wat neerzetten.

Ik heb ditzelfde verslag ook geplaatst op het forum aan de 'overkant', voor daar weer reacties op komen, je weet het maar nooit.

Kopiëren en plakken, lekker makkelijk:D

Zoals de meesten wel weten ben ik een van de vaste chauffeurs op België bij mijn werkgever Huybregts uit Tilburg.

Bijna alle dagen rijd ik België en Noord- Frankrijk en af en toe Luxemburg.

Deze keer gingen we wat klantjes lossen rond Charleroi. De junior, Rémon, was vrij van school en zo fanatiek als hij is, hij gaat altijd mee. Dag of nacht !!

We vertrekken vanuit Tilburg.

05.00, het paardje staat te trappelen....

file.php?id=8986&t=1

Waar ik normaal meestal in West Vlaanderen zit, gaan we deze keer naar beneden richting Charleroi. Dus niet rechtsaf, gewoon rechtdoor...

file.php?id=8995&t=1

We zijn begonnen bij een klant in St.Pietersleeuw waar ik een halve auto gelost heb. Vlug naar de volgende klant, ook in St.Pietersleeuw voor de drukte daar begint.

We hebben nog zat te doen....

file.php?id=8987&t=1

Om 09.00 zijn we de eerste, de twee pallets alvast voor de deur neergezet.

file.php?id=8988&t=1

Rémon hield het niet meer vol en ligt van voor Antwerpen al met z´n ogen dicht en is niet wakker te krijgen LOL.gif' alt='default_funny.gif' alt='LOL'>.gif'>

We gaan verder naar de derde van vandaag, deze keer in Gosselies.

file.php?id=8992&t=1

Een van de mindere klanten vind ik zelf, al was het alleen maar vanwege het gekunstel om daar fatsoenlijk in de put te komen met automobilisten die ieder verbod negeren, werkelijk geen seconde geduld hebben en elkaar nog geen meter gunnen, laat staan jou met 16 meters....Ach ja, ook dat komt goed, al duurt het altijd even....

file.php?id=8993&t=1

Gosselies gelost, op naar Trazegnies, lossen bij Clos du Renard

file.php?id=8996&t=1

file.php?id=8994&t=1

Auto tegen de ramp, lossen, ........

file.php?id=8997&t=1

Poppetje gezien, kastje dicht

file.php?id=8998&t=1

En wegwezen maar weer, op naar de volgende klant in Jemappes

file.php?id=8999&t=1

Jemappes gelost, nu naar een winkel in Soignies. De meeste klanten ken ik wel, deze nog niet. Maar na vandaag vergeet ik hem nooit meer LOL.gif' alt='default_funny.gif' alt='LOL'>.gif'>

Rue du Steenkerque. Volgens de navigatie zit hij midden in het centrum, volgens google maps weer aan de andere kant van de straat We rijden wat rond en ik stop in het centrum. Ik besluit eerst maar eens te gaan lopen en te kijken, maar al snel blijkt dat ik deze gok om die straat in te rijden beter niet kan nemen. Dus omrijden en via de andere kant proberen. Maar ook dit gaat hem niet worden icon_rolleyes.gif

file.php?id=9000&t=1

Djuu, wat gaan we doen. ik besluit verder te rijden en een eind verderop stop ik om de planning in te lichten en te overleggen wat we gaan doen. Uiteindelijk kan ik het mee retour nemen om het de volgende week opnieuw aan te leveren met een kleinere auto.

Maar wanneer ik gedraaid ben en weer terug rijd zie ik tot mijn verbazing plots mijn klant zitten, naast de weg.

file.php?id=9001&t=1

Ik stop en ga lopen, maar precies zoals ik al verwachtte, het depot om te lossen zit in een straatje waar je met een oplegger nooit kunt komen. De enige manier is via een padje een stuk te lopen

Tsja, zo dichtbij en niet kunnen lossen. Dat dacht ik niet. Ik parkeer hem langs de autobaan, los het palletje met de klep en ga lopen.

file.php?id=9002&t=1

Tsja, dan maar lopen. Ach, elektrische pompwagen, oftewel de transpallet doet het werk voor mij, dus moe word ik er niet van.

file.php?id=9004&t=1

Ziezo, die hebben we ook weer gehad. Stiekem heb ik er toch altijd weer plezier in, als iets niet lijkt te gaan lukken, toch een beetje puzzelen en uiteindelijk mijn doel bereiken.

Met een opgelucht gevoel gaan we weer verder.

De volgende klant is een tegelbedrijf in Enghien.

We rijden richting Enghien, de mondjes krijgen honger. En wat doen we dan als we in België zijn?

Juist ja, een écht lekker Bels frietje halen !!!

Auto aan de kant en naar het frietkot.

En als ik hem dan zo zie smullen dan denk ik altijd maar weer: hier doen we het voor!!

file.php?id=9005&t=1

Lekker gegeten, drie kwartier op de schijf dus we kunnen weer.

Rémon de navigator aan het werk, op de ouderwetse manier, met straten boek.

Jong geleerd is oud gedaan zullen we maar zeggen.

Maar waar Enghien nou precies ligt?? icon_e_biggrin.gif

file.php?id=9007&t=1

Lossen bij één of andere tegelboer in Enghien.

file.php?id=9006&t=1

Het is alweer ruim na de middag, we zijn leeg en gaan een klein stukje verderop lege kaasboxen laden bij Colruyt in Halle.

file.php?id=9008&t=1

Volle bak geladen, tijd om weer naar Tilburg te rijden.

Natuurlijk weer een drama rond Antwerpen zoals gewoonlijk... icon_e_confused.gif

We staan weer in de file. Ongeval Berchem- Antwerpen Noord 57 minuten. Nou, tel uit je winst. Tel er voor het gemak gerust een uur bij en je komt op vrijdag niet eens meer thuis. Ik kies eieren voor mijn geld en besluit een andere route te pakken.

file.php?id=9015&t=1

file.php?id=9010&t=1

Uiteindelijk, na een slopend laatste stukje door Antwerpen en over Turnhout terug, eindelijk thuis, terug in Tilburg.....

file.php?id=9016&t=1

Aangekomen in Tilburg eerst even wassen en tanken.

file.php?id=9009&t=1

Daarna vrachtje Halle even lossen op de thuisbasis.

file.php?id=9011&t=1

Nog even afmelden op kantoor en effe vragen wat de bedoeling is voor a.s. maandag.

Altijd weer blij als hij mij binnen ziet komen na een enerverend dagje Belgique LOL.gif' alt='default_funny.gif' alt='LOL'>.gif'>

file.php?id=9012&t=1

Dan nog eventjes het thuisfront bellen dat we weer heel thuis zijn....

file.php?id=9013&t=1

Met zijn veiligheidshesje en zijn werkhandschoentjes aan mag Rémon dan eindelijk doen waar hij eigenlijk voor is mee gegaan en waar hij de hele dag op heeft gewacht: de steunpoten uitdraaien !!!

file.php?id=9014&t=1

Zo, dit was dan een dagje zoals ik ze beleef. Iedere dag is weer anders, dat maakt het leuk. En wat een ieder ook mag vinden of hoe gek ze me ook verklaren: hier vind ik mijn plezier in, een beetje klantjeswerk in België.

Ieder zijn meug, zoals Herman het zo mooi zegt ;)

Plezier en LOL in je werk, da's voor mij toch wel het belangrijkste aspect van 'werken', ongeacht wat je moet doen.

Ik vind het weer welletjes geweest, maandag vrij, dinsdag weer een nieuwe dag. Beginnen in Lomme en daarna wat voorladen en koppelwerk rond Kortrijk.

Prettig Weekend !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Busy bee onze Pierre.

Leuk dat je wat aanspraak had van je schoone slaper. Zo maar een hoop gedoe daar in Bels. Die personen autoos, gaan die echt niet opzij? Kun je ze niet een duwtje geven in de goede richting?

Mooi verslag Pierre, nu terug naar t vrouwke...:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus gij zijt nog in Tilburg gekomen, allemaal dankzij je bijrijder.

Wist trouwens niet dat je in Bels je friet moet opeten met een veiligheidshesje aan.

file.php?id=9005&t=1

erg grappig verslag, prettig weekend dan maar, en masseer die steunpootzwengelaar maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi verslag Pierre,toch wel leuk als die kleine mannetjes mee gaan:ok:

Ik zag ook dat je een pal eorocol loste bij je laatste klant,van wie doen jullie dat?

want ik dacht dat fiege dat deet.

Wij reiden ook Eurocol op Belgie maar dan bij de werfen of te wel bouwplatsen langs:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mooi relaas,maar persoonlijk had ik wat namen van klanten eruit gelaten.

ja pierre, niet zeuren als je volgende week wordt overvallen, omdat er mensen hebben gelezen en gezien op internet dat je spullen voor een mediabedrijf vervoert.

Ik ben daar ook altijd voorzichtig mee, ook crimi's hebben internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja pierre, niet zeuren als je volgende week wordt overvallen, omdat er mensen hebben gelezen en gezien op internet dat je spullen voor een mediabedrijf vervoert.

Ik ben daar ook altijd voorzichtig mee, ook crimi's hebben internet.

Ach als ze bij de poort van deze bedrijven staan en kijken wie er komen en gaan weten ze het ook:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helaas Mario, die plasma's worden door een andere firma vervoert. De overschot en de resten waren voor ons.

En volgens mij zit jij niet op een stofzuiger te wachten, toch?

MJPaauwe in actie !!

LOL

Godsamme Pierre, eerst laat je onze douche(die foto met al dat haar!) zien en nu de rest van ons huis........:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden