[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Een vraag aan de oudere (daf ya126) chauffeur


Landy101fc

Vraag

21 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Laatst was ik bij profile en toen waren ze ook bezig met de velgen.Hoe die ringen eraf gaan weet ik niet.Ik weet wel dat ze die met een hele grote hamer er weer op sloegen.Mij werd wel verteld om even op "gepaste afstand" te gaan staan voor het geval het fout ging.Dus wees aub wel voorzichtig maar dat gaf jezelf ook al aan.

Misschien even bij profile vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vanwege een gebrek aan passende vervang velgen heb ik drie ya 126 split velgen gekocht,

hoe werken ze met de ring die er af moet om er een band om te leggen?

ik ben bewust dat als het fout gaat het mijn laatste fout zal zijn.

cheers, arjan

Een beetje lucht erin,de ring met de hamer aankloppen tot ie goed in de "richel"van de velg zit en dan vervolgens het wiel tegen een muur zetten,of op de grond leggen en dan pas oppompen.

Als de ring er dan afklapt gaat ie tegen de grond of tegen die muur,en niet tegen jouw oren.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Die gozer die in het tweede filmpje die band oppompt heeft wel lef! Als die ring weer los komt weet ik wel waar die zit...

Bij een bandencentrum hebben ze daar van die mooie kooien voor; al worden die weinig gebruikt.

Zo te zien is het niet echt een klusje om zelf te doen, volgens mij sla je gauw wat krom etc. En je moet donders goed weten wat je doet!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dit systeem ken ik niet ,wel met 2 ringen.1 vaste ring en 1 veer ring dat werkt ook 'n stuk veiliger.

En dan heb je ook nog die trilex velgen ,ook wel kikker velgen genoemd. dat was gruwelijk tobben, voordat die recht op de naaf zaten, daar hoef je echt niet mee aan te komen bij zo'n modern banden boertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weet je wat, Huub heeft eerst een aantal jaren gevaren, daarna is hij gaan rijden. Hij is oud, maar niet echt super oud, jaar of 67 dacht ik.

Awel, ben zelf ook langzaam een ouwe zak aan het worden, maar heb nooit dat soort velgen gezien, wel de velgen waar je als het ware met een hoop bouten en moeren de velg moest centreren, weet niet hoe of wat dat heet. Hier zie je ze soms op kiepers en vuilnis autoos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Weet je wat, Huub heeft eerst een aantal jaren gevaren, daarna is hij gaan rijden. Hij is oud, maar niet echt super oud, jaar of 67 dacht ik.

Awel, ben zelf ook langzaam een ouwe zak aan het worden, maar heb nooit dat soort velgen gezien, wel de velgen waar je als het ware met een hoop bouten en moeren de velg moest centreren, weet niet hoe of wat dat heet. Hier zie je ze soms op kiepers en vuilnis autoos.

Of je mu oud wordt of niet

Ik voel mij nog jong

Heb nog velgen mee gemaakt met twee halve ringen

Maar die tijden zijn voor bij

Van daag de dag is het goed koper om de bandenboer te laten komen Om er een nieuw wiel of nieuwe danden op te doen

Daarom wordt er ook geen E 6 meer betaald Veel zijn al blij als ze C 5 krijgen

Andere vraag ben je van morgen naar de kerk geweest

Ik ben er langs gelopen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De velg bestaat uit twee stukken en een ring houd het spul bijelkaar.

ik heb er geen splitpen bij gezien.

verder moet ik kijken voor het stukje gereedschap uit de voorbeeld films :-)

trilex velg moest ik googlen, wel eens gezien op de american logging trucks maar nooit geweten hoe het heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is een veel gebruikte velg nog op bouw voertuigen. Dit omdat de staaldraad in de band te stug is om over de rand van een radiaal heen te komen, daarom hebben deze banden ook allemaal een binnenband.

Andere vraag ben je van morgen naar de kerk geweest

Ik ben er langs gelopen

Huub

Ik loop regelmatig richting de kerk, erachter zit de patatzaak :p en de kroeg biertje zoals in elke respectabele stad :ja::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden