Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Het leven van een Botschauffeur


Gast grietje80

Recommended Posts

  • Forumlid

Vandaag dus aanwezig op de dronterringweg in Dronten..

 

Hier komt een grote bomenvelkraan de Fällbach.. 

 

De 1e in nederland en de 3e ter wereld.

 

De boom is sneller en efficiënter geveld dat met een simpele kraan en een zager.. 

Het gaat dus sneller en  schoner.

 

Dit is de 1e Klus in Nederland.

Mooi om te zien!

20190815_091859.jpg

FB_IMG_1565856604254.jpg

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De auto maar weer bij huis zetten na overleg..

 

Morgen( vrijdag) sta ik weer een dagje op de dijk zelfde klusje als van maandag op dinsdag.

 

Maar de auto bij huis scheelt me 20 minuten.

 

Ik zal morgen wat foto's maken van de toestand op de dijk. Ivm t zand

20190815_171520.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei schoenenreus:

Een bedrijf in Udenhout, vlakbij tilburg, heeft ook dit soort materiaal alleen dan oo vrachtwagen chassis gebouwd. Zo te zien het zelfde principe als de kraan hier boven. DBD6329D-98C7-47BE-A5F8-C5BE68A2AE4E.thumb.jpeg.3bc1d5cf69a42223a024d9dac60f6b57.jpeg

Dat ziet er idd bijna t zelfde uit... 

 

Maar ik heb me laten vertellen dat de fälbach de 1e In nederland is en dus uniek maar he.. 

 

 

Je kan me alles vertellen...

bewerkt door Botser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei Botser:

Dat ziet er idd bijna t zelfde uit... 

 

Maar ik heb me laten vertellen dat de fälbach de 1e In nederland is en dus uniek maar he.. 

 

 

Je kan me alles vertellen...

 

 

Ja mij op dat gebied ook hoor haha. Misschien weer een ander merk ofzo maar qua idee hetzelfde idd

 

 

Heb het even opgezocht dit zijn kranen van MKG.

bewerkt door schoenenreus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier is goed te zien dat er een flinke laag zand aanwezig is op de vluchtstrook.

 

Boskalis is niet aanwezig vandaag..  die moesten halsoverkop naar het hoofdkantoor... omdat er zelfs kamervragen worden gesteld.

 

In principe waren we vandaag met alleen een veegwagen op pad..

 

Maar deze veegmeneer geeft aan dat zijn machine de hoeveelheid zand niet aan kan..  

 

 

Er wordt nu een kraan opgehaald en 2 zandwagens.

 

Zodat meteen het overtollige zand kan worden weggehaald

 

Dit is prio 1. (Zo is mij gemeld door de uitvoerder)

 

 

We gaan het allemaal meemaken

20190816_095229.jpg

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In tegenstelling tot  mijn bericht van gisteren..

 

Heb ik vandaag wel gewerkt... nou ja... ik ben aanwezig geweest. Wederom op de dijk...

 

Er wordt 2x per dag geschouwd.

 

9 uur sochtends en 9 uur savonds..

Als er dan te  veel zand ligt... gaat er eerst een videoopname  richting de wegbeheerder en als die dan weer aan geeft dat er geveegd moet gaan worden wordt  iedereen opgetrommeld...

Vandaag dus ook.. en dan merk je dat er behoorlijk wat heenen weer wordt gebeld en dat er veel tijd in gaat zitten.

 

Want om 9 uur was de schouw en om 14 uur moest ik paraat staan..

 

2 trekkers met rolbezem. 1 zandwagen.

1 botsabsorber  2 verkeersregelaars en een voorwaarschuwing.

 

Ondanks dat er iedere x andere personen erbij zijn merk je dat het allemaal soepeltjes verloopt

20190817_150844.jpg

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei schoenenreus:

Wat een geldverslindend project zeg....

Ja en het ergste vind ik is dat dit al bij de risico analyse is opgenomen...

 

 

Had t dan meteen in het hele project meegenomen... 

 

Of zou t project dan te duur zijn geweest en het potje boor de risicoanalyse te weinig?

 

 

Ach t levert ons werk op dus ik mag niet mopperen...

 

 

Morgen heb ik echt een dag vrij... misschien zondagnacht om 0.00 uur ( of t dan maandagnacht?) weer paraat staan... we wachten af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Botser:

Ja en het ergste vind ik is dat dit al bij de risico analyse is opgenomen...

 

 

Had t dan meteen in het hele project meegenomen... 

 

Of zou t project dan te duur zijn geweest en het potje boor de risicoanalyse te weinig?

Ik weet niet hoe het werkt in de gww voor de overheid maar wel hoe het werkt in de utiliteitsbouw voor de overheid. Daar worden bepaalde dingen, die vooraf al bekend zijn dat ze moeten gebeuren, expres niet in de hoofdsom meegenomen maar worden betaald uit de pot meerwerk. Op die manier blijft de hoofdsom binnen de vooraf gestelde doelen. Dat het meerwerk duurder is dan wanneer het meteen word gedaan maakt dan niet uit, daar is de pot meerwerk voor en zij hebben (op papier) de gestelde doelen gehaald.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden