Spring naar bijdragen

Valkje over de Moerdijkbrug


Gast Valkje

Recommended Posts

Ik draaide van de N3 de A-16 op richting Breda en moest vanaf dat moment al aanschuiven.

Nu ben ik dus niet iemand van baantje wisselen dus hobbelde vrolijk op het rechterbaantje richting de moerdijkbrug.

Je mag het asociaal noemen dat ik er met 75 langs af knalde, maar eerlijk.

Dit was echt FUN.........................

Er is iets fout gegaan met de audio van deze kant, ligt dus niet aan youtube..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Zo zie je maar. Een echte beroepschauffeur is goed geconcentreerd met zijn vak bezig en reageert allert op alle verkeerssituaties. Daar hoort borden lezen ook bij. Toffe actie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is dat je je rijbewijs nog niet kwijt kan raken op eigen beelden, maar voor die actie op 2:07 mag men van mij jouw rijbewijs invorderen.:zegtniets::mad: Zeker omdat nog geen 150m verder een WIS op de vluchtstrook staat die als jij een klapper op je voor as krijgt het waarschijnlijk niet snel na verteld. :zegtniets::mad:

Ik mag graag naar jouw filmpjes kijken, maar deze actie is echt not done! :nee:

Zo zie je maar. Een echte beroepschauffeur is goed geconcentreerd met zijn vak bezig en reageert allert op alle verkeerssituaties. Daar hoort borden lezen ook bij. Toffe actie!

Zou je dat ook zeggen als jij in dat RWS auto'tje zou zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die actie was inderdaad een beetje twijfelachtig................nu ik er nog eens naar gekeken heb.Maar ik denk dat ik op dat moment hetzelfde gedaan zou hebben,zeg ik heel eerlijk.

Waren er nog mensen achter jou wakker of gingen die ook lekker naar de tweede baan?Is inderdaad wel machtig om zo een hele rijstrook voor je alleen te hebben,en dat omdat letterlijk niemand zit op te letten,behalve jij dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

360 euro boete voor het rijden over de vluchtstrook, 220 euro voor het rechts inhalen, overschrijding maximum snelheid met 15 km/h 131 euro opgeteld 711 euro was het je dit waard geweest? Tuurlijk prachtige kans maar verder bega je 3 vette overtredingen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dat je je rijbewijs nog niet kwijt kan raken op eigen beelden, maar voor die actie op 2:07 mag men van mij jouw rijbewijs invorderen.:zegtniets::mad: Zeker omdat nog geen 150m verder een WIS op de vluchtstrook staat die als jij een klapper op je voor as krijgt het waarschijnlijk niet snel na verteld. :zegtniets::mad:

Ik mag graag naar jouw filmpjes kijken, maar deze actie is echt not done! :nee:

Zou je dat ook zeggen als jij in dat RWS auto'tje zou zitten?

Wat als ???

Ik geef je er groot gelijk in, serieus....echt....

Maar...ook bij mij steekt soms de kwajongen de kop op...

Die actie was inderdaad een beetje twijfelachtig................nu ik er nog eens naar gekeken heb.Maar ik denk dat ik op dat moment hetzelfde gedaan zou hebben,zeg ik heel eerlijk.

Waren er nog mensen achter jou wakker of gingen die ook lekker naar de tweede baan?Is inderdaad wel machtig om zo een hele rijstrook voor je alleen te hebben,en dat omdat letterlijk niemand zit op te letten,behalve jij dan.

Follow the leader...leader leader...follow the leader leader...hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Hit, dan zou je NOOIT mogen rijden als er een auto naast-voor of in de buurt rijdt.

Die WIS rijdt zelf ook trouwens hij staat niet stil, en als professional kent hij de gevaren.

Wij goed opgeleide chauffeurs mogen toch verwachten dat een inspecteur van R.W.S. :D

(ik neem aan dat de I in WIS Inspecteur betekent) weet wat hij doet en kan verwachten op de vluchtstrook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
360 euro boete voor het rijden over de vluchtstrook, 220 euro voor het rechts inhalen, overschrijding maximum snelheid met 15 km/h 131 euro opgeteld 711 euro was het je dit waard geweest? Tuurlijk prachtige kans maar verder bega je 3 vette overtredingen.........

Dat zouden ze hem voor iedere auto die hij rechts inhaalde moeten laten betalen.

Het blijft rechts inhalen, dus zeer asociaal rijgedrag.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ontken echt niks....zo open ik ook mijn topic, vermeld het ook nog netjes in de ondertiteling..:angel:

Maar die rijbaan....

Die neemt niemand mij ooit af....:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wat ik me nu afvraag: waarom laat (bijna ;)) iedereen die baan vrij dan?? Er staat geen kruis boven na die eerste pijl; mijn idee zou ook zijn dat het óf een foutje is óf het probleem wat er was is inmiddels opgelost. Dan kun je er dus mooi doorrijden toch?

De schoonheidsprijs verdient het niet met die invoegende pkw, maar niets menselijks is ons vreemd toch?

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel eens gehoord van Art 13 die in het RVV staat??

Art. 13: Inhalen bij file

Bij fileverkeer behoeft, indien de rijbaan is verdeeld in rijstroken in dezelfde richting, niet de meest rechts gelegen rijstrook te worden gevolgd.

Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald.

Defenitie van file

een file is een rij langzaam rijdend of stilstaand verkeer.

In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

* langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km/u, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u

* stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt

* langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.

De definitie van een file of congestie is niet eenduidig. In de perceptie van weggebruikers is soms al sprake van filevorming als de doorstroming wordt bemoeilijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Hit, dan zou je NOOIT mogen rijden als er een auto naast-voor of in de buurt rijdt.

Die WIS rijdt zelf ook trouwens hij staat niet stil, en als professional kent hij de gevaren.

Wij goed opgeleide chauffeurs mogen toch verwachten dat een inspecteur van R.W.S. :D

(ik neem aan dat de I in WIS Inspecteur betekent) weet wat hij doet en kan verwachten op de vluchtstrook.

Ik heb het ook niet over het rechts voorbij rijden aan een file. Ik heb het over het doelbewust de vluchtstrook over gaan om een auto die wil invoegen voorbij te rijden. Als op dat moment hij een klapper had gekregen op zijn vooras hadden we het nu gehad over en chauffeur die levensgevaarlijk was bezig geweest. Een chauffeur die dan met een aanklacht van doodslag te maken had gehad.

en hij rijd toch ook niet over de vluchtstrook???

Even voor de duidelijkheid, de wetgever heeft het over "het betreden van de vluchtstrook met 1 of meerdere wielen van het voertuig". En ik kan mij vergissen, maar volgens mij zijn er bij deze actie minimaal drie wielen over de vluchtstrook gegaan.

Nogmaals, ik zou ook gewoon langs de file zijn gereden wat ook mag. Alleen deze actie is gewoon tekstboek art. 5 en wanneer het door een BOA, politie was gespot hadden we nu gelezen van Valkje "Balen, dacht een lege weg te hebben. Werd een leeg rijbewijshoesje."

360 euro boete voor het rijden over de vluchtstrookDoordat de WIS er staat op zo'n korte afstand is het art. 5 en kan de boete wel eens wat hoger zijn. , 220 euro voor het rechts inhalenNiet juist, een file mag rechts worden voorbij gereden. Overigens met een snelheidsverschil van max 15km/h., overschrijding maximum snelheid met 15 km/h 131 euro opgeteld 711 euro was het je dit waard geweest? Tuurlijk prachtige kans maar verder bega je 3 vette overtredingen.........

Overigens is de reden dat ik boos ben over de vluchtstrook ook het gevolg dat 50 procent van mijn werk daar plaats vind en ik niet graag een vrachtauto op mij af zie komen. Het gaat 99 keer goed en die 100 ste keer kan mijn einde zijn..... Vraag anders Mathijs wat een collega van hem pas is overkomen, we hebben het hier allemaal kunnen lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Tja, uk bedoel met vluchtstrook rijden toch iets anders...... Maar oké, hij is "iets" over de vluchtstrook gegaan. Maar zou jij er wel achter blijven staan op zo'n moment????? Ik zie dit toch "gewoon" als uit wijken, en niet als doelbewust vluchtstrook rijden. Ik gok dat een BOA dat ook zo zal zien.... Maar begrijp jou verhaal over de vluchtstrook ook absoluut hoor.......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen mag hiervan vinden wat hij of zij ervan vind.

Ik hou wel van een beetje controversieel.

En inderdaad, ik geloof als er een politie wagen achter me had gereden, ik inderdaad mee mocht gaan voor een babbeltje.

Iedereen haalt wel eens een keer een stunt uit die net niet door de beugel kan, uitzonderingen daargelaten, er zullen altijd perfecte chauffeurs en correcte chauffeurs op de weg zitten die nooit iets fout doen of eens iets doen wat eigenlijk niet mag.

Alleen ik laat zoiets ook gewoon zien, aangezien ik sommige reacties al had verwacht.

Ik had er ook een andere tekst bij kunnen zetten en dan krijgt het filmpje een andere dekking.Nu legde ik het accent speciaal op die open rijbaan, maar stel, ik had het accent gelegd op die auto die, terwijl ik al 65 km reed, mij via de invoegstrook met een hogere snelheid inhaalde, vervolgens een onbegrijpelijke actie doet om van 65 km stil te gaan staan om in te voegen naar de middelste rijstrook.

Ik had ook kunnen afgeven op overige weggebruikers die dus totaal niet zaten op te letten, aangezien ik bij de eerste matrix die ik passeerde dus 50 in beeld kreeg, maar bij de volgende matrix dit ook duidelijk stond aangegeven, dat dus alle rijstroken weer beschikbaar waren.

Had er dus ook als commentaar onder kunnen zetten, de oorzaak waarom files zo lastig oplossen als niemand oplet.

Daarnaast is het zo dat een dashcam een groothoeklens gebruikt, dus de diepte in het beeld anders lijkt dan in de werkelijkheid.

Dus wat ik zie, bijvoorbeeld die auto van rijkswaterstaat, zie ik dus al veel eerder dan dat hij zichtbaar word in beeld.

Zat ruim 300 meter tussen toen ik die auto even voorbij ging rechts.

En het kopje: Wat Als...stel dit, stel dat...

Indien daar nu echt werkzaamheden waren geweest, neem van mij maar aan dat ik zeer zeker mijn snelheid had aangepast.

Er waren geen werkzaamheden, die man van rijkswaterstaat heeft meen ik alleen wat takken van de weg afgehaald en zelf de opdracht gegeven de rijbaan weer open te stellen.

AUB mij niet verwijten dat die man die rijbaan weer vrijgaf.

Dus ik ver-excuseer mij alleen dan maar voor mijn snelheid, maar ja...zo`n vrije baan voor je snuf als je netjes vanaf Dordrecht hebt gesukkeld met een slakkegang...

Zoiets Kriebelt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit filmpje sluit naadloos aan bij je assertief topic. Iets plaatsen, vervolgens kijken wat de reacties worden en dan, als het te negatief richting jou gaat, zeggen dat je het postte voor de discussie...

Chapeau Valkje! Ik had daar ook gereden, maar niet zo hard en het zeker niet gepost...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik een dashcam zou hebben en het gebeurde bij mij zou ik het ook posten.Het is toch mooi om een hele lege rijstrook te hebben voor jezelf omdat de rest zit te slapen?En ja ik had ook om die personenwagen heen gegaan,maar wel ietsie langzamer gereden.

Toch maar eens gaan denken of ik er ook niet ééntje ga kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden