Forumlid Karel65 Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 En wat heeft dat met het lostrekken van koppelschotels te maken? Dat-ie bij die wagen waarschijnlijk vast zat ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid B.R.uut M Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Dat-ie bij die wagen waarschijnlijk vast zat ..... Moeten ze dat met 2auto's testen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast routier Geplaatst 28 januari 2012 Share Geplaatst 28 januari 2012 Het is natuurlijk niet goed te praten, en levensgevaarlijk. Maar het geeft wel weer hoe hoog de frustraties inmiddels zijn daar... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Moeten ze dat met 2auto's testen? Voor de zekerheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid ErikB Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Normaal gesproken zou je oplegger dan meteen moeten blijven staan. Ik weet niet of je nou een lege of juist hele zware oplegger zou moeten hebben om hem met open schotel mee te kunnen trekken... Misschien bergaf ofzo :). Bij een MAN gaan in ieder geval meteen de toeters af als je weg wilt rijden met aangesloten ABS-stekker maar zonder schotelvergrendeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 januari 2012 Share Geplaatst 28 januari 2012 De trailer blijft hangen/plakken door het vet van de schotel. En het merk van de auto maakt niet uit. Zolang er geen sensor opzit gaat er geen waarschuwingslampje branden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Sinds de posting hier van Dutchie in Quebec, die er prat op ging de schotel van een herrieschopper open te hebben getrokken en de volgende dag kijken hoe de oplegger eraf donderde en toen wegreed, ben ik mijn "collega's" sceptischer gaan bekijken.Als je een probleem met een chauffeur hebt, dan sla je hem op z'n muil ofzo, maar je gaat toch geen schotel lostrekken? Kijk bij die foto van Vroegindewij. Als die oplegger nu eens op een auto gekomen was? Nee, iemand die een schotel open trekt van iemand die ligt te slapen mag van mij dezelfde straf krijgen als iemand die met voorbedachte rade iemand vermoord. Dan ben je in mijn ogen totaal gestoord als je zoiets doet. Inderdaad zeer triest een heel min. Als je een probleem met iemand hebt, los dat dan persoonlijk met diegene op of geef hem desnoods een klap. Ga niet aan iemands spullen of auto zitten want dat is het minste wat er is, en zeker al niet als die spullen (hier de vrachtwagen) niet eens van die persoon zijn! En dan leuk al die sensors en troep maar als iedereen gewoon met zijn poten van andermans spullen afblijft zijn er helemaal geen alarmen en sloten nodig, maargoed de wereld is al zo verrot dat het einde allang zoek is. Bij elke stop de koppeling controleren is hetgene wat de scandinavierijders dan maar moeten doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid _alain_ Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Niet alleen Scandinavie rijders moeten oppassen, ook bij ons is het al gebeurd (maar wel op tijd gemerkt) in Frankrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 januari 2012 Share Geplaatst 28 januari 2012 In het artikel staat ook, dat er div internetsite's zijn, waaronder facebook, waar word opgeroepen tot sabotage.Wij hebben een adres in de buurt van Alesund waar sinds verleden jaar al schotels worden opengetrokken. Maar Willem, jij bent een beetje de Noorwegen-expert, je komt er vaak. Waarom wordt er opgeroepen tot sabotage? Is dat tegen dat buitenlanders in Noorwegen komen? Of wordt het alleen bij oosteuropeanen gedaan? Lijkt me niet, als dat van Vroegindewij ook kwam door schotel los trekken. Maar als er op internet opgeroepen wordt tot sabotage, zijn die toch simpel op te sporen via IP-adres enzo. Ik bedoel, ik kan dat niet, maar een beetje handig figuur die bij inlichtingdienst werkt, heeft binnen 5 minuten toch degene te pakken die hiertoe oproept? Dacht altijd dat Noorwegen wel een mooi en rustig landje was. Maar Dick Passchier is toch niet voor niets teruggekomen dan? Vorig jaar die mafkees op dat eiland. En ze hebber er toch ook ooit een premier vermoordt? Olav Palme? Was toch in Noorwegen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 januari 2012 Share Geplaatst 28 januari 2012 Inderdaad zeer triest een heel min. Als je een probleem met iemand hebt, los dat dan persoonlijk met diegene op of geef hem desnoods een klap. Ga niet aan iemands spullen of auto zitten want dat is het minste wat er is, en zeker al niet als die spullen (hier de vrachtwagen) niet eens van die persoon zijn!En dan leuk al die sensors en troep maar als iedereen gewoon met zijn poten van andermans spullen afblijft zijn er helemaal geen alarmen en sloten nodig, maargoed de wereld is al zo verrot dat het einde allang zoek is. Bij elke stop de koppeling controleren is hetgene wat de scandinavierijders dan maar moeten doen. Nee inderdaad, net als met dat koeler topic. Tuurlijk baal ik ervan als ik lekker rustig sta en er komt een koeler langs me staan. Maar kan hem dat toch niet verbieden? Hij heeft net zoveel recht op een parkeerplaats als ik. Als je dan ziet dat er gasten zijn die zo'n koelmotor dan afzetten, ik snap dat niet. Enig idee wat dat kost als zo'n koelvracht bederft? Blijf toch gewoon met je klauwen van iemand anders z'n spullen af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 januari 2012 Share Geplaatst 28 januari 2012 Maar Willem, jij bent een beetje de Noorwegen-expert, je komt er vaak. Waarom wordt er opgeroepen tot sabotage?Is dat tegen dat buitenlanders in Noorwegen komen? Of wordt het alleen bij oosteuropeanen gedaan? Lijkt me niet, als dat van Vroegindewij ook kwam door schotel los trekken. Maar als er op internet opgeroepen wordt tot sabotage, zijn die toch simpel op te sporen via IP-adres enzo. Ik bedoel, ik kan dat niet, maar een beetje handig figuur die bij inlichtingdienst werkt, heeft binnen 5 minuten toch degene te pakken die hiertoe oproept? Dacht altijd dat Noorwegen wel een mooi en rustig landje was. Maar Dick Passchier is toch niet voor niets teruggekomen dan? Vorig jaar die mafkees op dat eiland. En ze hebber er toch ook ooit een premier vermoordt? Olav Palme? Was toch in Noorwegen? Wat is oproepen tot sabotage? Op dit forum gebeurt het ook. Bijvoorbeeld, schop alle Oostblokkers terug. Is die dreiging van schoppen serieus? Het probleem met buitenlanders is al zo oud als dat er auto's rijden. Ze onderschatten allemaal de Noorse winter. Nu rijden er ook meer Oostblokkers als vroeger, en die hebben de spullen slechter voor elkaar als de gemiddelde west Europeaan. Maar elke keer als er weer eens 1 vast staat, staat iedereen daar achter ook vast. Ze zijn dat zat. Meer als zat. Nu met van Duijn is dat een goed voorbeeld. Van 1 was de schotel open getrokken, en die andere stond vast. En waarom stond die vast, Puur omdat die de juiste spullen niet had, of wilde/kon gebruiken. Het zijn bijna altijd de 2 assige trekkers, (voorlopers) die vast komen testaan. Of ze staan op zomerbanden, of ze hebben geen kettingen bij der. Of ze leggen geen kettingen. Of de kettingen passen niet of zijn kapot. Maar in bijna alle gevallen gebruiken ze de kettingen te laat. Als ze voor 1€/km naar Frankrijk kunnen, of voor 1,20€/km naar Noorwegen, zullen de leken kiezen om voor 1,20€ naar Noorwegen tegaan. Maar je kan beter voor 1€/km naar Frankrijk rijden als voor 1,20€/km naar Noorwegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Emy en Martin Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Maar Willem, jij bent een beetje de Noorwegen-expert, je komt er vaak. Waarom wordt er opgeroepen tot sabotage?Is dat tegen dat buitenlanders in Noorwegen komen? Of wordt het alleen bij oosteuropeanen gedaan? Lijkt me niet, als dat van Vroegindewij ook kwam door schotel los trekken. Maar als er op internet opgeroepen wordt tot sabotage, zijn die toch simpel op te sporen via IP-adres enzo. Ik bedoel, ik kan dat niet, maar een beetje handig figuur die bij inlichtingdienst werkt, heeft binnen 5 minuten toch degene te pakken die hiertoe oproept? Dacht altijd dat Noorwegen wel een mooi en rustig landje was. Maar Dick Passchier is toch niet voor niets teruggekomen dan? Vorig jaar die mafkees op dat eiland. En ze hebber er toch ook ooit een premier vermoordt? Olav Palme? Was toch in Noorwegen? Hier hebben we gevoel dat de Noorse chauffeur in het verdom hoekje zit,het laatste jaar is heel veel vis transport naar Girteka en Vlantana gegaan ( oosteuropa ) er werd heel weinig tegen cabotage gedaan,daar komt nu wat verandering in...En in de winter is het elk jaar het zelfde liedje, buitenlanders op zomerbanden zonder kettingen etc...deze worden gratis weggesleept,als ze de weg blokkeren geeft de politie of rijkswaterstaat opdracht tot berging en dan moeten ze achteraf bekijken wie de rekening betaald.en we worden geplaagd door dieseldieven uit oost europa snelheids overtredingen van de flitspaal worden niet doorgestuurd...als ze geen tolkasje hebben word er geen tol betaald,dus rijden ze gratis in noorwegen, en tussen Oslo en Stavanger via Kristiansand kan dat heel veel schelen...ook al zijn dit veel dingen welke door de overheid kunnne worden opgelost,op een gegeven moment is iedereen het zat. Een transportteur is hier al meer kwijt met aanschaf van matrieel, alles word hier gekocht om een zo goed mogelijke combinatie te hebben in de winter,setjes met kettingen,zandstrooiers etc. Wij krijgen al een boete als je markeringslampje te veel hebt,Nederlanders Zweden en Denen lachen ons uit met alle lampjes oja Olaf Plame was een zweed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Hendrik 68 Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Bij ons gaan de meeste schotels zowieso niet open. Dan moet je eerst de lucht eraf halen, even naar achter drukken en dan wil de schotel pas open.Normaalgesproken wel vervelend, maar bij dit soort sabbotage een uitkomst! Dat is inderdaad het voordeel van een oplegger met meesturende as(sen) de keg die voor de kingpen zit houd in het algemeen het zooitje strak tegen de vergrendeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast JvL Geplaatst 28 januari 2012 Share Geplaatst 28 januari 2012 Hier hebben we gevoel dat de Noorse chauffeur in het verdom hoekje zit,het laatste jaar is heel veel vis transport naar Girteka en Vlantana gegaan ( oosteuropa ) er werd heel weinig tegen cabotage gedaan,daar komt nu wat verandering in...En in de winter is het elk jaar het zelfde liedje, buitenlanders op zomerbanden zonder kettingen etc...deze worden gratis weggesleept,als ze de weg blokkeren geeft de politie of rijkswaterstaat opdracht tot berging en dan moeten ze achteraf bekijken wie de rekening betaald.en we worden geplaagd door dieseldieven uit oost europasnelheids overtredingen van de flitspaal worden niet doorgestuurd...als ze geen tolkasje hebben word er geen tol betaald,dus rijden ze gratis in noorwegen, en tussen Oslo en Stavanger via Kristiansand kan dat heel veel schelen...ook al zijn dit veel dingen welke door de overheid kunnne worden opgelost,op een gegeven moment is iedereen het zat. Een transportteur is hier al meer kwijt met aanschaf van matrieel, alles word hier gekocht om een zo goed mogelijke combinatie te hebben in de winter,setjes met kettingen,zandstrooiers etc. Wij krijgen al een boete als je markeringslampje te veel hebt,Nederlanders Zweden en Denen lachen ons uit met alle lampjes oja Olaf Plame was een zweed Dick Passchier - Wikipedia Voor degene die Dick Passchier niet kennen. Hij leek vroeger veel op mijn vader. Toen ik TV zat te kijken, spel zonder grenzen, dacht ik altijd dat papa op tv was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast JvL Geplaatst 28 januari 2012 Share Geplaatst 28 januari 2012 Hier hebben we gevoel dat de Noorse chauffeur in het verdom hoekje zit,het laatste jaar is heel veel vis transport naar Girteka en Vlantana gegaan ( oosteuropa ) er werd heel weinig tegen cabotage gedaan,daar komt nu wat verandering in...En in de winter is het elk jaar het zelfde liedje, buitenlanders op zomerbanden zonder kettingen etc...deze worden gratis weggesleept,als ze de weg blokkeren geeft de politie of rijkswaterstaat opdracht tot berging en dan moeten ze achteraf bekijken wie de rekening betaald.en we worden geplaagd door dieseldieven uit oost europasnelheids overtredingen van de flitspaal worden niet doorgestuurd...als ze geen tolkasje hebben word er geen tol betaald,dus rijden ze gratis in noorwegen, en tussen Oslo en Stavanger via Kristiansand kan dat heel veel schelen...ook al zijn dit veel dingen welke door de overheid kunnne worden opgelost,op een gegeven moment is iedereen het zat. Een transportteur is hier al meer kwijt met aanschaf van matrieel, alles word hier gekocht om een zo goed mogelijke combinatie te hebben in de winter,setjes met kettingen,zandstrooiers etc. Wij krijgen al een boete als je markeringslampje te veel hebt,Nederlanders Zweden en Denen lachen ons uit met alle lampjes oja Olaf Plame was een zweed Maar er was toch altijd sprake dat er te weinig chauffeurs in Noorwegen waren. Jaren terug gingen er al vele Duitsers werken. Verdienden dik vergeleken met wat ze in Duitsland hadden, maar waren voor de Noorse transporteur een koopje. Over Girteka en Vlantana: die hebben zich er bij Noorse spediteuren toch "ingewerkt". Zou er dan geen regel gemaakt moeten worden dat als je voor een Noorse spediteur rijd, je dat alleen met geschikt materiaal mag/kan doen? (3-asser, winterbanden, etc). Maar het lostrekken van een schotel zorgt juist voor meer problemen, want dan sta je zeker vast achter een vrachtwagen. Denk niet dat je daar het probleem mee op lost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Administrators Murphy Geplaatst 28 januari 2012 Auteur Administrators Share Geplaatst 28 januari 2012 Over oproepen tot actie/sabotage vind ik n iets op een chauffeursforum hier, maar de media doet wel heel erg zijn best om de buitenlandse wagens in een zwart daglicht te zetten. Deels stemmingsmakerij, maar deels hebben ze gelijk. Je kunt nu eenmaal niet met alles hierheen rijden en voor een lagere prijs alles kapot rijden. Het gaat 9x goed, maar de 10e x staat de wagen vast op een beijsde weg en kunnen wij met ons materiaal niet doorkarren. Ook VD maakt zich hier aan schuldig. Niet alle chauffeurs zijn geschikt om hierheen te komen!!! Net wat Martin al zegt, er ontstaat wel degelijk irritatie onder de Noorse arbeiders wanneer zij of werk kwijt raken aan "die goedkopere buitenlanders" en dan vervolgens ook in de file staan doordat zo'n clown de weg versperd heeft.... Hetzelfde gebeurd met overgewichten. Dikwijls belde mijn opdrachtgever mij 's nachts op en vroeg of ik met losse (3 asser) naar Svinesund kon komen omdat daar weer zo'n specialist stond die te zwaar was op het kopschot.... Je weet dat er aswegingen zijn in Noorwegen, ook aan de grens en toch wagen er teveel het erop. Je weet van de kettingen en toch wagen er teveel zonder.... of indien nodig, leggen ze die niet. Dat schept irritatie, ook bij mij, want al die specialisten met vaak goedkoper materiaal (2 assers en opleggers zonder liftassen) zaten ook in mijn vijver te vissen..... Zo terugkijkend kan ik mij wel voorstellen hoe de gemiddelde Noorse chauffeur over "die buitenlanders" denkt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Marnix Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Dat is inderdaad het voordeel van een oplegger met meesturende as(sen) de keg die voor de kingpen zit houd in het algemeen het zooitje strak tegen de vergrendeling. Dat klink logisch. Het voordeel gaat met onze nieuwe opleggers al niet meer op dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid arie67 Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Wat is oproepen tot sabotage? Op dit forum gebeurt het ook. Bijvoorbeeld, schop alle Oostblokkers terug. Is die dreiging van schoppen serieus?Het probleem met buitenlanders is al zo oud als dat er auto's rijden. Ze onderschatten allemaal de Noorse winter. Nu rijden er ook meer Oostblokkers als vroeger, en die hebben de spullen slechter voor elkaar als de gemiddelde west Europeaan. Maar elke keer als er weer eens 1 vast staat, staat iedereen daar achter ook vast. Ze zijn dat zat. Meer als zat. Nu met van Duijn is dat een goed voorbeeld. Van 1 was de schotel open getrokken, en die andere stond vast. En waarom stond die vast, Puur omdat die de juiste spullen niet had, of wilde/kon gebruiken. Het zijn bijna altijd de 2 assige trekkers, (voorlopers) die vast komen testaan. Of ze staan op zomerbanden, of ze hebben geen kettingen bij der. Of ze leggen geen kettingen. Of de kettingen passen niet of zijn kapot. Maar in bijna alle gevallen gebruiken ze de kettingen te laat. Als ze voor 1€/km naar Frankrijk kunnen, of voor 1,20€/km naar Noorwegen, zullen de leken kiezen om voor 1,20€ naar Noorwegen tegaan. Maar je kan beter voor 1€/km naar Frankrijk rijden als voor 1,20€/km naar Noorwegen. Was het ook niet zo dat de noren dat werk zelf niet wouden doen vroegah... Staat mijn iets van bij dat jij dat een keer heb uitgelegd Willem,maar kan er naast zitten hoor. Dus laat het maar een buitenlander doen...Ja en nou beginnen ze te piepen wat ik ook wel weer kan begrijpen.. Maar vind dit soort acties echt niet normaal.. En staat idd wel iets over facebook in 1 van die berichten..Maar mijn noors is niet zo.. En deze er ff bij door de toepasselijke titel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Herman Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Hier hebben we gevoel dat de Noorse chauffeur in het verdom hoekje zit, Goh, wij hebben dat idee ook Martin, maar dat is puur aan ons eigen te danken, we leven te duur en we hebben teveel looneisen en en en, daar staan pagina's vol over te lezen hier. De Noren moeten ook niet zeuren, net als wij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Herman Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 De trailer blijft hangen/plakken door het vet van de schotel.. Dus dat vet op de schotel is eigenlijk een anti glijmiddel? Weer wat geleerd vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Dus dat vet op de schotel is eigenlijk een anti glijmiddel? Weer wat geleerd vandaag. Als het vriest wel, ja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Spitzer Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Bij de rijschool leren ze om elke morgen rustig een meter naar voor te rijden en eens te remmen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Marnix Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 Als het vriest wel, ja. En ook ijsvorming rondom de schotel zorgt er natuurlijk voor dat het spul er minder makkelijk af schuift. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Herman Geplaatst 28 januari 2012 Forumlid Share Geplaatst 28 januari 2012 En ook ijsvorming rondom de schotel zorgt er natuurlijk voor dat het spul er minder makkelijk af schuift. Wat weegt een geladen oplegger? Laat dat zich tegenhouden door een beetje ijs? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast jan putter Geplaatst 28 januari 2012 Share Geplaatst 28 januari 2012 Goh, wij hebben dat idee ook Martin, maar dat is puur aan ons eigen te danken, we leven te duur en we hebben teveel looneisen en en en, daar staan pagina's vol over te lezen hier.De Noren moeten ook niet zeuren, net als wij. Ja ik snapte het verhaal ook al niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts