[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waar gaat of ging de reis naartoe.


matthieu

Recommended Posts

  • Forumlid
7 uur geleden zei RobNiat:

 

8 uur geleden zei RobNiat:

 

Nog steeds met de DAF trouwens. Is het normaal dat, wanneer je je gas loslaat en vervolgens weer gas geeft, dat je dan een motorstoring krijgt? Ik heb met lessen nooit geleerd dat dat slecht zou zijn voor de auto… 🤔

Heb ik ook eens gehad met een DAF. Was toen een sensor bij de turbo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei RobNiat:

Nog steeds met de DAF trouwens. Is het normaal dat, wanneer je je gas loslaat en vervolgens weer gas geeft, dat je dan een motorstoring krijgt? Ik heb met lessen nooit geleerd dat dat slecht zou zijn voor de auto… 🤔

Dat ligt er een beetje aan hoe je dat doet en aan de achterliggende versnellingsbak. Motor- en versnellingsbakelectronica werken nauw samen, als bij het opschakelen de schakelbak juist aan het vragen is dat de motor even snel minder toeren draait en jij gaat gas bijgeven, dan kan ik me voorstellen dat er even wat verwarring is bij die regelingen.

Autojournalisten hebben er een handje van bij proefritten met nieuwe modellen, die doen er alles aan om de bak in verwarring te brengen: spelen met gas, gas bijgeven met de linkervoet op de rem, met de flipper opschakelen terwijl ze afremmen, dat soort geintjes, en dan zo snel mogelijk door elkaar. Maar ik neem niet aan dat jij het daarover hebt, gewoon gas bijgeven na het loslaten zou moeten kunnen zonder storing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei andremast:

Weet niet precies hoe je rijd naar luzerne,maar A35 bij ottmarsheim is afgesloten ri bazel.tot 25/05

Gr andre

Ik bedoel A36 bij ottmarsheim RobNiat 

bewerkt door andremast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei andremast:

Weet niet precies hoe je rijd naar luzerne,maar A35 bij ottmarsheim is afgesloten ri bazel.tot 25/05

 

 

Bedankt voor de tip André. We zullen morgen eerder doorsteken ergens. Normaal zouden we inderdaad zo Duitsland inrijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei matthieu:

Prachtige rit Rob!


Ja…

 

Maar Lisa was vergeten dat deze auto zaterdag terug moest zijn, want dan staat hij ingeboekt om een board computer (??) ingebouwd te krijgen. 
 

Nu dus Pratteln laden en twee nieuwe auto’s bij Belfort. (ben ik wel sneller van die DAF af dan ik dacht!)

Sta ik tenminste geen lang pinksterweekend over ook onderweg. Volgende week maken ze het wel weer goed met me!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei RobNiat:

 

Bedankt voor de tip André. We zullen morgen eerder doorsteken ergens. Normaal zouden we inderdaad zo Duitsland inrijden. 

Omleiding is via chalampe,loopt wel (is erg druk)je moet over 2 bruggen die zijn niet erg breed.

Screenshot_20240515_222216_Maps.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei andremast:

Omleiding is via chalampe,loopt wel (is erg druk)je moet over 2 bruggen die zijn niet erg breed


Die weg ken ik ja. Nare smalle bruggen ja. En dat is de route voor overmaats vervoer naar Duitsland…

 

Misschien steken we eerder door. Ik zal morgenvroeg overleggen. We zijn met twee auto’s onderweg. Eentje van de opdrachtgever en ikzelf. En ik rijd achterop. Volgzaam type dat ik ben… 😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei RobNiat:

(...) Misschien steken we eerder door. Ik zal morgenvroeg overleggen. We zijn met twee auto’s onderweg. Eentje van de opdrachtgever en ikzelf. En ik rijd achterop. Volgzaam type dat ik ben… 😅

 

Briançon is ook nog een dingetje volgens mij..

Collega moest daar laatst vlak in de buurt lossen maar werd halverwege op de col teruggestuurd door de Gendarme. Het is 26T verbod vanaf Vizille (Grenoble) en hij moest terug naar Gap, en zo via de N94 naar Briançon, ondanks dat hij 'dessert local' was. Via Italië is ook niet echt een optie, de Frejus is niet bepaald de goedkoopste en dan via Montgenévre gelden diezelfde restricties.


Ik ben ook niet echt bekend in die hoek, mij lijkt dat je als bestemmingsverkeer bent gewoon van Grenoble naar Briançon mag, maar volgens sommigen is alles wat 26T+ is verboden over die D1091. Misschien dat iemand anders precies weet hoe het zit. En ach, als je je aan ieder verbod houd in Frankrijk kom je ook nergens, dat weet jij ook. 

Leuk rondje verders, als ik jou was dan wist ik het wel. Op het gemak doen en lekker op tijd weekend houden. Je kan terug rijden maar vanaf het zuiden terug is er eigenlijk niks meer waar je het weekend terecht kunt, op Chagny na, bij Chalon-sur-Saône. Of je rijd met je collega ergens het dorp in, ook een optie.

Of jij nou van Sénas heel vrolijk word betwijfel ik ten zeerste, die tent holt letterlijk met de week achteruit, of je moet erg gesteld zijn op 'de aanwezigheid' van nog een paar landgenoten die er staan. Ik denk zelf zo van niet.. ;)

Briancon.jpeg.28b70026d8fcc2643dfb855fcd03a5c5.jpeg

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 15-5-2024 om 07:50 zei Eeweep:

Dat ligt er een beetje aan hoe je dat doet en aan de achterliggende versnellingsbak. Motor- en versnellingsbakelectronica werken nauw samen, als bij het opschakelen de schakelbak juist aan het vragen is dat de motor even snel minder toeren draait en jij gaat gas bijgeven, dan kan ik me voorstellen dat er even wat verwarring is bij die regelingen.

Autojournalisten hebben er een handje van bij proefritten met nieuwe modellen, die doen er alles aan om de bak in verwarring te brengen: spelen met gas, gas bijgeven met de linkervoet op de rem, met de flipper opschakelen terwijl ze afremmen, dat soort geintjes, en dan zo snel mogelijk door elkaar. Maar ik neem niet aan dat jij het daarover hebt, gewoon gas bijgeven na het loslaten zou moeten kunnen zonder storing.


Uiteraard was mijn vraag niet serieus bedoeld. Evengoed dank voor je antwoord. 
 

Aan mij zal het niet liggen. Hoe lomp ik ook kan zijn, een auto behandel ik meest wel heel beschaafd. Zelfs al heb ik nog zo’n afkeer van het ding. 
Maar deze geeft ook een motorstoring wanneer hij op de cruisecontrol rijdt. Wanneer er een beetje gas bij moet na een lichte afdaling bijvoorbeeld. Of gewoon zonder aanwijsbare reden…

 

Ik ben er in ieder geval klaar mee nu. Begon toch weer redelijk onbevangen aan deze week en met deze auto. En ben heb het echt helemaal gehad met het ding. Dit was echt mijn laatste rit met een DAF. Ook niet “even een ritje”. Ik verdom het. Die ergernis is het mij niet waard. 
 

Zware regenval vanmiddag in België. Met als gevolg een melding dat mijn afstandssensor “vuil” zou zijn. Ook geen cruisecontrol dus. Geen drama, dan geef ik zelf wel gas. Maar van dat alarm elke drie (!!!) minuten kreeg ik pas echt de hik. Wat een rotding!

 

En ik heb het in mijn rug van die kloterige zithouding. Er zit geen haakje om een jas aan te hangen in de auto. En de radio ontvangst is na al die jaren nog steeds kut. Een draadantenne volstaat nu eenmaal echt niet. Daarbij heb ik net even te vaak onbedoeld met mijn rechterknie de instellingen van de kachel veranderd. Maar dat is sowieso een waardeloos ding. 
 

Nooit meer! Mij niet bellen!

  • Like 3
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
59 minuten geleden zei RobNiat:

Maar van dat alarm elke drie (!!!) minuten kreeg ik pas echt de hik. Wat een rotding!

Valt mee, bij de Volvo was nog korter, dacht 30 seconden. Wegdrukken en wegdrukken en wegdrukken..... Lekker uit de Noordoostpolder naar Woerden, heb maar oordoppen ingedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Uiteraard was mijn vraag niet serieus bedoeld. Evengoed dank voor je antwoord. 
 

Aan mij zal het niet liggen. Hoe lomp ik ook kan zijn, een auto behandel ik meest wel heel beschaafd. Zelfs al heb ik nog zo’n afkeer van het ding. 
Maar deze geeft ook een motorstoring wanneer hij op de cruisecontrol rijdt. Wanneer er een beetje gas bij moet na een lichte afdaling bijvoorbeeld. Of gewoon zonder aanwijsbare reden…

 

Ik ben er in ieder geval klaar mee nu. Begon toch weer redelijk onbevangen aan deze week en met deze auto. En ben heb het echt helemaal gehad met het ding. Dit was echt mijn laatste rit met een DAF. Ook niet “even een ritje”. Ik verdom het. Die ergernis is het mij niet waard. 
 

Zware regenval vanmiddag in België. Met als gevolg een melding dat mijn afstandssensor “vuil” zou zijn. Ook geen cruisecontrol dus. Geen drama, dan geef ik zelf wel gas. Maar van dat alarm elke drie (!!!) minuten kreeg ik pas echt de hik. Wat een rotding!

 

En ik heb het in mijn rug van die kloterige zithouding. Er zit geen haakje om een jas aan te hangen in de auto. En de radio ontvangst is na al die jaren nog steeds kut. Een draadantenne volstaat nu eenmaal echt niet. Daarbij heb ik net even te vaak onbedoeld met mijn rechterknie de instellingen van de kachel veranderd. Maar dat is sowieso een waardeloos ding. 
 

Nooit meer! Mij niet bellen!

Afstand op  nul zetten en je hebt een gewone cruise control. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Rob, je mag eens een ritje maken met die Mercedes waar ik gisteren mee weg was met z’n storingen en ik heb nog last van mijn nek. De verering van de DAF is een stuk beter.


Ik vraag mij wel af hoe je met je knie de temperatuur kan veranderen. Wat doe jij allemaal tijdens het rijden? 🤔

 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei lientje:

Rob, je mag eens een ritje maken met die Mercedes waar ik gisteren mee weg was met z’n storingen en ik heb nog last van mijn nek. De verering van de DAF is een stuk beter.


Ik vraag mij wel af hoe je met je knie de temperatuur kan veranderen. Wat doe jij allemaal tijdens het rijden? 🤔

 

 

 

 

En ik ben best wel weer tevreden met de mercedes. Geen storingen, hij is stil. Veert goed trekt goed en is zuinig. En d3 standairco werkt perfect en is heel stil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei lientje:

Volgens mij zijn alle nieuwe wagens prima….. zolang ze geen storingen hebben.

Maar inderdaad dat tedem geluid bij een DAF is irritant.
 

Je slaat de spijker op zen kop:ok:
Ben ergens in 2020 met een nieuwe Daf gestart en ongeveer 2 jaar mee gereden.
Nooit geen storing gezien en gewoon een fijne auto om mee te werken.
300 keer beter dan die Benz van nu, en dat is natuurlijk er een met een voorloopas niet gestuurd.
860000 km op de klok diverse storingen op het display waar ik al niet meer op let.
Gewicht wanneer geladen  is bijna het dubbele als met vederlichte kippen😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei kiepenboer:

Je slaat de spijker op zen kop:ok:

Ben ergens in 2020 met een nieuwe Daf gestart en ongeveer 2 jaar mee gereden.
Nooit geen storing gezien en gewoon een fijne auto om mee te werken.(...)

 

Ben inmiddels aan m'n zoveelste DAF bezig bij de huidige werkgever. Ga binnenkort over naar een Volvo, volgens - of voor Rob de beste auto die er is. Ik ga het vanzelf ervaren.

Toegegeven, de auto's bij ons worden nooit ouder dan twee, hooguit drie jaar. Dus eigenlijk nog te jong om allerlei storingen en mankementen te krijgen. Maar voor de rest mogen ze mij i.p.v. een Volvo net zo'n zelfde overjarig model SSC106 geven om het daar de komende jaren weer mee te doen. Ik ben niet zo merkgeil.

Groot genoeg voor mij, fijne auto en een prima bed. En verders ook nooit echte problemen gehad als behalve die afstandssensor die weigert bij harde regenval of wat sneeuw. Dan schakel je even de ACC uit en werkt de gewone cruise-control vanzelf weer. En zo zal ieder merk wel iets hebben om over te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei HendrikJansen:

Afstand op  nul zetten en je hebt een gewone cruise control. 


Verstand op nul werkt waarschijnlijk het best. Maar dat gaat mij slecht af meest. 
 

Ik dacht wel dat er een trucje moest zijn om gewoon de cruisecontrol te gebruiken zonder die afstandshouder. Maar het regende hard en het leek me wijzer om goed mijn aandacht bij het verkeer te houden. En dat ging ook prima met de voet. Alleen die alarmbellen werkten me op de zenuwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
4 uur geleden zei lientje:


Ik vraag mij wel af hoe je met je knie de temperatuur kan veranderen. Wat doe jij allemaal tijdens het rijden?


Als ik iets onderuit zit met mijn rechtervoet tegen de onderkant van de stoel, dan zit mijn knie net op diezelfde hoogte als de knoppen van de kachel. 
Het is me vaker bij stilstand gebeurd dan tijdens het rijden trouwens hoor. Maar het is meermaals voorgevallen deze week. 
 

Maar dat is sowieso toch een onnozele plek voor de kachelbediening of niet? Iets hoger, boven die waardeloze standaard radio, daar zitten twee loze vakken. Als ze dáár nu de kachelbediening plaatsen dan kun je zien wat je doet. Die vakjes zijn net zo nuttig (of niet) op de plek waar nu de bediening zit. 
 

Net als de knop waarmee je de foutmeldingen reset. Die zit mooi verstopt achter het stuur. Zelfs na een week foutmeldingen wegdrukken kon ik hem niet op de tast vinden. 

bewerkt door RobNiat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden