[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zelf kaart uitlezen?


vw93

Recommended Posts

  • Forumlid

Zijn er ook kastjes voor de computer of insteekkaarten voor de laptop om zelf je kaart uit te lezen of om te kijken wat je nog mag rijden of of je al een overtreding hebt gemaakt. Het word er zo niet aantrekkelijker op om nog te rijden tenzij de baas de boete betaald. Grt Ingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Begrijp het, maar ik wil ook weten wat ik een hele week heb uitgespookt en de weken daarvoor. Is makkelijker als op het kleine display of printje. Ik was laatst aangehouden door de franse politie en die hebben een gewone insteekkaart voor de laptop en daar steek je dan je bestuurderskaart in en aflezen maar. Dat moet voor ons toch ook te koop zijn???

Grt Ingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Begrijp het, maar ik wil ook weten wat ik een hele week heb uitgespookt en de weken daarvoor. Is makkelijker als op het kleine display of printje. Ik was laatst aangehouden door de franse politie en die hebben een gewone insteekkaart voor de laptop en daar steek je dan je bestuurderskaart in en aflezen maar. Dat moet voor ons toch ook te koop zijn???

Grt Ingo

Dat zal ook best te koop zijn. Maar ik ben bang dat de software vrij aan de prijzige kant is, en dat je die niet door je baas betaald zult krijgen.

Printjes wel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor ongeveer 850,- heb je een tach-mat systeem, die geeft behoorlijk veel aan en slaat ook alle gegevens van de kaart op in het geheugen.

maar lijkt mij overdreven om zelf zo'n systeem aan te schaffen, je kunt je werkgever toch ook om een print of uitdraai vragen, nadat je kaart is uitgelezen.

Wil je het helemaal secuur weten dan moet je een SIEMENS systeem aanschaffen maar dan ben je snel 1800,- kwijt.

succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb de vraag eens even voorgelegd aan Google. ;) De kaartlezer zelf kost maar enkele tientjes, maar een combinatie van hardware en software komt op minimaal 200 euro op onderstaande site:

http://www.tachoshop.nl/tachostore/kabelsensensoren/index.php

Dan heb je nog de digi-fob, een kaartlezer met een ingebouwd displaytje waarop de opgeslagen gegevens van de kaart getoond kunnen worden.

Zie ook http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=10863

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb de vraag eens even voorgelegd aan Google. ;) De kaartlezer zelf kost maar enkele tientjes, maar een combinatie van hardware en software komt op minimaal 200 euro op onderstaande site:

http://www.tachoshop.nl/tachostore/kabelsensensoren/index.php

Dan heb je nog de digi-fob, een kaartlezer met een ingebouwd displaytje waarop de opgeslagen gegevens van de kaart getoond kunnen worden.

Zie ook http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=10863

Ja dat klopt, maar daarop kun je alleen de geregistreerde zaken van de kaart aflezen, verder kun je er niets mee. Je kunt er niets mee opslaan of uitprinten.

Is meer een systeem voor onderweg, maar eigenlijk jammer geld want wie een beetje handig is kan die gegevens ook bijhouden of zelf aflezen van de print.

mijns inziens!?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb de vraag eens even voorgelegd aan Google. ;) De kaartlezer zelf kost maar enkele tientjes, maar een combinatie van hardware en software komt op minimaal 200 euro op onderstaande site:

http://www.tachoshop.nl/tachostore/kabelsensensoren/index.php

Staan leuke dingen bij.

Ik rij net sinds 2 weken met een digi en vind het toch wel interessant om te zien wat ik gedaan/misgedaan heb.

Helaas heb ik geen NL-handleiding bij de tacho en ook nooit een cursus gehad dus moet het een beetje zelf uitvogelen. Print wel elke avond de dag uit en zie ook op mijn boordcomputer wat ik die dag gedaan heb.

Vraag :

Maar als ik nu zelf mijn kaart en tacho gaat uitlezen, kan mijn baas dat dan ook nog doen ?

En ziet men bij een controle dat de kaart cq tacho is uitgelezen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omdat ik het zelf ook wel interessant vind wat er op die kaart is opgeslagen heb ik nog eens wat verder gezocht, en kwam een redelijk betaalbare combinatie van kaartlezer en software tegen, onder de naam Chipdrive Driver Card Solution.

Een beschrijving ervan op hun website:

Der Fahrer kann mit Hilfe der Driver Card Software die Daten seiner Fahrerkarte nicht nur unterwegs anzeigen und auslesen, sondern u. a. auch seine Fahr- und Ruhezeiten sowie Arbeits- und Bereitschaftszeiten genau analysieren und eine Vielzahl weiterer Funktionen nutzen.

Bei Bedarf können die Daten per E-Mail an das Fuhrunternehmen übertragen werden - einfach ohne großen Aufwand nur durch Tastenklick und auf Wunsch auch PGP-verschlüsselt.

Het is voor 80 euro te koop bij o.a. Conrad.nl.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Als je hem hebt hoor ik graag van je hoe het bevalt.

Hij is wel 80 euri maar je kan dus echt alles bekijken zelfs tot een jaar terug. Erg makkelijk deze lezer. Hij is nog niet in het Nederlands maar we kennen allemaal wel Engels, Duits, Spaans etc. Ik vindt het een geweldig apparaatje.

Grt Ingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik denk dat ik hem ook maar bestel. kan natuurlijk nooit kwaad.

Ben wel benieuwd of er ook software is om een paar schoonheidsfoutjes te corrigeren zoals een minuut of 5 overschreiding. Ik weet dat je dan opmerkingen krijg dat je dan maar aan je tijd moet houden maar we hebben het allemaal wel eens en als het om 5 minuten gaat is tot daar aan toe.

Grt Ingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wel benieuwd of er ook software is om een paar schoonheidsfoutjes te corrigeren zoals een minuut of 5 overschreiding.

goed bezig!

Weet je wat dan de tendens wordt? Oh, dat doen we nog effe, en dat doen we nog effe, oh, en dat foutje corrigeer ik ook wel...

dat valt onder fraude en als ze je er mee pakken, ben je nog niet thuis! Althans niet goedkoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
goed bezig!

Weet je wat dan de tendens wordt? Oh, dat doen we nog effe, en dat doen we nog effe, oh, en dat foutje corrigeer ik ook wel...

dat valt onder fraude en als ze je er mee pakken, ben je nog niet thuis! Althans niet goedkoop

Kleine foutjes kan je nog wel corrigeren maar groters niet want dan klopt het weer niet met je kilometerstand. Maar het gaat echt maar om een minuut of 5 bij mij. Ach als het er is dan zou jij het ook willen gebruiken en heel vaak ontkom je er niet aan. Tegenwoordig staan alle parkeerplaatsen vol en ga jij maar eens midden in de nacht een industrieterrein zoeken in Italië. Dan ben je verplicht om toch maar even door te tuffen.

Laatst stond ik onder een viaduct omdat ik niet meer rijden kon en wat denk je wat er gebeurde?? Ik stapte uit de auto en stond midden in de mensenstront en tot overmaat van ramp stapte ik met mijn andere voet in een andere drol. Ik was er zo klaar mee dat ik nog een kwartier verder heb gereden en daar uiteindelijk wel wat gevonden. Fijn is dat!!!

Grt Ingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

Hier een oplossing voor chauffeurs uit belgië

Exclusief aanbod voor ACV-Transcom leden

Uitzonderlijk hebben wij voor onze leden een korting op

dit programma kunnen bekomen van 30% zodat Orditach

Print beschikbaar is voor 48,30 €.

Indien u nog niet beschikt over een kaartlezer (tegenwoordig

worden de meeste toetsenborden en PC’s automatisch

geleverd met een kaartlezer), kan u ook deze via ons aan

een korting van 30% verkrijgen, maar dit enkel in combinatie

met Orditach Print. Voor de kaartlezer en Orditach

print samen betaalt u dan 62,30 €.

Opgelet :

De bestelling kan enkel gebeuren mits betaling op rekening

789-5502924-35 met vermelding van uw naam,

lidnummer en secretariaat waar je het pakket wenst af

te halen. Uw bestelling kan ten vroegste één week na de

effectieve betaling afgehaald worden op uw regionaal

ACV-Transcom secretariaat – vervoer, liefst na telefonische

afspraak: Entrepotplaats 14 te 2000 Antwerpen, tel. 02 549

11 36; Pletinckxstraat 19 te 1000 Brussel, tel. 02 557 86 91;

Poel 7 te 9000 Gent tel. 09 265 44 00; H. Horriestraat 31 te

8800 Roeselare, tel. 051 26 55 51; L. Vanderkelenstraat 32

te 3000 Leuven tel. 016 21 95 92 of Mgr. Broekxplein 6 te

3500 Hasselt, tel. 011 29 09 88

Let wel: enkel ACV-Transcom-leden komen in aanmerking

!

Orditach Print is een product van Orditool.

Meer informatie op www.orditool.com,

via info@orditool.com of op +32 (0)15 28 24 51

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Ik heb een USB stick aangeschaft waar ik heel tevreden over ben. Gevonden op http://www.orditachprint.be/. Alle gegevens die op jouw kaart staan kun je afdrukken. Je krijgt ook een overzicht van alle overtredingen op rij- en rusttijden en hoelang je nog mag rijden de dag zelf (Europese richtlijnen).

Werkt snel, simpel en in de meeste Europese talen. Start automatisch op na het invoeren van de kaart. Is blijkbaar sinds kort ook verkrijgbaar via de shop. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • Forumlid

zijn er meer mensen met orditach print? en hoe bevalt deze?

hij staat nu inde truckstar voor 90,- en met roadcard voor 81... dus word zo wel interresanter om er een aan te schaffen.

vroeg had je altijd zelf kopietjes van schijven thuis nu niks meer behalve je pasje waar je niets van kunt aflezen.

dus iemand met meer info?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden