[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ook Duitsland verbiedt, naast België en Frankrijk, weekendrust in de cabine.


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Is toch heel eenvoudig.......je melt je op de tacho af op einde land nederland........geen politieagent op bedburgerland die je wat kan maken.....en al helemaal niet als je al een rijuurtje erop hebt staan

Mijn punt is, als jij in Nederland een uur te lang rijd, je in bv in Duitsland hier een boete voor kan krijgen. Als je dus in NL een lange wekelijkse rust in de cabine maakt, je hier in bv Duitsland ook een boete kan krijgen. (Het is immers dezelfde wet?)

 

Maar ik denk dat europeaan gelijk heeft, en het een soort heterdaadje moet zijn. Dus de chauffeurs in hun rust controleren. (mag dit?)  En voor de chauffeurs zou de oplossing kunnen zijn om direct te gaan rijden zodra de 45 uur er op staat, zolang er bij de oprit van de parkeerplaats geen controle is zit je goed. 

Het is lang niet mogelijk om gelijk te gaan rijden maar ik zit een beetje  theoretisch mee te denken.

En ik denk dat het inderdaad van belang is dat het duidelijk word wat de wet precies inhoud, zodat het voor iedereen duidelijk is.Ongeacht of je het er mee eens bent of niet.

Nee hoor, je hoeft zelf niet te bewijzen hoe en waar je t weekend hebt doorgebracht,de bewijslast ligt in dit geval bij de controleurs.

Het zal dus bij een heterdaadje blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat regelen ze allemaal voor de oost-europese chauffeur die onder dreiging van een pistool op ze hoofd een maand van huis is gegaan! Zodat ie ze 45 uur niet meer onderweg te maken, nou krijgen ze waarschijnlijk een tentenkamp onderweg.. Daar strijden ze voor, net als de bond die van de week 15 Hongaarse chauffeurs een hart onder de riem kwam steken tijdens de rechtszaak tegen van de bosch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Tja. Maar als we toe gaan staan dat je altijd maar mag overstaan week na week, dat de slechte werkgevers niets zullen doen om de Nederlandse chauffeur terug op de internationale routes te krijgen. Immers zullen zij voor de goedkoopste oplossing kiezen, en dat is in ieder geval niet de Nederlandse/Belgische chauffeur... Wat hebben we dan gewonnen?? Ook niets

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja. Maar als we toe gaan staan dat je altijd maar mag overstaan week na week, ,,,,,,,,, Wat hebben we dan gewonnen?? Ook niets

 Stel nu he,stel:

 

Een NL chauffeur komt op zaterdag ochtend thuis van een rit hij moet echter zondagavond weer weg om op tijd in Parijs,of Hamburg te kunnen lossen,koning klant wil dat of t was een vereiste toen hij de vracht laadde.

Hij heeft hier dus ,ondanks dat ie  misschien wel 35 uur thuis geweest is,een verkorte wekelijkse rust gemaakt .

Na lossing kan hij een "verre vracht"krijgen ( naar Portugal voor mijn part),daar gaat echter een normale wekelijkse rust van 45 uur inzitten,waar dus twee hotel overnachtingen in komen te zitten.

 

Baasje gaat misschien wel rekenen en zegt dan: Kees( of Jan of Pietje) we stoppen met dat verre weg,ik zet je een loonschaal naar beneden en je gaat voortaan maar in de supermarktdistributie.

 

Dat bedoelde ik laatst met"jezelf in de voet schieten"

De weinige die t verre werk nog doen( ze zijn er nog hoor) zij hier de lul en door dit soort maatregelen komt er echt geen baan terug naar Nederland ,reken daar niet op.

 

Weet je wie de lachende partij straks is?? die verlopen routiërtjes in Frankrijk ,nu hebben ze geen fuck te doen ,men verbouwt wat en gaat de vervallen hotelkamertjes straks verhuren aan mensen die hun 45 uur "rust"moeten maken. :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Stel nu he,stel:

 

Een NL chauffeur komt op zaterdag ochtend thuis van een rit hij moet echter zondagavond weer weg om op tijd in Parijs,of Hamburg te kunnen lossen,koning klant wil dat of t was een vereiste toen hij de vracht laadde.

Hij heeft hier dus ,ondanks dat ie  misschien wel 35 uur thuis geweest is,een verkorte wekelijkse rust gemaakt .

Na lossing kan hij een "verre vracht"krijgen ( naar Portugal voor mijn part),daar gaat echter een normale wekelijkse rust van 45 uur inzitten,waar dus twee hotel overnachtingen in komen te zitten.

 

Baasje gaat misschien wel rekenen en zegt dan: Kees( of Jan of Pietje) we stoppen met dat verre weg,ik zet je een loonschaal naar beneden en je gaat voortaan maar in de supermarktdistributie.

 

Dat bedoelde ik laatst met"jezelf in de voet schieten"

De weinige die t verre werk nog doen( ze zijn er nog hoor) zij hier de lul en door dit soort maatregelen komt er echt geen baan terug naar Nederland ,reken daar niet op.

 

Weet je wie de lachende partij straks is?? die verlopen routiërtjes in Frankrijk ,nu hebben ze geen fuck te doen ,men verbouwt wat en gaat de vervallen hotelkamertjes straks verhuren aan mensen die hun 45 uur "rust"moeten maken. :D  :D

Zoals ik ook al schreef Peter, weet ik ook de echte oplossing niet (meer). Ze hadden dat "open" en "geweldige" Europa nooit moeten stichten. Die eenwording zal er nooit komen (althans zal ik dit niet meer mee gaan maken). Ik weet het, het is gelul achteraf. En welke maatregel je ook bedenken zal, er zullen altijd mensen of groepen blijven die ergens op de een of andere manier de dupe van zullen zijn. Maar moet het gros van de chauffeurs daar dan onder leiden???

er zal toch iets moeten gebeuren lijkt mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wat in ieder geval NIET de oplossing is de wetten nog strakker maken (nog meer idioterie) zwaarder straffen en de binnenlandse bonden zich druk laten maken om de buitenlandse conculega's.

Voorlopig zijn de lachende 3e van al die zeikregels de oost europeesche collega's. Het resultaat van al die bemoeienis van de vakbonden tot nu toe: dat er meer en meer "goedkopere" oosteuropeesche collega's rondrijden....en dat de verre riten echt nog maar voor een enkeling zijn weggelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik blij dat ik een vooruitziende blik heb.

Stop er maar mee jongens met buitenland... het is over.

Laat de ritjes barcelona (deze week) en istanbul (volgende week) maar aan de meiden over dan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nog zat buitenland werk, en zolang we dat ZELF niet verkloten word dat in de toekomst alleen maar meer.

En met ZELF bedoel ik de hele kleine "wie betaald bepaald" minderheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit word ook een regel waarvan we met zijn alle in de toekomst zullen zeggen, hadden we maar nooit.....

Net als die geweldige regel van de 48 urige werkweek. Ook zo'n totaal mislukte regel. Helaas zullen de voorvechters van al deze onzinnige regels dit nooit toegeven dat is nog het erge van dit alles. Vandaar ook dat de actie bereidheid ook zo klein is, waar doe je het voor en voor wie. De man op de werkvloer (wij) word er al jaren niet beter van maar alleen maar slechter. Ze moeten eens al hun energie in het echte probleem stoppen maar dat doen en kunnen ze niet omdat ze dan hun "vriendjes" in de politiek voor de voeten lopen.

Pappen en nathouden, dat gebeurd er en verder helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ik ben ook absoluut van mening dat veel regels meer aan de individu zelf over gelaten moet worden. Ik hoef niet zo nodig 80 uur te werken per week (ik heb ook nog een sociaal leven), maar vindt dat iedereen dat zelf weten moet. Het kan zelfs de bedrijfsvoering dusdanig in de weg zitten van diverse bedrijven met bijvoorbeeld onregelmatig werk of zo iets. En dan is er altijd nog een wet die zegt wat de maximale arbeidsuren zijn, dus waarom dubbel op??? En zo zijn er wel meer wetten die overbodig zijn. Maar realiseer mij ook terdege, dat geen regels ook geen optie zijn......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En daar vat je het mooi samen.

JIJ hoeft zonodig geen 80 uur te werken in een week want dat zou jouw sociaal leven verstoren.

Maar er zijn zat collega's die wel (mede vanwege de lange rit) dit wel willen. Waarom worden die het leven onmogelijk gemaakt door een stelletje die zonodig IEDEREEN een sociaal leven (zoals hun dat benoemen) willen laten leven?

Een mijn vorig leven reed ik op Italië en mocht graag een weekend onder weg zijn. Maar wel werkend, want stilstaan is ook zonde. Maar met steeds meer rijverboden (zeker door die duitsers en alpenkamelen) werd het al steeds meer jagen om maar in Italië te kunnen komen. Dus een zondag "overstaan" werd al snel een vrijdagavond/zaterdagmorgen tot maandagmorgen overstaan.

Andersom, eerder mocht je ook op zondag door Frankrijk terug komen. Daar werd ook een halt toe geroepen. Weg mooie ritten EN dito verdiensten!

Punt blijft dat er enkele zijn die menen voor de hele beroepsgroep te moeten beslissen en dat is gewoon zielig!

Ik ken iemand, die komt 3x per jaar thuis.Wel een maand of 2, maar de rest is hij aan het werk. Is getrouwd, heeft kinderen en is (en ook zijn vrouw) gelukkig hiermee. KEUZE!

Ik kende iemand (hij is nu bij de opper :grote smurf: ) die reed het liefst 6 weken en dan een week of 2 thuis. Vrijwillig!

Ikzelf werk nu gemiddeld 37,5 uur per week. Ben iedere dag thuis en weiger regelmatig overwerk, maar zal nooit een ander verbieden dit wel te doen. Keuze!

Maar tegenwoordig lijkt het erop dat als je wilt afwijken van die groep, je in allerlei enge constructie's moet wurmen om het nog (legaal) te kunnen doen.

Het zelfde geldt dus ook voor onze zielige, uitgebuite oost europeesche collega's, die stakkers die op een verlaten P plaats hun zileige weekends moeten maken. Keuze!

Niemand dwingt die mannen op de vrachtwagen te stappen. Maar dankzij west europeesche groeperingen, doen ze het wel, want wat ze te weinig krijgen, proberen die groeperingen wel aan te vullen voor hun. Niemand dwingt ze om te gaan rijden. Ze hadden ook hun best kunnen doen en bv advokaat worden......

Keuzes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Eddie, ik verbied niemand anders te denken om het sociale leven hoor. Ik geef hier ook regelmatig aan dat ik tegen overbodige regelgeving ben. Weekend rijverbod, gelijk afschaffen, dit is achterhaald en onnodig duur voor werkgevers. Wel ben ik van mening dat dit als een zondag betaald moet worden. In mijn verleden heb ik ook jaren buitenland gereden, en stond ik ook wel eens een weekend in het buitenland over. Niets mis mee. Ik weet ook zeker dat er zat Hollanders staan te trappelen om weer terug op dat werk te komen. Het probleem zit bij de werkgevers die "ons" te duur hiervoor vinden in de meeste transport sectors. In het exceptioneel transport komt het "gelukkig" vaker voor dat er meerdere weekenden van huis gewerkt word. Prima toch??? Maar door bepaalde wetten aan te passen kunnen we misschien tewerkstellen dat het voor werkgevers interessanter wordt om weer met een hollander te gas werken te opzichte van de oost Blokker. Dat betekend dan voor "ons" een win win situatie. Helaas zal je het nooit voor een "enkele minderheidsgroep" goed kunnen doen. Er is geen wet die voor 100% van de bevolking goed uit pakt. Je zilt het dus nooit voor iedereen goed kunnen doen, maar zoals ik steeds zeg...... Niets doen is zeker niet goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden