[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrachtwagenchauffeur worden


Ouwhoer

Vraag

  • Forumlid

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier op dit forum, ik wou vragen of iemand me kan zeggen of je veel last van je rug krijgt van t langen zitten achter t stuur.ik heb een maand of 2 geleden mijn theorie gehaald en wou aan de praktijk beginnen maar dat gaat nu helaas even niet omdat ik ineens een hernia in mijn rug heb baal der echt enorm van ik had me der echt verheugd had al is een proefles gehad van 2uur ging super allemaal.maar helaas heb ik deze ellende nu met mijn rug de dokter zei dat t niet zo erg is om chauffeur te worden als je maar op de houding let.ik hoop dat ik dat beroep kan gaan uitoefenen met mijn rug t gaat inmiddels al een stuk beter ,dat ik denk over een paar weken mijn rijlessen te starten.graag zou ik wat ervaringen willen horen van mensen die chauffeur zijn.mijn vader is t al 30 jaar heeft nergens last van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Van het enkel rijden op een vrachtwagen zal je niet zoveel hinder ondervinden, maar dankzij de geweldige wegen hier en daar waar je dus door de cabine gelanceerd wordt......kan je wel schade ondervinden.

Maar laad en loshandelingen kunnen meer "plezier" opleveren.

Zou misschien toch serieus aan een ander beroep denken, indien je NU al last van de rug hebt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Rijden zal geen probleem zijn met een luchtgeveerde auto, automatische versnellingsbak en desnoods een maatwerkstoel.

Alleen: met rijden op zich ben je er niet:nee: Zo af en toe zal er ook gelost en geladen moeten worden! De distributie zal het voor jou dan niet worden, maar ook internationaal zul je eens de handen uit de mouwen moeten steken. Als je dat op medische gronden niet kunt/mag, ga dat dan maar even uitleggen bij een Spaanse klant!

Verder zijn er natuurlijk légio soorten rugkwalen; ooit heb ik een geïrriteerde tussenwervelschijf gehad. Dat kostte me drie weken thuis zitten omdat ik nog geen leeg doosje van de grond kreeg; drie weken rust en therapie waren nodig om weer 'los' te komen. Maar de eerste tijd heb ik gevraagd om ritten niet verder dan 'n uur rond de standplaats: langer zitten ging écht niet!!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben nu schilder van beroep en doe veel gekken dingen zoals de hele dag zeer hoog op ladders staan en op rolstijgers klimmen en met laders slepen.ben een zeer sportief mens doe veel aan krachttraining enzo dus bewegen is t punt niet voor en laden en lossen ook niet,dus dat zou wel goed zijn. ben juist meer bang voor t lange zitten,al wil ik geen internationaal werk gaan(mag niet van mijn vriendin haha)ik weet niet waar die hernia van gekomen is t was der gewoon opeens zou wel een of andere verkeerde beweging gemaakt hebben maar goed.ik ben wel langzaam goed opweg om der van af te komen.ik wil kosten wat kost chauffeur worden is mijn droom ik hou van veel auto rijden en dat laden en lossen lijkt me juist fijn voor de afwisseling.ik weet ook hoe dat zo in zijn gangetje gaat ben vaak met me vader mee geweest.maarik moet van mijn huidige baan af ik haat dat werk doe t al 10jaar.ik heb een aantal jaar geld voor mijn rijbewijs weg gelegd om de stap te ondernemen.lijkt me gewoon geweldig werk en denk der al 5jaar over na om t doen en ik ga t doen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat verhaal van marotrans komt me trouwens wel bekent voor heb dat dus ook dat ik niet lang kan zitten.maar sinds een paar weken wel weer dat is ook eigenlijk t hele probleem dat ik ff niet kan rijlessen maar goed t gaat nu beter en krijg nog pysio komt wel goed hoop ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb helaas ervaring als chauffeur met rugklachten, een goede op mij aangepaste chauffeursstoel en goede houding hielpen in het begin wel, maar op een gegeven moment ging het zitten al na een kwartier niet meer, de doktoren/professoren en het uwv hebben mij nu verboden om nog als beroepschauffeur te gaan werken.

ik zou als ik jou was, mijn doelen wat bij gaan stellen en een andere richting kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee alberto geen werk meer voor mij in de schilderbranche ik haat t gewoon.ik werk wel bij een goed bedrijf en ik heb een werkbusje al is t alleen voor woon werk verkeer maar goed.ik wil gewoon de hele dag rijde hou der van voor mij nix beters als dat.ik heb der goed over nagedacht en kan meerdere mensen die dit werk doen ik kan de negatieve en positieve kanten ben ik me van bewust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb wel nog nooit echt rugklachten gehad is voor mij de eerste keer,ben nog niet zo heel oud(29jaar) maar goed.ik ga toch wel mijn vakbekwaamheid halen ik heb al een kleine 1500€ uit gegeven aan de theorie en praktische toets dus nu ga ik t toch echt afmaken,dan kijk ik wel verder ik heb nu gewoon een vaste baan waar ik nu al 8jaar werk en nog wel jaren kan werken als ik dat wil mijn baas vind t sowieso heel beledegingd dat ik t vrachtwagenrijbewijs wil gaan halen haha.kon t helaas niet geheim voor hem houden aangezien ik tig keer vrij moest hebben voor de examens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Doe voorlopig effe :nee:

Ook deze crisis gaat over, en dan heb je eindeloze mogelijkheden (al je papiertjes betaald krijgen !!)

Een vaste aanstelling voor een (misschien hoor) contract :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ouwhoer, let maar niet teveel op het geouwehoer hier. :p

Ze klagen hier wel dat dat chauffeuren niks is, maar zelf blijven ze ook maar sturen.

Als hun nou eens schilder werden. :D

Met je 'kennis' van verf etc, zou je kunnen kijken of je bij een verftoeleverancier aan het werk kan.

Verf en toebehoren rondbrengen bij schilderbedrijven.

Je heb alvast enige kennis in huis. Doe daar je voordeel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb zelf ook goed last gehad van mijn rug en ze kwamen erachter dat ik een dubbele hernia had en ik ben hier ook aan geopereerd

je moet alleen goed de tijd nemen om weer op krachten te komen en zeker niet te snel willen en ik zat in die periode ook in de winkeldistributie

en heb totaal geen last meer ik rij nu weer internationaal en ik rol altijd een handdoek op en doe die onder in de rug tegen de stoel aan en dit bevalt mij uitermate goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja idd iedereen is vaak negatief op dit forum.en je hebt ook gelijk als iemand schilder zou willen worden dan zou ik dat ook sterk afraden is namelijk een kut baan heel saai en ongezond(elkedag verflucht en stof happen)veel collega,s van me vinde t ook nix meer,maar blijven t alleen nog voor de vakantiebonnen(is iets wat nog maar 9 op de 10 bedrijven hebben). Dat is voor mij ook nog een reden om daar te blijven.is altijd leuk tegen de zomer om dan alles uitbetaald te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier op dit forum, ik wou vragen of iemand me kan zeggen of je veel last van je rug krijgt van t langen zitten achter t stuur.ik heb een maand of 2 geleden mijn theorie gehaald en wou aan de praktijk beginnen maar dat gaat nu helaas even niet omdat ik ineens een hernia in mijn rug heb baal der echt enorm van ik had me der echt verheugd had al is een proefles gehad van 2uur ging super allemaal.maar helaas heb ik deze ellende nu met mijn rug de dokter zei dat t niet zo erg is om chauffeur te worden als je maar op de houding let.ik hoop dat ik dat beroep kan gaan uitoefenen met mijn rug t gaat inmiddels al een stuk beter ,dat ik denk over een paar weken mijn rijlessen te starten.graag zou ik wat ervaringen willen horen van mensen die chauffeur zijn.mijn vader is t al 30 jaar heeft nergens last van

Wanneer je elke dag 3 keer met de vrouw van bil moet kan je misschien ook wel een hernia opleveren:D

Maar zeg nou eerlijk met al die drempels word het er niet beter op.

Ik ga er tegenwoordig stapvoets overheen en probeer een zo groots mogelijke rij geirriteerde luxe wagens

achter me te krijgen:p

Als iedere vrachtwagen dat nou eens zou doen? IPV als een bezetene over die drempels te stuiteren. Dan wordt er misschien eens iemand wakker in de politiek:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Haha is dat meschien wel de oorzaak.maar ik rij in een verlaagde auto dan is een vrachtauto puur luxe en comfort,ik rijd soms een halve km/u over een drempel om de Carterpan van mijn auto niet kapot te rijden en dan nog de drempel af en dan schuurt de uitlaat over de grond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vind wel dat der echt veel negatieve mensen op dit forum zitten.ik snap t wel dat als je iets langere tijd doet t dan niet meer zo leuk gaat vinde.maar als ik sommige dinge lees van chauffeurs dat t 3x nix is dit werk,dan zoek in godsnaam ander werk.ik weet dat ik graag chauffeur wil worden maar denk toch dat ik mijn papiertje ga halen en dan ma is op de zaterdagen ga werken als chauffeur als dat mogelijk is,en t even bij mijn huidige baan hou. Voor de zekerheid.maar ik hoop in de toekomst op een kipper terecht te kom,en der zijn hier bij mij in de buurt een hoop bedrijven voor dit soort werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Blijkbaar weet je heg nog steg....kom over een paar jaar maar even op deze topic terug.

Een paar jaar ervaring wijzer, klets je wel anders.

Het rijden op zich is leuk, maar de manier hoe je door werkgevers, klanten, controlebeamten en overheden behandeld wordt, verziekt een boel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Op de vraag van Marnix kan ik zeggen,als je dat echt wilt moet je dat doen t is zeker niet t beroerdste werk alleen zeer saai en ongezond als iemand dat voor lief wil nemen moet die dat gewoon doen.ik kan zo ook 100 nadelen opnoemen zoals dat je vaak je baan in de wintertijd verliest om een voorbeeld te noemen.en de oostblok landen maken t voor de schilders ook moeilijk.maar kijk als ik niet graag chauffeur ben dan ga iets anders leren dat staat iedereen vrij hè

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In mijn wilde jaren heb ik hoogspanningslijnen geschilderd,

en toen vond ik het helemaal niet erg dat ik een maand of 4 werkloos was.

8 maanden per jaar je kloten eraf werken en 4 maanden feesten :D

Nu zit ik 17 jaar op de vrachtwagen en zou toch niet meer terug willen naar de borstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En routier kan ik zeggen mijn pa is t al 30jaar vind t nog super en die heeft t minder als jullie,hij werkt in Duitsland en dat bedrijf heeft een klote service dat wil zeggen dat ze alles moeten leveren waar de klant dat wil hebben.hij werkt op een distributie center voor bakkerijen,dus dat is Rijde naar de klanten en met 25kilo meelzakken slepen met de hand en andere zware dingen door nauwe keldertrappen,niet ff palletje neerzetten en op naar de volgende,en die goeie man word volgend jaar 60 die klaagt niet zoveel.maar hij heeft wel een goed loon dat maakt wel goed natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden