[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportsector is boetes truckers zat


664Freedom

Recommended Posts

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Reindert
Gewoon een Daf SpaceCab 410 ofzo, met automaat.

Is een zeer goede auto deze Daf combi! Is ruim, en slaapt lekker!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ze rotzoien zelf maar raak

Gewoon aan de regels houden

Dan is het probleem snel op gelost

De boete kan niet hoog genoeg zijn

Het nadeel is Er moet in transport land veel veranderen

Maar niemand wil het.

Ze rotzoien liever Het brengt meer geld op

De reden is Ze kunnen het in 8 uur niet meer verdienen

Nog een paar jaar Dan hebben ze zich zelf de nek om gedraait

Huub

Welnee joh............, die Huub is nooit chauffeur geweest ,dat merk je aan zijn reactie's.

Hij wil gewoon een beetje mee lullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

enkele maanden geleden zijn we met 3 vrachtwagens op zondagavond op weg naar engeland bij aalter van de weg gehaald en bij ons op de werf word er nog al eens met onze trucks wat gereden.vaak alleen maar om een oplegger weg te zetten of de truck zelf.en dat doen ze zonder kaart.wij alle 3 moesten 50 euro betalen maar normaal is dat 1200 euro.zij zeiden dat er altijd een kaart in moet zitten ook op de eigen werf.niet op scoop of zo maar de kaart.dat is belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Freddie: wel mooi dat je zo reageert, want mijn opmerking was natuurlijk beetje sarcastisch bedoelt... Nu niet om te gaan slijmen, en misschien beter per PB, maar ik zie je reactie als een handtoereiking (of hoe zeg je dat). Bij deze zal ik het dan ook laten om sarcastisch op je te reageren. Voor mijn part streep onder het verleden.

Ik heb laatst eens iemand gebeld om voor te charteren. Prijs enzo ging wel. Betalingstermijn beetje lang, maar okay. Kwam ik tenslotte met: rijtijdenwet, kan ik die naleven? Antwoord: "we proberen het, maar het gaat niet altijd"... Heb ik toch bedankt. En inderdaad is het bij velen zo: je moet gewoon rijden en verder je smoel houden. Met dat Italie werk wat ik deed was dat niet zo, dat was best ruim gepland. Kwam niet op een dag vroeger of later. Maar er was iemand die het goedkoper kon doen dan ik. Okay, moet hij het maar doen. Ben dus weer iets anders aan het rijden nu. Momenteel doe ik alles op one-way basis. Dus niets met planner ofzo te maken. Waar ik leeg kom zoek ik wel een lading. En dat lukt me wel aardig.

Loondienst: dat is al lang geleden voor me. En hoop nooit meer voor een baas te hoeven werken. Op de één of andere manier klikt dat niet zo, ik in een bedrijf. Heb altijd vrij snel ruzie. Als er 10 auto's zijn, 9 spacecabs, 1 superspace, dan snap ik dat niet en vraag ik waarom die ene een grotere auto heeft. Als ik een conflict met de planner heb, die zoon van de baas is, en de baas kiest zijn kant, ook al vind ik dat ik gelijk heb, dan loopt dat ook fout af. Als ik 3 nachten door had gezeten en de 4e eens goed wil slapen, maar de planner laat dat niet toe, dan gaat dat ook niet goed. In sommige dingen die je hebt geschreven geef ik je ook wel gelijk. Het moet van 2 kanten komen, en dat komt het vaak niet. Nu niet, en 10 jaar geleden niet en 20 jaar geleden ook niet. Wil overigens niet zeggen dat ik alle werkgevers klootzakken vind. Absoluut niet. Heb er 2 gehad die goed voor me waren. Was ik ook voor hun. Geen gezeik met uren of loonbetalingen. Gewoon optijd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
enkele maanden geleden zijn we met 3 vrachtwagens op zondagavond op weg naar engeland bij aalter van de weg gehaald en bij ons op de werf word er nog al eens met onze trucks wat gereden.vaak alleen maar om een oplegger weg te zetten of de truck zelf.en dat doen ze zonder kaart.wij alle 3 moesten 50 euro betalen maar normaal is dat 1200 euro.zij zeiden dat er altijd een kaart in moet zitten ook op de eigen werf.niet op scoop of zo maar de kaart.dat is belgie.

Bij ons doen jongens van 14,15 jaar de auto´s wassen en voorladen.Ong.30 stuks per weekend.Dat gaat nooit goedkomen als daar een pas inmoet steeds.

Hoe moet je dat opvangen dan volgens de Belg?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een keer mijn neus gestoten door iets aan te kaarten bij mijn werkgever waar iedere chauffeur bij dat bedrijf last van had.

toen puntje bij paaltje kwam was er niemand van de collega's thuis, en kreeg de baas te horen dat niemand er last van had.

ja daag denk ik nu, en zeg dan gewoon als het je niet aanstaat ga je zelf maar naar de baas, ik doe het niet!

Hier heb ik het ooit met Pierre over gehad. Wij hebben ook zoiets meegemaakt. Was ook de laatste keer dat ik het ooit voor m'n collega's heb opgenomen. Daarna ben ik iets meer aan mezelf gaan denken in plaats van aan de collega's (ja Freddie, je wordt niet als hufter geboren, dat wordt je gevormd in je verdere leven). Toen ik het met het transport gehad had, ben ik als expediteur aan de slag gegaan. Weg van het transportbedrijf... Maar da's ook niets, tussen 4 muren... En als je dan nog ziet wat de marges zijn (die zijn flink, heel flink).... Dus toch maar weer rap gaan rijden. 1 auto, voor mezelf. Geen baas, geen collega's, niks.

Daarom denk ik (serieus) dat het chauffeursforum wel goed voor iemand als mij is. Juist omdat je geen baas en geen collega's hebt, is het wel fijn om hier je hart te luchten, je ervaringen te delen, met in feite toch collega's. Virtuele collega's.... Soms botst het een beetje, maar dat heb je in het echt ook. Ik heb daar niet zo'n problemen mee...

Wat ik nog even kwijt wil (daar is geen topic voor volgens mij): tijdens m'n "ban" heb ik veel mail gehad. Had dat niet verwacht. Dacht "out of sight, out of mind". Dat vond ik echt geweldig. Gewoon dat mensen, die je nooit hebt gezien of in het echt gesproken, toch aan je denken. Dan zeggen ze wel eens: beter een goede buur dan een verre vriend... Nou, ik ben niet zo vaak thuis, dus de buurman zal me worst wezen. Die collega's die me in die 4 weken (soms dagelijks) hebben gemailed, dat zijn topgasten voor mij. Zal ik nooit vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik moet eerlijk zeggen, dat Huub hier gewoon een punt heeft. Er moet veel veranderen, maar niemand wil het. Klopt als een bus toch ?! En; De reden is Ze kunnen het in 8 uur niet meer verdienen. Nu is 8 uur wel iets krapjes, maar wat staat een gemiddelde (binnenlandse) auto stil op een dag ?! 12 uur ? Als je die trekker nu is 10 uur kan verhuren ? Auto's zijn gemaakt om te rijden, dan verdienen ze geld.

Auto op een vaste lijndienst zetten, cauffeur 1 11 uur en daarna chauffeur 2 ook 11 uur is ook een oplossing.

Mijn baas zoekt allen werk als dat.

Toen ik het bericht las ,dat TLN tegen de nieuwe maatregel was ,was ik positief verbaasd.

Maar toen ik het hele stuk had gelezen ,gingen mijn haren rechtop staan.

GEEN WONDER DAT ZE TEGEN ZIJN,WANT DE WERKGEVERS WORDEN DAN VERANTWOORDELIJK.

Nou voor mij mogen ze de nieuwe regel vandaag al invoeren.

Kijk naar de belgische transportbond, die zijn tenminste nog matig positief.

Die denken enigzins nog aan de chauffeurs, DAT RECHTSE ZOOITJE VAN TLN NIET DUS.

Bah hier kots ik werkelijk van die arrogante kl===tz----n.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zonder kaart rijden gebeurd bij ons dagelijks, ik heb de baas al gewaarschuwd, maar het is niet mijn auto maar die van hem, dus als er problemen komen zijn die ook voor hem.

Ik ben de enige chauffeur die hem op out of scope zet, in NL is dat voldoende, maar eigenlijk moet er dan een verklaring bij dat er out of scope is gereden, ik weet niet hoe dit in belgië is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vriend je hebt daar maar liefst 16:40 onverantwoorde tijd op de uitdraai staan, als iemand out of scoop met je auto heeft gereden moet je dat bevestigen VOOR je er de kaart indoet, dan blijft hij achter dat vraagteken op 0 staan zo als het hoort.

wat staat er op de uitdraai: =>klik<=

Mij is geleert Alleen onder je werktijd moet de kaart er in

Als ik vrij ben En maak mijn rust meer dan 9 uur Hoef ik de kaart er niet in te hebben

Want wat ik met mijn vrijheid doe Gaat niemand iets aan

Daarbij komt nog Die auto is niet van mij En wat de eigenaar er mee doet Is zijn pakie aan

Ik had vroeger nooit in mijn rust tijd de kaart er in

Heb een maal probleem mee gehad in Belgie (Kortrijk)

Wilde het voor laten komen Maar naar drie uur wachten mocht ik vertreken. En ik kreeg gelijk

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

...

Daarom kan het voorkomen dat iemand in het buitenland een bon krijgt voor een ‘out of scope’ gebeurtenis die in Nederland heeft

plaatsgevonden.

...

Moet toch niet gekker worden he....?

Letterlijk staat er dus dat je in het buitenland bekeurd wordt voor iets dat in Nederland WEL mag doen, maar niet in dat buitenland....

Dus je krijgt in bv Frankrijk een bekeuring omdat je als Nederlander, in Nederland een joint hebt gerookt....

Dat je in bv in Noorwegen een bekeuring krijgt als 17 jarige, omdat je in Nederland (leeftijdsgrens in NL 16 jaar, Noorwegen 18) een biertje gedronken hebt....

Stelletje idioten!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik blijf bij ons nog wel eens laden...zet dan ook wel eens meerdere auto netjes omgedraaid in het rijtje...maar idd let ik er dan niet op de tacho (ook niet gewend...eerder alleen analoog)...dus er zitten wel eens digi's bij ja.

Toevallig laatst met collega's over gehad, dat ook even een metertje of 10 voor/achteruit wel achteraf te zien is en een probleem kan gaan opleveren.

Moet ik dan eerst van iedere auto een studie gaan maken wat er voor een tacho in zit? (bediening zal niet altijd gelijk zijn, VDO en weet al niet wat voor merken er zijn)

Handig...not...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En ik krijg nou ook niet bepaald de indruk dat ze er achter heen gaan en werk van maken om de betreffende chauffeur even duidelijk te maken wat de consequenties kunnen zijn van het rijden zonder kaart.

Dat wordt ze (het management) wel verteld tijdens een bedrijfscontrole.

Zeker weten dat jullie dat dan snel genoeg te horen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik reken mezelf niet tot die "jullie". Maar ik was destijds een roepende in de woestijn. Daarom heb ik zo'n 10 jaar geleden een bepaalde beslissing genomen. Achteraf gezien de enige juiste. Al die ellende die ik nu op dit forum voorbij zie komen was te voorzien. Maar iedereen, TLN voorop, sliep gewoon verder. Nou ja, niet iedereen, er zijn er nog wel een aantal die de bui zagen hangen, maar die werden, net als ik, voor gek verklaard. En nu is dan Leiden in last, en staan ze te jammeren.

En laat ik dan nog eens iets over dat één Europa zeggen, waar we zo veel aan te danken hebben; dè europeaan bestaat niet! Toen niet, nu niet, en zal ook nooit bestaan. Daarvoor zijn alle landen en volkeren tè verschillend, hebben hun eigen cultuur, taal, gewoontes en gebruiken en die zullen ze altijd blijven hebben. En toch wil men ons in Brussel doen geloven dat men alles centraal en voor iedere lidstaat op dezelfde manier kan regelen. Zelfs als men in Brussel niet slaapt dromen ze nog.

Pas maar op dat je dit niet te vaak post hier, dan wordt je afgedaan als...... :zegtniets:

We hebben zoveel te danken aan dat Europa, je beseft het nog niet half. Gemiddeld 4.000 Euro per Nederlander, we zijn met ons vieren hier, dus 16.000 Euro per jaar maal 10 jaar Euro is toch mooi 160.000 Euro in de knip.

Ik ga voor een blauwe Ferrari met goudkleurige sterretjes er op en een groot bord op de achterkant: Mede mogelijk gemaakt door Brussel. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En vergeet de Polen en de Bulgaren niet hè. Daardoor verlies je op een dag ook veel kostbare tijd...

. Hebben we een deal?

Gisteravond 23 minuten in Luxemburg gestaan achter een Litouwer, hij tankte aan 2 kanten. Ik had 8 minuten nodig om ook aan 2 kanten te tanken. (780 liter)

Dus het klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry, het was " slechts 2.000 Euro. Je rekent je snel rijk als je member van Europa bent hè?

Volgens haar heeft Nederland enorm van de open markt geprofiteerd. Ze doelt daarbij op rapporten waaruit blijkt dat de EU de gemiddelde Nederlander 2000 euro per jaar oplevert. Kroes begrijpt wel dat de kwesties als Griekenland voor veel irritatie zorgen. Ook kritiek op de Europese Commissie neemt ze ter harte. "Het heeft ernstig geschort aan ons pr-beleid."

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/07/kroes_hekelt_kritiek_kabinet_o.html

Nog even wachten op de Grieken en hun rente: NOS Nieuws - De Jager: Grieks geld terug met rente

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
"Het heeft ernstig geschort aan ons pr-beleid."

Hier staat pr-beleid waarschijnlijk voor pruts-beleid.

Heb jouw 2 links eens gelezen. Waar heb ik die mevrouw en meneer eerder gezien??? Geloof dat het de Efteling was. Dáár geloven ze tenminste in sprookjes. Volgens mij kost de EU iedere nederlander van baby tot bejaarde elk jaar meer dan € 106,=.

En van Griekenland krijgen we iedere cent terug, mèt rente nogwel.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan heeft hij waarschijnlijk steeds de goede controleur getroffen denk ik, want in Italië mag je met een NL-auto dus niet Out Of Scope rijden. Dit mag alleen op het eigen bedrijfsterrein zoals al eerder aangegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mij is geleert Alleen onder je werktijd moet de kaart er in

Als ik vrij ben En maak mijn rust meer dan 9 uur Hoef ik de kaart er niet in te hebben

Want wat ik met mijn vrijheid doe Gaat niemand iets aan

Daarbij komt nog Die auto is niet van mij En wat de eigenaar er mee doet Is zijn pakie aan

Ik had vroeger nooit in mijn rust tijd de kaart er in

Heb een maal probleem mee gehad in Belgie (Kortrijk)

Wilde het voor laten komen Maar naar drie uur wachten mocht ik vertreken. En ik kreeg gelijk

Huub

Hier kan ik me helemaal in vinden, voet bij stuk houden en domweg wachten. Ook voor die veldwachter is de dag een keer om en wil hij naar huis en dus laten ze je maar gaan als het ze niet wil lukken om je wat centen afhandig te maken.

Wat er buiten mijn werktijd om met die auto gebeurd zal me al helemaal worst zijn, mag de werkgever op gaan losse. Desnoods komt hij zelf maar even zijn verhaal doen bij de controle, kan die gelijk centjes meebrengen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Hier kan ik me helemaal in vinden, voet bij stuk houden en domweg wachten. Ook voor die veldwachter is de dag een keer om en wil hij naar huis en dus laten ze je maar gaan als het ze niet wil lukken om je wat centen afhandig te maken.

Wat er buiten mijn werktijd om met die auto gebeurd zal me al helemaal worst zijn, mag de werkgever op gaan losse. Desnoods komt hij zelf maar even zijn verhaal doen bij de controle, kan die gelijk centjes meebrengen....

Ik pakte afgelopen maandag een auto en daar stond ook in de tacho, rijden zonder kaart. Ik heb dit gemeld aan de planner en die zei met een zucht, ik weet het. Ik heb nooit zoveel met de dichitale tacho te maken gehad, alleen de laatste tijd heel veel. Ik moet me er toch maar eens in gaan verdiepen. Ik voer als ik stop in het buitenland ook nooit een land in als ik naar bed ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden