[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur manipuleert tachograaf met magneet


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

Een 28-jarige vrachtwagenchauffeur uit Buren is donderdag 18 juli 2013 omstreeks 18.00 uur aangehouden voor fraude met de tachograaf. Hij reed met zijn vrachtauto op de A15 ter hoogte van Vuren. Uit onderzoek bleek dat de tachograaf was gemanipuleerd. De chauffeur had de magneet, waarmee dit was gebeurd, in zijn broekzak verstopt. In verband met een transportcontrole kreeg de chauffeur een stopteken. Bij controle van de tachograaf bleek dat op bepaalde momenten geen rijtijd was

zie Chauffeur manipuleert tachograaf met magneet | Blik op nieuws voor de rest van het verhaal.

bron : blikopnieuws

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het niet voldoen aan de vordering om medewerking te verlenen aan het onderzoek word als misdrijf aangezien. Op Transport-online staat ook een stukje geschreven over dit incidentje. Daar word je niet echt blij van zullen we maar zeggen.

Transportnieuws - Chauffeur verstopt magneet in broekzak tijdens politiecontrole

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het niet voldoen aan de vordering om medewerking te verlenen aan het onderzoek word als misdrijf aangezien.

Maar je hoeft in Nederland toch ook niet mee te werken aan je eigen veroordeling ? beetje tegenstrijdig dan allemaal.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Maar je hoeft in Nederland toch ook niet mee te werken aan je eigen veroordeling ? beetje tegenstrijdig dan allemaal.

--== Freddy ==--

Daarom "vergat" ik steeds wat in te vullen.......

En mijn ritstaten waren RITstaten...

Dus begin en eind km stand, tol en andere uitgaven....

Waar ik ging slapen stond uiteindelijk ook niet op de factuur vermeld....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar je hoeft in Nederland toch ook niet mee te werken aan je eigen veroordeling ? beetje tegenstrijdig dan allemaal.

--== Freddy ==--

Eigenlijk doen we dat allemaal al jaren Freddy.Waarom hebben we anders een tacho in de auto.Het is een controle middel zeggen ze maar voor elke fout die je maakt wordt je wel veroordeelt door middel van een geldboete (of erger).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ah aan de stamtafel gezeten :p

nopes, lig in principe in mijn eigen betonnen huis waar ikzelf de huur voor betaal, en er graag vertoef..

ik heb geen rede om erom te liegen, een ieder doet maar wat ie zelf wil.

ik weet ook wel dat je met een magneet zo te pakken ben, beetje magnesium poeder doet wonderen...

maar goed, ik hoef al die grappen niet te weten, heb liever dat als ik al gepakt wordt het van een overschrijding is, dan een fraude zaak is.

ik ga ervoor het netjes te doen, maar het zal vast wel eens een keer voor kunnen komen dat het even niet anders is. ik licht de zaak in, en laat de keuze aan hun.

dan heb ik mijn best gedaan, en alles in bespreking toch?

het kan niet altijd netjes, maar dat moet dan wel via de zaak geregeld zijn.

en dat is dan ook weer ieder voor zich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ah aan de stamtafel gezeten :p

Mwa ,hoef je niet voor aan de stamtafel gezeten te hebben hoor.. Bij mn vorige werkgever was het standaard droppie erop met wisselen.. dus 3 kwartier maken tijdens lossen en wisselen.. Deed je dat niet was je een klootzak en paste je niet in de ploeg,en als je het niet goed gedaan had naar de zin van de planning werd je aan het eind van de maand boven geroepen..Kreeg je even uitgeprint te zien hoe je je magneet niet goed gebruikt had.. Nu zijn ze daar weer op terug gekomen,zie de mannen altijd bij nieuwegein staan langs de A2.. Maar werd toen bij Delfgauw er af gehaald,megacontrole.. dus had al zoiets gaat niet goed komen.. Nou werd ik gecontroleerd door een man die me al 2x bij de punt te grazen had genomen,dus vreesde het ergste.. Dus de beste man ging mn tacho aflezen,en riep op een gegeven moment zo zie ik ze het liefst elke dag.. moest mn grijns onderdrukken. mocht verder zonder verbaal..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mwa ,hoef je niet voor aan de stamtafel gezeten te hebben hoor.. Bij mn vorige werkgever was het standaard droppie erop met wisselen.. dus 3 kwartier maken tijdens lossen en wisselen.. Deed je dat niet was je een klootzak en paste je niet in de ploeg,en als je het niet goed gedaan had naar de zin van de planning werd je aan het eind van de maand boven geroepen..Kreeg je even uitgeprint te zien hoe je je magneet niet goed gebruikt had.. Nu zijn ze daar weer op terug gekomen,zie de mannen altijd bij nieuwegein staan langs de A2.. Maar werd toen bij Delfgauw er af gehaald,megacontrole.. dus had al zoiets gaat niet goed komen.. Nou werd ik gecontroleerd door een man die me al 2x bij de punt te grazen had genomen,dus vreesde het ergste.. Dus de beste man ging mn tacho aflezen,en riep op een gegeven moment zo zie ik ze het liefst elke dag.. moest mn grijns onderdrukken. mocht verder zonder verbaal..

he he, en dat bedoel ik nu dus pfff...

kennelijk willen sommigen zelfs hier naam en adres lezen wie het bokkie was/is.

dat vind ik niet relevant, geloof nu ook eens mensen die op en/of bijna op het vuur zitten!!!!

die leugens om bestwil had ik hier ook niet veel zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu vraag ik me wel 1 ding af; de chauffeur is om 18.00 staande gehouden.

Waarschijnlijk heeft hij al de hele dag gewerkt anders had hij de plakkert niet nodig gehad.

Vervolgens wordt hij om 21.45 heengezonden met zijn vrachtwagen.

Hoe verklaar je de komende 28 dagen die uren dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doelde meer hier op LOL

dat er gesjoemeld wordt met magneten hoef je me niet te vertellen ik zie het vrijwel elke dag. Ik vraag me wel af hoe dergelijke bedrijven het hoofd boven water gaan houden als dat dadelijk niet meer mogelijk is

Niet. Maar de een doet het zo en de ander betaald zijn chauffeurs niet conform cao. Wat is erger:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan wel in heeel uitzonderlijke gevallen. In het geval van die chauffeur van Vos, geloof ik er niks van dat die auto + chauffeur winstgevend is. Stukgoed zou misschien kunnen, ben ik niet in thuis maar internationaal bulk, bij Vos?! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het kan wel in heeel uitzonderlijke gevallen. In het geval van die chauffeur van Vos, geloof ik er niks van dat die auto + chauffeur winstgevend is. Stukgoed zou misschien kunnen, ben ik niet in thuis maar internationaal bulk, bij Vos?! ;)

Met dank aan de Moelanders zal het gemiddeld wel winstgevend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
wij worden betaald volgens CAO E6 en we moeten ons strikt aan de rijtijdenwet houden, het kan dus wel.

Jou baas heeft dan ook de constructie's met de goedkope chauffeurs bijna allemaal uitgevonden. De Nederlanders die er nog werken kredg hij er niet uit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wij worden betaald volgens CAO E6 en we moeten ons strikt aan de rijtijdenwet houden, het kan dus wel.

De rijtijdenwet is bij Vos ook pas ingevoerd, nadat ze enkele honderdduizenden hebben afgetikt in Frankrijk, ook al is dat ff geleden.

Zo braaf zijn ze daar in het verleden ook niet geweest.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
maar is tegenwoordig verboden dan om een magneet bij te hebben :D

heb er ook 1 bij en nee niet om hem daarvoor te gebruiken ( gaat niet nieuw model tacho ) maar ik gebruik hem om me jerry cannetjes ad blue te vullen , is goedkoper dan die elke keer te kopen he ;) dus dan hoef je je magneet niet te verstoppen toch, ..... heb mu aan de slimmerikken onder ons een goede smoes gezegd:D

Een magneet is zoooooo 2012 :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
2012?

2006 zul je bedoelen.

Ik heb in het schijventijdperk er al zoveel rust mee geschreven, dat ik nu nog steeds uitgerust ben.:ja:

Oei oei hou een beetje rekening met de moraal ridders hier LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dank zij de Foot afdeling Bulk lukt het aardig om boven de nul lijn te blijven, ook met NL chauffeurs.

Vos transport heeft nooit slecht gedraaid

Hij heeft gewoon verkeerde dingen gedaan

Hij had verschilenden bedrijven niet op moeten kopen

Dat is voor hem de nek slag geweest

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De rijtijdenwet is bij Vos ook pas ingevoerd, nadat ze enkele honderdduizenden hebben afgetikt in Frankrijk, ook al is dat ff geleden.

Zo braaf zijn ze daar in het verleden ook niet geweest.:nee:

Ze zullen het in Frankrijk graag willen

Maar ze durvende niet Boete,s waren veel te hoog

En daarbij in Frankrijk staat snel de vergunning op het spel

Dat moeten ze hier in Nederland ook doen

Werk je met magneten gewoon 3 maanden rij bewijs weg En de vergunning voor drie maanden weg

Het hele bedrijf gewoon stil zetten Dan is het snel af gelopen En daarbij wordt er niet meer zo veel onder de prijs gereden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar is tegenwoordig verboden dan om een magneet bij te hebben :D

heb er ook 1 bij en nee niet om hem daarvoor te gebruiken ( gaat niet nieuw model tacho ) maar ik gebruik hem om me jerry cannetjes ad blue te vullen , is goedkoper dan die elke keer te kopen he ;) dus dan hoef je je magneet niet te verstoppen toch, ..... heb mu aan de slimmerikken onder ons een goede smoes gezegd:D

Ik denk dat ik je begrijp Nal, ik heb ook een magneet bij me om Ad Blue te kunnen tanken. De tank zit recht onder de opbouw en is onmogelijk te vullen via de normale pomp. Met een magneet om de vulpistool wil het redelijk lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden