[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Frustratie onderweg


alexs

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik wil me nergens meer aan ergeren op de weg, kan mijn tijd wel beter besteden. Maar 1 ding waar ik wel regelmatig mijn hoofd van moet schudden.

Vroeger zat iedere chauffeur te schelden op duitsers die met een slakkegangetje over de snelweg reden, zeker in een inhaalverbod, om na het inhaalverbod weer stevig gas te geven zodat je het nakijken had. Tsjongejonge, wat hebben we ze al vervloekt die M*ffen.

Wat schetst mijn verbazing, deze psychische krankheit is overgeslagen naar Nederland, distributiechauffeurs weten als geen ander absoluut niet boven de 79 km per uur te komen en daarmee een gigantische file op te bouwen in het verboden in te halen op alle wegen nederland en vaak geven ze ook nog gas bij als je ze inhaalt. Idem met de containerboys, begin van de week rijden ze net als de distriboys, met uitzondering van vrijdag, dan gaat alles los.

Let wel, ik erger me niet, ik constateer alleen.

Niks aan toe te voegen, behalve dan dat de distri boefjes tegen de avond wel harder durven rijden, en zelfs inhalen!!!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Wat schetst mijn verbazing, deze psychische krankheit is overgeslagen naar Nederland, distributiechauffeurs weten als geen ander absoluut niet boven de 79 km per uur te komen en daarmee een gigantische file op te bouwen in het verboden in te halen op alle wegen nederland en vaak geven ze ook nog gas bij als je ze inhaalt.Let wel, ik erger me niet, ik constateer alleen.

Je mag toch 80 in Nedeland??? Waar maak je je dan druk om???

Zit in een vrachtwagen... Geen racewagen!:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Al ben ik dan geen distributie trukkert toch rij ik in NL zelden sneller dan 80 km/u.

Het gebeurt volgens mij maar weinig dat ze dan in één keer alle wagens voorbij durven, en dus maar elk gaatje induiken, zodat degene die ze net hebben ingehaald weer van de cruisecontrol af moet om weer afstand te houden...

De ervaring leert, dat de meest asociale weggebruiker... een beroepschauffeur betreft!

Zie ook regelmatig 'collega-truckers' de uit/invoegstrook gebruiken als inhaalstrook!

Zeer professioneel!:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook leuk:

Een smalle eenrichtings winkelstraat, met laad- en loshavens die vol staan met geparkeerde auto's (langparkeerders dus). Dit betekent voor mij dus dat ik de auto op de weg moet zetten om te lossen, met als gevolg een file waarvan ze op menig snelweg nog jaloers op zijn.

En nu komt het; Terwijl je even vlot je werk wilt doen met op de achtergrond de eerste toeterende en gillende buschauffeurs, word je op je schouder getikt... en als je je dan omdraait kijk je recht in het "ordnung must sein-gezicht" van een stadswacht...

En dan volgt de onvermijdelijke vraag; "Wat zijn wij hier aan het doen?" Je mompelt voorzichtig nog iets over bezette laad- en loshavens om te proberen elke vorm van discussie met deze figuren te vermijden, maar zoals een goed stadswacht betaamd, zal hij/zij handhaven!!!

De daaropvolgende momenten doen elke liefhebbende huisvader beseffen dat er in elke man een bloeddorstige moordmachine schuilt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook leuk:

Een smalle eenrichtings winkelstraat, met laad- en loshavens die vol staan met geparkeerde auto's (langparkeerders dus). Dit betekent voor mij dus dat ik de auto op de weg moet zetten om te lossen, met als gevolg een file waarvan ze op menig snelweg nog jaloers op zijn.

En nu komt het; Terwijl je even vlot je werk wilt doen met op de achtergrond de eerste toeterende en gillende buschauffeurs, word je op je schouder getikt... en als je je dan omdraait kijk je recht in het "ordnung must sein-gezicht" van een stadswacht...

En dan volgt de onvermijdelijke vraag; "Wat zijn wij hier aan het doen?" Je mompelt voorzichtig nog iets over bezette laad- en loshavens om te proberen elke vorm van discussie met deze figuren te vermijden, maar zoals een goed stadswacht betaamd, zal hij/zij handhaven!!!

De daaropvolgende momenten doen elke liefhebbende huisvader beseffen dat er in elke man een bloeddorstige moordmachine schuilt.....

Dan vertel je die stadswacht gewoon dat als hij zijn werk gedaan had, daar geen auto's geparkeerd stonden, en jij daar gewoon had kunnen parkeren. Lopen ze zo weg.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik doe het altijd fout volgens vele collega's op de weg, ergeren zich schijnbaar aan mij:D

Tenminste, dat maak ik op uit hun gedrag....sja hij gaat nu eenmaal niet harder dan 84 en daarom ben ik schijnbaar een slechte chauffeur en/of een punt van ergenis:p

Voorbeelden:Geen richting aangeven en al helemaal niet bedanken na een knippertje om terug te kunnen voegen, of nog mooier, overdreven bedanken na geen knippertje:confusedWat ook leuk is, na twee keer seinen net doen het niet te zien, en dan uiteindelijk zonder richting terug voegen, laat staan bedanken.

Mn zonneklep wordt er ook regelmatig bijna afgereden, en ook heb ik al eens meegemaakt dat iemand zo hard terugvoegde, dat zn trailer doorzwaaide naar de vluchtstrook:eek:

Heb ooit eens via de bak proberen uit te leggen dat alle auto's van ons bedrijf al meer dan een jaar niet harder dan 84 gaan.....volgens hem willen wij gewoon voorop rijden.

Dan doet er zich ineens de mogelijkheid voor om ook eens links te kunnen rijden en een aantal vrachtwagens in te kunnen halen (mooi wit spul), is het ook weer niet goed:D

Als iemand aan mij vraagt wat ik voor de kost doe, antwoord ik meestal, ach...een beetje slingeren, diesel verstoken, mensen irriteren:D:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het altijd fout volgens vele collega's op de weg, ergeren zich schijnbaar aan mij:D

Tenminste, dat maak ik op uit hun gedrag....sja hij gaat nu eenmaal niet harder dan 84 en daarom ben ik schijnbaar een slechte chauffeur en/of een punt van ergenis:p

Voorbeelden:Geen richting aangeven en al helemaal niet bedanken na een knippertje om terug te kunnen voegen, of nog mooier, overdreven bedanken na geen knippertje:confusedWat ook leuk is, na twee keer seinen net doen het niet te zien, en dan uiteindelijk zonder richting terug voegen, laat staan bedanken.

Mn zonneklep wordt er ook regelmatig bijna afgereden, en ook heb ik al eens meegemaakt dat iemand zo hard terugvoegde, dat zn trailer doorzwaaide naar de vluchtstrook:eek:

Heb ooit eens via de bak proberen uit te leggen dat alle auto's van ons bedrijf al meer dan een jaar niet harder dan 84 gaan.....volgens hem willen wij gewoon voorop rijden.

Dan doet er zich ineens de mogelijkheid voor om ook eens links te kunnen rijden en een aantal vrachtwagens in te kunnen halen (mooi wit spul), is het ook weer niet goed:D

Als iemand aan mij vraagt wat ik voor de kost doe, antwoord ik meestal, ach...een beetje slingeren, diesel verstoken, mensen irriteren:D:bey:

Het komt mij helaas veel te bekend voor.

Wij zijn ook begrensd op 85, en wat jij omschrijft maak ik ook dagelijks mee.

Dit soort zaken zijn eigenlijk de enige dingen waar ik mij onderweg echt aan erger.

En als je ze onderweg op een parking ziet staan, durven ze hun bek niet open te trekken.

Maar owee als ze achter je zitten, en je voorbij komen stuiven, dan kunnen ze ineens wel asociaal doen.

Diep triest, zulke onnozele collega's.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hetgeen waar ik mij gigantisch aan erger is als er een "collega" wil invoegen en ik een baantje opzij ga dat die zogenaamde "collega" gewoon net zolang gas bij blijft geven dat hij rechts van mij blijft hangen. En wat mij opvalt, het zijn altijd dezelfde firma's die dat doen. En dan worden ze boos als bijna de spiegel eraf ligt:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tijdje geleden op de afsluitdijk gezien, (en dat was niet de eerste keer helaas).

Ik kom vanaf Leeuwarden de N31 dus, en een andere wagen komt vanaf de A7.

Ik kom naast hem te rijden en wil invoegen, hij gaat NIET aan de kant terwijl er ruimte zat is. Ik kijk even wie er harder rijdt (ik rij meestal iets boven de 80) maar we reden even hard. Ik heb toen maar wat gas bijgegeven om dan maar voor hem in te voegen (ik zat namelijk meer voor als achter zijn wagen). Maar hij gaf mij geen cm ruimte. Ik mocht gewoon, wat hem betreft, de vluchtstrook meepakken om in te voegen.

Vervolgens........ komt er een andere vrachtwagen achter hem te rijden en die wil hem gaan inhalen. Tot 2 keer toe geeft de voorste gas bij als ie ernaast zit, zodat de ander hem niet KAN inhalen. De 2e keer bleven ze wel kilometers naast elkaar hangen. Met het gevolg dat er een behoorlijke file achter hun onstond. Dan denk ik...waar zijn jullie mee bezig!!??

Dit was gewoon pesterij, en dat heb ik meer van dat bedrijf gezien! Goed voor het imago.... :mad::mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vervolgens........ komt er een andere vrachtwagen achter hem te rijden en die wil hem gaan inhalen. Tot 2 keer toe geeft de voorste gas bij als ie ernaast zit, zodat de ander hem niet KAN inhalen. De 2e keer bleven ze wel kilometers naast elkaar hangen. Met het gevolg dat er een behoorlijke file achter hun onstond. Dan denk ik...waar zijn jullie mee bezig!!??

Dit was gewoon pesterij, en dat heb ik meer van dat bedrijf gezien! Goed voor het imago.... :mad::mad:

Dan laat je toch het gas los, die inhalende collega er langs en het gas er weer op. Hele siempele. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik doe het altijd fout volgens vele collega's op de weg, ergeren zich schijnbaar aan mij:D

Tenminste, dat maak ik op uit hun gedrag....sja hij gaat nu eenmaal niet harder dan 84 en daarom ben ik schijnbaar een slechte chauffeur en/of een punt van ergenis:p

Ik maak me d'r ook niet druk om hoor. Als ze netjes een gaatje afwachten om me in te halen, dan tik ik de cc nog terug van 83 naar 81 ook. Als het een aso is die em bijna blind naar links gooit, dan blijft ie op 83 staan:ja:

Vrijdag reed ik 83 op de A28, werd ik ingehaald door een LZV. Je maakt het allemaal mee:D

Pas zag ik een vrachtwagen met achterop "sorry ik ben begrensd". Dat snap ik echt niet. Moet je excuses aanbieden omdat je slechts 2 of 3 km te hard rijdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden