[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Is het mogelijk?


Gast

Vraag

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Dat krijg je als je al een paar dagen op Duiveneiland zit, je haalt je de gekste dingen in het hoofd.

Eigelijk bedoelde ik die vraag heel serieus Herman.

Als ik bv lees, dat als je 15uur non stop aan het werk ben geweest, het voor de werkgever mogelijk is om toch 1 uur staffelpauze aftetrekken, waardoor je dan 14 uur betaald krijgt.

Vandaar dat bij mij de vraag opkwam, is het voor de werkgever wettelijk mogelijk salaris in tehouden als men inplaats van 80km/u bewust een uur 60km/u gaat rijden?

Ik denk namelijk dat je een langzaam aan actie niet kan onder brengen in staken.

Maar ik snap je frustatie hoor Herman. Was maar komen biljarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als ik bv lees, dat als je 15uur non stop aan het werk ben geweest, het voor de werkgever mogelijk is om toch 1 uur staffelpauze aftetrekken, waardoor je dan 14 uur betaald krijgt.

Anderhalf uur staffelpauze zelfs Willem. Maar 15 uur aan 1 stuk werken mag ook niet van de arbeidstijden wet. Maar de staffelpauzes zijn nog groter dan de wettelijke minimum pauzes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Anderhalf uur staffelpauze zelfs Willem. Maar 15 uur aan 1 stuk werken mag ook niet van de arbeidstijden wet. Maar de staffelpauzes zijn nog groter dan de wettelijke minimum pauzes.

Sssst niet verder vertellen, maar sommige chauffeurs hebben de tacho op rust staan tijdens laden of lossen. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt ook al niet Marnix:

- bij een werkdiensttijd van 4,5 tot 7,5 uur = 30 minuten

- bij een werkdiensttijd van 7,5 tot 10,5 uur = 60 minuten

- bij een werkdiensttijd van 10,5 tot 13,5 uur = 90 minuten

- bij een werkdiensttijd van 13,5 tot 16,5 uur = 120 minuten

- bij een werkdiensttijd meer dan 16,5 uur = 150 minuten

ok dat wist ik almaar wat nu als je zoals ik afgelopen vrijdag maar 3u30

hebt gewerkt mag mn werkgever dan ook n half uur afschrijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt ook al niet Marnix:

- bij een werkdiensttijd van 4,5 tot 7,5 uur = 30 minuten

- bij een werkdiensttijd van 7,5 tot 10,5 uur = 60 minuten

- bij een werkdiensttijd van 10,5 tot 13,5 uur = 90 minuten

- bij een werkdiensttijd van 13,5 tot 16,5 uur = 120 minuten

- bij een werkdiensttijd meer dan 16,5 uur = 150 minuten

Ger ik weet niet hoe het nu bij jullie is, maar ik heb die black box bij jullie ook nog meegemaakt

en als je de hele dag (16 uur ) bezig was geweest met lossen, spoelen, laden en je uren vol

rijden met hooguit 1 uur echt pauze, dan corrigeerde die black box je uren met die pauzestaffel.

Dus vond je op je loonstrook die correctieuren terug (1 uur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
dit zijn uren die ze 'mogen' inhouden, wil niet zeggen dat ieder bedrijf dat doet (gelukkig)

als je dat weet dat ze die uren inhouden moet je ze ook nemen.

je gaat toch niet door werken als het er toch afgaat.

hebben wij geen last van / blackbox zonder ingebouwde staffel.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
als je dat weet dat ze die uren inhouden moet je ze ook nemen.

je gaat toch niet door werken als het er toch afgaat.

hebben wij geen last van / blackbox zonder ingebouwde staffel.:ok:

ik heb even voor een bedrijf gewerkt die de staffel wel aan hield, maar ik moet altijd in de avond thuis komen, het was toen even niet anders.

de echte rede dat ik daar toen werkte kan ik hier niet toelichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ik heb even voor een bedrijf gewerkt die de staffel wel aan hield, maar ik moet altijd in de avond thuis komen, het was toen even niet anders.

de echte rede dat ik daar toen werkte kan ik hier niet toelichten.

weet je wat het is ik hoor noooit bouwvakkers of straten makers over geschrapte uren maar altijd bij chauffeurs.

goed imago heeft het transport altijd achter je poen aan waar je voor gewerkt hebt en hard ook.

waarom kunnen ze geen fatsoendelijke chauffeurs krijgen denk je?:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
weet je wat het is ik hoor noooit bouwvakkers of straten makers over geschrapte uren maar altijd bij chauffeurs.

goed imago heeft het transport altijd achter je poen aan waar je voor gewerkt hebt en hard ook.

waarom kunnen ze geen fatsoendelijke chauffeurs krijgen denk je?:mad:

dit heet pauze staffel, dat staat ook in de CAO, doe je niks aan. heb je ook niets over te vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
dit heet pauze staffel, dat staat ook in de CAO, doe je niks aan. heb je ook niets over te vertellen.

Onee? De 1e baas die bij mij 1 uur pikt kan dus echt lachen. Die komt dubbel terug. CAO of niet. Ik pik niks en ik laat me ook niet bestelen. Als hij ze er - in overleg - toch af zou houden, staat de auto die uren geheid stil. Laten jullie je als makke schapen maar lekker bestelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Onee? De 1e baas die bij mij 1 uur pikt kan dus echt lachen. Die komt dubbel terug. CAO of niet. Ik pik niks en ik laat me ook niet bestelen. Als hij ze er - in overleg - toch af zou houden, staat de auto die uren geheid stil. Laten jullie je als makke schapen maar lekker bestelen.

:ok::ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Onee? De 1e baas die bij mij 1 uur pikt kan dus echt lachen. Die komt dubbel terug. CAO of niet. Ik pik niks en ik laat me ook niet bestelen. Als hij ze er - in overleg - toch af zou houden, staat de auto die uren geheid stil. Laten jullie je als makke schapen maar lekker bestelen.

Helemaal mee eens:ok::ok::ok::ok:

Een trucker die niet steelt of erft moet trappen tot hij sterft geld dus niet voor jou :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Helemaal mee eens:ok::ok::ok::ok:

Een trucker die niet steelt of erft moet trappen tot hij sterft geld dus niet voor jou :D

Nou Mathijs, ik ben een chauffeur die zeker niet steelt en al helemaal geen erfenis kan verwachten. Maar ook 1 die zich niet laat bestelen en weinig te vererven heeft:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

precies, en nee ik kon me toen niet veroorloven om toen 2 uur te gaan zitten nagelbijten, want ik moest naar huis.

tja, dan kan je je genaaid voelen, maar je kan er niets tegen doen, want het mag:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt ook al niet Marnix:

- bij een werkdiensttijd van 4,5 tot 7,5 uur = 30 minuten

- bij een werkdiensttijd van 7,5 tot 10,5 uur = 60 minuten

- bij een werkdiensttijd van 10,5 tot 13,5 uur = 90 minuten

- bij een werkdiensttijd van 13,5 tot 16,5 uur = 120 minuten

- bij een werkdiensttijd meer dan 16,5 uur = 150 minuten

Klopt, ik ging uit van de bij ons gehanteerde "staffel light" met 90 minuten als hoogste trede.

Die onderste regel snap ik niet helemaal trouwens. Een werkdag mag toch nooit langer dan 15 uur duren? En als die dan toch uitoopt, dan is het toch zeer onredelijk om nog meer pauze af te trekken. Maargoed dat is een zijspoor;)

Om terug te komen op de vraag van Willem: de werkgever kan toch nooit aantonen dat jij voorop reed met een lagere snelheid?

Bepaalde figuren maken daar normaal al misbruik van door op de terugweg 75 te rijden. Als je toch zo de uren moet maken:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden