[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Internationaal


nanno

Vraag

  • Forumlid

Hallo. 

 

Ik heb een vraagje, 

 

Ik ben vanaf 2008 vrachtwagen chauffeur geweest in het begin reed ik wat binnenland en in 2009 stapte ik over naar internationaal. Met in 2009 voor nvo te hebben gereden en daarna nog 2 jaar voor brinkman trans Holland. Vanaf begin 2013 heb ik alleen maar binnenland gereden tot eind augustus dit jaar toen heb ik besloten om te kijken of proces operator bij mij zou passen. 

Nu doe ik  dit werk sinds begin september en heb toch enorme twijfels of dit wel bij mij past. 

 

Nu mijn vraag..... 

 

Ik denk weer op de truck te willen en dan nog het liefst internationaal op Scandinavië. Nu wil ik graag weten wat voor dingen er veranderd zijn in de afgelopen jaren op het buitenland. Is er wat veranderd bij travemunde of in Malmo. En hoe zijn de verdiensten nu tegenwoordig als buitenland chauffeur. 

 

En zijn hier ook chauffeurs die internationaal rijden met een jong gezin erbij. Want ik heb een vrouw en 3 kinderen en ben dan van plan om mijn vrije weekenden helemaal in het teken van mijn gezin te stellen. 

 

Alvast bedankt voor de antwoorden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators
3 uur geleden zei nanno:

...

Nu mijn vraag..... 

 

Ik denk weer op de truck te willen en dan nog het liefst internationaal op Scandinavië. Nu wil ik graag weten wat voor dingen er veranderd zijn in de afgelopen jaren op het buitenland. Is er wat veranderd bij travemunde of in Malmo. En hoe zijn de verdiensten nu tegenwoordig als buitenland chauffeur. 

 

En zijn hier ook chauffeurs die internationaal rijden met een jong gezin erbij. Want ik heb een vrouw en 3 kinderen en ben dan van plan om mijn vrije weekenden helemaal in het teken van mijn gezin te stellen. 

 

Alvast bedankt voor de antwoorden 

Of en wat er verandert is merk je heel gauw.

Het gedoe met documenten is aardig versoepeld, maar dat was het op scandinavië altijd al.

Tussen de NL grens en Travemunde zal je weinig tot geen P plaats vinden waar je je 11 uur kan maken, alles staat vol.

De weg naar Oslo is in ieder geval 4 baans, van Trelleborg tot Oslo.

Internationaal en een gezin...

Waarom niet, maar veel scandinavie gangers komen nog wel eens op zaterdagmiddag terug en gaan ook geregeld op zaterdag weg.

Je zou eens kunnen proberen hierover afspraken te maken, maar ik denk dat een bedrijf niet altijd iets kan regelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei Murphy:

Of en wat er verandert is merk je heel gauw.

Het gedoe met documenten is aardig versoepeld, maar dat was het op scandinavië altijd al.

Tussen de NL grens en Travemunde zal je weinig tot geen P plaats vinden waar je je 11 uur kan maken, alles staat vol.

De weg naar Oslo is in ieder geval 4 baans, van Trelleborg tot Oslo.

Internationaal en een gezin...

Waarom niet, maar veel scandinavie gangers komen nog wel eens op zaterdagmiddag terug en gaan ook geregeld op zaterdag weg.

Je zou eens kunnen proberen hierover afspraken te maken, maar ik denk dat een bedrijf niet altijd iets kan regelen...

Ok. Mijn ervaring met Scandinavië is dus 1 jaar nvo en daar was ik altijd op vrijdag weer terug op standplaats en ging ik zondagavond weer weg. 

 

Je zit ook met 45 uur rust die je elke week moet maken he. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Uh….. ga jij je eens verdiepen in de regelgeving.....

 

Op mijn tochten zag ik anders geregeld zaterdagmorgen Travemunde en andere havens  leeglopen met scandie-rijders, op weg naar huis. En vanaf Fredrikshavn/Hirtshals is dat toch een dag rit. En op zaterdag weg om maandagmorgen Oslo of Stockholm te lossen is ook nog steeds normaal.

Je kunt het treffen met de baas/lading, maar ik zou er niet te veel op vertrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Murphy:

Uh….. ga jij je eens verdiepen in de regelgeving.....

 

Op mijn tochten zag ik anders geregeld zaterdagmorgen Travemunde en andere havens  leeglopen met scandie-rijders, op weg naar huis. En vanaf Fredrikshavn/Hirtshals is dat toch een dag rit. En op zaterdag weg om maandagmorgen Oslo of Stockholm te lossen is ook nog steeds normaal.

Je kunt het treffen met de baas/lading, maar ik zou er niet te veel op vertrouwen.

Mijn weten is elke week 45 uur rust maken je mag ook 1 week 24 uur rust maken maar dan moet je die weer corrigeren door in de 3e week 72 uur rust te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Chauffeurke:

Nee hoor, de te kort genomen rust moet je compenseren aansluitend aan een normale rusttijd, dus 24 uur rust ipv 45 is 21 uur compenseren uiterlijk de derde week.

Let op;je hoeft alleen maar de uren die je tekort gerust hebt te compenseren,heb je b.v 35 uur gerust i.p.v. 45 uur,hoef je dus maar 10 uur te compenseren.

En dit moet niet beslist aan een volgende wekelijkse rust te zijn,aan een dagelijkse mag ook.

Zou je dus 9 uur rust nemen en aansluitend 10 uur compensatie is dat volkomen in orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hahaha is dit de @nanno die ik jaaaaaaren geleden eens de les heb gelezen toen hij dacht het bed te willen delen met mijn echtgenote? Kan iemand die posting nog eens opzoeken? @Pierreis daar behoorlijk goed in.

 

Maar oke, een vrouw en drie kinderen dus er is wat opgedroogd achter je oren. Stuur eens een foto van je vrouw misschien kunnen over dat idee nog eens praten.😁 

 

Als het dan de zonde waard is kunnen we misschien gelijk oversteken.

 

Ow ja, internationaal. Ik heb er weer een jaar of twee opzitten na een sabbatical en ik vind het helemaal kut. Zeker als er boten tussen zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei the duke:

Hahaha is dit de @nanno die ik jaaaaaaren geleden eens de les heb gelezen toen hij dacht het bed te willen delen met mijn echtgenote? Kan iemand die posting nog eens opzoeken? @Pierreis daar behoorlijk goed in.

 

Maar oke, een vrouw en drie kinderen dus er is wat opgedroogd achter je oren. Stuur eens een foto van je vrouw misschien kunnen over dat idee nog eens praten.😁 

 

Als het dan de zonde waard is kunnen we misschien gelijk oversteken.

 

Ow ja, internationaal. Ik heb er weer een jaar of twee opzitten na een sabbatical en ik vind het helemaal kut. Zeker als er boten tussen zitten. 

Van die eerste alinea heb ik geen weet mja is ook al bijna 10 jaar terug dat ik hier ben geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

 

 

 

Let op;je hoeft alleen maar de uren die je tekort gerust hebt te compenseren,heb je b.v 35 uur gerust i.p.v. 45 uur,hoef je dus maar 10 uur te compenseren.

En dit moet niet beslist aan een volgende wekelijkse rust te zijn,aan een dagelijkse mag ook.

Zou je dus 9 uur rust nemen en aansluitend 10 uur compensatie is dat volkomen in orde.

 

Nee dat kan niet, na 9 uur rust kun je niet 10 uur compenseren, alleen na 11 uur.

Als je 9 uur maakt moet je ook compenseren.

 

En ik zeg toch na een normale rust, 11 of 45 uur is een normale rust, net wat je maar het beste uitkomt.

 

Maar er gaan wel geluiden op dat dit straks wel met een wekelijkse rust moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Dan nog in de derde week 76 uur rust. 

45 + 21= 66, geen 76 zoals in dit voorbeeld, maar is het meer dan 24 uur word het steeds minder niet meer, tenzij je nog een paar 9 uren dagelijkse rust moet compenseren.

 

En compenseer je na een dagelijkse rust is het maar 22 uur.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Lees eens Pierre, compenseren kan alleen na een normale rust, niet na een verkorte rust.

Als je 19 uur maakt hen je een rust van 11 uur plus 8 uur compensatie en dat is niet genoeg als je 10 uur moet compenseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Chauffeurke:

 

 

 

 

 

Nee dat kan niet, na 9 uur rust kun je niet 10 uur compenseren, alleen na 11 uur.

Als je 9 uur maakt moet je ook compenseren.

 

En ik zeg toch na een normale rust, 11 of 45 uur is een normale rust, net wat je maar het beste uitkomt.

 

Maar er gaan wel geluiden op dat dit straks wel met een wekelijkse rust moet.

Lees maar eens mee: 

EU 561/2006 art 8 lid 7:

7. Rust die wordt genomen ter compensatie van een verkorte wekelijkse rusttijd moet aansluitend op een andere rusttijd van ten minste negen uur worden genomen

 

Je moet ,op 24 uur, een dagelijkse rust maken van 11 uur,drie keer in de periode van 6x24 uur na het be eindigen van een wekelijkse rust mag je deze dagelijkse rust inkorten naar 9 uur.

En deze uren hoef je niet te compenseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
41 minuten geleden zei Dokus:


Dan moet je nog een keer 2 uur compenseren....

Hoe moeilijk kan het zijn.


—- nulli cedo —-

Nee hoor,je moet er alleen wel mee rekenen dat dit een 9 urige dagelijkse rust is binnen je periode van 6 x 24 uur.

En dat je buiten deze rust ( 9 uur verkorte rust + 10 uur compensatie) verder nog maar 2 keer een verkorte wekelijkse rust mag maken in deze periode.

EU 561/2006 art 8 .7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Aaaa, ik las het net ook in die staat hier boven, ik heb al jaren dus de verkeerde info.
Raar wel dat er boven staat dat je eerst 3 uur en dan 9 uur mag maken als dagelijkse rust, eigenlijk lijkt die op de oude compenstie regel.

Mijn fout dus, excuses dat ik het verkeerd las.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei the duke:

Hahaha is dit de @nanno die ik jaaaaaaren geleden eens de les heb gelezen toen hij dacht het bed te willen delen met mijn echtgenote? Kan iemand die posting nog eens opzoeken? @Pierreis daar behoorlijk goed in.

 


Geen idee of dat taggen goed werkt, maar ik heb je erin getagd. Zal het nooit vergeten, het ontstaan van het ‘Hallowedje’ copyrights the Duke.

 

ouwe strooiert 😂😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

 

 

Deze bedoelde ik eigenlijk: waar lees jij ergens in het Rijtijdenbesluit -of hoe kom jij aan de wijsheid- dat een verkorte dagelijkse rust van 9 uur gecompenseerd moet worden?

Dat hoeft al jaren niet meer... ;)

Dat klopt,met het inwerking treden van verordening EU 561/2006 is deze regel afgeschaft.

In de "voorganger "van de huidige regeling was deze nog wel te vinden.

In art 8.1 van EU 3820/85

image.thumb.png.0f012b16818327751bb1ffbd0f0bc751.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden