[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Geen alcoholslot voor chauffeurs?


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid

Sorry...................wie gaat er bezopen achter het stuur zitten. Die chauffeur, dus heeft hij willens en wetens zijn baan op het spel gezet. Kromme uitspraak van die rechter, of zuipt die zelf soms ook:stom:Als ze prive de drank al niet kunnen laten staan hoe zit het dan onderweg, mss dat al die stamtafelpraat dan ook eens een keer voorbij is als al die drankorgels hun rijbewijs kwijt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het ook een rare uitspraak.Zowiezo ga je niet met drank op achter het stuur zitten en als je als beroepschauffeur dat wel doet moet je maar op de blaren gaan zitten.Dat hij dan zijn werk niet meer uit kan oefenen had hij eerder moeten bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus iemand die geen chauffeur is en word gepakt met alcohol moet ook meteen zijn baan kwijt raken zeggen jullie?? Heilige boontjes hier zeg.... Waarom mag iemand wel een alcoholslot in laten bouwen in het busje waarmee hij zijn werkzaamheden uitvoert, maar niet in een vrachtwagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je het stukje leest rijzen de haren mij te berge.......... Alweer laat de wetgeving hier weer enorme steken vallen. Met een ''zielig'' verhaal zou deze man dus weg kunnen komen. Als werkgever van deze man zou ik hem niet eens meer in dienst willen hebben. Voor hem vele anderen die de verantwoording wel aan kunnen.........

Bah.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe dom het ook is van ieder chauffeur die met alcohol op achter het stuur zit, de rechter heeft natuurlijk volkomen gelijk met zijn uitspraak. Waarom zou een beroepschauffeur als die een keer over de schreef gaat meteen zonder werk zitten en de fabrieksarbeider of kantoorklerk kan voor hetzelfde geld morgen weer op de fiets of met de bus naar het werk.

De impact voor de beroepschauffeur is vele malen groter dan voor een ander die precies hetzelfde vergrijp pleegt. en dan is er sprake van rechtsongelijkheid. Boetes mogen van mij morgen met 100 of 200 procent worden verhoogd hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

afgezien van wat goed of fout is ....

wat vinden jullie van zo'n electronisch slot ?

elke ochtend blazen als je wilt beginnen ?

en wat als je gisteren 3bier op hebt in plaats van 2 , en je auto start niet ?

ik rij niet met drank op, ook niet in m'n luxe , maar voor mij hoeft zo'n ding echt niet verplicht te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heeft niets met moraalridder te maken hoor,maar meer met verantwoording.Waarom zou een beroepschauffeur geen alcoholslot in de auto mogen en een ander wel?Daarbij als je betrapt wordt ben je volgens mij toch al je rijbewijs kwijt dus rijden is dan toch al geen optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Stel nu eens dat het zover komt dat er in elke vrachtauto een alcohol slot komt (dat is de volgende stap)

Nu heeft je dochter/zoon op zondag haar verjaardag, vrienden en bekende komen en je drinkt voor de gezelligheid 4-5 flesjes bier mee, dat moet kunnen toch op zondag middag/vooravond, nu stap je maandag morgen om 5:00 uur in die auto en die start niet vanwege dat beetje restalcohol, wat doe je dan. Lekker in laten bouwen dat ding, ik zie het al voor me.

dat is niet zo

hij komt in je luxe wagen

en zolang mag je geen vrachtwagen besturen ( minstens 2jaar ) , dus 2 jaar geen werk

hier de details

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijden-onder-invloed-van-alcohol-en-drugs/vraag-en-antwoord/wat-is-het-alcoholslot-en-per-wanneer-wordt-het-alcoholslotprogramma-asp-ingevoerd.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry Ger maar ik vind dat je daar dan rekening mee moet houden.Dan drink je voor de gezelligheid maar een flesje minder.We houden wel rekening met rij/rusttijden en laad/lostijden maar zodra het over alcohol gaat kan dat ineens niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heeft niets met moraalridder te maken hoor,maar meer met verantwoording.Waarom zou een beroepschauffeur geen alcoholslot in de auto mogen en een ander wel?Daarbij als je betrapt wordt ben je volgens mij toch al je rijbewijs kwijt dus rijden is dan toch al geen optie.

Je mist nou ff het punt van het verhaal: Als je word aangehouden met alcohol op, en je word veroordeeld tot een alcoholslot, dan moet dit worden ingebouwd in je personenauto, of zoals in het geval is bij een vriend van mij, in de bestelbus van zijn werk, waarmee hij zijn werk als monteur uitvoert.

Waarom zou een vrachtwagenchauffeur dit slot dan niet in zijn (zijn baas zijn) vrachtwagen mogen laten bouwen? En op die manier dus wel zijn werk behouden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Guuske Het probleem voor vrachtwagen- en buschauffeurs is dat de wetgever verbiedt in vrachtwagens en bussen alcoholsloten in te bouwen omdat van chauffeurs van deze voertuigen ’speciale verantwoordelijkheid mag worden verwacht’.

Maar zonder alcoholslot mogen zij niet rijden waardoor het ASP in feite neerkomt op een beroepsverbod.Ik vind zo'n alcoholslot in de vrachtwagen een goed idee maar zoals je leest mag het van de wet niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben als automonteur niet echt voorstander van in elke auto een alcoholslot. Op een normale dag rij ik ongeveer met 8 verschillende auto's en elke keer moeten blazen in iemand anders zijn auto zie ik niet echt zitten. Nu heb je wel codes die door de eigenaar(!) van de auto opgevraagd kunnen worden maar ik weet nu al hoe dat gaat als mensen hun auto komen brengen... Ook vraag ik me af hoe het dan met de rest van de beroepen zit waarbij je een voertuig bestuurd. Krijg ik dan ook geen alcoholslot als ik te veel zou hebben gedronken omdat ik ook moet rijden voor me werk? En bijv. mensen die huurauto's rondbrengen of pakketten bezorgen, om maar wat te noemen. Zomaar wat stof om over na te denken. Ik denk dat een alcoholslot misschien niet de beste oplossing is. Misschien dat gewoon een hoge boete het beste is, want ik denk ook niet dat iemand wat geleerd heeft bij die cursus die nu verplicht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er was toch ook al n's iets met een beroepschauffeur die na een dikke snelheidsovertreding in eigen tijd een rijontzegging kreeg voor de personenauto en van de rechter alleen nog beroepsmatig mocht rijden?

zou voor mij n behoorlijke straf zijn

woon/werk is 25 kilometer , enkele reis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden