[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ja zo kan je ook KM's maken


Gast Orca0809

Recommended Posts

  • Reacties 120
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Orca0809

Ik post dit wel maar dit is eigelijk werk van Reindert waar zit die ? Ik lees helemaal niks meer van hem. Mis ik soms iets :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

In alle wagens zat wel iets, ik ben dan erg bang dat je de deur kan sluiten, want inderdaad dit gaat een paar knaken kosten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij is het *** uit Ermelo/Harderwijk. Dikke Volvo's (fh, vn en nh) en rijden tankcontainers.

Zelfde kleur groen lak als op de foto van transport online te zien is, ook 7 auto's en leeftijd chauffeur klopt ook.

En de verhalen over dergelijke tachograven kende ik al, maar blijken dus wel te kloppen.

P.s. als iemand bezwaar maakt tegen het noemen van de naam, dan graag dit bericht verwijderen.

bewerkt door Marotrans
Naam verwijderd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zag 'm geregld in Rotterdam. Kan wel zeggen hij liep ook een tikkie harder als 89 km/h. Ach we horen hier vanzelf wel welk bedrijf het is geweest. We schrijven nou wel over dit bedrijf maar ken misschien ook wel een ander zijn. Ff afwachten maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mag niet, kan wel. Simpel gezegd gaat je bedrijf gewoon op slot en voeren ze via rechtzaak controle uit. Je wint het niet. Telefoon, agenda, loon strookjes. Alles kunnen ze opvragen. Klein maniertje is om je rust uren ook altijd opte schrijven, omdat een werkgever die allemaal of deels mag vergoeden. Kom je dus op 70 gewerkte uren kan je 20 rusturen betaald krijgen om dan 90 uur tesamen te krijgen. Dit moet echter wel op je weekstaat zo vermeld staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom zou dat geen officieel controlemiddel zijn ? Sprak is een transportondernemer die een bedrijfsauto had. Je moet daarvan ook rittenstaten bij houden (naam, tijd, km) omdat als die auto 20000 km per jaar rijd, en je hebt alleen maar chauffeurs in dienst toch aan moet tonen dat die auto niet beroepsmatig na gedaande arbeid van je werknemers gebruikt word. Je mag 15 diensturen hebben per dag per chauffeur. (dus niet per auto) Als je je chauffeur na 15 uur afgelost word en met de auto (op het bedrijf ze naam) verder naar huis gaat ben je nog steeds aan het werk. De "kracht" van Nederland is: Wij (instantie's) verdenken jou ergens van, JIJ moet aan kunnen tonen dat dit niet het geval is. Een kerel met 5 Ferrari's in de schuur aan een bovengemiddeld huis met een inkomen van 1500 euro per maand ? Hmm, vreemd. Bewijs JIJ maar is hoe je der aan komt. (maargoed, nu gaan we wel ff off-topic)

6 auto's die met ze alle 80.000 km per maand rijden, en je decraleert voor 100.000 km aan je klanten ? Je betaald je chauffeurs meer als anders ? Vertel JIJ maar hoe dat zit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo ..... ,dat ik even een paar uurtjes heb zitten vechten om op dit forum te komen zeg ... Maar goed, ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan.

Een boordcomputer of rittenstaat is volgens mij geen officieel rechtsgeldig controlemiddel, of hoe je zoiets noemt.

In principe mag een opsporingsambtenaar gewoon alles gebruiken wat hij tegenkomt. Het gaat dan met name om zaken die niet "aansluiten" met de gegevens van de tacho. Denk dan aan een vrachtbrief/CMR met een bepaald laad of losadres. Tijden die eventueel vermeld staan op de vrachtdokumenten, of op weegbriefjes (ook zo'n geliefd iets als een ambtenaar die per ongeluk ziet liggen in de cabine) of bij zeecontainers de interchanges van de depots en de terminals, dag- of rittenstaten (vanzelfsprekend), tankbonnetjes, De tijd en plaats in de bovenrand van een fax, of op een "kassabonnetje" wat zomaar in de cabine rondzwerft. En natuurlijk ook de urenverantwoording (met pauze's), eventueel achteraf op kantoor samen met de loonspecificaties.

Alles mag en kan gebruikt worden.

En uit ervaring weet ik, als je wilt "rommelen" dan moet je wel heeeeeeel erg goed daarin zijn. Zelfs de allerbeste "rommelaars" vergissen zich wel eens. Al is het maar omdat ze dat uurtje wat "nergens" terug te vinden is, toch graag betaald willen hebben van de baas ...... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb dat hier ook weleens geschreven, dacht aan onze Fin. Als hij ooit een ongeluk heeft bv. dan controleren ze alles, zelfs wanneer en waar je on line was, of belde bv.

Ook bellen ze alle verladers, en die gaan echt niet liegen om een chaufeur te redden.

Maar het was niet waar...........

Tegenwoordig is werkelijk alles ergens op geslagen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad Corydon.

Wat te denken van de Maut-gegevens tegenwoordig. Ieder bedrijf wil de kosten van de maut/tol vanzelfsprekend in de boekhouding verwerken, want niemand betaalt dat even uit eigen zak (terecht ook). Dus al zou een chauffeur het zonder tolkast, gewoon contant afrekenen, dan wil hij dat geld wat hij heeft voorgeschoten toch ooit van z'n baas terugontvangen.

Welnu ..., 1+1 = 2 .... ergens, ooit .., komt zo'n bonnetje in de administratie. Of veel makkelijker nog met de opgaven van Toll-collect of de afrekening van de tol in andere landen op een factuur in de boekhouding. Men kan het zich zo gek niet bedenken of er is wel een bonnetje of factuur te vinden, met een tijd erop vermeldt, die ergens een "lek" laat zien.

Als is het bijvoorbeeld maar iets "stoms" als een snelheidsovertreding welke is vastgelegd door een flitskast en waar een boete van komt met datum, tijdsaanduiding en plaats en wegnummer erop vermeldt. "Hè wat gek ... , hoe kan dat nou ...? Volgens de gegevns die u mij liet zien en het verhaal wat u vertelt, is het onmogelijk dat u daar (ook) was op dat moment. Kunt u dat eens uitleggen hoe dat precies zit ... ?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan natuurlijk nog het "tipwerk", niet te vergeten. Je verraders slapen nooit, is het gezegde.

Menigeen die zelf z'n mond "stoer" voorbijpraat, een boze collega die gaat "zingen", vervoerders onderling of chauffeurs onderling die mekaar erbij lappen. Noem maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Inderdaad Corydon.

Als is het bijvoorbeeld maar iets "stoms" als een snelheidsovertreding welke is vastgelegd door een flitskast en waar een boete van komt met datum, tijdsaanduiding en plaats en wegnummer erop vermeldt. "Hè wat gek ... , hoe kan dat nou ...? Volgens de gegevns die u mij liet zien en het verhaal wat u vertelt, is het onmogelijk dat u daar (ook) was op dat moment. Kunt u dat eens uitleggen hoe dat precies zit ... ?"

Andersom is ook mogelijk.

Een paar jaar geleden werd ik verdacht van het "ophalen" van een oplegger met nogal waardevolle zaken.....

Zou in Haarlem rondgereden hebben. maar dagrittenstaat en tacho gegevens vertelden mij en de sherrif dat ik op dat moment tussen Frankfurt en Heatrow aan het dolen was...

Jammer voor mij dat ik die gozer wel kende, was dus meteen verdachte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden