Forumlid Murphy Geplaatst 17 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 september 2019 Ik kan je een telefoon nummer van een therapeut geven als je dat denkt nodig te hebben…... Harm, daar gaat de winst! 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Botser Geplaatst 17 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 september 2019 8 minuten geleden zei Murphy: Ik kan je een telefoon nummer van een therapeut geven als je dat denkt nodig te hebben…... Harm, daar gaat de winst! Praat die ook over te hard werken... want denk echt dat t probleem daar zit.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Botser Geplaatst 17 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 september 2019 Ik heb al een nieuwe 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid HIT Geplaatst 17 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 september 2019 Niet bij mij in/op de auto dat ding! 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Botser Geplaatst 18 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 september 2019 12 uur geleden zei HIT: Niet bij mij in/op de auto dat ding! Te laat... 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Botser Geplaatst 18 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 september 2019 Gisteren zo'n 12 borden geplaatst. Vandaag het klusje geklaard... Klusje van een half uurtje Er werden een aantal takken gesnoeid omdat die voor t zicht van de camera groeiden Daarbij moesten ook nog ff zo'n 12 borden geplaatst worden. En nog het flitsapparaat beplakt werd met een dure vuilniszak( helaas heb ik dat niet zelf gedaan anders had ik uiteraard even gezwaaid voor de camera) 3 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nagamiji Geplaatst 19 september 2019 Share Geplaatst 19 september 2019 Gisteren ging het op TV over jouw werk En die hamer geeft je auto meer cachet, dan die lelijke. Die is van lelijkheid gebroken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Botser Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 (bewerkt) 1 uur geleden zei Nagamiji: Gisteren ging het op TV over jouw werk . Bij een vandaag.. zal ff t linkje zoeken https://eenvandaag.avrotros.nl/item/wekelijks-ongelukken-bij-wegwerkzaamheden-snelweg-sluiten-is-enige-oplossing/ 19 september 2019 bewerkt door Botser Link toegevoegd 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Botser Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 Vandaag ff een ritje Etten-Leur gedaan... Niet om te laden en lossen hoor... Gewoon even de TGX gebracht. Daarna even naar t bierparadijs gereden Even shag gehaald. Toen maar even gelunched bij Joost. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Botser Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 (bewerkt) 4 uur geleden zei RobNiat: Het werk van een DFDS chauffeur? Over uitgebuite Roemenen? Dfds werk is nog zo slecht niet.. en Roemenen daar hebben wij geen last van. Feit dat jij ze benoemt zal kunnen betekenen dat jij er last van hebt.. Doe mij een lol als je niks normaals weet te zeggen blijf dan aub weg uit dit topic. Die sneren die jij uitdeelt voegen niks toe 19 september 2019 bewerkt door Botser 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 1 uur geleden zei Botser: Dfds werk is nog zo slecht niet.. en Roemenen daar hebben wij geen last van. Feit dat jij ze benoemt zal kunnen betekenen dat jij er last van hebt.. Iedereen heeft last van Roemenen,dus jij ook. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Botser Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 Nope.. heb er echt geen last van... Zodra dat gebeurd ben je de eerste die t hoort ok 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid volvofh12 Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 Bij een vandaag.. zal ff t linkje zoeken https://eenvandaag.avrotros.nl/item/wekelijks-ongelukken-bij-wegwerkzaamheden-snelweg-sluiten-is-enige-oplossing/Overdrijven is ook een vak, citaat "Als je dan een vrachtwagen met 110 kilometer per uur op een meter langs je voelt razen, dan weet je pas hoe gevaarlijk en angstaanjagend dat is."Begrenzer staat nog steeds op 90. Maar dat neemt niet weg dat het wel gevaarlijk blijft. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nagamiji Geplaatst 19 september 2019 Share Geplaatst 19 september 2019 4 minuten geleden zei volvofh12: Begrenzer staat nog steeds op 90 De begrenzer kan uit, ik zie wel vaker vrachtwagens die harder rijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Botser Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 49 minuten geleden zei volvofh12: Overdrijven is ook een vak, citaat "Als je dan een vrachtwagen met 110 kilometer per uur op een meter langs je voelt razen, dan weet je pas hoe gevaarlijk en angstaanjagend dat is." Begrenzer staat nog steeds op 90. Maar dat neemt niet weg dat het wel gevaarlijk blijft. Idd dat stukje viel me ook al op.. evenals de roze kruizen boven de afgesloten rijbaan 😂 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast doemijnbest Geplaatst 19 september 2019 Share Geplaatst 19 september 2019 Voopgesteld dat ieder ongeluk er eentje teveel is vind ik het aantal aanrijdingen met pijl en botsauto's best wel meevallen als je bekijkt hoeveel verkeer er rijdt en hoeveel " baustellen" er zijn. Die 110 km / hr doet het leuk op verjaardagen en feestjes natuurlijk . Verreweg de meeste zijn gewoon begrenst onder de 90 km/hr en dat uitschakelen zal in de praktijk ook wel meevallen denk ik zo. Maar goed, nogmaals ik begrijp de zorgen wel .😉 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid scania1965 Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 (bewerkt) 1 uur geleden zei Nagamiji: De begrenzer kan uit, ik zie wel vaker vrachtwagens die harder rijden. Klopt ...dat kan door de zekering eruit te trekken Maar ze zijn ook niet gek......op dezelfde zekering staat bijna altijd wel een instrument waar je niet zonder kan 😉 Bij het ijken van de tacho kun je met oude ijkapparatuur uiteindelijk de begrenzer op 92 km/u krijgen (oude appartuur heeft een grotere afwijking welke nog getoloreerd wordt) Als je dan ook de bekende truc doet door te laten ijken met banden welke qua profiel nog net binnen de apk eisen voldoen en dan NA het ijken er splinter nieuwe banden op doet dan kom je wel uit op 95 km/uur ECHTE kilometers Geloof me: het uitzetten van de tacho is beroerder dan op bovenstaande wijze je tacho laten ijken En uiteindelijk veeeeeel goedkoper dan ergens via een trucje je tacho uit te zetten (geen bekeuring vanwege fraude 😉) Dat zal namelijk echt niet veel gebeuren 19 september 2019 bewerkt door scania1965 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid HIT Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 16 minuten geleden zei doemijnbest: Die 110 km / hr doet het leuk op verjaardagen en feestjes natuurlijk . en toch is de hoogst gemeten snelheid bij werkzaamheden op de A1 bij Muiden door een vrachtauto 115km/h, en nee het was geen Nederlander maar als ik het mij goed herinner een Fin. 2 uur geleden zei europeaan: Iedereen heeft last van Roemenen,dus jij ook. Nee hoor, er is genoeg werk en ook nog tegen redelijke vergoeding. Het feit dat ze mij bellen ipv ik hun wil toch zeggen dat wij geen last hebben van Roemenen. 19 minuten geleden zei doemijnbest: het aantal aanrijdingen met pijl en botsauto's best wel meevallen Dit bericht geeft niet de realiteit weer, het is namelijk alleen op rijkswegen gemeten. Volgens diverse opbouwers die ik ken ligt het werkelijke aantal richting de 36 alleen al dit jaar met botsabosorbers en overige weginspecteuren van de provincie/waterschap/gemeente, enz. ook al in de 20. Niet meegerekend het aantal nevenongevallen door omgereden verkeersborden, kegels, bakens enz. 57 minuten geleden zei Kiepenboer: als je dan achter een vrachtwagen rijdt die gewoon strak 90 rijdt ( dat is bv in Belgie en Frankrijk de max op de snelweg) dat geeft jou tellertje 100 aan Ik heb in het verleden al eens een onderzoek van RAI en een belgisch autoblad hier geplaatst om deze onzin uit de wereld te helpen. Moderne auto's ( vanaf 2000 ) wijken nog maar 2% af van de werkelijke snelheid. 24 minuten geleden zei doemijnbest: en dat uitschakelen zal in de praktijk ook wel meevallen denk ik zo bij een controle twee maand geleden in Leiden ( bij de rws locatie ) waren toch twee veerijders die een schakelaartje hadden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 1 uur geleden zei Nagamiji: De begrenzer kan uit, ik zie wel vaker vrachtwagens die harder rijden. Als jij dat kunt "zien"zou je bij de KLPD kunnen gaan werken. Dan kan al die dure radarapparatuur de deur en houden ze geld over. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid volvofh12 Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 De begrenzer kan uit, ik zie wel vaker vrachtwagens die harder rijden.Ik reed eens s'avonds laat op de A50, hoorde een vreemd geluid, kwam er een Scania botser om mij heen ”vliegen" met een snelheid van 120 km/h. Kan dit zien omdat er acc op mijn vrachtwagen zit. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid HIT Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 Laten we eerlijk zijn, er rijden nog steeds oude Daf's rond waarmee je kunt "sleutelen" en Iveco's waar je alleen de zekering hoefde te vervangen voor een iets zwaardere. Maar ook MAN's die wanneer je even snel de koppeling intrapte tijdens het gas geven ineens harder reden. En zonder elkaar af te vallen weet ook jij dat de Brienenoord af, tunnels in de 100 soms makkelijk gehaald kan worden. Ipv van de reacitie's op " kunnen zien " had jullie ook kunnen vragen hoe ze dat bedoeld, in spreektaal en letterlijke taal zit verschil. 3 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid road train Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 3 minuten geleden zei Dokus: Ik heb nog ergens een bekeuring liggen die ik op had opgelopen omdat ik op de zuidelijke rondweg van Breda 135 had gereden. —- nulli cedo —- Zal nu niet meer lukken daar, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 (bewerkt) 9 uur geleden zei volvofh12: 11 uur geleden zei Nagamiji: De begrenzer kan uit, ik zie wel vaker vrachtwagens die harder rijden. Ik reed eens s'avonds laat op de A50, hoorde een vreemd geluid, kwam er een Scania botser om mij heen ”vliegen" met een snelheid van 120 km/h. Kan dit zien omdat er acc op mijn vrachtwagen zit. Die auto heeft een ongeluk gehad dacht ik, dat is ook degene waar een filmpje op joeptjoep staat van 145km/u 115 gaat ook nog hoor Als het maar niet te lang duurt, anders gaat de tacho weer knipperen 😉 9 uur geleden zei HIT: En zonder elkaar af te vallen weet ook jij dat de Brienenoord af, tunnels in de 100 soms makkelijk gehaald kan worden. 20 september 2019 bewerkt door steenhaas1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid kiepenboer Geplaatst 19 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 september 2019 2 uur geleden zei HIT: En zonder elkaar af te vallen weet ook jij dat de Brienenoord af, tunnels in de 100 soms makkelijk gehaald kan worden. Vind soms ook wel lekker om um te laten vallen en met 100+ te vliegen Oeps vandeweek iets te lang A50 Apeldoorn>>>> Arnhem, en toen begon de tacho te knipperen😂 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Hallowed Geplaatst 20 september 2019 Forumlid Share Geplaatst 20 september 2019 18 uur geleden zei Botser: Dfds werk is nog zo slecht niet.. Rob heeft natuurlijk wél een punt. Ik heb ooit, lang lang geleden, gewerkt als planner/expediteur. O.a. bij P&O Ferrymasters, waar we 30 auto’s per dag bezig hielden in dit werk. (Bij Weys een tijdje eerder ruim 100 auto’s maar toen waren de prijzen nog redelijk.) Het is simpel werk, je hebt er ook weinig voor nodig. Hoe eenvoudiger het werk, hoe meer het overgenomen wordt door een goedkopere. Die vicieuze cirkel naar onderen was toen al, kon je als expediteur een goedkopere krijgen tegen dezelfde kwaliteit, dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet. Als het zo goed betaalde zag je ook overal wel Nederlanders dat werk doen. Je ziet dat maar weinig meer. En die paar die worden ingehuurd zullen best wat meer krijgen, maar zo’n DFDS of welke ferry-boer dan ook, doet dat omdat ze niet anders kunnen op dat moment. Ik weet zeker dat je qua opbrengsten beter dat infrastructuurwerk kunt doen dan ferrytransport. Even van uitgaande dat je het bij de eerste uit de eerste hand hebt. En niet een onderaannemer van een onderaannemer bent. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts