[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Groot ongeval op de A1 bij Cloppenburg in Duitsland


Gast RvanK

Recommended Posts

  • Forumlid
Word gezegd dat ze nog niet weten wat de oorzaak is. Als ik de foto,s bekijk zie ik helemaal vooraan een trekker oplegger staan waarvan de trekker geschaard is.

Bericht beter lezen Cornè, onderstaande geknipt uit het bericht.

Nach ersten Erkenntnissen der Ermittler waren die Witterungsbedingungen für den Unfall mitverantwortlich. Die Autobahn sei in dem Bereich wegen eines vorhergehenden Schneeschauers sehr nass gewesen, sagte ein Polizeisprecher. Außerdem seien die Autofahrer durch die tiefstehende Sonne geblendet worden

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Misschien ook dat de heren als dolle stieren over die Autobahn vliegen.....?

Wanneer je de schade's aan de luxe wagens bekijkt......dit krijg je niet indien je een lagere snelheid hanteerd bij slechter weer.

Er wordt immers gesproken over wat sneeuwprut op de weg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie puinzooi weer... :zegtniets: Ik heb er eergisteren ook nog gereden.

Waar ik me mateloos aan kan ergeren is dat als je afstand op je voorganger probeert te houden

dan moet je soms je gas iets loslaten, en dan moeten en zullen ze je gelijk voorbij klappen om hem

er vervolgens tussen te prakken en dan blijven ze ertussen hangen.

Met het gevolg dat je weer je gas los moet laten of zelfs moet remmen! En dan komen er weer hele volksstammen

die hetzelfde kunstje uithalen. :hamer: En zo krijg je een flinke kettingreactie waardoor afstand houden je vaak onmogelijk gemaakt wordt! :mad:

En dan nog de randdebielen die zowat je voorkant eraf rijden omdat ze veel te vroeg hem weer naar rechts smijten! :stom:

En dan hebben we nog het volgas doorstampen tot het allerlaatste moment en dan vol in de ankers gaan bij een beginnende file...

Daar kan ik me soms ook erg over verbazen dat zoiets goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bericht beter lezen Cornè, onderstaande geknipt uit het bericht.

Nach ersten Erkenntnissen der Ermittler waren die Witterungsbedingungen für den Unfall mitverantwortlich. Die Autobahn sei in dem Bereich wegen eines vorhergehenden Schneeschauers sehr nass gewesen, sagte ein Polizeisprecher. Außerdem seien die Autofahrer durch die tiefstehende Sonne geblendet worden

Groet Harrie

Als je dat nog 1 keer doet Harrie... duits op m'n laptop....

Trouwens, het weer de schuld geven vind ik eigenlijk onzin, er zijn bestuurders die zich niet aanpassen aan het weer.

Auf wiedersehen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En die is zonder aanleiding geschaard?? Ja dat doen ze, die trucks!
Ik heb verleden jaar een truck zien scharen op een gladde autobaan (ijzel).

Wat die chauffeur uitgespookt had om 'm te doen scharen dat weet ik ook niet, maar er was in ieder geval geen ander voertuig bij betrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb verleden jaar een truck zien scharen op een gladde autobaan (ijzel).

Wat die chauffeur uitgespookt had om 'm te doen scharen dat weet ik ook niet, maar er was in ieder geval geen ander voertuig bij betrokken.

Tik dan voor de gein je rem eens eventjes aan en kijk ondertussen in de spiegel...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onvoldoende afstand door een vrachtwagen dus als ik het goed hoor. De eerste stond al stil achter het al gebeurde ongeval op het inhaalspoor toen een andere er vol achterop inreed. Dat is ook de reden dat die voorste geschaard staat. Die is door zijn achterligger gewoon op dat al gebeurde ongeval gedrukt. Moet een klap gegeven hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
precies corne onvoldoende afstand en slechte weersomstandigheden.

goh dat ik daar niet verbaasd over ben, raar he, ach ja dat is tegenwoordig heel normaal geworden dat soort ongelukken.

je went eraan zeg maar, 4 vrachtwagens op elkaar gereden, ach ja geen afstand gehouden.

het is toch eigenlijk van de zotte dat je er zo over gaat denken?

Zoals de chauffeur van de voorste (geschaarde) vrachtwagen verklaard stond hij stil op de linker rijstrook

en is de vrachtwagen erachter "praktisch ungebremst" erop gereden.

Heeft dus niets met geen afstand houden te maken.

Dat vervolgens de halve wereld erachter op een hoop vliegt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals de chauffeur van de voorste (geschaarde) vrachtwagen verklaard stond hij stil op de linker rijstrook

en is de vrachtwagen erachter "praktisch ungebremst" erop gereden.

Heeft dus niets met geen afstand houden te maken.

Dat vervolgens de halve wereld erachter op een hoop vliegt wel.

Dus die wagen die erop geknald is had genoeg afstand volgens jou? dan heeft hij super zitten slapen als zoals jij zelf zegt die eerste al stil stond.. of toch niet genoeg afstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus die wagen die erop geknald is had genoeg afstand volgens jou? dan heeft hij super zitten slapen als zoals jij zelf zegt die eerste al stil stond.. of toch niet genoeg afstand.

Ik zei niet dat de voorste stil stond, dat verklaarde de chauffeur.

Als de voorste stil staat en de achterste knalt er met zeg 80 op is de afstand gigantisch geweest.

Anders krijg je dat echt niet voor elkaar.

Al die tijd/afstand die de voorste nodig heeft gehad om tot stilstand te komen zat er mindstens tussen.

De chauffeur van de tweede vrachtwagen heeft duidelijk niet opgelet door welke oorzaak dan ook.

Voorbeeld:

Jij rijdt 85 en er zit een vrachtwagen kort voor je.

Als jij niet remt (praktisch ungebremst) zit je er al lang tegen voordat de wagen voor je stil staat.

Deze verklaart al stil gestaan te hebben en toen kwam jij (in het voorbeeld) met 85 aan zeilen.

Dan heb je er een behoorlijk eind achter gezeten anders was het snelheidsverschil (85 - stilstand) nooit zo groot geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie puinzooi weer... :zegtniets: Ik heb er eergisteren ook nog gereden.

Waar ik me mateloos aan kan ergeren is dat als je afstand op je voorganger probeert te houden

dan moet je soms je gas iets loslaten, en dan moeten en zullen ze je gelijk voorbij klappen om hem

er vervolgens tussen te prakken en dan blijven ze ertussen hangen.

Met het gevolg dat je weer je gas los moet laten of zelfs moet remmen! En dan komen er weer hele volksstammen

die hetzelfde kunstje uithalen. :hamer: En zo krijg je een flinke kettingreactie waardoor afstand houden je vaak onmogelijk gemaakt wordt! :mad:

En dan nog de randdebielen die zowat je voorkant eraf rijden omdat ze veel te vroeg hem weer naar rechts smijten! :stom:

En dan hebben we nog het volgas doorstampen tot het allerlaatste moment en dan vol in de ankers gaan bij een beginnende file...

Daar kan ik me soms ook erg over verbazen dat zoiets goed gaat.

Klopt! Ik ben er net voor het ongeluk voorbij gekomen. Had donderdagavond in Wismar geladen voor Nederland. Alles liep goed,

ook de wegwerkzaamheden tussen Hamburg en Bremen (nog steeds 6 lange en 1 korte Baustelle, was laatste keer toen ik daar

was, in juni, dus 6 maanden terug, ook al zo, 6 lange Baustellen. Gaat vlot daar). Op de radio zeiden ze al dat de B75 bij Delmenhorst

glad was. Bij afslag Cloppenburg begon het. Het was +1 graad, maar weet niet wat er uit de lucht kwam. Een combinatie van regen,

natte sneeuw en hagel.

En dan gebeurt het: de voorste remt af (maakt niet uit, pkw of lkw). Jij zit er achter, je remt ook af om afstand te houden. Dan komt

er al direct eentje voorbij, die zat al op je achterbumper te kleven omdat je maar 70 reed. Hij komt jou voorbij, de auto die voor je zit

geeft gas bij, want die wil niet ingehaald worden, dus hij gaat voor jou hangen. Dan laat die voorste het gas weer los. Tsja, dan blijf

je bezig hè.

Op die B213 heb ik vorig jaar 2 bekeuringen gehad. 1x bij vaste flitspaal die voor stoplicht stond. Rond 03:00 uur 's-nachts. Reed ik iets

van 75. En één keer stonden ze in de bossen en hadden zo'n flitscamera erneer gezet. Reed keurig met het rijtje mee met ca 72 km per

uur. 2x betalen.

Wat het is met die B213: of je nu 60, 70 of 80 rijd, je hebt altijd een "collega" achter je zitten die sneller wil. En die moet en zal er ook

voorbij, want die heeft haast. (Daarna zie je hem trouwens bij Haselunne staan, maar dat terzijde). Dan nog de pkw's. Heb je er zo'n

ADR auto voorzitten, die rijdt streep 60. En die pkw's vliegen er dan met 100 voorbij.

Vorig jaar heb ik er trouwens ook 2 ongelukken gehad op die B213: één keer kwam een oude man van links gewoon de weg oprijden.

Hij had me niet gezien. Andere keer lag ik te slapen op parking, rijdt er een Duitser met het inparkeren m'n spiegel af. Daarna gaat

hij er vandoor. Maar had z'n kenteken wel. Beide schades ook vergoed gekregen.

Samengevat: vind het een vreselijke weg, die hele B213.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja laatst zoiets dergelijks op de 61 gehad, het gaat sneeuwen, luxe wagens snijden je af om op de rechterbaan te gaan rijden en hup vol in de ankers. Daar blijf ik dus echt niet achter hangen. Gewoon verhuizen naar de linkerbaan en daar met 70 verder. Dan moet je die koppen eens zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

JVL Vindt de b213 aardig opgeknapt sinds die nieuwe gedeelte bij lastrup gekomen is , je bent daar dus geflitst op 60 km meting ? meestal als je rond de 70 rijd dan kom je normaal gesproken er wel mee weg of je moet op het eind staande gehouden worden en er wordt op je schijf gecontroleerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JVL Vindt de b213 aardig opgeknapt sinds die nieuwe gedeelte bij lastrup gekomen is , je bent daar dus geflitst op 60 km meting ? meestal als je rond de 70 rijd dan kom je normaal gesproken er wel mee weg of je moet op het eind staande gehouden worden en er wordt op je schijf gecontroleerd

Ja dat gedeelte bij Lastrup. Op die 2 stukken waar vrachtwagens niet in mogen halen, maar het toch allemaal doen, dat bedoel je?

Maar is inderdaad beter dan toen door Lastrup heen.

Die stoplichten op de B213 snap ik ook niet. Die springen altijd op rood, en als je bijna bij het stoplicht brengt, springen ze op groen.

Nee 2x formulier thuis gekregen waar ik alle gegevens van de chauffeur op in moest vullen. Waren geen dikke bedragen die betaald moesten worden, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja dat gedeelte bij Lastrup. Op die 2 stukken waar vrachtwagens niet in mogen halen, maar het toch allemaal doen, dat bedoel je?

Maar is inderdaad beter dan toen door Lastrup heen.

Die stoplichten op de B213 snap ik ook niet. Die springen altijd op rood, en als je bijna bij het stoplicht brengt, springen ze op groen.

Nee 2x formulier thuis gekregen waar ik alle gegevens van de chauffeur op in moest vullen. Waren geen dikke bedragen die betaald moesten worden, maar toch.

Ja dat gedeelte , wist trouwens niet dat je daar niet in mocht halen , vindt het trouwens een zeer gevaarlijke weg om in te halen , een trekker ok , 1 vrachtauto durf ik soms ook maar ga geen gekke dingen doen en sluit me wel aan bij de collonne, ga mer niet tussen wringen .

Die stoplichten die altijd op rood springen heeft dat niet te maken met de aanrij snelheid? wordt er in jou geval niet gewoon beboet op kenteken en dat het bedrag over moet maken en de baas het weer verhaald bij de verantwoordelijke chauffeur ? de bekeuringen vallen gelukkig vaak mee , ben er ook eens geflitst op de 213 heb er nooit iets van gehoord dus dat bedrag viel mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden