[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

A7 Purmerend afgesloten voor vrachtverkeer zwaarder dan 30 ton


trieftol

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei steenhaas1:

3 assen kan genoeg zijn voor 30 ton, maar voor 45 heb je er minimaal 4 nodig zonder aslast overschrijding.

En daar gaat mijn vraag over. Mag je in dat geval bekeurd worden voor meerdere overtredingen? Ik vind het toch een ander soort overtreding dan een bekeuring krijgen voor remachtericht aan één zijde kapot en toeter doet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Eeweep:

En daar gaat mijn vraag over. Mag je in dat geval bekeurd worden voor meerdere overtredingen? Ik vind het toch een ander soort overtreding dan een bekeuring krijgen voor remachtericht aan één zijde kapot en toeter doet het niet.

Volgens mij niet. Het gaat hier alleen maar over maximum gewicht van het voertuig. 
zou wel kunnen aangemerkt als economisch delict. 
stel: twee bedrijven moeten 12 zware vrachten van Zaandam naar Hoorn brengen. Ieder zou er 6 kunnen doen. 

Echter: de ene gaat over de A7 (te zwaar maar sneller en doet er 7 de andere volgt netjes de omleiding en kan er daarom maar 5 doen…..

(En wordt daardoor benadeeld).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Eeweep:

En daar gaat mijn vraag over. Mag je in dat geval bekeurd worden voor meerdere overtredingen?

 

Ik denk het wel.. zoals je ook een boete voor rood licht én snelheid kan krijgen bij zo'n camera voor een verkeerslicht.

 

Er geldt op de brug geen aslast beperking. Maar, als men bij meting constateert dat er zodanig geladen is dat de asbelasting verkeerd is.. zouden ze daarvoor ook kunnen schrijven. Kunnen ze immers ook als je gewoon over het weegpunt rijdt of langs de weg wordt gewogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 2-12-2022 om 11:51 zei Ger-1957:

maar wel staande gehouden (en dan naar de weegbrug) 

 Maar daarvoor hoef je niet over een weeglus te rijden. Dat kan altijd gebeuren.

 

Ik snap trouwens echt niet waarom je het risico zou nemen, de meeste hier werken voor een werkgever die gewoon jou uren betaald.

 

En even over de Rijp en Graftdijk of over Volendam en Broek in Waterland omrijden is toch ook heerlijk rustgevend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 3-12-2022 om 16:20 zei lientje:

^^ Zeker als je een vracht dubbele pallets hebt van verschillende hoogten (die je zelf niet hebt geladen) waarvan de pallets breder/langer zijn dan de vracht die er op staat. Iedere rotonde of stoplicht is er 1 te veel. 🫣

 

 

Misschien een goed idee voor jullie code 95. Een cursus ladingzekering en voor het loodspersoneel een cursus "hoe laad ik een auto zo dat de chauffeur er veilig mee kan rijden", en als die er niet is zit er bij jullie in Noord Holland een goede opleider (Crescendo) die daar vast wel even a 195 euro per dar cursist per dag een cursus voor in elkaar wil flansen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Je mag vast wel een keer mee lopen en het ze uitleggen hoor. 😁
 

Maar niet alles past bij ons strak op een pallet zonder dat er ruimtes tussen zitten. Misschien ken jij de fabriek duidelijk maken dat ze bijvoorbeeld de plastic verpakkingen van de toetjes aan moeten passen aan de pallets. 

Die cursussen zuinig rijden hebben trouwens ook wel nut hoor.

Met al die stoplichten en rotondes schiet het met een volle vracht ook niet echt op. Ook niet voor het verkeer wat gewoonlijk al van die wegen gebruik maakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Quincy:

 een goede opleider (Crescendo)

Die heeft een cursus ladingzekeren hoor.

Alleen is niet alle lading het zelfde. 

Bij ons kwamen ze op locatie, en gingen we elke combi de geladen stond even langs om te kijken wat er beter kon.

Was voor een paar collega's wel een eye-opener, en zelfs ik stak er wat van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 11-12-2022 om 15:23 zei sprinter 516:

En om over al die verkeersdrempels en andere verkeersremmers, maar niet te spreken.....

 Op beide omleidingsroutes krijg je naar mijn weten geen drempels. En al die andere maatregelen? Alle vrachtwagens worden tegenwoordig met een vol automaat geleverd naar mijn weten.  Ik weet natuurlijk niet of dat bij busjes ook zo is. Daar komt bij dat de meesten onder u per uur betaald worden. Dus als je lading er gammel in staat pas je daar je rijgedrag op aan lijkt mij. En het overige verkeer moert zich maar aan jou aanpassen, jij kan er toch niets aan doen dat de A7 is afgesloten voor Vrachtverkeer boven de 30 ton. Ik zie het probleem echt niet, misschien vervelend maar geen onoverkomelijk probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei Quincy:

 

Op 11-12-2022 om 15:23 zei sprinter 516:

En om over al die verkeersdrempels en andere verkeersremmers, maar niet te spreken.....

 Op beide omleidingsroutes krijg je naar mijn weten geen drempels.

 

West graftdijk zit een hele “fijne” drempel…….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden