[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ongeval op A2


mackgambler

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrachtauto ramt viaduct op A2

LEENDERHEIDE - Een ongeluk met een vrachtwagen vol oud ijzer op de A2 tussen Eindhoven en Maastricht zorgt vrijdagochtend voor lange files.

http://]http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00878/truck_viaduct_a2_878524d.jpg

De vrachtwagen ramde rond 11.15 uur een viaduct ter hoogte van knooppunt Leenderheide. De chauffeur moest door de brandweer uit zijn wagen worden bevrijd. Hij is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.

De ravage op de plek van het ongeluk is enorm. De politie heeft alle rijstroken afgesloten. Het verkeer in zuidelijke richting wordt omgeleid via de N2. Weggebruikers met Maastricht als bestemming moeten via de A67 en de A73 rijden.

Volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat gaat de afsluiting minimaal tot 15:00 uur duren, zo meldt de VerkeersInformatieDienst. Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, wordt nog onderzocht.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10309162/__Ravage_op_de_A2__.html?p=1,1

Ik las dit zojuist op de telegraaf site,hoe die cabine er zouit kan zien snap ik niet,tenzij hij de pijler heeft meegenomen...................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
... navigatie rechtsaf ... en dat lukte hem nog net voor het viaduct .. al bleek er geen weg te zijn?

:zegtniets:

De chauffeur was i.i.g. niet ver van de standplaats af, ongeveer een 20 minuten rijden. Dus ik mag wel aannemen dat hij de weg kent, maar wat er gebeurt is :confused:.

Ik wens de chauffeur veel sterkte toe en dat hij weer snel op de been mag zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En het is rond 11u15 gebeurt ... nou niet een echt tijdstip voor een secondeslaap zou je zeggen.

Geen idee hoe de zon daar op die tijd staat ... verblinding???

klapband ... en daardoor mogelijk van richting veranderd ...

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar hoe zoiets kan gebeuren ....

Wens ook de chauffeur beterschap toe natuurlijk, lijkt mij vanzelfsprekend ... maar heb het toch maar ff zwart & wit gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
beterschap voor de chauffeur, dat hij daar levend is uit gekomen, en ja nu zullen er wel weer mensen zijn die zich lekker afreageren, op het transport, terwijl ze niet eens weten wat er precies is gebeurd

Helemaal mee eens.

Als het klopt wat de berichten vertellen, dan is de chauffeur er wonderwel goed af gekomen. Gelukkig.

Zoveel is wel duidelijk dat de chauffeur vóór het viaduct de vluchtstrook is opgereden en gevolgd heeft. Die loopt daar voor "nood" achter de pilaar van het viaduct langs. En daarbij heeft de chauffeur om één of andere reden de pilaar van het viaduct vol geraakt met de linkerkant van het voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helemaal mee eens.

Als het klopt wat de berichten vertellen, dan is de chauffeur er wonderwel goed af gekomen. Gelukkig.

Zoveel is wel duidelijk dat de chauffeur vóór het viaduct de vluchtstrook is opgereden en gevolgd heeft. Die loopt daar voor "nood" achter de pilaar van het viaduct langs. En daarbij heeft de chauffeur om één of andere reden de pilaar van het viaduct vol geraakt met de linkerkant van het voertuig.

Zo kijk ik er ook tegen, maar vraag me niet waarom en de pijler hoefde hij niet te raken ruimte genoeg.

Hoop dat de chauffeur het er goed van af gaat brengen en zijn beroep weer normaal kan uit oefenen, en als hij later misschien behoeft heeft om zijn verhaal te doen kan hij hier altijd terecht op het TF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat hij met zijn linker voorwiel tegen de betonnen vangrail is gekomen en zo tegen die betonnen rand is opgeklommen zoals je ook tegen een stoeprand op klimt. En dan komt die pijler wel erg dichtbij.

En ik zie nu ook dat de vangrail aan de buitenkant van de pijler gaat, hij hoeft dus niet eens tegen de betonnen rand te zijn opgeklommen om de pijler te raken.

gr.

Rob

bewerkt door RvanK
positie pijler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar geloof ik niks van Want daar is het veel te druk voor.

Huub

Dus jij neemt Hendrik niet serieus begrijp ik uit deze laten we het netjes zeggen rare opmerking :eek:

Dan ben jij waarschijnlijk de enige chauffeur die zoiets nog nooit is over komen, best knap Huub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus jij neemt Hendrik niet serieus begrijp ik uit deze laten we het netjes zeggen rare opmerking :eek:

Dan ben jij waarschijnlijk de enige chauffeur die zoiets nog nooit is over komen, best knap Huub.

Van Venlo naar Eindhoven kun je niet in slaap vallen Want dat stuk is het veel te druk voor

En de oorzaak is niet bekent dus.Want alles moet onderzocht worden.

En zo lang de oorzaak niet bekent is Heb ik geen oordeel.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van Venlo naar Eindhoven kun je niet in slaap vallen Want dat stuk is het veel te druk voor

Huub

Als je in de nacht maar vroeg genoeg begint kun je zelfs op een drukke snelweg nog in slaap sukkelen om 11.15 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar geloof ik niks van Want daar is het veel te druk voor.

Heb het twee maal op T.V. gezien Mij is de oorzaak onbekent.

Want de schade is groot.over een paar dagen zullen we het wel te horen krijgen.

Huub

geloof wat je wil, maar als je niet op de standaard tijden begint zoals velen dan kun je om 11.15 uur al een goede klap van de hamer krijgen.

Drukte houd je echt NIET wakker, en op je laatste zin, hoevaak hoor jij een officieel antwoord over een oorzaak????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van Venlo naar Eindhoven kun je niet in slaap vallen Want dat stuk is het veel te druk voor

Van Venlo naar Eindhoven misschien niet,maar van Weert naar Eindhoven,A2 (waar dit ongeval gebeurt is )zou dat wel kunnen

En de oorzaak is niet bekent dus.Want alles moet onderzocht worden.

En zo lang de oorzaak niet bekent is Heb ik geen oordeel.

Das tenminste verstandige praat Huub.

Huub

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen fotoos gezien, maar als hij de vluchtstrook gebruikt was er iets mis met de wagen.

En dat heeft misschien de mishap veroorzaakt.

Ga de krant niet meer lezen, zulk dom commentaar komt hier niet in de computer.

Alleen maar eruit.

(Dacht schrijf dat er even gauw bij voordat daar de eerste weer wakker is.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden