[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het leven van een Botschauffeur


Gast grietje80

Recommended Posts

  • Forumlid

Gisteren zo'n 12 borden geplaatst.

Vandaag het klusje geklaard...

 

Klusje van een half uurtje 

 

Er werden een aantal takken gesnoeid omdat die voor t zicht van de camera groeiden

Daarbij moesten ook nog ff zo'n 12 borden geplaatst worden.

 

En nog het flitsapparaat beplakt werd met een dure vuilniszak( helaas heb ik dat niet zelf gedaan anders had ik uiteraard even gezwaaid voor de camera)

 

 

 

IMG-20190918-WA0009.jpg

IMG-20190918-WA0010.jpg

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Nagamiji:

Gisteren ging het op TV over jouw werk .

 

Bij een vandaag.. zal ff t linkje zoeken

 

 

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/wekelijks-ongelukken-bij-wegwerkzaamheden-snelweg-sluiten-is-enige-oplossing/

bewerkt door Botser
Link toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

 

Het werk van een DFDS chauffeur? Over uitgebuite Roemenen?

Dfds werk is nog zo slecht niet.. en Roemenen daar hebben wij geen last van.

Feit dat jij ze benoemt  zal kunnen betekenen dat jij er last van hebt..

 

Doe mij een lol als je niks normaals weet te zeggen blijf dan aub weg uit dit topic.

 

Die sneren die jij uitdeelt voegen niks toe

bewerkt door Botser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Overdrijven is ook een vak, citaat

"Als je dan een vrachtwagen met 110 kilometer per uur op een meter langs je voelt razen, dan weet je pas hoe gevaarlijk en angstaanjagend dat is."

Begrenzer staat nog steeds op 90. Maar dat neemt niet weg dat het wel gevaarlijk blijft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei volvofh12:

Overdrijven is ook een vak, citaat

"Als je dan een vrachtwagen met 110 kilometer per uur op een meter langs je voelt razen, dan weet je pas hoe gevaarlijk en angstaanjagend dat is."

Begrenzer staat nog steeds op 90. Maar dat neemt niet weg dat het wel gevaarlijk blijft.

Idd dat stukje viel me ook al op.. evenals de roze kruizen boven de afgesloten rijbaan 😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Voopgesteld dat ieder ongeluk er eentje teveel is vind ik het aantal aanrijdingen met pijl en botsauto's best wel meevallen als je bekijkt hoeveel verkeer er rijdt en hoeveel " baustellen" er zijn. Die 110 km / hr doet het leuk op verjaardagen en feestjes natuurlijk .

Verreweg de meeste zijn gewoon begrenst onder de 90 km/hr  en dat uitschakelen zal in de praktijk ook wel meevallen denk ik zo. Maar goed, nogmaals ik begrijp de zorgen wel .😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Nagamiji:

De begrenzer kan uit, ik zie wel vaker vrachtwagens die harder rijden.

 

Klopt ...dat kan door de zekering eruit te trekken

Maar ze zijn ook niet gek......op dezelfde zekering staat bijna altijd wel een instrument waar je niet zonder kan 😉

 

Bij het ijken van de tacho kun je met oude ijkapparatuur uiteindelijk de begrenzer op 92 km/u krijgen

(oude appartuur heeft een grotere afwijking welke nog getoloreerd wordt)

Als je dan ook de bekende truc doet door te laten ijken met banden welke qua profiel nog net binnen de apk eisen voldoen en dan NA het ijken

er splinter nieuwe banden op doet dan kom je wel uit op 95 km/uur ECHTE kilometers

 

Geloof me: het uitzetten van de tacho is beroerder dan op bovenstaande wijze je tacho laten ijken

En uiteindelijk veeeeeel goedkoper dan ergens via een trucje je tacho uit te zetten (geen bekeuring vanwege fraude 😉)

Dat zal namelijk echt niet veel gebeuren

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei doemijnbest:

Die 110 km / hr doet het leuk op verjaardagen en feestjes natuurlijk .

en toch is de hoogst gemeten snelheid bij werkzaamheden op de A1 bij Muiden door een vrachtauto 115km/h, en nee het was geen Nederlander maar als ik het mij goed herinner een Fin. 

 

2 uur geleden zei europeaan:

Iedereen heeft last van Roemenen,dus jij ook.

Nee hoor, er is genoeg werk en ook nog tegen redelijke vergoeding. Het feit dat ze mij bellen ipv ik hun wil toch zeggen dat wij geen last hebben van Roemenen. 

 

19 minuten geleden zei doemijnbest:

het aantal aanrijdingen met pijl en botsauto's best wel meevallen

Dit bericht geeft niet de realiteit weer, het is namelijk alleen op rijkswegen gemeten. Volgens diverse opbouwers die ik ken ligt het werkelijke aantal richting de 36 alleen al dit jaar met botsabosorbers en overige weginspecteuren van de provincie/waterschap/gemeente, enz. ook al in de 20. Niet meegerekend het aantal nevenongevallen door omgereden verkeersborden, kegels, bakens enz. 

 

57 minuten geleden zei Kiepenboer:

als je dan achter een vrachtwagen rijdt die gewoon strak 90 rijdt ( dat is bv in Belgie en Frankrijk de max op de snelweg) dat geeft jou tellertje 100 aan

Ik heb in het verleden al eens een onderzoek van RAI en een belgisch autoblad hier geplaatst om deze onzin uit de wereld te helpen. Moderne auto's ( vanaf 2000 ) wijken nog maar 2% af van de werkelijke snelheid. 

 

24 minuten geleden zei doemijnbest:

en dat uitschakelen zal in de praktijk ook wel meevallen denk ik zo

bij een controle twee maand geleden in Leiden ( bij de rws locatie ) waren toch twee veerijders die een schakelaartje hadden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laten we eerlijk zijn, er rijden nog steeds oude Daf's rond waarmee je kunt "sleutelen" en Iveco's waar je alleen de zekering hoefde te vervangen voor een iets zwaardere. Maar ook MAN's die wanneer je even snel de koppeling intrapte tijdens het gas geven ineens harder reden. 

En zonder elkaar af te vallen weet ook jij dat de Brienenoord af, tunnels in de 100 soms makkelijk gehaald kan worden.

 

Ipv van de reacitie's op " kunnen zien " had jullie ook kunnen vragen hoe ze dat bedoeld, in spreektaal en letterlijke taal zit verschil.

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei volvofh12:
11 uur geleden zei Nagamiji:
De begrenzer kan uit, ik zie wel vaker vrachtwagens die harder rijden.

Ik reed eens s'avonds laat op de A50, hoorde een vreemd geluid, kwam er een Scania botser om mij heen ”vliegen" met een snelheid van 120 km/h. Kan dit zien omdat er acc op mijn vrachtwagen zit.

Die auto heeft een ongeluk gehad dacht ik, dat is ook degene waar een filmpje op joeptjoep staat van 145km/u

 


115 gaat ook nog hoor :angel:
Als het maar niet te lang duurt, anders gaat de tacho weer knipperen 😉

 

9 uur geleden zei HIT:

En zonder elkaar af te vallen weet ook jij dat de Brienenoord af, tunnels in de 100 soms makkelijk gehaald kan worden.

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HIT:

 

En zonder elkaar af te vallen weet ook jij dat de Brienenoord af, tunnels in de 100 soms makkelijk gehaald kan worden.

 

 

Vind soms ook wel lekker om um te laten vallen en met 100+ te vliegen:ok:

Oeps vandeweek iets te lang A50 Apeldoorn>>>> Arnhem, en toen begon de tacho te knipperen😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei Botser:

Dfds werk is nog zo slecht niet.. 

 

Rob heeft natuurlijk wél een punt.

 

Ik heb ooit, lang lang geleden, gewerkt als planner/expediteur. O.a. bij P&O Ferrymasters, waar we 30 auto’s per dag bezig hielden in dit werk. (Bij Weys een tijdje eerder ruim 100 auto’s maar toen waren de prijzen nog redelijk.)

 

Het is simpel werk, je hebt er ook weinig voor nodig.

Hoe eenvoudiger het werk, hoe meer het overgenomen wordt door een goedkopere.

 

Die vicieuze cirkel naar onderen was toen al, kon je als expediteur een goedkopere krijgen tegen dezelfde kwaliteit, dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet. 

 

Als het zo goed betaalde zag je ook overal wel Nederlanders dat werk doen. Je ziet dat maar weinig meer. En die paar die worden ingehuurd zullen best wat meer krijgen, maar zo’n DFDS of welke ferry-boer dan ook, doet dat omdat ze niet anders kunnen op dat moment. 

 

Ik weet zeker dat je qua opbrengsten beter dat infrastructuurwerk kunt doen dan ferrytransport.

Even van uitgaande dat je het bij de eerste uit de eerste hand hebt. En niet een onderaannemer van een onderaannemer bent.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden