[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

A7 Purmerend afgesloten voor vrachtverkeer zwaarder dan 30 ton


trieftol

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei roadtrain:

Er zijn diverse alternatieve routes maar niet echt vrachtautovriendelijk. Het is ook maar net waar je moet zijn. 

Meende pas iets voorbij te hebben zien komen over Oostzanerwerf eraf en dan via Volendam?  Zoiets was het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
41 minuten geleden zei HendrikJansen:

Meende pas iets voorbij te hebben zien komen over Oostzanerwerf eraf en dan via Volendam?  Zoiets was het

(Ja als je op de fiets bent🤪)

 

wel mogelijk va ring noord en dan richting Volendam. 
maar zoals gezegd: het is net waar je moet zijn en ook waar je vandaan komt.

Dus van te voren kijken en je plan trekken 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei roadtrain:

(Ja als je op de fiets bent🤪)

 

wel mogelijk va ring noord en dan richting Volendam. 
maar zoals gezegd: het is net waar je moet zijn en ook waar je vandaan komt.

Dus van te voren kijken en je plan trekken 

Oostzanerwerf is toch ook afslag Volendam? Vroeger wel dacht ik. Tegenwoordig kom ik er wel langs maar heb daar niks meer te zoeken. Ga nu altijd door naar westpoort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Oostzaanerwerf gaat nergens naar toe :nee:

En ja, een omleidingsroute is via N247 langs Volendam, maar dat is ook zonder omleiding al druk zat. Ik denk niet dat dat opschiet.(helemaal niet)

Andere omleiding is via Almaar maar op die wegen staat het gewoonlijk ook vaak vast. Als je naar het noorden wil kan je nog langs Wormerveer N246 en N244 langs de Beemster, dan kom je na de werkzaamheden weer de A7 op. Andersom richting het zuiden is geen optie.
Van de omleidingsroutes af wijken is ook geen optie, die wegen zijn afgesloten voor doorgaand verkeer wat geen vergunning heeft.


Nee rij maar met een grote boog om Purmerend heen.

De dijk is nog het beste alternatief denk ik als je in de richting van Utrecht moet of andersom. Trek op tijd je plan.

Hopelijk werken zoveel mogelijk mensen thuis of vertrekken na de drukte en pakken de noordelingen de wegen aan de oostkant van het IJsselmeer.
We zullen het beleven.🤷🏻‍♀️

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei lientje:

Oostzaanerwerf gaat nergens naar toe :nee:

En ja, een omleidingsroute is via N247 langs Volendam, maar dat is ook zonder omleiding al druk zat. Ik denk niet dat dat opschiet.(helemaal niet)

Andere omleiding is via Almaar maar op die wegen staat het gewoonlijk ook vaak vast. Als je naar het noorden wil kan je nog langs Wormerveer N246 en N244 langs de Beemster, dan kom je na de werkzaamheden weer de A7 op. Andersom richting het zuiden is geen optie.
Van de omleidingsroutes af wijken is ook geen optie, die wegen zijn afgesloten voor doorgaand verkeer wat geen vergunning heeft.


Nee rij maar met een grote boog om Purmerend heen.

De dijk is nog het beste alternatief denk ik als je in de richting van Utrecht moet of andersom. Trek op tijd je plan.

Hopelijk werken zoveel mogelijk mensen thuis of vertrekken na de drukte en pakken de noordelingen de wegen aan de oostkant van het IJsselmeer.
We zullen het beleven.🤷🏻‍♀️

Oostzanerwerf leid nergens naartoe zeg je? Dus dat industrieterrein links van die afslag is er niet meer?  Als je vanuit de richting Hengelo komt bedoel ik dan he.

 

Verder kies ik in elk geval zowel nu als vroeger al voor de dijk Lelystad Enkhuizen voor Purmerend en Noordelijker. Willen we helemaal noordelijk gaan we via de afsluitdijk.  
 

vroeger begon de ellende bij Muiden tegenwoordig al bij Harderwijk. En een jaar of 25 geleden moest je om 6 uur Deventer al voorbij zijn anders mocht je daar al aansluiten. Hoe ze ook bouwen het probleem verplaatst zich enkel maar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In de spits word het een drama.

 

Ze hebben in de loop der jaren alle sluiproutes autoluw gemaakt, via Landsmeer naar Purmerend mag je enkel nog bepaalde tijden rijden en buiten die tijd met ontheffing. Via Oostzaan moet je lekker op de fiets gaan. 2 jaar terug nog met ontheffing met de vrachtwagen geweest. Daar word je okk niet blij van. De best optie is via Graftdijk, en dan ligt het er aan waar je heen moet of je daarvandaan over alkmaar of de Rijp rijd. Ik rijd als ik naar het noorden moet vaak over Alkmaar Heerhugowaard Middenmeer. Dat loopt (buiten de sputs) vrij aardig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik hoorde van de week een verhaal over iemand die werkte op de Oostzanerwerf (achte de van der Valk) en woonde in Heerhugowaard. Die dacht erover van werkgever te wisselen omdat hij pijn in zijn buik kreeg van het vooruitzicht elke dag in een drama terrecht te komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat zou de oplossing zijn voor de files, als de mensen dichterbij hun werk zouden wonen hoeven ze minder lang op de weg te zijn, of op de fiets kunnen!

Eigenlijk te gek voor woorden dat de reiskostenvergoeding vanaf 10km begint, tot 10 km zou beter zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei steenhaas1:

 

Eigenlijk te gek voor woorden dat de reiskostenvergoeding vanaf 10km begint, tot 10 km zou beter zijn. 

Dat is dus in het beroeps goederen vervoer dat de eerste 10 km niet betaald worden.
De werkgevers wilden wel iets doen, maar die eerste 10 hebben ze toch voor elkaar gekregen
dat die niet betaald hoeven te worden.
Heb er zelf geen moeite mee want afstand is voor mij maar 1,5 km

Mijn vrouw b.v krijgt gewoon de 14 km heen en terug betaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De eerste paar weken zal het zoiezo een chaos worden.

Purmerend mag je alleen in met een ontheffing,  en alle sluipwegen zijn verboden voor vrachtwagens geworden (mits bestemmingsverkeer, en er wordt gecontroleerd).

Eerste werk wordt noordelijke route(vanaf Amsterdam noord op)

Het blijft 4 baans, alleen  1 van 2mtr en 1 van 2.85 mtr breed ,dus vrij smal voor vrachtwagens .

We gaan het beleven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei steenhaas1:

Dat zou de oplossing zijn voor de files, als de mensen dichterbij hun werk zouden wonen hoeven ze minder lang op de weg te zijn, of op de fiets kunnen!

Eigenlijk te gek voor woorden dat de reiskostenvergoeding vanaf 10km begint, tot 10 km zou beter zijn. 

 

Hoe dicht moeten mensen dan bij hun werk gaan wonen. Of hoe ver zou de maximale afstand volgens jou mogen zijn? Wat zou een reisvergoeding tot 10 kilometer bijdragen aan het verminderen van files als het overgrote deel van hen op nog geen 10 kilometer van hun werk woont?

 

De meeste mensen die gewoon voor het reguliere woon-werkverkeer onderweg zijn, wonen op minder dan 10 kilometer afstand van hun huis. In 2022 was dat gemiddeld 7,4 kikometer. Wél nemen die allemaal één -hooguit twee- op -en afritten voor zij de snelweg weer af zijn, wat automatisch voor veel vertraging in de doorstroom van het verkeer zorgt. (klik>>>)

Even wat feiten en cijfers uit 2022, het huidige beeld m.b.t. afstand woon-werkverkeer in Nederland zal t.o.v. 1½ jaar geleden niet heel veel veranderd zijn (klik>>>)
 

tabelreizen.png.04037e14e668d719c1d1a3a409c613a7.png

Vooral met de auto van en naar het werk

Inwoners van Nederland legden in 2022 gemiddeld 7,4 kilometer per dag af om van en naar het werk te gaan. Ruim 70 procent van de reizigerskilometers van en naar het werk werd met de auto afgelegd, meestal als bestuurder. De trein werd gebruikt voor 10 procent van deze kilometers, de gemiddelde afstand per treinverplaatsing van en naar het werk was 42,8 kilometer. Fietsen was goed voor 29 procent van de verplaatsingen van en naar het werk en voor 8 procent van de afgelegde afstand voor dit doel. De gemiddelde verplaatsingsafstand op de fiets was 4,7 kilometer. Minder dan 0,6 procent van de totale afstand om van en naar het werk te gaan werd te voet overbrugd.

 

De enige oplossing voor een deel van het fileprobleem zou hier een totale afschaffing van de kilometervergoeding woon-werkverkeer zijn. Mensen aanpakken in hun portemonnee zodat ze vanzelf een alternatief zoeken om op hun werk te geraken. Fietsen, carpoolen, etc. Maar ook dat heeft o.a. de overheid al ooit gepromoot wat uiteindelijk amper tot niets aan het fileprobleem geholpen heeft. Mensen schijnen meer waarde te hechten aan het gemak en hun privacy dan aan (eigen) economisch belang getuige de lange files waar iedereen nog steeds alleen in zijn of haar personenauto onderweg is.

 

De verhalen van de bouwvakkers kennen we ook allemaal; het busje met metselaars wat 's ochtends vanuit Breda naar Duisburg rijd, en het bouwbedrijf uit Keulen wat op diezelfde snelweg onderweg naar een karwei in Breda is. Of dat nu een busje bouwvakkers is of een beroepschauffeur die 50 kilometer van zijn standplaats woont, zo werkt de markt nu eenmaal. Als een opdrachtgever specifiek of gespecialiseerd personeel zoekt en deze is bereid om de reiskosten woon-werkverkeer voor die werknemer(s) volledig te vergoeden, wie bepaalt dan dat dit niet zou mogen?

 

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

image.png.89dca57b2c71515a31f75828a9d2d9fa.png
 

 

Donderdag 4 april 21:00 op vrijdag 5 april 5:00:

Toerit 4 Purmerend–Zuid (richting Hoorn) en afrit 5 Purmerend Centrum (komende uit Zaandam) worden afgesloten.

Op de A7 richting Hoorn is één rijstrook beschikbaar in verband met het uitzetten van belijning. Vanaf dit moment blijven op de A7 richting Hoorn toerit 4 (Purmerend-Zuid) en afrit 5 (Purmerend) afgesloten tot het einde van de werkzaamheden.

 

Vrijdag 5 april 21:00 op zaterdag 6 april 09:00

De A7 richting Hoorn wordt in de nacht afgesloten ter hoogte van aansluiting 4 (Purmerend-Zuid). Het verkeer wordt omgeleid. Vanaf aansluiting 4 (Purmerend-Zuid) is de A7 weer beschikbaar. 

Op de A7 richting Zaandam is één doorgaande rijstrook minder beschikbaar. Na deze nacht rijdt het verkeer op de A7 richting Hoorn over de nieuwe verkeerssituatie. Op de A7 richting Zaandam blijft na deze nachtwerkzaamheden de huidige situatie gehandhaafd.

 

Zaterdag 6 april 20:00 op zondag 7 april 10:00

De A7 richting Zaandam wordt in deze periode afgesloten. De A7 is dicht vanaf aansluiting 6 (Purmerend-Noord). Ter hoogte van aansluiting 4 (Purmerend-Zuid) is de A7 weer beschikbaar. Het verkeer wordt omgeleid. Na deze nacht rijdt het verkeer in beide richtingen volgens de nieuwe verkeerssituatie.

 

Zondag 7 april 20:00 op maandag 8 april 04:30

De A7 richting Zaandam wordt in deze periode afgesloten. De A7 is dicht vanaf aansluiting 6 (Purmerend-Noord). Ter hoogte van aansluiting 4 (Purmerend-Zuid) is de A7 weer beschikbaar. Het verkeer wordt omgeleid. In de richting van Hoorn is één rijstrook minder beschikbaar. Dit, voor het afronden van de werkzaamheden ten behoeve van de nieuwe verkeerssituatie.

 

Planning werkzaamheden

 

4 t/m 8 april - Opbouwen nieuwe verkeerssituatie

 

8 april/mei - Werkzaamheden aan westzijde van de brug (richting Zaandam)

                    Asfalt en beton verwijderen

                    Boren van 25.000 gaten en aanbrengen van 7,5 km wapeningsstaal in deze gaten

                    Aanbrengen nieuw beton, asfalt en belijning

 

Juni - Ombouwen verkeerssituatie

 

Juni/juli/augustus – Werkzaamheden aan oostzijde van de brug (richting Hoorn)

                    Asfalt en beton verwijderen

                    Boren van 25.000 gaten en aanbrengen van 7,5 km wapeningsstaal in deze gaten

                    Aanbrengen nieuw beton, asfalt en belijning

 

Augustus- Afbouwen verkeersmaatregelen

 

Einde werkzaamheden A7 – 1 september 2024

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei nog steeds Ger:

 

Eén op de drie werkenden pendelt tussen steden

Vooral de afstanden in het woon-werkverkeer zijn de afgelopen decennia toegenomen: van gemiddeld 14,6 kilometer naar 19,0 kilometer. Inmiddels pendelt 1 op de 3 werkenden (33%) tussen verschillende steden, in 1995 was dat 27%. Ook 1 op de 3 studenten die hoger onderwijs volgt, reist op en neer tussen steden.

 

En niet geheel verwonderlijk. Jaren geleden waren ze aan het promoten om vooral te forensen, werken in de ene stad en wonen in de andere was het ei van Columbus. De explosieve groei van Almere is daar een goed voorbeeld van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei nog steeds Ger:

Het is maar welk onderzoek je neemt ;)

 

Logo van de Rijksoverheid van Nederland Planbureau voor de Leefomgeving

 

Eén op de drie werkenden pendelt tussen steden

Vooral de afstanden in het woon-werkverkeer zijn de afgelopen decennia toegenomen: van gemiddeld 14,6 kilometer naar 19,0 kilometer. Inmiddels pendelt 1 op de 3 werkenden (33%) tussen verschillende steden, in 1995 was dat 27%. Ook 1 op de 3 studenten die hoger onderwijs volgt, reist op en neer tussen steden.

 

 

Mijn oudste moet er dagelijks langs. Is bezig geweest met ov. Dat is helemaal niet te doen. Het station in Purmerend is onbereikbaar met een auto. (Om te parkeren) 

 

Dus als je in het buitengebied woont moet je het maar uitzoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij kregen een mail binnen of we ons aan de omleidingsroutes wilden houden wanneer we te zwaar zijn.

 

In het Viaduct zitten detectoren voor het gewicht en wat er de afgelopen dagen is gemeten liegt er niet om. Elke vrachtwagen wordt gemeten en dat betekent dus ook dat hier een boete uit kan voorvloeien.



 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei lientje:

 

 

In het Viaduct zitten detectoren voor het gewicht en wat er de afgelopen dagen is gemeten liegt er niet om. Elke vrachtwagen wordt gemeten en dat betekent dus ook dat hier een boete uit kan voorvloeien.



 

 

Dan zal “men” je toch op heterdaad moeten  betrappen….

zoals met de weeglussen gekoppeld aan camera en je dan “van de weg halen” of men moet je “live” erover zien rijden en dan van de weg halen en nawegen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben eens bij Woerden gewogen omdat ik te zwaar zou zijn volgens de weeglus, "meneer uw trekas is bijna 14 ton" zei de controleur.
Bij weging  was hij 10,5 ton, dus had ik nog een ton over ipv. 2,5 te zwaar.

Zonder remmen, gasgeven, sturen of hobbels in de weg zal zo'n lus best wel nauwkeurig zijn, maar zolang dat niet gegarandeerd is moet er nagewogen worden voor dat er bekeurd kan worden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei lientje:

Wij kregen een mail binnen of we ons aan de omleidingsroutes wilden houden wanneer we te zwaar zijn.

 

In het Viaduct zitten detectoren voor het gewicht en wat er de afgelopen dagen is gemeten liegt er niet om. Elke vrachtwagen wordt gemeten en dat betekent dus ook dat hier een boete uit kan voorvloeien.



 

 

 

 

Zwaarst gemeten vrachtwagen was 82 ton las ik.

 

Dan heb je echt een bord voor je kop.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei roadtrain:

Dan zal “men” je toch op heterdaad moeten  betrappen….

zoals met de weeglussen gekoppeld aan camera en je dan “van de weg halen” of men moet je “live” erover zien rijden en dan van de weg halen en nawegen. 

 

 


Juist door om te rijden kom je in de file en dat is wel eens balen.

Maar je kan het natuurlijk proberen over de A7. 

Laat het even weten of het kan en hoe groot de pakkans is?

Ik rij wel om hoor de boetes zijn mij te hoog.

Ieder uurtje wordt immers betaald en het is niet anders.


Bron:https://groot-waterland.nl/2024/04/09/urrtje-controle-op-a7-10-bekeuringen-voor-snelheid-en-1-voor-te-zware-vrachtwagen/#google_vignette

Citaat

Ook werd er proces-verbaal opgemaakt tegen een chauffeur van een vrachtwagen. Zijn wagen bleek zwaarder te zijn dan het maximale gewicht van 25 ton. Een extra risico op deze route gezien de werkzaamheden aan de brug.

De komende tijd wordt er extra gecontroleerd.
 

 

Er wordt komende weken een Flexxflitser neergezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei lientje:


Juist door om te rijden kom je in de file en dat is wel eens balen.

Maar je kan het natuurlijk proberen over de A7. 

Laat het even weten of het kan en hoe groot de pakkans is?

Ik rij wel om hoor de boetes zijn mij te hoog.

Ieder uurtje wordt immers betaald en het is niet anders.


Bron:https://groot-waterland.nl/2024/04/09/urrtje-controle-op-a7-10-bekeuringen-voor-snelheid-en-1-voor-te-zware-vrachtwagen/#google_vignette

 

Er wordt komende weken een Flexxflitser neergezet.

Vanmorgen over gekomen. Liep mooi.  Volgens de computer was ik 22 ton. Dus kon er veilig over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Citaat

Gewichtssensoren

De brug zelf is voorzien van gewichtssensoren, nadat deze week een vrachtwagen van de weg werd gehaald die zwaarder dan de toegestane 25 ton woog. ,,Zo kunnen we meten hoe zwaar het verkeer is, en kunnen we kijken of chauffeurs zich aan de gewichtsbeperking houden.’’

Een automatische bekeuring voor te zwaar beladen vrachtwagenchauffeurs zit er nog niet in. Maar als er teveel overtreders zijn, kan de politie scherper handhaven. ,,Er worden steekproefsgewijs chauffeurs aangehouden’’, weet de zegsman van Rijkswaterstaat. ,,Het is niet mogelijk om iedere vrachtwagen te controleren.’’

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden