[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Overzicht Trajectcontrole


Wilbert

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik rijd met men bestelbus altijd 90 in de trajectcontroles, en nog nooit een bekeuring gehad... Met men personenauto hetzelfde trouwens.

Nee, dat zal best, in de bestelbus wijken de tellers nogal af, meestal geven ze teveel aan! Dusssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb een vraag:

Ik rij reeds 2 jaar elke dag door Nederland ( ring utrecht - amsterdam ) en bijna steeds te hard .

Ik heb nog nooit een bekeuring gehad hievoor ( via trajectcontrole)

let wel ! ik heb een belgisch kenteken .

Kan dit ? of mag ik me verwachten aan een leuk eindejaarsgeschenk ?

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
Gast Cortrans
:mad: en dan zo'n hufter in de familie hebben die rustig verteld op verjaardagen dat hij hem voor auto's op 130 zet, oprotten dus en niet weer komen, gelukkig alleen maar een zwager dus geen zak mee te maken.

Huhhhh?????:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Handig lijstje ;)

Zover mij bekend werken de knipkasten en radarcontroles pas vanaf 7 km/u te hard. Dus zou je zeg maar 86 kunnen rijden.

Maar vanaf welke snelheid wordt je bekeurd bij die trajectcontroles, weet iemand dat te vertellen?

Er wordt bekeurt als er meer dan 3 km/u te hard gereden wordt, echter omdat een marge ingebouwd moet zijn van enkele km wordt je pas bekeurd bij 7 km of meer, echter na aftrekken van de marge. Dus stel: je rijd op een 80 km weg, 87 km/u, dan krijg je een bekeuring van harder rijden dan 4 km/u.

We praten hier dus over "echte" km/u dus harder rijden dan 83 echte km/p wordt bekeuren. Aangezien er een wettelijke marge mag zitten in een km teller wordt deze marge van (meen ik) 1% gehanteerd, waardoor je pas boven de 3 km overscheiding een proces verbaal krijgt. In principe kan je dus met 82 km/u (echte km's) gewoon door blijven rijden zonder een bekeuring te krijgen. Let inderdaad wel op, bij Arnhem op de A-12, hier loopt de rijbaan naar beneden (richting Duitsland), want meer dan 83 is dokken !!!!

Ja kan er vanuit gaan dat de snelheid die bv een navigatie systeem aangeeft een nauwkeurige snelheid aangeeft dan je snelheid's meter in je (vracht)auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
mijn wagen ( en alle binnenlandwagens bij ons) is begrensd op 85 en ga zo met die snelheid door trajectcontroles heen en nog geen een prent binnengehad, gaat zo al anderhalf lang :D

Dan wijkt jouw snelheid meter dus (gunstig) af, en rijd je in werkelijkheid dus bv 83 of 82. Beter zo dan anders toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Die miste ik ook in het rijtje trajectcontrole. Deze zomer kwam ik ook achter de trajectcontrole Hoofdrijbaan A12- utrecht... Tussen De Meern en Woerden wist ik, Parallelbaan A12 wist ik (jaren in Maarssen gewerkt) Maar de hoofdrijbaan deed toen nog niet mee.

Had een verjaardag in Woerden 's avonds in het weekend. 12 km/u heen en een paar uur later 11 km/u op de terugweg.... Zuur hoor.

Als het nou veel te hard is of druk is op de weg vind ik boetes absoluut terecht: houd rekening met de andere weggebruikers! Maar op dat soort stukken... De hoofrijbaan daar is 3-baans en heeft geen afslagen op het traject dat ze controleren... Gewoon puur geld verdienen en het heeft niks meer te maken met verkeersveiligheid!

Zijn er meer mensen die misselijk worden van die VVN-kwal-directeur die in Blik op de weg altijd "interviews" geeft???

Als je al boos moet zijn, dan ben je het op de verkeerde persoon (zoals gebruikelijk). Volgens mij, ben JIJ de gene die de overtreding begaat, en niet Koos Spee (of wie dan ook). Waarom worden de mensen die een bekeuring krijgen toch altijd boos op de verkeerde personen. Het gaat er niet om, of de snelheid daar te hard is of te laag. Als de wet aangeeft 100 km/u, en je rijd harder dan ben je zelf verantwoordelijk. Wordt eens boos op je zelf, JIJ begaat toch die overtreding, NIEMAND dwingt jou om harder te rijden.

Maar ga vooral zo door, dan hoef ik minder belasting te betalenLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Ik heb een vraag:

Ik rij reeds 2 jaar elke dag door Nederland ( ring utrecht - amsterdam ) en bijna steeds te hard .

Ik heb nog nooit een bekeuring gehad hievoor ( via trajectcontrole)

let wel ! ik heb een belgisch kenteken .

Kan dit ? of mag ik me verwachten aan een leuk eindejaarsgeschenk ?

groeten

Nee, dit is niet vreemd, de traject controle waar wij het over hebben is rijksweg A-12. Op de A-2 (Utrecht <> Amsterdam) staat (nog steeds) geen traject controle (heeft er voor de werkzaamheden wel gestaan t.h.v. Maarssen richting Amsterdam), en zal wel weer terug komen als de werkzaamheden klaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
  • 1 month later...
tig keer dat begint dus bij twintig:ja:

boete voor niet handsfree bellen 150 euro + 7 euro administratoekosten:ja:

157 euro gedeeld door tig ( twintig) is 7.58 euro:ja:

ergens klopt er hier iets niet:ja:

niet handsfree bellen € 160,= + € 6,= administratie kosten toch?

op de snelweg rij ik 86, het hardst wat je kan rijden zonder een bekeuring mocht je een flitser even niet op tijd zien.

en bij een traject controle streep 85, niets aan het handje, maar ik ga daar echt niet testen of ik er 90 kan rijden hoor, mij te duur.

doorgaans rijden er zoveel vervelen die zo bang zijn dat ze te hard gaan dat ze niet harder dan 70 durven:hamer::hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Westerscheldetunnel heb ik weleens een prent van gehad, daar dus niet met 90 doorheen rijden. Hier staat bij max snelheid 100, maar voor vrachtverkeer is dat dus 80.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

op de a2 bij utrecht staat toch geen traject controle? (staat in de openingspost)

en hoorde pas ook iets over een mobiele traject controle op de a1 tussen apeldoorn en almelo.

zag toen wel 1 busje staan met zo'n kastje.. maar de 2de niet gezien (wel een normale politie auto bij de pomp).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
LET OP!

op de a44 hebben ze dit jaar ook een traject controle staan zonder aankondiging. zijn dit jaar op een stuk van 15km al meer dan 10.000 boetes uitgedeeld. Je ziet dit dingen haast niet staan. collega heeft elke maand wel een prent of 3:D

Klopt, staat nu zo'n lichtgevend bord vlak voor het casino op de A44 waarop dat wordt gemeld. Net alsof ze er heel trots op zijn. Op de A1 net over de grens vanuit Duitsland zag ik er ook 1 staan, het nare is dat er wel een beginbord staat maar geen eindbord. Als ik zo'n bord zie zet ik em ong. 10 min op 85 en dan gaat de cruisecontrol weer op 90.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
op de a2 bij utrecht staat toch geen traject controle? (staat in de openingspost)

en hoorde pas ook iets over een mobiele traject controle op de a1 tussen apeldoorn en almelo.

zag toen wel 1 busje staan met zo'n kastje.. maar de 2de niet gezien (wel een normale politie auto bij de pomp).

Klopt niet meer

Was volgens mij de eerste in NL maar is al een tijdje niet meer werkzaam mss als de wegwerkzaamheden helemaal klaar zijn dat hij er weer komt

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je al boos moet zijn, dan ben je het op de verkeerde persoon (zoals gebruikelijk). Volgens mij, ben JIJ de gene die de overtreding begaat, en niet Koos Spee (of wie dan ook). Waarom worden de mensen die een bekeuring krijgen toch altijd boos op de verkeerde personen. Het gaat er niet om, of de snelheid daar te hard is of te laag. Als de wet aangeeft 100 km/u, en je rijd harder dan ben je zelf verantwoordelijk. Wordt eens boos op je zelf, JIJ begaat toch die overtreding, NIEMAND dwingt jou om harder te rijden.

Maar ga vooral zo door, dan hoef ik minder belasting te betalenLOL

Cor, je bent het toch wel met me eens dat het volstrekt belachelijk is dat elke vrachtwagen afgesteld is, waardoor inhalen gewoon een ramp is en voor veel oponthoud zorgt. Mijn vader vertelde dat de auto's in zijn tijd onbegrensd waren (maar wel snelheidslimiet van 80 gold) hierdoor kon je gewoon lekker 90 rijden en snel voorbij iemand gaan. Tuurlijk waren er ook auto's die boven de 100 gingen en dat is ook niet de bedoeling. maar toch, zoals het nu is is er niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
Voor de mensen die er niet geheel mee op de hoogte zijn, hier een overzicht van de traject-controles in Nederland zover ik weet en heb kunnen vinden, het worden er steeds meer...:mad:

A2 tussen Maarssen en Breukelen - maximumlimiet: 120 km/h;

A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep - maximumlimiet: 120 km/h;

A10 tussen Nieuwe Meer en Coentunnel (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;

A12 parallelrijbanen, tussen Oudenrijn en Lunetten (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;

A12 hoofdrijbaan, tussen Lunetten en De Meern (in beide richtingen) - maximumlimiet: 100 km/h;

A12 tussen De Meern en Woerden - maximumlimiet: 120 km/h;

A12 Utrechtsebaan, tussen Prins Clausplein en Den Haag (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;

A13 Overschie, tussen Berkel en Rodenrijs en Delft Noord (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;

A20 tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;

N919 bij Veenhuizen - maximumlimiet: 80 km/h;

Zeelandbrug (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;

Flevoland (verplaatsbaar systeem) - maximumlimiet: 100/80 km/h;

Westerscheldetunnel (in beide richtingen) - maximumlimiet: 100 km/h.

(Bron: verkeershandhaving.nl)

En daar komt natuurlijk de A12 nog bij in beide richtingen tussen Hmp 129.6 en 133.2 (Velperbroek)

Op de N919 bij Veenhuizen is de trajectcontrole weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Gast Cortrans
niet handsfree bellen € 160,= + € 6,= administratie kosten toch?

op de snelweg rij ik 86, het hardst wat je kan rijden zonder een bekeuring mocht je een flitser even niet op tijd zien.

en bij een traject controle streep 85, niets aan het handje, maar ik ga daar echt niet testen of ik er 90 kan rijden hoor, mij te duur.

doorgaans rijden er zoveel vervelen die zo bang zijn dat ze te hard gaan dat ze niet harder dan 70 durven:hamer::hamer:

Inmiddels al verhoogd naar €180,- + €6, - administratie kosten (vraag maar aan mijn zoon:ja::zegtniets:):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels al verhoogd naar €180,- + €6, - administratie kosten (vraag maar aan mijn zoon:ja::zegtniets:):D

ik hoorde het pas bij blik op de weg, word steeds gekker:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Ook hier doen ze er tegenwoordig aan mee, in heel de regio Turnhout word je snelheid tegenwoordig gecontroleerd.

Vooral de provinciale weg tussen Baarle Hertog en Turnhout is de meting dagelijks aktief.

De trajectcontroles worden nog wel uitgebreid,ook controle op het vrachtverkeer word hier steeds vaker gedaan.

Er is in België ook traject controle in de tunnels rond Luik op de E-25/A-602 vanuit Herstal > Bastogne en v.v., voor vracht verkeer ingesteld op max. 60 km/u

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden