[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Parkeren op in/uitvoegstrook


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid
18 minuten geleden zei roadtrain:

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat ooit te doen. (...)

 

Dat is natuurlijk heel gemakkelijk gezegd als je zelf met zo'n buitenlandse feestdag óf thuis op de bank zit óf een beetje in de buurt zit te prutsen en verders ook nooit met rijverboden in het buitenland te maken hebt.


Niet alleen in Nederland maar in heel west-Europa schieten de overheden tekort in het uitbreiden van parkeergelegenheid voor vrachtverkeer, dat is al lang bekend. Het zwaar internationaal verkeer neemt ieder jaar toe, maar in plaats van het uitbreiden van parkeergelegenheid sluit men parkeerplaatsen of bouwt men ze tegenwoordig voor de helft vol met electrische laadpalen voor luxe auto's.

 

Vooral deze periode van het jaar hebben we een aantal feestdagen met een rijverbod in één van de aangrenzende landen, Duitsland. Daar gaat het in deze kwestie om. Notabene één van de grootste spelers in Europa met een paar belangrijke transit-routes van en naar oost-Europa.

 

Dan leven we daarnaast ook nog eens in een 24/7 economie waar vrachtverkeer dag en nacht onderweg is ten behoeve van die economie, maar door zo'n achterlijk en achterhaald rijverbod  -wat nog stamt uit halverwege de vorige eeuw- ergens halverwege de week in of rondom dat land stil komt te staan.

 

In plaats van een oplossing bieden gooit men de boel nu nóg verder dicht. Waar al die chauffeurs met hun vrachtwagens die dag moeten gaan staan zoeken ze zelf maar uit: parkeerplaatsen staan ramvol of zijn niet voorhanden, industrieterreinen en bebouwde kom zijn verboden terrein, en het laatste beetje ruimte waar men kan staan gooit men gewoon dicht. Kansloos...
 

  • Like 12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Ook hier weer heb ik dezelfde vragen, waarom de overheid? Waarom doen bedrijven het niet zelf?

Er zou ook kunnen worden geargumenteerd dat bedrijven die auto's laden plaatsen hebben voor de overnachting, zij halen toch ook de winst uit de vervoerde producten. 
Enige probleem die je dan houd zijn chauffeurs die hun dag willen volrijden ookal zouden ze kunnen blijven staan ipv een uur nog te rijden.

 

De overheid betekend ook belastinggeld, maw mensen moeten gaan betalen voor iets waar ze misschien niet eens profijt van hebben. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei HIT:



Er zou ook kunnen worden geargumenteerd dat bedrijven die auto's laden plaatsen hebben voor de overnachting, zij halen toch ook de winst uit de vervoerde producten. 
Enige probleem die je dan houd zijn chauffeurs die hun dag willen volrijden ookal zouden ze kunnen blijven staan ipv een uur nog te rijden.

 

 

Hoe ga je dat regelen met een auto die in Frankrijk laadt voor noord Duitsland en in Nederland blijft steken ?

Naar welke berdrijven ga je dan de rekening sturen?  

  • Like 5
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei HIT:

Ook hier weer heb ik dezelfde vragen, waarom de overheid? Waarom doen bedrijven het niet zelf?

Er zou ook kunnen worden geargumenteerd dat bedrijven die auto's laden plaatsen hebben voor de overnachting, zij halen toch ook de winst uit de vervoerde producten. 
Enige probleem die je dan houd zijn chauffeurs die hun dag willen volrijden ookal zouden ze kunnen blijven staan ipv een uur nog te rijden.

 

De overheid betekend ook belastinggeld, maw mensen moeten gaan betalen voor iets waar ze misschien niet eens profijt van hebben. 

Geen profijt van hebben??. Noem jij nu eens een product op waar mensen geen profijt van hebben dat vervoerd moet worden dan?

 

en jij stopt na 6 uur ook niet met je lesdag toch? 
 

Al dat geschreeuw van eerder stoppen is leuk maar dat houd in dat we aan het eind van de week het werk niet rond krijgen en dat jij voor mij wil beslissen dat ik maar genoegen moet nemen met het feit dat ik minder kan verdienen omdat jij niet mee wil betalen aan een parkeerplaats voor spullen die voor jouw onderweg zijn. 
 

ik hoor je wel weer wanneer ze jouw werkdag na zes uur beeindigen. En nee, je hoeft me niks te vertellen want ik weet precies wat voor gejank er dan ontstaat. Been there thone that.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei HIT:

 

 

De overheid betekend ook belastinggeld, maw mensen moeten gaan betalen voor iets waar ze misschien niet eens profijt van hebben. 

Weet je hoeveel landen als België en Duitsland binnenkrijgen aan Maut ?

In België komt dat in de algemene middelen en Duitsland knapt er de spoorwegen van op, met het beetje wat overblijft worden dan extra parkings aangelengd ja, maar wel in Duitsland, daar heb je met een Duits rijverbod in Nederland niets aan.

Ontwikkel dan voor Nederland ook zo een Maut systeem zodat iedere vrachtwagen in Nederland betaald en ontwikkel daar parkings van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei europeaan:

Weet je hoeveel landen als België en Duitsland binnenkrijgen aan Maut ?

In België komt dat in de algemene middelen en Duitsland knapt er de spoorwegen van op, met het beetje wat overblijft worden dan extra parkings aangelengd ja, maar wel in Duitsland, daar heb je met een Duits rijverbod in Nederland niets aan.

Ontwikkel dan voor Nederland ook zo een Maut systeem zodat iedere vrachtwagen in Nederland betaald en ontwikkel daar parkings van.

Ik wil nog wel eens zien waar het meeste geld van de maut daadwerkelijk naartoe gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei HIT:

(...) De overheid betekend ook belastinggeld, maw mensen moeten gaan betalen voor iets waar ze misschien niet eens profijt van hebben. 

 

Het eigen volk loopt naar de voedselbank, het vorige kabinet heeft Nederland naar de rand van de afgrond gedirigeerd maar ondanks dat worden er miljarden per jaar door de overheid over de balk gegooid aan o.a. steun voor Oekraïne, aan opvang van goudzoekers uit alle delen van de wereld en tal van andere kansloze projecten. Alsof het niks is, en waar helemaal niemand om gevraagd heeft of op zit te wachten maar wat ons gewoon ongevraagd door de neus wordt geboord.

 

En dan vraag jij je af waarom er belastinggeld geïnvesteerd zou moeten worden voor uitbreiding en/of aanpassing van het Nederlandse wegennet wanneer niet iedere ingezetene van Nederland daar mogelijk profijt van zou hebben...  

Het demissionaire kabinet trekt miljarden extra uit voor steun aan Oekraïne (klik>>>)
Kosten opvang Oekraïners: 2,3 miljard (klik>>>)
Uitgaven asielopvang structureel te laag begroot (klik>>>)

 

  • Like 1
  • Thanks 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HIT:

Ook hier weer heb ik dezelfde vragen, waarom de overheid? Waarom doen bedrijven het niet zelf?

 

Staan weinig NL chauffeurs  op die  vluchtstrook,en waar de rest geladen heeft of vandaan komt is ook verschillend.

Misschien eens nadenken over het fenomeen' rijverbod' is niet echt meer van deze tijd lijkt mij.

  • Like 4
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei matthieu:

Ze hoeven niet persè door te rijden tot het laatste plekje vóór de grens (...)

 

Dat hoeven ze ook niet.

Maar als op meer dan 50 km vóór dat laatste plekje aan de grens alles al volstaat, waar moeten ze dan parkeren?

 

Daarnaast; het aanbod aan vrachtverkeer van en naar oost-Europa wat door Duitsland heen moet is en ergens strand vanwege dat rijverbod is nu eenmaal veel te groot om alles op die paar parkeerplaatsen op de route naar Duitsland weg te zetten.

De enige oplossing is het opheffen van die rijverboden, niets anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei Pierre:

 

De enige oplossing is het opheffen van die rijverboden, niets anders. 

Of het land creëert zelf grote parkeerterreinen aan de grens om op te vangen Ipv het buurland er mee op te zadelen….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei europeaan:

Hoe ga je dat regelen met een auto die in Frankrijk laadt voor noord Duitsland en in Nederland blijft steken ?

Je zal altijd parkeerterreinen moeten houden voor dit soort gevallen, ik doel meer op de bedrijven die makkelijk zeggen: "rij maar in de richting van en dan hoor je later wel"

Zoals bijvoorbeeld bij Schiphol, daar staan auto's dagen te wachten op een lading. Hiervan kan de overheid gewoon eisen dat men bijv. maar 12h op een parking mag staan en daarna niet binnen 12h op een parking binnen een bepaalde straal bijv. 50km.
Maar ook bij de grenzen kan het een stuk rustiger als bedrijven anders gaan werken, niet op zondagochtend chauffeurs laten vertrekken maar op een tijd zodat men gewoon kan doorrijden als er een rijverbod geldt. En ook hier eenzelfde regel als hierboven, max 12h op een parking en daarna niet binnen 12h op een parking binnen een bepaalde straal bijv. 50km.

 

15 uur geleden zei HendrikJansen:

Geen profijt van hebben??. Noem jij nu eens een product op waar mensen geen profijt van hebben dat vervoerd moet worden dan?

Bijna alle producten die verder weg worden gehaald/gebracht dan eigenlijk nodig is. Betonplaten hier uit Lelystad bijv gaan helemaal naar Venlo terwijl hier wordt gebouwd met dezelfde betonplaten uit Zuid-Duitsland.

Maar als je sec gaat kijken betalen de kopers van die producten al in de prijs van het product. 
 

15 uur geleden zei HendrikJansen:

en jij stopt na 6 uur ook niet met je lesdag toch? 

Die vergelijking gaat niet op, transport en lesgeven zijn 2 hele andere dingen. Maar na een dag met nieuwe leerlingen stop ik wel vroeger, dat is slopend.

15 uur geleden zei HendrikJansen:

Al dat geschreeuw van eerder stoppen is leuk maar dat houd in dat we aan het eind van de week het werk niet rond krijgen en dat jij voor mij wil beslissen dat ik maar genoegen moet nemen met het feit dat ik minder kan verdienen omdat jij niet mee wil betalen aan een parkeerplaats voor spullen die voor jouw onderweg zijn. 

Wel een drogreden zeg, jij beslist wel of de overheid(dus de burger) moet mee betalen aan dat jij meer kan werken. En ik mag dan niet redeneren dat de burger niet wil mee betalen en dat dat dan misschien het gevolg is? 
En nogmaals, voor de producten wordt een prijs betaald waar het tansport in is verwerkt ook als ze iets langer onderweg zijn. 

15 uur geleden zei europeaan:

Ontwikkel dan voor Nederland ook zo een Maut systeem zodat iedere vrachtwagen in Nederland betaald en ontwikkel daar parkings van.

Laten we eerst maar eens beginnen om de wegenbelasting niet in de algemene middelen te gooien. Maar ook de maatregelen die ik bovenin het bericht noemde. 

14 uur geleden zei Pierre:

Het demissionaire kabinet trekt miljarden extra uit voor steun aan Oekraïne (klik>>>)
Kosten opvang Oekraïners: 2,3 miljard (klik>>>)
Uitgaven asielopvang structureel te laag begroot (klik>>>)

 

Al deze dingen kloppen inderdaad, maar jij ziet dus liever dat de mensen door de straten schuimen mensen lastigvallen, stelen/beroven of lichamelijk aanvallen omdat ze niets hebben.

Niemand denkt na dat als er een miljoen wordt gestuurd en dat misschien 1000 mensen weerhoud om naar Nederland te komen dat dat meer dan dat miljoen aan kosten scheelt?
En dan de grootste onzin "het laatste kabinet", dat laatste kabinet heeft de grootste klappen gekregen sinds 1970. Een coronacrisis, rechtsspraak over een wet aangenomen jaren voordat dit kabinet aantrad, inderdaad de toestroom van asielzoekers wat mogelijk is gemaakt door wetgeving ook weer lang voordat dit kabinet aantrad.

Het wijzen van een vinger is makkelijk maar bedenk dat er dan altijd vingers terugwijzen, want wees eens allemaal eerlijk. Wie heeft er in het verleden altijd gelezen wat er in een verkiezingsprogramma stond? Of is er gestemd op mensen die harder riepen dat het anders moest en was het een proteststem?

 

Oh en voor mensen met tijd over, zoek eens op wie er allemaal het klimaatakkoord hebben getekend. Daar staan een paar harde schreeuwers in die nu tegen zijn terwijl er toen al werd gewaarschuwd of het haalbaar zou zijn.

 



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei HIT:

 

 

Bijna alle producten die verder weg worden gehaald/gebracht dan eigenlijk nodig is. Betonplaten hier uit Lelystad bijv gaan helemaal naar Venlo terwijl hier wordt gebouwd met dezelfde betonplaten uit Zuid-Duitsland.

 

 



 

Dus in ieder dorp of stad maar een eigen betonplaten fabriek dan ?

Denk je dat dat de oplossing is ?

Hetzelfde gez**k als wat je de geitenwollensokken federatie jaren geleden hoorde over levensmiddelen die  heel Europa overgingen, gingen ze het aantal kilometers bereken wat nodig was om de afzonderlijk afgelegde afstanden te berekenen om een toetje bij de mensen thuis te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei roadtrain:

Of het land creëert zelf grote parkeerterreinen aan de grens om op te vangen Ipv het buurland er mee op te zadelen….

 

Denk je nu echt dat er ergens één land in Europa is dat voor die 3-4 dagen per jaar dat er een rijverbod geld, speciaal grote parkings aan gaat leggen om het vrachtverkeer kwijt te kunnen?

 

Nee. En dat is ook helemaal de discussie niet.

 

De Nederlandse instanties (Rijkswaterstaat, IL&T etc.) zijn al sinds jaar en dag bekend met het feit dat tijdens een buitenlandse feestdag met een rijverbod, de toestroom aan vrachtverkeer wat niet verder mag de spuigaten uitloopt.

 

Waar men heel goed weet hoe nijpend de situatie is omtrent het parkeren richting de grens met een rijverbod en in plaats dat men een gedegen oplossing biedt, sluit men nu gemakshalve ook de vluchtstrook waar al die eerdere jaren de vrachtwagens gewoon konden parkeren tot het  rijverbod werd opgeheven.

 

Je redenering is van dezelfde soort simpele bekrompenheid als die eerdere posting van je, je hebt duidelijk nooit iets met dit soort zaken te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

Dus in ieder dorp of stad maar een eigen betonplaten fabriek dan ?

Dat staat er niet, maar als men spullen dichter bij huis zou kopen scheelt dat heel veel transport.

4 uur geleden zei europeaan:

Hetzelfde gez**k als wat je de geitenwollensokken federatie jaren geleden hoorde over levensmiddelen die  heel Europa overgingen, gingen ze het aantal kilometers bereken wat nodig was om de afzonderlijk afgelegde afstanden te berekenen om een toetje bij de mensen thuis te krijgen.

Waarom is dat gezeik? Als er wat moet worden gedaan aan de lokale economie dan helpt het ook niet om het geld in een ander land uit te geven. Ik snap ook wel de andere kant, veel goederen geproduceerd in Nederland zijn gewoon te duur om hier te verkopen. 

36 minuten geleden zei Pierre:

Je redenering is van dezelfde soort simpele bekrompenheid als die eerdere posting van je, je hebt duidelijk nooit iets met dit soort zaken te maken.

Vreemde reactie, iemand zegt dat de veroorzaker van het probleem het moet oplossen en dan is hij gelijk bekrompen. Het is niet de Nederlandse overheid die zegt dat mensen maar vroeger moeten gaan rijden om bij de grens te gaan staan wachten tot men weer mag rijden. Het is ook niet de Nederlandse overheid die vrachtauto's ergens naartoe stuurt om daar dagen te blijven wachten. En als de Nederlandse overheid dit wel doet dan hebben zij ook parkeerplaats ervoor georganiseerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

en in plaats dat men een gedegen oplossing biedt, sluit men nu gemakshalve ook de vluchtstrook waar al die eerdere jaren de vrachtwagens gewoon konden parkeren tot het  rijverbod werd opgeheven.

Dus Nederland mag het probleem van de Duitser oplossen?? Dat er een parkeerprobleem is weet ik ook best wel. Maar al die buitenlandse chauffeurs die volgens jou net zo goed zijn als wij mogen dan ook eens beter vooruitkijken met wat ze gaan doen dus niet klakkeloos doorrijden en dan op de vluchtstrook of pechplaats of in/uitvoegers van tankstations/parkings te stranden.  Ben zelf vorige week toevallig ook 3 keer op die A73 geweest en net voorbij een parking waar ruimte was stond er gewoon een te pauzeren op de vluchtstrook. Nou toppertje hoor🤪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei roadtrain:

(...) Maar al die buitenlandse chauffeurs die volgens jou net zo goed zijn als wij mogen dan ook eens beter vooruitkijken

 

Wat voor non-info haal je hier nu bij? Kun je mij ergens citeren waar ik dit gezegd heb. In dit topic of elders?

 

3 uur geleden zei roadtrain:

(...) Ben zelf vorige week toevallig ook 3 keer op die A73 geweest en net voorbij een parking waar ruimte was stond er gewoon een te pauzeren op de vluchtstrook

 

Ach, misschien stond die parking vol toen hij daar aankwam en kon niet anders dan een stukje verderop op de vluchtstrook gaan staan.

Toen jij daar langskwam was er tevoren misschien nèt een auto van die parkeerplaats vertrokken, weet jij veel. Die chauffeur zal daar niet zomaar gaan staan, denk je zelf van wel?

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
18 minuten geleden zei Da Raymzter:

Die duitser heeft geen probleem. Die zadelt zijn buren op met een probleem. 

 

Dat denk ik wel.

Het transito -en uitgaand verkeer in Duitsland staat ook stil met zo'n feestdag, waar dan ook. En ook daar is het aanbod aan zwaar verkeer veel groter dan men op de parkeerplaatsen kwijt kan.

 

Er zijn genoeg voorbeelden van, en dan hoeft het niet eens specifiek om een rijverbod te gaan. Volle pechstroken is daar dagelijkse kost, op iedere parkeerplaats langs iedere autobahn.

 

Hier -waar nu deze discussie over gaat- word een probleem gecreëerd of het probleem nóg groter gemaakt dan het is. Terwijl men hier in Nederland al jaren bekend is met de volle vluchtstroken vanwege een rijverbod en er verders ook amper iets aan doet.

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar ik vandaag m'n halfuurtje pakte reed er net één weg, en toen ik weer ging kwam er achter mij gelijk ook weer één staan. Tussen 3 auto's was de P nog geen minuut onbezet, dus het is onmogelijk te weten hoe de situatie zelfs een minuut eerder op die parkeerplaats was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Deze "oplossing"vluchtstroken afsluiten lijkt beetje op 'illegalen/insluipers problematiek bij calais.men sluit de parkeerplaatsen af ,dan kan men daar niet meer insluipen🤔.

Daar los je het probleem niet mee op je verschuift het alleen maar. 

bewerkt door andremast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden