[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
Gast shompie

Okay, duidelijk. Mevr Shompie heeft net het adres genoteerd en een van de mini's die morgen mee gaat loopt grijnzend door het huis hier.....Nu alleen nog hopen dat de voorzieningen netjes zijn. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Leuk joh, internet onderweg, mijn oudste zoon is mee en die heeft even internet geleend van onze overburen hier (de texaco pomp)

Vanmorgen moest ik mezelf rond 8 uur melden in Alphen, wat ik natuurlijk netjes gedaan heb, hier kreeg ik te horen dat mijn trailer waar ik mee weg moest niet in Bergen op zoom stond maar in woerden. Okay, dat scheelt 4 uur, 2 uur heen en daarna weer 2 uur terug. Jammer, als ik dit had geweten had ik wel een paar uur later weggekund van huis.

Dus na een paar bakken koffie en op het gemakje onze spullen in de auto geruimd te hebben gingen we naar de BP bij de afslag Harmelen op de A12, daar stond de trailer, die was daar vrijdag door een collega neergezet.

NAdat ik hem aangekoppeld en nagelopen had had ik mooi nog tijd om de meegegeven ontheffingen voor Nederland en Duitsland te bekijken. Met de Nederlandse was ik snel klaar, 30 meter, geen begeleiding nodig op de snelwegen. De route liep A12, A27, A6 en de A7. De Duitse vond ik interesanter, ik had verwacht dat ik naar bremen zou moeten en dan over de A27 weer terug naar Bremerhaven maar ze hadden hem afgegeven voor de route binnendoor, dat scheelt een mooi zooitje rijtijd.

Dus al met al stond ik om 1 uur aan Nieuweschans en ga ik om half 4 pas rijden.

Ik heb er wel een mooie trailer achter, het is een 4 assige "wiekentrailer" die zijn van hunzelf al bijna 20 met en kun je uitschuiven tot 54 meter en een beetje.... Aardig de moeite dus.

Ik kwam op de A7 Pieter ook nog tegen, we hebben even :bey: en een praatje gemaakt over de bak....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het begint zo ondertussen wel verdacht veel op werken te lijken, was ik vanmiddag mooi onderweg naar huis gaat de telefoon, dit is apart want normaal doen ze alles over de computer. Of ik weer terug kon naar Denemarken om een schoorsteen van 30 meter te laden op een trailer die ik daar woensdag had afgekoppeld. De man die mij belde had de naam van degene die mijn rekeningen moet betalen dus ik heb hem maar beleefd geantwoord dat dat absoluut geen probleem was.

Maar even serieus, dat was het ook niet, het werd netjes gevraagd. Alleen rijd ik normaal geen weekendes meer dus ik hoop wel dat ik zaterdag een beetje bijtijds terug ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een schoorsteen van 30 meter...

Waarom bestellen ze niet een vracht stenen, en bouwen er eentje, alles komt maar uit die goedkope landen. Plus, dat zal nog een heel gedoe zijn om een roete te vinden dat je niks raakt shompie. Het lijkt me ook een vrij instabiele, topzware lading.

Zetten ze het wel uit tijdens transport? vragen vragen...

9510505-smokestack-pollution-in-the-air.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Een schoorsteen van 30 meter...

Waarom bestellen ze niet een vracht stenen, en bouwen er eentje, alles komt maar uit die goedkope landen. Plus, dat zal nog een heel gedoe zijn om een roete te vinden dat je niks raakt shompie. Het lijkt me ook een vrij instabiele, topzware lading.

Zetten ze het wel uit tijdens transport? vragen vragen...

9510505-smokestack-pollution-in-the-air.jpg

Ik wist niet dat Denemarken een goedkoop land was, ik was erg blij met die begeleiding die er bij was, die waarschuwde mij iedere keer voor een viaduct waar ik niet onderdoor kon, 30 meter is wel erg hoog en dan moet je af en toe even omrijden....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat doet me denken aan die man die een (speciaal) transportbedrijf opbelde om een vrachtwagen van 100 meter lang te bestellen.

"En wat wilt u daarmee dan vervoeren?"

"Het gaat om een tuinslang van 100 meter"

Om de gevoelens van onze Belgische forumleden te sparen, zal ik niet vertellen hoe de mop origineel ging;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

post-10753-1394786659,4542_thumb.jpg

Dit is de trailer waar ik de week mee begon, de lading was een of andere mal voor windmolenwieken. Ik zou Dinsdag morgen om 6 uur moeten lossen, na eng aandringen van de kant van de planning werd het 12 uur voordat ik leeg was. Nadat ik leeg was moest ik de trailer weer inschuiven en omdat er zoveel voorspanning in de trailer zit is dit toch wel een apart verhaal, er zit achter voor de schuifdelen een poot die je kan laten zakken en die de schuifbalk ontlast. Nadat je die heb laten zakken gaat het vrij gemakkelijk.

Na wat heen en weer gedoe via de boardcomputer kreeg ik te horen dat ik Donderdagmorgen een trailer uit moest halen in Esbjerg. Tijd zat dus, ik gelijk Willem een berichtje gestuurd dat hij het bier koud kon zetten maar hij was al weer onderweg naar Noorwegen. Ik ben toen maar blijven staan bij de laatste benzine pomp in Duitsland en heb hier lekker een uurtje of 14 stil gestaan. Woensdagmorgen rond een uur of 8 zijn we gaan rijden richting Esbjerg, het weer was helaas een drama dus het plan om lekker de stad in te gaan viel letterlijk in het water. Eerst onze trailer bij een klant neerzetten waar deze vrijdag geladen zou worden door een collega......dat ik die collega zou zijn wist ik toen nog niet :D

Nadat we de trailer hadden neergezet en een plekje voor de nacht gevonden hadden zijn we toch maar even Esbjerg in gegaan met een nat pak tot gevolg, echt gezellig vond ik het er niet en de kroegen waar we binnen gingen nodigden ons niet echt uit om lekker te blijven hangen. Dus zaten we snel weer in de auto en na wat goede vader en zoon gesprekken lagen we wederom weer op tijd op bed.....

De volgende morgen zou ik mij om 7 uur melden want onze trailer zou die nacht om 12 uur daar van de boot zijn gekomen.....helaas. Om 8 uur ging het kantoor open en kregen we te horen dat de boot pas om 10 uur zou aankomen dus uiteindelijk was het 12 uur voordat ik daar weg ging. De lading was een scheepsmotor. Hij was in principe binnen de maat. Hij was alleen iets te zwaar en iets te hoog. post-10753-1394786660,6753_thumb.jpg

Er was nog wel even paniek in de tent daar toen ze een rondje gingen rijden met een grote havenkraan, de machinist moest even ruimte maken dus reed het hek maar ondersteboven.post-10753-1394786662,4764_thumb.jpg

Nadat we gemeld hadden aan de planning dat ik weer aan het rijden was kreeg ik ook gelijk te horen wat de bedoeling was. De scheepsmotor was voor Polen dus ik zou gaan koppellen met een Poolse collega die het weekend thuis moest zijn en ik zou dan zijn trailer meekrijgen die geladen was voor Antwerpen. Die zou ik dan vrijdag lossen en was ik ook op tijd thuis, mooi plan toch.....

Dus nadat ik gekopeld had ging mijn telefoon en kreeg ik een planner aan de telefoon... Ja, euhh, tsja euhhh, jij werkt geen weekeinde he was zijn vraag. Ik antwoordde met nee, in ieder geval om een lang verhaal kort te maken, ik moest terug naar Denemarken om de wiekentrailer te laden met een schoorsteen van bijna 30 meter. Dus ik willem een berichtje gestuurd of ik mijn trailer bewaakt weg kon zetten op padborg, ik kreeg een berichtje terug met adres en al :ok:

Voor degene die denken dat 30 meter toch wel erg hoog is (ik weet dat in de USA alles bigger en better is), de schoorsteen lag plat op de wagen post-10753-1394786663,4266_thumb.jpg

Voordat ik geladen was was de begeleider er al en die bracht eerst een Poolse collega die daar ook geladen had naar een parking omdat die aan zijn uren zat, daarna zou hij mij naar Padborg brengen. De trailer heb ik geladen weg gezet aan de grens en kon ik mijn eigen trailer weer aankoppelen om daar mee naar Nederland te gaan. In Denemarken is het mooi rijden met lengte transporten, rond Esbjerg, waar heel veel windmolens andaan komen kun je bijna op elke rotonde recht oversteken als je te lang ben post-10753-1394786664,3589_thumb.jpg

Ik was evengoed zaterdag nog lekker op tijd thuis, op de zaak hebben we nog even 2 trailers gestapeld die ik vannacht moet gaan inleveren in Kiel. Daarna ga ik door naar Padborg om de trailer met de schoorsteen aan te koppelen en die ergens in zuid duitsland te lossen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Mooi hoor Shompie !!:ok:

Dit is de eerste keer dat ik op deze manier bij een wat groter bedrijf werk. Ik doe echt alleen maar leuke dingen en heb ook niet het idee dat ik anders behandelt word als hun eigen chauffeurs, ik blijf tenslotte een soort uitzendkracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die bedrijfs kleuren.. dat was toch een bedrijf uit Breda dat zwaar transport deed? Ben de naam totaal vergeten.

Het lijkt mij eerlijk gezegd maar niks, je kunt nergens zomaar van de weg af, beetje de toerist spelen, je moet samen werken met anderen, iets wat ik al helemaal niet kan.

Oh ja, je moet ook kunnen rijden, alweerzo iets vervelend....

Even gauw Pierre voor geweest...:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Deze week een kort weekend gehad, ik was zaterdag terug en ben zondagavond weer weg gegaan. Eerst 2 trailers weggebracht naar de stena-line in Kiel en daarna door met de enkele trekker naar Padborg. Hier stond ik smorgen's om een uur of 4. Op de parking nog even een paar wijntje genutigd (erg fout natuurlijk) en daarna zonder wekker te zetten lekker mijn bedje in.

Maandag lekker uitgeslapen en daarna even een paar filmpjes gekeken, we mochten pas om 22.00 uur gaan rijden dus we hadden echt alle tijd (mijn poolse collega en ik) Mijn collega stond er vrijdagavond al dus die had dar gewoon 3 dagen stil gestaan. DAt vind ik toch een van de grote nadelen van dit werk, je bent erg beperkt met rijtijden.

We moesten richting Munchen dus we zouden het niet in een nacht redden, zeker niet omdat de route die we volgens de ontheffing hadden opgekregen een mooi toeristische was, die via Lubeck naar Berlijn voerde en dan via de 9 naar beneden, toch een stukje om dacht ik.

post-10753-1394786691,9339_thumb.jpg

Uiteindelijk stonden we Dinsdagnacht om 2.00 uur op het losadres waar ik uitendelijk pas om 14.00 uur gelost was.

Van de planning kreeg ik te horen dat ik richting Arnhem kon komen en dat ik daar donderdag kon gaan laden voor Spanje, een mooi ritje maar niet voor mij, ik werk sinds een aantal jaren geen weekenden meer en probeer me daar aan te houden wat me tot nu toe nog redelijk lukt. Op het laadadres heb ik 2 machines geladen, op zich niet veel spannends, het enige was dat ze 3.70 breed waren.post-10753-1394786694,844_thumb.jpg

Donderdag middag rond 4 uur was ik terug op de zaak, de trailer moest onbegeleid de boot op in Zeebrugge en dat zou vrijdag's pas gedaan worden dus kon ik de trailer afkoppelen. Ik zou vrijdag nog een trailer gaan laden op hetzelfde adres met de rest van de machines, ook weer voor Spanje.

Om 5 uur werd ik gebeld of ik even binnen kon komen, ze hadden een spoedrit binnen gekregen en ze vroegen hoeveel uur ik nog kon, ik had mijn rust bij de klant voor de deur gemaakt en was daar pas om 13.00 uur wegereden, dus ik had nog uren zat. Of ik om 08.00 uur de volgende ochtend in Darmstad kon laden met een combi, 2 containers voor Antwerpen. Waarom niet, dat was beter voor mijn uren, ik word nog steeds per uur betaald. Dus ik mijn slaapspullen overgegooid en ik gelijk weg want ik had toch wel mijn tijd nodig, ik had nog geen verkorte rust gehad die week dus ik moest het precies redden. Het enige probleem waar ik savond's tegenaan liep was mijn rust maken daar voor de deur, toen ik daar aan kwam rijden was het al vrij druk rondom het laadaderes met dames die voor geld je alles beloven, er liepen er echt wel 100.... Ik stond dus nog geen 5 minuten stil toen er al een aantal keren was aangeklopt of ik niet van hun diensten gebruik wilde maken.... Dus ik daar maar weggereden, niet dat ik die vrouwen niet kon waarderen maar ik durfde daar niet te blijven staan met de ramen open, het was daar nog 30 graden savond's.

Smorgen's om 08.15 was ik geladen en kon ik terug, ik mocht de auto weer op de zaak neerzetten omdat deze "spoedrit" pas maandagmorgen in Antwerpen gelost moest worden...

De 3 was echt een drama, niet richting Nederland maar richting het zuiden, een paar ongelukken zorgde ervoor dat er lange files stonden.post-10753-1394786695,8723_thumb.jpg

Dit was een caravan die vlak voor Frankfurt in de vangrail lag, die waren niet ver gekomen, erachter stond denk een kilometer of 10 file....

post-10753-1394786696,8968_thumb.jpg

Dit was bij Oberhausen, ik reed zelf 90 en ik heb op goed geluk de foto genomen en precies op het goede moment, van de wiite koeler was de schotel afgebroken en de cabine is er door zijn eigen trailer afgebroken, ik zou denken dat dat niet zou mogen maar toch.....

Nadat ik bij de barierre even lekker gedoucht en gegeten had was ik rond 15.00 uur terug in Alphen, mooi op tijd weekend....... Of ik nog even wou begeleiden, een dieplader met een sloopkraan van Rotterdan naar het centrum van Amsterdam brengen, geen probleem. Dus ik in de bus en naar Rotterdam, toen ik aankwam was de kraan al geladen en konden we gelijk vertrekken.

In Amsterdam ging het goed, de chauffeur van de dieplader deed dit niet voor het eerst schat ik in dus we stonden binnen de kortste keren op het losadres, de kraan moest vanaf de dieplader direct een berg puin op van een meter of 4, dat was wel spectaculair om te zien, hier heb ik helaas geen foto's van omdat ik te druk was met aanwijzingen geven.

Om 20.00 uur was ik weer terug. Ik had een leuke week gehad en was evengoed nog mooi op tijd terug, volgende week gaat mini shompie mee, hij wilde graag met de boot dus heb ik een rit Engeland gevraagd, ik ben benieuwd hoe het gaat volgende week, hij heeft pas een keer eerder in de vrachtwagen geslapen, en nu moet hij een hele week. Hij heeft ADHD in een vrij heftige vorm dus ik hou mijn (pas gereviseerde) hart vast.....

Word zeker vervolgd :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi verslag weer Shompie. :ok:

Nadat ik bij de barierre even lekker gedoucht en gegeten had was ik rond 15.00 uur terug (..), mooi op tijd weekend....... Of ik nog even wou begeleiden, een dieplader met een sloopkraan van Rotterdan naar het centrum van Amsterdam brengen,

En dit zijn van die zinsneden die ik me zo goed kan voorstellen.

Werk in overvloed in Nederland. Vaak meer dan je soms zou willen, maar men zegt niet graag "Nee". Terwijl ik hier op het forum nog wel eens tussen de regels doorlees dat mensen hun uurtjes bij elkaar moeten sprokkelen. Een wereld van verschil en waarbij ik dan meteen aanteken dat veel mensen die zo'n verslag lezen er blijkbaar alleen maar van kunnen dromen om zo lekker bezig te mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Mooi verslag weer Shompie. :ok:

En dit zijn van die zinsneden die ik me zo goed kan voorstellen.

Werk in overvloed in Nederland. Vaak meer dan je soms zou willen, maar men zegt niet graag "Nee". Terwijl ik hier op het forum nog wel eens tussen de regels doorlees dat mensen hun uurtjes bij elkaar moeten sprokkelen. Een wereld van verschil en waarbij ik dan meteen aanteken dat veel mensen die zo'n verslag lezen er blijkbaar alleen maar van kunnen dromen om zo lekker bezig te mogen zijn.

Ik werk van maandag tot en met vrijdag, in die tijd ben ik beschikbaar voor mijn werkgever, die mag mij dan laten doen wat hij wilt, daar betaald hij mij (goed) voor. De weekenden zijn van mij en van mijn gezin, ik wil wel werken maar dan bij hoge uitzondering, of ze moeten een heel mooi ritje hebben, zo hypocriet ben ik dan ook weer.....

Maar als ik geen problemen had gehad met weekenden werken was ik nu niet thuis geweest, er is echt nog wel werk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden