[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat doe ik fout?????


Kapitein Haak

Recommended Posts

  • Forumlid
Het kon handiger zijn om dat half uur niet de tacho op pauze te zetten. Dan kun je namelijk nog bijna 4 uur rijden, half uur pauze en dan weer 4:30 rijden.

Wel grappig eigenlijk dat meer pauze er voor kan zorgen dat je op het eind van de dag fout zit!

0:15 rijden .......................0:15 rijden

0:15 pauze ..................... 0:15 pauze

0:30 rijden .......................0:30 rijden

0:30 pauze .......................0:30 werkzaamheden

schone lei .................................................

3:00 rijden .......................3:00 rijden

0:30 pauze ......................0:30 pauze

.......................................schone lei

3:00 rijden .......................3:00 rijden

foute boel ........................niks aan de hand

Dat rode maakt jou geen schone lei.

Waar jij werkzaamheden invoert, daar staat de auto half uur stil, ik op mijn bed, heb er een container achter.

dus chauffeur heeft pauze.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Dat rode maakt jou geen schone lei.

In de linkse kolom niet, in de rechter kolom wel. Het kan handig zijn om het kwartier pauze te "bewaren" en nog niet af te sluiten met 30 minuten pauze.

Dat is een beetje het kromme van de huidige regel.

Correct me If I'm wong...

edit: zie nu dat je het bericht heb aangevuld. Voor mij is een paar karretjes lossen zo ontspannend dat de tacho best op pauze kan hoor (als dat zo uitkomt):D

Het hele punt wat ik wilde maken, is dat meer pauze niet altijd er voor zorgt dat je beter aan de rtw voldoet. Gegeven het voorbeeld hierboven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even terug naar de vraag

rood is mijn uitleg.

Gister een kleine woordenwisseling gehad over hoe ik m`n pauze neem...(nooit doen)

Zal ff uitleggen hoe ik da doe.

Ik begin elke dag rond 7u45 en ergens tussen half 10 en 10u zet ik 15min pauze op de kaart, (doe maar 16 minuten) heb er dan meestal ong 1 rijuur op staan. Tussen de middag zet ik 30 min rust op de kaart...(tussen de middag is een ruim begrip, maar als jij om7;45 uur begint, moet je pas uiterlijk om 13;30 uur de 2e pauze maken, het kwartier pauze wat je hebt gehad mag je niet meetellen als arbeitdstijd.) De rest van de dag maak ik geen rust meer omdat ik toch om 16u45 afschrijf en dus toch niet weer aan de 4,5 rijuren kom.

Dat zou ik dus niet goed doen, ik zou om in orde te moeten zijn bij controles tussen de middag 45min rust moeten nemen....:confused:

Ik weet niet beter dan dat ik gewoon in orde ben met het nemen van de rust zoals ik het nu doe...., toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In de linkse kolom niet, in de rechter kolom wel. Het kan handig zijn om het kwartier pauze te "bewaren" en nog niet af te sluiten met 30 minuten pauze.

Dat is een beetje het kromme van de huidige regel.

Correct me If I'm wong...

Ok daar gaan we dan.

de 1e kwartier is koffie.

de 2e keer dat de auto stilstaat is bij een klant om te lossen.

Jij zegt werkzaamheden, ha fout.

de auto staat stil om gelost te worden, dit duurt een half uur.

heb er een container achter hangen, dus mag niet lossen, maaarrrr officieel zijn het losuren, mis.

dit staat er in de wet.

En pauze is een periode waarin een chauffeur niet mag rijden of overig werk mag doen.

De periode is bedoelt om te pauzeren van werkzaamheden.

Pauzeren is ook in het voertuig toegestaan

En dat doe ik dus, op het bed en gordijntjes dicht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
rubberduck: is dat geen wachttijd dan?

als je veel pauzes maakt, merk je dat aan het einde van de maand ook wel of zie ik dat verkeerd? ligt er natuurlijk aan hoeveel uren iemand WIL maken.

Nee is pauze, heb meestal op binnenland uur tot anderhalf uur pauze per dag.

alhoewel, gister had ik er 2 en een half, moest nog net 10 minuten voor de zaak een uur pauze maken.

Als ik naar verwegistan rij, dan heb ik dag 1, 10 rijuren en 1 uur en drie kwartier pauze, = 1x drie kwartier en 1x een uur.

dag 2 heb ik 3kwartier pauze = 1x 3kwartier op 9 rijuur,

enz. enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ok daar gaan we dan.

...

Ik doe er dus geen uitspraak over of jij wel of niet echt pauze hebt dat half uur. Zelfs als je echt pauze hebt dat half uur, kan het verstandiger zijn om de tacho niet op pauze te zetten omdat je dan verderop de dag beter uitkomt. Daar was mijn voorbeeld voor bedoeld. Of zou je bekeurd worden omdat je de tacho op werken zet tijdens je pauze:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik doe er dus geen uitspraak over of jij wel of niet echt pauze hebt dat half uur. Zelfs als je echt pauze hebt dat half uur, kan het verstandiger zijn om de tacho niet op pauze te zetten omdat je dan verderop de dag beter uitkomt. Daar was mijn voorbeeld voor bedoeld. Of zou je bekeurd worden omdat je de tacho op werken zet tijdens je pauze:cool:

nee nee, niet de tacho op werken, want ik slaap, dus pauze

'Maar normaal klopt het wat je zegt.

stel ik sta daar gewoon te lossen dan staat ie op werken.

er zijn dagen bij dat ik 2 keer lijndienst Waalwijk-Maasvlakte rij.

dat is 2 uur heen, 2 uur terug. Eigenlijk 1,5 uur maar op de terminal rij je ook.

daarna op de zaak beetje rangeren.

en dan weer hetzelfde, dat is aan het eind van de dag ongeveer 8 rijuur.

dan lig ik tussen de middag gewoon een uurtje of 2 of 3 op mijn bed, heerlijk.

dus pauze genoeg en niet in de knoei met de 15 arbeidsuren.

nu jou punt, nee ik kom niet in de knoei met mijn tijd, en zo wel, dan maak ik gewoon 9 uurtjes rust.

na 9 uur rust is alles weer opgelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Die snap ik toch niet helemaal:confused:

Niets speciaals hoor, maar als een internationaal chauffeur een rijdag heeft, moet hij al uitkijken wanneer 'ie tussen de middag houdt. Wij hebben dan nog wel een uurtje speling zeg maar!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik niet snap is waar die 16 en 31 minuten goed voor is.

Als ik 15 en 30 minuten maak of gewoon 45 minuten dan gaat de tacho gewoon naar "schone lei"

Ik heb er bij controle ook nog nooit een opmerking over gehad.

Niet dat het me om die ene minuut gaat, ik heb relaxed werk maar ik vroeg het me af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik met exact 15 of 30 minuten ga rijden, telt de tacho hem niet. Er moet 1) of 31 in beeld hebben gestaan.

Dat heb ik dus niet, ik kan gewoon gaan rijden als de tacho 15, 30 of 45 minuten rust aangeeft.

Hij gaat na 45 minuten rust hetzij in een keer of opgesplitst in 15 minuten en 30 minuten weer naar 0 rijuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar in Amsterdam van de weg geplukt.

Controle van iemand van het I.V.W. of hoe het nu weer heet samen met een plaatselijke diender(es??)

Deze man vroeg me waarom ik constant 14, 29 of 44 min. pauze maakte.

Figuursma maakte direct duidelijk er "niets" mee te doen, maar de op de print, en display getoonde min. de tijd is die op dat moment loopt.

Dus voor mij: 16, 31 of 46 min. pauze.

Ook de dagelijkse rust is bij mij min. +1 min.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vorig jaar bij de theoriecursus gaven ze ook aan om voor de zekerheid altijd 1 minuut extra te doen, de ene tacho vindt 45 ok, de andere wil die 45 volledig vol hebben, dus op 46 minuten.

Zo gauw de tacho de pauze ziet als 45 minuten, dan is het goed. Als je op de horloge kijkt, dan kan het mis gaan. Dus altijd ff in het menu van de tacho kijken. Dan kan het eigenlijk niet meer mis gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pauze schrijft de tacho pas NA de minuut, evenals arbeid,

rijtijd daarentegen wordt gelijk geschreven (en dan nog vaak een minuut erbij na stilstand)

Gisteren nog zet hem stil op 4:30 rijtijd, na de tweede pauze 38 minuten stap ik in en er staat 4:31

Een minuut die al geschreven is en niet volgemaakt en dan toch nog een minuut erbij schrijven.

En in Frankrijk moet je dan pauze nemen met de "franse slag"??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Neem daar 1h ipv 45min en doe bij de nachtrust nog 10 a 15min extra,

dan kan je redelijk gerust de kantjes eraf lopen qua rijuren en kan/mag je eens een paar uur langer rijden op je 90uur.

Ik ken er die zo al wegkwamen met een tik op de vinger bij 108uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is dat zo??, vreemd nooit geen last van, en ik werk toch echt wel tot op de minuut.

Vroeger mee gemaakt met een chauffeur 2 minuten te wijnig rust

800 Euro betalen Ger kent hem wel Spijker. Ik was er bij

Dat was bij Lyon En als je het zelf moet betalen Komt het hart aan

Jou baas heeft toen het geld gebracht.Die wist ook hoe het niet moest

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vroeger mee gemaakt met een chauffeur 2 minuten te wijnig rust

800 Euro betalen Ger kent hem wel Spijker. Ik was er bij

Dat was bij Lyon En als je het zelf moet betalen Komt het hart aan

Jou baas heeft toen het geld gebracht.Die wist ook hoe het niet moest

huub

Dat waren zeker Oero's Huub, die hadden ze vroeger in Frankrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden