[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Takelreus verdacht van Miljoenenfraude


voldaf

Recommended Posts

  • Forumlid

Iedereen mag slepen op/vanaf een snelweg, de regel dat het een gecertificeerde berger moet zijn bestaat niet meer.

Alleen bij ongevallen en gevaarlijke situaties wordt het IM in werking geroepen, en daar zijn aanbestedingen voor gedaan om tijd te drukken dat alles van de weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb eens even zitten zoeken en met de invoering van RVV1990 mag iedereen idd slepen op de autoweg :stom: Maar wat betreft IM werk daar zijn idd aanbestedingen voor gedaan maar dat geld alleen voor lichte berging dus voertuigen tot 3,5T. Voor vrachtwagens heet dat Centraal Meldpunt Vrachtautoberging en daar zijn geen geen aanbestedingen voor gedaan maar daar word de dichtstbijzijnde gecertificeerde berger gestuurd zoals Antoin ook al aangeeft. Dit is bij ongevallen, maar volgens mij blijft dit ook het geval bij pechgevallen, immers als jij binnen 1 meter van de kantstreep staat dan sta je in de gevaarlijke zone. En ik kan me niet voorstellen dat Rijkswaterstaat het goed vind dat jij met je kapotte vrachtwagen een paar uurtjes blijft staan wachten in die gevaarlijke zone, tot de door jou gebelde berger vanuit Duitsland arriveert. Want als jij in die gevaarlijke zone staat word er ook vaak een snelheidsbeperking aangegeven op de rijstrook naast de vluchtstrook.

 

En wat betreft het feit dat iedereen nu op de autoweg mag slepen, ik weet niet of dat slim is. Ik heb al meerdere ongelukken door zoiets gezien en Antoin ook denk ik. Maar ja daar hebben de "slimme" heren zich over gebogen. Want laten we even eerlijk zijn de afstand tot de auto die je sleept is max 5meter (=lengte sleepkabel) dit geeft je bij 60km/h (=de snelheid die je minimaal moet kunnen rijden op de autoweg) een reactie tijd van 0,3 seconden. Als het verkeer plotseling voor je hard op de rem gaat ben je flink te laat want dat red je niet met reageren en remmen. Gelukkig slepen ze vrachtwagens danwel weer met sleepstangen die zijn iets steviger :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wat denken jullie ervan als de berger de job laat uitvoeren voor een hongerloon en dan zelf de prijs verdubbeld naar de verzekering toe ?

 

Is dat eerlijk ?

 

Weet jij wat v/d Zande betaald dan en wat hij in rekening brengt? Dan ben ik wel eens benieuwd naar die bedragen. Je hebt als bedrijf vaste kosten daar kun je niet onderuit, neem salarissen, kosten en afschrijving van je auto en materialen, je gebouw. dat levert al vaak een vast component op in de prijs. Verder zit je met hoelang ben je bezig, ben je met 30 minuten klaar of ben je 6 uur later nog bezig. v/d Zande doet trouwens bijna geen bergingen want hij is geen gecertificeerde CMV berger, hij word hooguit ingehuurd door bedrijven of verzekeraars voor bergingswerk.

 

En hij heeft zich vooral gericht op het repatrieëren van materieel uit het buitenland, dus het indien nodig sleepbaar maken van en het afslepen van het materieel, hiervoor krijgt hij idd de opdracht van de verzekeraar. Het bergen word gedaan door een locale berger die daar op een of andere manier de opdracht voor gekregen heeft, en die daarvoor ook vast zijn eigen tarieven hanteert. En als die betaling ook via v/d Zande word betaald, dan zal hij die idd door berekenen aan de verzekering aan de hand van een factuur die hij krijgt van de uitvoerende berger.

 

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, niet te min vind ik het een mooi bedrijf met mooi materiaal en mooi werk!

bewerkt door firerescue
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je wat het is : Justitie verteld ons niet wat er precies speelt

                               Johan v.d. zand zegt ook niks en zeker niet over zijn prijzen , die berekend zouden worden

 

                                Dus is het weer gewoon  post-7395-0-39274000-1418300108.jpg werk hier !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bron: TVM NIeuwsbrief:

donderdag 11 december 2014

 

Zoals u wellicht uit de pers heeft vernomen, doet justitie onderzoek naar een vermoeden van fraude bij Bergingsbedrijf Johan van der Zand BV. TVM heeft de samenwerking met Johan van der Zand daarom in ieder geval voor de duur van het onderzoek opgeschort. 

U zult begrijpen dat wij lopende het onderzoek geen inhoudelijke mededelingen over dit onderzoek kunnen doen.

Wat betekent dit voor u?

Voor u verandert nagenoeg niets. De dienstverlening blijft zoals u die van ons gewend bent.
Wij hebben Wielsma Internationale Autoservice BV bereid gevonden om de bergingswerkzaamheden over te nemen.  Buiten kantoortijden fungeren zij als onze alarmcentrale. U kunt de alarmcentrale bereiken op het vertrouwde alarmnummer: (0528) 29 29 11.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk Limboman, in de buiten wereld, dus alles buiten die grint afgraving :zegtniets:  :D , moeten ze zonodig engelse worden gebruiken :rolleyes: .

 

Zag van de week nog een goeie. Inplaats van koplampen schrijfde iemand, Front lights. Nou, als je dat word hier gebruikt kijken ze je meewarig aan.

Head lights.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

TVM..... willen altijd alles goedkoper. Als je bij een klus waar TVM de rekening moet betalen 8 uur hebt gewerkt willen ze graag dat je vier uur schrijft.

Doe je dit niet dan proberen ze totzelfs RWS te beïnvloeden om niet jou in te huren. TVM denkt doordat ze zo groot zijn dat ze de prijs kunnen zetten, alleen doordat iig mijn werk onder het IM valt kunnen ze niet eens om mij heen als RWS belt. 

En dat probleem heeft v/d Zande nu ook en dus probeert men het op een andere manier.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mmmmm krijgen we daar dadelijk ook vrije marktwerking. Kun je gaan wachten tot de berger uit Oezbekistan arriveert omdat die het voor de laagste prijs doet. Om maar een voorbeeld te noemen

Bij pechgevallen dan, IM en CMV is gelukkig heel anders geregeld

bewerkt door firerescue
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb eens even zitten zoeken en met de invoering van RVV1990 mag iedereen idd slepen op de autoweg :stom: Maar wat betreft IM werk daar zijn idd aanbestedingen voor gedaan maar dat geld alleen voor lichte berging dus voertuigen tot 3,5T. Voor vrachtwagens heet dat Centraal Meldpunt Vrachtautoberging en daar zijn geen geen aanbestedingen voor gedaan maar daar word de dichtstbijzijnde gecertificeerde berger gestuurd zoals Antoin ook al aangeeft. 

Dit klopt niet meer, sinds de weiziging IM van 2009 is er een IM berger, die mag voor het werk dat hij niet zelf kan uitvoeren een partner aanwijzen. Deze partner moet bij de inschrijving al bekend zijn en ook binnen het uur ( volgens sommige contracten een half uur ) bij het incident aanwezig kunnen zijn. 

 

De aanbestedingen wil men nog strakker maken door alles onder te brengen bij een IM aannemer, deze is er nu ook al maar alleen voor de uitvoer van andere schade's dan voertuigen. 

 

Overigens valt alles wat er gebeurt in eerste instantie onder het IM, pas na beoordeling van de wegbeheerder en/of politie wordt er afgeschaald of opgeschaald. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Dit klopt niet meer, sinds de weiziging IM van 2009 is er een IM berger, die mag voor het werk dat hij niet zelf kan uitvoeren een partner aanwijzen. Deze partner moet bij de inschrijving al bekend zijn en ook binnen het uur ( volgens sommige contracten een half uur ) bij het incident aanwezig kunnen zijn. 

 

De aanbestedingen wil men nog strakker maken door alles onder te brengen bij een IM aannemer, deze is er nu ook al maar alleen voor de uitvoer van andere schade's dan voertuigen. 

 

Overigens valt alles wat er gebeurt in eerste instantie onder het IM, pas na beoordeling van de wegbeheerder en/of politie wordt er afgeschaald of opgeschaald. 

 

Nou dat is niet wat in de Eisen van Rijkswaterstaat betreffende Zware Berging van April 2013 staat hoor.

 

Er is nog steeds een verschil tussen lichte- en zware bergers en hun aansturing. Een lichte berger (IM berger) krijgt zijn opdracht voor een IM berging van uit een Regionale Verkeers Centrale. Een zware berger (CMV berger) krijgt zijn opdracht van uit CMV. Zo staat het letterlijk beschreven.

 

Landelijke vrachtautoregeling (LVR)

De LVR betreft de inzet van een vrachtautoberger bij vrachtwagenincidenten. De kern van deze maatregel is dat de meldkamer van de politie / regionale verkeerscentrale bij een incidentmelding direct, zonder dat politiesurveillanten / weginspecteurs ter plaatse zijn geweest, het Centraal Meldpunt Vrachtautoberging (CMV) waarschuwt. Het CMV schakelt op haar beurt zo snel mogelijk een door Rijkswaterstaat gecontracteerde vrachtautoberger in voor de eerste berging.

 

http://www.incidentmanagement.nl/Portals/0/Afbeeldingen/LVR-Groot.jpg

 

Artikel 3 Inschakeling

1. Opdrachtnemer dient 7 dagen per week, 24 uur per dag ingeschakeld te kunnen worden

volgens de procedure zoals vermeld in bijlage 2.

2. Opdrachten worden namens Opdrachtgever verstrekt door het CMV. Het CMV bepaalt of opdrachten

verstrekt worden en houdt daarbij rekening met de benodigde aanrijdtijd, uitrusting en gebleken

dienstverlening van de Opdrachtnemer.

3. Bij ontvangst van de melding van het CMV dient Opdrachtnemer onmiddellijk aan te geven of directe

uitvoering van de opdracht daadwerkelijk mogelijk is.

Is directe uitvoering niet mogelijk, vervalt de opdracht en zal het CMV een andere gecontracteerde berger

inschakelen.

 

Ook qua aanrijtijden zijn zaken geregeld,

 

Artikel 4 Aanrijdtijd

1. Na ontvangst van een CMV-melding zal Opdrachtnemer onmiddellijk met een voor de berging geschikt

bergingsvoertuig naar de aangegeven plaats van het incident aanrijden. Deze plaats dient hij zo snel

mogelijk, doch maximaal binnen de door het CMV bepaalde kortste aanrijdtijd vermeerderd met 20

minuten ( tussen 0:600 uur en 18:00 uur) of met 30 minuten (tussen 18:00 uur en 06:00 uur) na ontvangst

van de melding bereikt te hebben, ervan uitgaande dat hij die plaats ongehinderd kan bereiken.

 

 

 

 

 

 

@HIT Ik ben benieuwd hoe ze dat in de toekomst met die IM aannemer willen gaan doen. Gaan ze jou als ondernemer in wegafzettingen dan koppelen aan een of meer bergers, of willen ze dat jullie fuseren of moet jij straks ook bergingsauto's en vrachtauto's gaan aanschaffen?? Lijkt me op zicht niet verkeerd hoor als ze dat meer gaan combineren. Ik weet trouwens al zware bergers die ook een "eigen" bots hebben en pijlen karren.

 

Bronnen:

Zware Berging, eisen van Rijkswaterstaat, April 2013, artikel 3 en 4 uit de modelovereenkomst

www.incidentmanagement.nl/nl-nl/watisim/watisimlandelijkeregelingen.aspx voor het stukje over de Landelijke VrachtautoRegeling

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IM hebben ze al bijna 10 jaar denk ik

Voor het IM bergingswerk contracteren ze een berger en voor alle andere calamiteiten contracteren ze een aannemer voor zoveel jaar en regelt dan de afzettingen,veegauto, opruimploeg of bomenzagers bij wijze van spreken

bewerkt door mathijs1982
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is echt ongelooflijk waar je allemaal géén verstand van kan hebben! Heb ooit n maand asfalt gereden en mn ogen uitgekeken: voor elke handeling een aparte machine en werkwijze. Dat bergingswereldje zal ook wel zoiets zijn als ik jullie berichten zo lees. Wel veel regeltjes, of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is de bedoeling dat de IM aannemer alles gaat regelen, 

 

-inschakeling afzetingsbedrijven 

-inschakeling berger

-inschakeling asfalt

-inschakeling meubilair

-enz. 

 

Overigens wordt een groot deel wat ik hier nu omschrijf in de omgeving Rotterdam nu al gedaan door Wilchem, enige dat die nu nog niet doet is de berger aansturen. Maar ik zal mij niet verbazen als binnenkort zij dit zelf ook kunnen doen. Kijk maar naar de Zoab reinigingen, daar hebben ze inmiddels ook zelf al de middelen voor. 

 

Nou dat is niet wat in de Eisen van Rijkswaterstaat betreffende Zware Berging van April 2013 staat hoor.Bronnen:

Zware Berging, eisen van Rijkswaterstaat, April 2013, artikel 3 en 4 uit de modelovereenkomst

www.incidentmanagement.nl/nl-nl/watisim/watisimlandelijkeregelingen.aspx voor het stukje over de Landelijke VrachtautoRegeling 

Klopt, ik ken dit hele stuk. Wel vreemd dat er maar drie regio's zijn waar een aparte zware berger is ten opzichte van de rest. 

 

Op dit moment kan je die structuur al zien bij de gewone onderhoudswerken, vroeger was er voor elk onderhoud een andere inschrijving. Tegenwoordig is er 1 aannemer die asfalt/berm/meubilair/riool/enz aanneemt omdat de aanbesteding zo is uitgeschreven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sterker nog, bij heel veel nieuwe werken is het een eis dat een aannemer ALLE technieken in eigen huis heeft om überhaupt maar te mogen meedoen bij een aanbesteding. 

 

Daarom zie je de meest vreemde combinaties van aannemers in grote infra werken.

of een combinatie van aannemers. 

 

Deze wetgeving maakt het voor de kleinere bedrijven heel moeilijk om een eigen identiteit te behouden. 

Dus waar bij jullie de niet Nederlandse werknemers de markt kapot maken doet bij ons de overheid het zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

 

Dus waar bij jullie de niet Nederlandse werknemers de markt kapot maken doet bij ons de overheid het zelf.

 

Nope.

De niet Nederlandse werknemer maakt de markt niet kapot. Dan heb jij er niets van begrepen.

Ook in het transport is het de combinatie van overheden (eu en eigen land) dat de markt LAAT verzieken door dwaze en/of wazige regelgeving die of voor meerdere uitleg vatbaar is, of dusdanig ingewikkeld dat NIEMAND er nog iets van snapt, of door gebrek op controle op voornoemde regelgeving.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden