[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

A7 Purmerend afgesloten voor vrachtverkeer zwaarder dan 30 ton


trieftol

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)


^^ Een half bericht

Hierboven heb ik vandaag uit het Noord-Hollands dagblad  geplukt.
Er wordt niet constant gecontroleerd dus.

 

Op 10-4-2024 om 21:38 zei Schots en Scheef:

Vanmorgen over gekomen. Liep mooi.  Volgens de computer was ik 22 ton. Dus kon er veilig over


Dat is in ieder geval niet alleen de kortste en makkelijkste weg maar ook de snelste weg tot nu toe. 
 

Ik had gister maar eens even kentekencheck.nl erbij gepakt.

 

Oplegger (drie-Asser met koeler/zonder laadklep) 8184 kg

Trekker 8548 kg

Lading 8364 kg

Ik zeg 👌

 

Ik had mijzelf er niet bij gerekend maar je mag 10% overbeladen zijn toch? 🫣

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:


^^ Een half bericht

Hierboven heb ik vandaag uit het Noord-Hollands dagblad  geplukt.
Er wordt niet constant gecontroleerd dus.

 


Dat is in ieder geval niet alleen de kortste en makkelijkste weg maar ook de snelste weg tot nu toe. 
 

Ik had gister maar eens even kentekencheck.nl erbij gepakt.

 

Oplegger (drie-Asser met koeler/zonder laadklep) 8184 kg

Trekker 8548 kg

Lading 8364 kg

Ik zeg 👌

 

Ik had mijzelf er niet bij gerekend maar je mag 10% overbeladen zijn toch? 🫣

 

Jij hebt vele dromen. Uit deze zal ik je even uit helpen.

 

In Nederland wordt in de praktijk een overbelading van 5 procentgedoogd. Boetes liggen in Nederland tussen de 120 en 470 euro. In het buitenland gelden andere bedragen en regels. In bijvoorbeeld Zwitserland en Oostenrijk heb je met een klein beetje overbelading al kans op een fikse bon.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

5% overbelading van het totaal toegestane gewicht en 10% per as. Tussen de vijf en tien procent te zwaar is alleen een bekeuring, boven de 10% bekeuring èn overladen.

 

 

er zijn er meer die in een droomwereld leven😉

bewerkt door steenhaas1
  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei steenhaas1:

5% overbelading van het totaal toegestane gewicht en 10% per as. Tussen de vijf en tien procent te zwaar is alleen een bekeuring, boven de 10% bekeuring èn overladen.

 

 

er zijn er meer die in een droomwereld leven😉

 

Was er niet iets met die 5 % dat die alleen gold als er geen mogelijkheid tot wegen was of bij losgestord of zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei steenhaas1:

5% overbelading van het totaal toegestane gewicht en 10% per as. Tussen de vijf en tien procent te zwaar is alleen een bekeuring, boven de 10% bekeuring èn overladen.

 

 

er zijn er meer die in een droomwereld leven😉

Je geeft het zelf toch al aan toch. Ben jij op elke as 10 procent te zwaar dan word dat echt nie meer gedoogd op het totaal gewicht. Sterker nog, dan is het enkel de vraag nog hoeveel ERRU punten je bij mag schrijven.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei shompie:

 

Was er niet iets met die 5 % dat die alleen gold als er geen mogelijkheid tot wegen was of bij losgestord of zoiets?

Neej. Die vijf procent geld altijd. Tussen vijf en tien procent mag je je knipje trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Bron: https://www.ilent.nl/onderwerpen/overbelading#:~:text=Als vrachtvoertuigen te zwaar beladen,in de Wet Wegvervoer Goederen.

Richtlijnen OM

Overtreding Maatregel Aslastoverschrijding < 10% Waarschuwing Aslastoverschrijding > 10% Proces-verbaal Aslastoverschrijding > 20% Proces-verbaal met maatregel (ter plaatse overladen) Totaalgewichtoverschrijding < 5% Waarschuwing Totaalgewichtoverschrijding > 5% Proces-verbaal Totaalgewichtoverschrijding > 10% Proces-verbaal met maatregel (ter plaatse overladen)

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

🤣🤣🤣

Gelukkig had ik mijn fles water net leeg gedronken 😇
 

Maar ik was het even kwijt. Zeker even niet opgelet tijdens de code  95 cursus.  10% overgewicht  is ook best wel wat als er een gewichtbeperking is.

 

Ik rij nooit met een zelfde span dus ik wilde wel eens even goed weten wat mijn gewicht van de combi was. Ook omdat ik volgens de papieren 8364 kg lading bij mij had. Plus 2 volle 2 vrij tanken (alle beetjes bij elkaar)
Ik reken normaal gesproken voor een trekker oplegger (drie Asser, met koelmotor en klep 17.100 kg.
Maar het is wel even serieus kijken als je onder die 25 ton wil blijven.
Hopelijk dat we halverwege de werkzaamheden, wanneer de verstevigde kan van de brug klaar is, weer met minimaal 40 ton er over die verstevigde kant mogen.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei lientje:

 
 

Was het maar waar dat het alleen buitenlanders waren die de borden niet zouden begrijpen. :nee:

Klipt, die van vorige week was een schrootboer. 

 

Persoonlijk vind ik het kansloos, rij lekker om. De Nederlandse chauffeur word per uur betaald dus waar maak je je druk om.

 

Of zijn het allemaal eigenrijders die er te zwaar overheen gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 13-4-2024 om 14:55 zei HendrikJansen:

Je geeft het zelf toch al aan toch. Ben jij op elke as 10 procent te zwaar dan word dat echt nie meer gedoogd op het totaal gewicht. Sterker nog, dan is het enkel de vraag nog hoeveel ERRU punten je bij mag schrijven.  

Ben jij  op elke as evenveel te zwaar dan? Bij een luchtgeveerde oplegger zullen de aslasten dicht bij elkaar liggen, maar bij de trekker en zeker bij een combi kunnen er grote verschillen in de (over)belading van de assen zitten.

 

Ik weet niet of het bij trucks ook voorkomt, maar bij personenwagens is het maximum gewicht niet altijd hetzelfde als de voor-en achteras opgeteld.

 

Als m'n drie trailerassen 10% overbeladen zijn kan het totaalgewicht soms minder dan 5% te zwaar zijn, dus slaap ze 😉 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei steenhaas1:

Ben jij  op elke as evenveel te zwaar dan? Bij een luchtgeveerde oplegger zullen de aslasten dicht bij elkaar liggen, maar bij de trekker en zeker bij een combi kunnen er grote verschillen in de (over)belading van de assen zitten.

 

Ik weet niet of het bij trucks ook voorkomt, maar bij personenwagens is het maximum gewicht niet altijd hetzelfde als de voor-en achteras opgeteld.

 

Als m'n drie trailerassen 10% overbeladen zijn kan het totaalgewicht soms minder dan 5% te zwaar zijn, dus slaap ze 😉 

Ik wens je veel succes bij een controle waaruit blijkt dat je op je drie trailer assen 10 procent te zwaar bent.  Je mag dan totaal  nog geen vijf procent te zwaar zijn maar je mag dan wel je kraantje starten en je knipje trekken.  Welterusten🙋‍♂️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei steenhaas1:

Mensen zetten een ding op hun hoofd om beter te zien.

Paarden krijgen een ding op hun hoofd om maar één richting te zien.

Er zijn mensen bij wie ik twijfel wat ze op hun hoofd hebben.

👍😂

FB_IMG_1713435990313.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zal het hele stuk maar even kopiëren vanuit het NHD in de hoop dat het niet nodig is om de A7 voor al het vrachtverkeer af te sluiten.
Gisteren zag ik 2 politiemotoren staan. Hopelijk pakken ze de chauffeurs die schijt aan het gewicht hebben aan.
(ik neem tenminste aan dat een chauffeur weet wat het gewicht van zijn/haar combinatie zo ongeveer is al heb ik soms mijn twijfels) 
 


 

Rijkswaterstaat noemt vrachtverkeer over zwakke brug A7 onverantwoord: ’vierhonderd te zware vrachtwagens kan echt niet’

De oproep van Rijkswaterstaat (RWS) en Transport en Logistiek Nederland (TLN) aan transportbedrijven om niet met te zware vrachtwagens over de A7 te rijden, is niet iets om te negeren. Wat nu wel honderden keren per dag het geval is. Dat zegt RWS-woordvoerder Erik Suik.

Dagelijks wordt gemeten hoeveel van de trucks die over de brug bij Purmerend rijden, zwaarder zijn dan de limiet van 25.000 kilo. En die cijfers zijn niet mals. „Als er op korte termijn niets verandert, moeten we maatregelen nemen. Dit is onverantwoord.”

 

Donderdag reden er 396 te zware vrachtwagens over de brug bij het Noordhollands Kanaal, en dat zijn er volgens woordvoerder Erik Suik van de wegbeheerder 396 te veel. Vanaf volgende week gaat de aannemer beginnen met boren: de brug wordt de komende maanden versterkt met wapeningsstaal. De 50.000 gaten die daarvoor nodig zijn, hebben als gevolg dat de constructie eerst zwakker wordt.

 

De honderden vrachtwagens die zwaarder zijn dan 25 ton, de huidige limiet, worden dan zeker een groot probleem. Er zijn meetsensoren neergezet die dagelijks registreren hoeveel te zware wagens er overheen rijden. Donderdag waren dat er 396, de dag daarvoor 386. De piekdag was op 9 april, toen waren het er 454. „Het kan echt niet, het is onverantwoord”, zegt Suik. De metingen zijn inclusief de wagens die rond de 25 ton wegen, maar sommigen zijn een stuk zwaarder.

 

Rijkswaterstaat en TLN waarschuwden deze week dat de brug mogelijk voor al het vrachtverkeer gesloten wordt als de situatie niet verbetert. De hoop is dat de achterban van de bedrijven aangesproken wordt en maatregelen neemt. „Soms zijn de vrachtwagens die rijden over de brug, twee of drie keer zo zwaar als de limiet van 25 ton. Onze oproep is daarom menens. Alleen lijkt het nog niet genoeg effect te hebben.”

 

Buitenland

Het is nog niet duidelijk wanneer de knoop wordt doorgehakt om een totaalverbod voor vrachtverkeer in te voeren op de brug, maar Suik verwacht dat ’op korte termijn’. „Waarschijnlijk begin volgende week. We zijn in goed overleg met de constructeurs die het in de gaten houden. Het is dus nog niet zeker, maar ligt wel in de lijn van verwachting.”

Op sociale media worden veel vingers gewezen naar chauffeurs uit het buitenland. Die zouden niet op de hoogte zijn van de beperkingen op de A7. Suik wijst dat grotendeels af, aangezien veel van de gemeten wagens Nederlandse kentekens hebben. „We hebben goed contact met transportbedrijven uit bijvoorbeeld Duitsland. En er staan ontzettend veel borden met waarschuwingen: een chauffeur uit bijvoorbeeld Spanje zou daarmee uit de voeten moeten kunnen.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 17-4-2024 om 22:13 zei HendrikJansen:

Ik wens je veel succes bij een controle waaruit blijkt dat je op je drie trailer assen 10 procent te zwaar bent.  Je mag dan totaal  nog geen vijf procent te zwaar zijn maar je mag dan wel je kraantje starten en je knipje trekken.  Welterusten🙋‍♂️


Je zou ook kunnen vragen hoe hij dat dan berekend.🙂🙃
Dus steenhaas ik ben wel benieuwd hoe dat rekenwerk met jou werk gaat. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij hebben allemaal een berichtje in de groepsap gehad niet meer over de brug te rijden. 

 

Duidelijker kan niet

 

Al blijf je altijd van die betweters houden die denken dat het niet voor hun geld. Gewoon keihard aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden