[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

We hadden al een paar keer overlegd wat we zouden doen als we in Noorwegen zouden aankomen. We kwamen rond half 4 zaterdagmiddag van de boot af en ik moest voor zondag mijn 24 uur maken. We hadden besloten om in Kristiaansand te blijven staan omdat we dan de stad inkonden op zondag.

Dus toen we van de boot afreden had ik mijn auto (op aanraden van Willem) op de busparkeerplaats neergezet en waren we de stad ingelopen. Na een beetje de toerist uitgehangen te hebben gingen we nog even de supermarkt in om nog wat brood en drinken te kopen..... Ik haalde een brood, 6 halve liters cola en een zakje met van die zouten stokjes, omgerekend moest ik hier 22 euro voor betalen, eigenlijk had ik het terug willen leggen.

Ik stond buiten nog eens na te denken over wat ik net had gedaan en toen besloten we maar om nog een stukje te gaan rijden. In de stad wat eten en drinken zou me een beetje te duur worden......

Ik ben gereden tot een kilometer of 50 voor de klant en stond om een uur of 10 stil, na een wijntje en een zak met zouten stokjes gingen we lekker naar bed, het werd daar snacht's toch wel koud, in ieder geval een stuk kouder als in Nederland.

De volgende dag zijn we een rondje gaan lopen door de omgeving.post-10753-1394786902,7311_thumb.jpg

We stonden vlakbij een benzine pomp met een restaurantje erbij, ik denk dat veel nooren een hobby vrachtwagen hebben want de hele dag was het komen en gaan van oude vrachtwagens en amerikaanse vrachtwagens. Ik ze niet allemaal op de foto gezet maar deze vond ik toch wel weer erg leuk post-10753-1394786903,3205_thumb.jpg

Ik stond ook vlak bij een meer, en aan dat meer stonden ook een paar huisjes, het is omdat ik een hekel aan koude voeten heb (de winters zijn te koud en duren daar te lang) maar voor de huizen en de natuur zou ik er zo heen gaan.

Maandag morgen vroeg hebben we het laatste stukje gereden, de klant stond al aangegeven van de de doorgaande weg dus we hoefde niet te zoeken, het was bij een enorm scheepswerf waar mijn zoon weer niet het terrein op mocht. Hij moest bij de portier blijven, maar ze hadden daar een draadloos netwerk waar je op kon inloggen met je telefoon dus zo kon hij even contact houden met thuis...... Er stond daar ook een enorme torenkraan opgesteld, zoiets had ik nog niet eerder van dichtbij gezien post-10753-1394786903,9301_thumb.jpg

De rest komt wel weer, ik krijg weer zere vingers......

post-10753-1394786900,9365_thumb.jpg

post-10753-1394786901,5038_thumb.jpg

post-10753-1394786902,1648_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooroordelen.

Ik ben dus vorige week voor het eerst in Noorwegen geweest. Ik moest lossen op een eiland bij een behoorlijk groot scheepswerf. Ik kwam daar smorgen's om een uur of 8 aan. Er stonden nog 2 auto's voor de poort, een Deen (met waarschijnlijk een chauffeur met een andere nationaliteit er op) en een Litouwer. Ik melde mezelf in mijn Engels bij de portier, Zei (jaja ze was blond) antwoordde mij in goed engels dat mijn zoon het terrein niet op mocht en dat ik zo zou worden opgehaald door de terrein chef (weer blond en vrouwelijk) Deze vrouw bracht mij bij een ploeg die mij met een telekraan zouden lossen. Deze mensen waren alles behalve vriendelijk, ik moest met de ladder op mijn lading om de kettingen vast te maken ik moest er rubber tussen doen, ik moest dit en ik moest dat en dat alles op een zeer onvriendelijke zodat ik bijna de neiging kreeg om lekker in mijn auto te gaan zitten. Maar ik blijf beleefd en ik bleef netjes in het Engels ja en amen zeggen.

Totdat ik leeg was, komt de terreinchef aan om mijn papieren te tekenen. Ik sprak wel zeer goed Engels voor een Poolse chauffeur :confused: Sorry, ik een Pool, ik had veiligheids schoenen aan ipv slippers en een brandwerende overal ipv van een jogging broek.

Toen ik zei dat ik from the Netherlands kwam sloeg de stemming helemaal om en kreeg ik een bak koffie met ontbijt aangeboden en of ik wou douchen en noem maar op, ik had er in ene een hoop vrienden bij.

Eigenlijk best wel triest, dat je afgesnauwd word als mensen denken dat je uit een lage lonen land komt.....

Zelfs bij de vriendelijke Nooren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad erg.

Ik word ook regelmatig scheef bekeken op parkings als ik in mijn trainingsbroek en gewone slippers uit de wagen stap.

Nochthans ben ik een rasechte belg en besef dat een trainingsbroek gewoon lekker zit (thuis draag ik dat ook altijd).

In het oostblok begon ik ook altijd een gesprek in het engels, dan wisten ze dadelijk dat ik geen duitser ben LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...... in het oostblok begon ik ook altijd een gesprek in het engels, dan wisten ze dadelijk dat ik geen duitser ben LOL

Ik deed dat ook vaak, er zijn nog steeds heel veel landen ( niet eens allemaal in het oosten) waar je beter maar niet kan zeggen dat je een Duitser bent, ik woon vlak aan zee en ik weet bijvoorbeeld voor 99 % zeker dat op sommige terrassen hier je als duitser anders behandelt word als een Nederlander, ik heb er hier ook wel eens eentje de weg uitgelegd naar das "meer" die kwam dan bij het uitgeestermeer uit hier en niet aan de zee, moet hij het maar in het Engels vragen of zo....LOL

bewerkt door shompie
quote ingekort
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik zei dat ik from the Netherlands kwam sloeg de stemming helemaal om en kreeg ik een bak koffie met ontbijt aangeboden en of ik wou douchen en noem maar op, ik had er in ene een hoop vrienden bij.

Eigenlijk best wel triest, dat je afgesnauwd word als mensen denken dat je uit een lage lonen land komt.....

Zelfs bij de vriendelijke Nooren.

Triest.....maar ook een teken aan de wand.

Waarom wordt jij vanwege je nationaliteit beter behandeld?

Dan is men toch op de 1 of andere manier "klaar" met oostblokkers.

En wat daar de reden van is, blijft gissen, maar er moet een reden voor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik terug was in Nederland afgelopen week ben ik even bij een kennis wezen kijken die in de sloop zit. Ik blijf dit indrukwekkend vinden en een kunst apart.

post-10753-1394786919,2373_thumb.jpg

Nou kan deze kraan slopen op een hoogte van max 40 meter als ik het goed heb, als je dan deze arm ziet post-10753-1394786919,8159_thumb.jpg

Deze arm weegt alleen al een ton of 70 en heeft een werkhoogte van 100 meter, als je er in geïnteresseerd bent is dit indrukwekkend speelgoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is dit die giek van die CAT 5110 TUHD die laatst in Duitsland door de midden is gebroken?

Dat zou kunnen, hij is van euro demelition. Nadat die man uit coevorden er toen onder verongelukt is ben ik gestopt met hem te volgen. Ik weet wel dat bij het proefdraaien met die kraan het al fout ging.

100 meter is een behoorlijke hoogte, als ik zie hoe het op 40 meter al gaat en hoe voorzichtig je moet zijn....

In de tijd dat deze kraan werd gebouwd kwam ik veel bij rusch, ik kwam daar voor de BAM giekdelen brengen en weer halen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet of je al een inlog hebt bij dit forum.

Maar het is zeker de moeite waard om de reportage van de Rebuild te bekijken van deze kraan.

Bouwmachine FORUM • Toon onderwerp - Cat 5110B HRD88 Euro Demolition

Ook staan er foto's bij waar het mis ging. Inmiddels draait de machine weer in Hamburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal jullie deze week niet vervelen met een verhaal. Ik lig aan hef zwembad en het nu al 35 graden.

Ik zit in belek en ga deze week even niet aan werken denken, in ieder geval niet aan vrachtwagens en zo.

Groeten van de familie shomp vanaf het randje van het zwembad in turkije

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet me tegenwoordig aan de uren houden dus die tweede week kon er niet meer van af. Ik zit nu in afwachting van het diner aan een lekker rood wijntje, dit is overigens niet het eerste drankje vandaag ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toen ik terug was in Nederland afgelopen week ben ik even bij een kennis wezen kijken die in de sloop zit. Ik blijf dit indrukwekkend vinden en een kunst apart.

[ATTACH=CONFIG]46278[/ATTACH]

Nou kan deze kraan slopen op een hoogte van max 40 meter als ik het goed heb, als je dan deze arm ziet [ATTACH=CONFIG]46280[/ATTACH]

Deze arm weegt alleen al een ton of 70 en heeft een werkhoogte van 100 meter, als je er in geïnteresseerd bent is dit indrukwekkend speelgoed.

Hey Ron ben je bij Jacco en Dreetje geweest in koudekerk,blijft mooi om naar te kijken ja....:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He arjan, andre zit tegenwoordig op een 470. Die 385 is verkocht. Toen ik er was stond jacco er met die 345, bert stond er te vergruizen en ronald met die 870 met een lange arm. Mijn zoon was mee en die wou graag naar huis anders had ik wel wat langer gebleven. Het bijft mooi zeker op die hoogte.

Ik ben nu een week op vakantie. Ik kom do derdag weer terug, misschien plak ik ee dan nog een weekje thuis aanvasr. Het ligt eraan hoe druk het is met werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden