[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waar gaat of ging de reis naartoe.


matthieu

Recommended Posts

  • Forumlid
56 minuten geleden zei RobNiat:


Verstand op nul werkt waarschijnlijk het best. Maar dat gaat mij slecht af meest. 
 

Ik dacht wel dat er een trucje moest zijn om gewoon de cruisecontrol te gebruiken zonder die afstandshouder. Maar het regende hard en het leek me wijzer om goed mijn aandacht bij het verkeer te houden. En dat ging ook prima met de voet. Alleen die alarmbellen werkten me op de zenuwen!

Verstand op nul werkt idd ook meermaals zeer goed🤣.  
 

maar als je de afstand van de ACC op nul zet werkt ie als en normale cruise control.  En in het slechtste geval zet je de limiter aan. Dan moet je  wel op je gaspedaal met je voet maar ga je nooit harder als de ingestelde snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei HendrikJansen:

Dan moet je  wel op je gaspedaal met je voet maar ga je nooit harder als de ingestelde snelheid.


Ik vond 90 langzaam zat. Maar zelfs dat redde ik het meest van de tijd niet… 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

niet op de tast vinden


Nu we het hier over hebben trouwens…

 

Wie kan er hier eerlijk met de hand op zijn hart zeggen dat hij blind en op gevoel de sleutel in het contactslot van een DAF prikt? Mij lukt het niet. Ik draai mijn nek in allerlei bochten om het gat te vinden…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei RobNiat:


Ik vond 90 langzaam zat. Maar zelfs dat redde ik het meest van de tijd niet… 😉

Kon je geen zekering trekken? Laat me raden. Dat wil bij DAF ook niet vanaf de bestuurdersstoel🤣🤣.

 

Die klote Daf ook🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Kon je geen zekering trekken? Laat me raden. Dat wil bij DAF ook niet vanaf de bestuurdersstoel🤣🤣.

 

Die klote Daf ook🤣


Die tijd heb ik gehad Hendrik. Vroeger was ik wel zo gek. Maar nu is het vragen om storingen met de moderne auto’s. Bovendien vind ik bekeuringen zonde van mijn geld. Vroeger had ik daar minder moeite mee. (toen ik nog meer geld dan verstand had 😉)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
5 uur geleden zei Pierre:

Ga binnenkort over naar een Volvo,


Ik wilde 1 tip meegeven….
Rij in België niet over een spoorwegovergang met een volle beker (in mijn geval karnemelk) in de bekerhouder. 🫣
….. Nee zo hard reed ik niet. Niet harder dan in en DAF.


Verder vind ik een Volvo vooral bij het achteruit sturen geweldig 👌 

 Gefeliciteerd in ieder gevalletje , ik hoop dat het je gaat bevallen.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei lientje:

Verder vind ik een Volvo vooral bij het achteruit sturen geweldig 👌 
Gefeliciteerd in ieder geval, ik hoop dat het je gaat bevallen.

 

Dank je wel Lientje, dat hoop ik ook.
De tijd zal het leren, de eerste bevindingen van mijn collega waren zeer lovend dus dat zal best goedkomen. :ok: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze week dan naar Zuid Frankrijk. Met de Scania. 
 

Morgen een auto lossen in Breda. Eentje laden in Antwerpen. Dan nog twee bij onze Limburgse vestiging. 
 

Dan woensdag een rijdagje. Donderdag en vrijdag heb ik een auto te lossen en eentje te laden in en bij Nice. Eén te lossen in de haven van Marseille. En eentje iets noordelijk van die stad. Nog iets noordelijker één te laden. Eentje in de Ardèche. En een laatste tussen Macon en Chalon. 
 

Zo krijg ik mijn week wel vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen week (en een half) 3x Helsingborg gedaan met de miljonair.

Gisteren de laatste dingen gelost op het dock.

 

Vanmiddag een ritje Wenen. Geen idee met welke auto, maar grote kans dat er Bergeijk op de bak staat (hopelijk een combi, dat slaapt beter als de 2e man rijdt).

 

Dan woensdag weer thuis en de camper en aanhanger inruimen en opladen. Een lang weekend Geiselwind (nee, niet de truckstop, maar erachter is een festival terein).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gister en vandaag opzichter geweest bij 2 keukenmonteurs. Morgenvroeg nog even flink met de kwast aan de gang, morgenmiddag moeder de vrouw begeleiden naar de  laminaatwinkel.  Donderdag en vrijdag word het echt afzien want dan zal ik toch echt op de knieen  moeten. Dan zaterdag beetje hobbyen en nog even met moeders naar Pa. En dan zondag maar weer voorbereiden op het echte leven volgende week. Eindelijk weer rust na een week afzien😅

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 28-5-2024 om 22:57 zei HendrikJansen:

Gister en vandaag opzichter geweest bij 2 keukenmonteurs. Morgenvroeg nog even flink met de kwast aan de gang, morgenmiddag moeder de vrouw begeleiden naar de  laminaatwinkel.  Donderdag en vrijdag word het echt afzien want dan zal ik toch echt op de knieen  moeten. Dan zaterdag beetje hobbyen en nog even met moeders naar Pa. En dan zondag maar weer voorbereiden op het echte leven volgende week. Eindelijk weer rust na een week afzien😅

Dat pak je ook helemaal verkeerd aan.

 

Je gaat als volgt te werk: Je wordt lid van een vereniging, om het even wat. Trouwens, de bridgeclub en Jeu de Boules vereniging moet je links laten liggen, het ene clubje zijn ouwe wijven en het andere ouwe wijven én ouwe kerels. 

 

Je checkt of er een stucadoor, schilder en vloerenlegger lid zijn van desbetreffende vereniging, je sluit nieuwe vriendschappen en passant kom je ook nog eens onder de mensen als bijkomend voordeel.

 

Vervolgens verpruts je een klus, gaat luidkeels vloekend door het huis en kijk je woest. Gooi met hamers en stoot een pot verf om. Je vrouw ziet hoe ongelukkig je van deze klussen wordt en vraagt zich vertwijfeld af of het ooit goed gaat komen. En daar komen de contacten van de vereniging om de hoek kijken.....😁

 

Vervolgens zeg jij dat je beter kunt gaan werken want dan verdien je nog wat.

 

Opgelost.

  • Thanks 3
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

Dat pak je ook helemaal verkeerd aan.

 

Je gaat als volgt te werk: Je wordt lid van een vereniging, om het even wat. Trouwens, de bridgeclub en Jeu de Boules vereniging moet je links laten liggen, het ene clubje zijn ouwe wijven en het andere ouwe wijven én ouwe kerels. 

 

Je checkt of er een stucadoor, schilder en vloerenlegger lid zijn van desbetreffende vereniging, je sluit nieuwe vriendschappen en passant kom je ook nog eens onder de mensen als bijkomend voordeel.

 

Vervolgens verpruts je een klus, gaat luidkeels vloekend door het huis en kijk je woest. Gooi met hamers en stoot een pot verf om. Je vrouw ziet hoe ongelukkig je van deze klussen wordt en vraagt zich vertwijfeld af of het ooit goed gaat komen. En daar komen de contacten van de vereniging om de hoek kijken.....😁

 

Vervolgens zeg jij dat je beter kunt gaan werken want dan verdien je nog wat.

 

Opgelost.

Ah, Ik lees net dat jij mijn vrouw niet kent.🤣

 

Maar nu begrijp ik waarom men zich dood loopt in het verenigingsleven.  Ik pak liever zelf even aan, dan ben ik ook niet afhankelijk van mensen die over een half jaar pas tijd hebben. En als ik het nu niet kon of de gereedschappen niet had dan was het noodzaak om mensen in te gaan huren.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei the duke:

Dat pak je ook helemaal verkeerd aan.

 

Je gaat als volgt te werk: Je wordt lid van een vereniging, om het even wat. Trouwens, de bridgeclub en Jeu de Boules vereniging moet je links laten liggen, het ene clubje zijn ouwe wijven en het andere ouwe wijven én ouwe kerels. 

 

Je checkt of er een stucadoor, schilder en vloerenlegger lid zijn van desbetreffende vereniging, je sluit nieuwe vriendschappen en passant kom je ook nog eens onder de mensen als bijkomend voordeel.

 

Vervolgens verpruts je een klus, gaat luidkeels vloekend door het huis en kijk je woest. Gooi met hamers en stoot een pot verf om. Je vrouw ziet hoe ongelukkig je van deze klussen wordt en vraagt zich vertwijfeld af of het ooit goed gaat komen. En daar komen de contacten van de vereniging om de hoek kijken.....😁

 

Vervolgens zeg jij dat je beter kunt gaan werken want dan verdien je nog wat.

 

Opgelost.

 Gezien zijn antwoord op deze post heeft hij geen flikker te vertellen thuis 🤣🤣🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei HendrikJansen:

Ah, Ik lees net dat jij mijn vrouw niet kent.🤣

 

Maar nu begrijp ik waarom men zich dood loopt in het verenigingsleven.  Ik pak liever zelf even aan, dan ben ik ook niet afhankelijk van mensen die over een half jaar pas tijd hebben. En als ik het nu niet kon of de gereedschappen niet had dan was het noodzaak om mensen in te gaan huren.  

 Je hebt gelijk, geld wat je niet uitgeeft hoef je niet te verdienen en misschien heb je er wel lol in. Ik heb dat niet en laat eigenlijk alles doen. Toen we vorig jaar ons nieuwe huis gingen afbouwen hadden we beeld erbij hoe het moest worden en we wilden een 10 qua afbouw. Dat betekende dat ik alleen dom sjouwwerk moest doen en het werk aan de vaklui moest overlaten. Mn beste fietsmaat is tegelzetter en kon niet anders dan dat hij de vloeren en het sanitair ging doen. En zodoende heb ik eigenlijk alle bouw-gerelateerde ondernemers in de vereniging hun stukje laten uitvoeren. Dat kon ook niet anders want tijdens de 'derde helft' zondags werd er altijd luidkeels gevraagd wie er nog allemaal meer bij 'dun Hertog' aan de gang moesten😂

 

On-topic,

 

morgen reizen we af naar Frankrijk alwaar we met een aantal lieden gaan fietsen in de Alpen met als doel om mee te doen met het evenement van KWF op de Alpe d'Huez. Nu ben ik niet zo'n goede doelen-fietser maar dit evenement wilde ik wel eens meemaken en nu dit geïnitieerd werd door de vereniging kon ik mooi inhaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei the duke:

Alpe d'Huez

 

(…)

 

dit evenement wilde ik wel eens meemaken


Je bent er niet alleen Duke. Wat een circus joh. Gisteren kwam ik in de Ardennen een heel konvooi tegen van vrachtwagens die die kant op gingen. Ik denk wel twintig trailers. 
 

Ik denk dat het erg massaal is. Nederland neemt die berg in zijn geheel over. Evengoed succes gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Een mooie belevenis Duke.

Een paar collega’s helpen al een aantal jaar mee en rijden met volle wagens die kant op. Vooral de avond er voor schijnt heel indrukwekkend gezicht te zijn met ruim 6500 brandende kaarsjes langs de weg. De gedachte waarom mensen aan dit evenement mee doen vind ik mooi. 
Succes 👌
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:


Je bent er niet alleen Duke. Wat een circus joh. Gisteren kwam ik in de Ardennen een heel konvooi tegen van vrachtwagens die die kant op gingen. Ik denk wel twintig trailers. 
 

Ik denk dat het erg massaal is. Nederland neemt die berg in zijn geheel over. Evengoed succes gewenst!

 

Volgens mij vertrokken er 31 vrachtwagens, morgenochtend vertrekt er nog 1 hier uit het dorp. Er zitten die dag 5000 fietsers op die berg van allerlei pluimage. De ene maakt er een bedevaartstocht van voor zijn (overleden) dierbaren die ziek zijn of ziek zijn geweest, de ander ziet er een sportieve uitdaging met bijkomstigheid dat je geld ophaalt. Zelf doe ik liever aan de tochten voor de echte liefhebbers mee zoals de Maratona dles Dolomites. Of vakanties met extreme beklimmingen zoals de Pico Veleta. Maar vanwege het extreme karakter wil ik deze dag eens meemaken. Deze zou ik eigenlijk rijden maar dit kwam er tussendoor en deze Maratona doe ik volgend jaar.

 

Maar goed, ik ben fit en in 'orde' zoals een Belgische wielercommentator zou zeggen. Wil niet zeggen dat ik 6 keer omhoog ga. Mijn nek en schouders werken niet mee en zitten elke keer vast. We hebben wel een masseuse mee gelukkig. Voorts is het elke keer maar weer afwachten hoe mn suiker reageert tijdens zo'n extreem zware inspanning. Dat is ook per dag verschillend. Daar kun je niet op trainen. 

 

Als je 6 keer gaat doe je 6600 hoogtemeters per dag. Mijn record is 3800 meter per dag en toen ik die dag het laatste klimmetje voor mijn kiezen kreeg liepen de tranen me bijkans over de wangen😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

Een paar collega’s helpen al een aantal jaar mee en rijden met volle wagens die kant op.


Er reden inderdaad twee auto’s tussen van Loos gisteren. Maar nog veel meer “onverwachte” types. Rare combinaties van trekkers die je alleen kent met een tanktrailer of met containers, waar nu ineens een gehuurde zeilentrailer achter hangt. 
 

Niks mis mee. Het is voor een goed doel. Maar het is allemaal wel erg massaal zeg. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei RobNiat:


Er reden inderdaad twee auto’s tussen van Loos gisteren. Maar nog veel meer “onverwachte” types. Rare combinaties van trekkers die je alleen kent met een tanktrailer of met containers, waar nu ineens een gehuurde zeilentrailer achter hangt. 
 

Niks mis mee. Het is voor een goed doel. Maar het is allemaal wel erg massaal zeg. 
 

 

 

Ik heb net even een filmpje zitten kijken van de aankomst. Ik vraag me af of al die auto's echt nodig zijn of dat het voor velen gewoon een uitje is, maar dit terzijde.

 

Rob, wat mij opviel is de hoeveelheid aan daf's die meerijden en ook gewokn aankomen getuige dit filmpje 😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:


Je bent er niet alleen Duke. Wat een circus joh. Gisteren kwam ik in de Ardennen een heel konvooi tegen van vrachtwagens die die kant op gingen. Ik denk wel twintig trailers. 
 

Ik denk dat het erg massaal is. Nederland neemt die berg in zijn geheel over. Evengoed succes gewenst!

Als ik me niet vergis zijn het dit jaar 31 trailers.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden