Spring naar bijdragen

calais


martje

Recommended Posts

  • Forumlid

Kun je als chauffeur weigeren om die kant op te gaan?

 

Denk je dat je werkgever ( en diens opdrachtgevers ) het fijn vindt dat een auto daar een dag stil staat danwel met stenen wordt bekogeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat is de vraag niet !

Maar op zeker dat er geen ene partij dat fijn vindt

Ik denk zeker dat je als internationaal chauffeur niet wijgeren kunt (en mag), het is immers geen oorlogsgebied. Dat zou volgens mij de enige geldige reden om te weigeren kunnen zijn. Leuk is anders, om daar te staan, maar zoals ook al eerder beschreven, de opdrachtgevers en werkgevers worden er ook niet vrolijk van, maar de goederen zullen er toch heen gebracht moeten worden door iemand bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Treinen hebben (bijna) niet stilgestaan.. alleen reden deze 'half gevuld' door de terminal blokkade.

Daarbij, ik denk dat de passagierstreinen helemaal niet stil hebben gestaan.

 

Enfin, het rijdt nu weer aan beide zijde van het water..

Acties opgeschort tot dinsdag as.

 

http://www.transport-online.nl/site/60942/liveblog-situatie-calais-duinkerke/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Inderdaad is er die keus... Stoppen met chauffeurs werk....... Ben je gelijk geen "opgejaagd vee" meer. Maar de echte met diesel in hun aderen nemen ook dit soort ellende voor lief......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrijdag vertrokken naar UK. Om een beetje op zeker te gaan via Boulogne sur Mer gereden en dat liep als een trein om 16.30uur op het terrein van de Eurotunnel. Wij optmistisch zo dat loopt lekker een paar uurtjes wachten en dan de trein op. Helaas het liep even anders, de immigranten hadden besloten om met 150 man de terminal te bestormen, met als gevolg dat we om 04.30 de trein opreden. Toen de trein vertrok zagen we de immigranten over de sporen lopen, overal  politie maar ja toch een beetje kansloos. Resultaat trein met de tunnel in stopte, er waren mensen op trein gesprongen toen deze vertrok. Weer een uurtje stil gestaan en dan uiteindelijk naar Folkstone.

Op de terugweg drie uur vertraging in Uk en op terminal.

Nu thuis lekker een koude Radler en volgende week zien we wel weer. Prettig weekend met zijn allen. :kiss:

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad is er die keus... Stoppen met chauffeurs werk....... Ben je gelijk geen "opgejaagd vee" meer. Maar de echte met diesel in hun aderen nemen ook dit soort ellende voor lief......

 

Stoppen met dit werk is erg kort door de bocht.....

 

2 jaar terug hadden we ook veel werk op GB .....maar aangezien het mijn land niet is(ja ik ben er paar maal geweest) heb ik gelijk m'n planner ingeseind.....svp niet naar GB met deze jongen.....Ben er toen ook niet geweest het kan dus wel in overleg.

 

Kan wel begrijpen dat bij bedrijven die alleen maar GB doen de keuze er niet is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Natuurlijk kan het dat je een bepaald land niet je voorkeur heeft. Mijn eerste keus is UK ook niet toch rijd ik er ondertussen een jaar of vier op met af en toe een andere bestemming in het noorden of zuiden om het leuk en afwisselend te houden. Om te rijden is UK helemaal geen verkeerd land en nog best mooi ook. Uiteraard is het vervelend als het bij de Tunnel weer eens hommeles is en je van het wachten moe wordt, maar laat ons eerlijk wezen is het wachten op een DC dan zoveel prettiger. Dat is nou eenmaal het leven van een chauf soms zit het mee en soms zit het tegen, op een andere manier geld dat voor elk beroep denk ik. Trouwens er was een tijd waar heel veel Nederlandse chauffeurs op UK reden, ondertussen is dat wel even anders, op de trein en de boot is het alles Oostblok wat de klok slaat.Natuurlijk zijn er nog Nederlanders maar meer als 15% van het totaal zijn het er niet meer. Dat de reden daarvan is dat de Nederlandse chauffeur teveel eisen stelt daar geloof ik geen snars van, want die mensen stelden geen eisen toen ze hun auto leeg mochten ruimen en er een ander op kwam. Om weer op Calais te komen ik kan best begrijpen dat de bootmensen vechten voor hun baan en hun inkomen ook als ik daar zelf even het slachtoffer van ben en sta te wachten. Daar zijn de immigranten een veel groter probleem die de boel ontregelen en zoals vrijdag avond de Terminal bestormen. Dat soort mensen kan ik niet zielig meer noemen maar een reeel gevaar zodra ze in aantal de overhand krijgen.

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertrouw je het niet ?

Afkoppelen ??

Net voor de controle ??

 

Zeker als men niet wil controleren !

 

Zal wel weer een dom idee zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Donderdag nacht weer een bestorming van illegalen op de terminal van de Euro tunnel. Zelf ben ik de dans ontsprongen want ik was al op weg of aan de overkant. Vrijdag weer een dode gevonden op de trein in UK en dat leverde weer wel de nodige problemen lees tijd verlies op. Daarnaast heeft de Engelse Politie ook haar steentje bijgedragen om de vertragingen aan de Engelse kant nog een beetje op te voeren, M20 tussen afrit 7 en 9 afgesloten een 10tal km ongeveer. Daar wordt het vrachtvervoer lekker staande gehouden en dat soms urenlang, personenvervoer wordt omgeleid over de oude A20 wat daar weer eindeloze vertragingen oplevert want Engelsen gaan ook massaal op vakantie naar het vasteland.

Voor ons betekent een rit UK ongeveer 6uur langer onderweg dan onder normale omstandigheden, gelukkig worden bij ons alle uren gewoon betaald maar ik vraag me werkelijk af hoe dat zit met andere bedrijven die in een wat moeilijkere markt opereren. Wie betaald daar de rekening van de eindeloze vertragingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mijn vorige werkgever gaat sinds 'n kleine twee jaar met blokhutten naar Engeland, altijd met de ferry's.

 

Normaal is dat boeken en gaan, sprak afgelopen week een oud-collega die vliegende kiep is op dat werk en die vertelde dat het lastig is om over te komen momenteel.

Als je geluk hebt kom je op een wachtlijst met een geringe kans om mee te kunnen, is die wachtlijst vol ben je letterlijk uitgepraat! Het behoeft geen betoog dat dat ook een vicieuze cirkel is waar je nooit meer uit komt.

Misschien heeft het grotere aantal toeristen in deze periode ook wel wat invloed, maar de hoofdoorzaak lijkt me duidelijk. Niet als verwijt, meer als de zoveelste conclusie dat er eens wat moet gebeuren daar. 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De toeristen hebben zeker wat invloed in deze periode Marotrans, dit is elk jaar zo, vooral vanaf de Engelse zijde. Maar zoals het tegenwoordig gaat zo erg is het nooit geweest toen ik terug kwam en stilstond op de M20, kwam ik mannen tegen die al van 05.00 stilstonden en toen ik ze sprak was het 13.30. Hoe was die mooie spreuk ook alweer, zonder transport staat alles stil, daar maken ze er van alle transport staat stil. Een oplossing weet ik ook niet direct hoor, al denk ik wel als er binnen Europa weer grens controles zouden komen dat wel zou schelen met binnenkomende illegalen. Aan de UK kant de wachturen doorberekenen aan de UK klant, maar dat zal ook wel een utopie zijn.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden